Kun raja ylitetään - kuolemaan johtanut kiusaaminen

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Nooruska
Michael Knight

Re: Kun raja ylitetään - kuolemaan johtanut kiusaaminen

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Sen verran vielä, että mistä Hesari alkujaan keksi ruveta tutkimaan onko Elisaa oikeasti ollut olemassa?

lisäys:
HS:n mukaan Elisan ilmoitettuna kuolinpäivänä 7. helmikuuta 2011 ei Suomessa kuollut yhtään Elisan ikäistä 15-vuotiasta tyttöä. - Annoin Helsingin Sanomille Elisan väärän kuolinpäivän, jotta Elisaa ja hänen läheisiään ei voisi tunnistaa.

HS:n mukaan toimitit todisteeksi Elisasta hänen kuolinilmoituksensa, josta oli kuitenkin poistettu päivämäärät ja henkilötiedot. - En halunnut antaa toimittajille oikeaa kuolinpäivää. Puhuin eilen Elisan isän kanssa ja hän on tyrmistynyt, kuinka hänen tyttärensä olemassaoloa kyseenalaistetaan.
(iltalehti.fi)

Itse olen käsittänyt,että nämä vanhempien nimet on ollut julkisuudessa muuttamattomina. (korjatkaa jos olen väärässä), niin miksi kuolinpäivää salataan niin julmetusti, kun vanhemmat haluavat tuoda tämän kaiken julki...?

Alleviivaus minun. Vaikea selittää, mutta mun korvaan toi lause jotenkin särähtää. En itse ole menettänyt ketään todella läheistä ikinä, joten en varmana osaa puhua, mutta jotenkin hassua puhua jo reilu vuosi sitten kuolleesta tyttärestä ...noin...ihan kuin hän olisi vieläkin olemassa konkreettisesti.
Viimeksi muokannut Nooruska, Ma Heinä 09, 2012 6:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Destiny
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Uskon asia näköjään.

Voin,Sopuli,sanoa,että olen lukenut ja perehtynyt asiaan paljon.Olen lukenut Enkeli-Elisa -blogia (vielä kun sinne pääsi),Minttiksen blogia,fb-ryhmää.Mutta myös kriittisiä kirjoituksia ja blogeja.Minä en huutele ilman,että selvitän asiat ensin.

Täytyy sanoa,että kriitikot ovat olleet kirjoituksissaan/argumenteissaan vahvempia.Minttiksen vastaukset käytännössä vältteleviä.Hän ei ole todellakaan vastannut mihinkään,asialliseen kritiikkiin tai kriittisiin kysymyksiin,suorasti. Pelkkää väistelyä,kiertelyä ja kaartelua.Ja hänellä olisi kaikki mahdollisuus lopettaa tämä spekulointi,jos todisteita kerran on,mutta hän ei tee sitä.Miksi?

Sinä puhut Minttikestä ihan kuin ystävästäsi?Oletko ystävä?No,ei tarvitse vastata,sillä ei ole väliä.

Joka tapauksessa,Minttusi ei tarvitse voimia sen enempää,kuin että laittaa todisteensa esiin nyt,ei vasta "sitten kun".Voimia hänellä on kyllä ollut kirjoitella fb-ryhmän sivuille ja blogiin.

Ja jos tämä asia paljastuu huijaukseksi,hän tosiaan tarvitsee kaltaistasi ystävää ja tukijaa.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Nooruska kirjoitti:Mitkähän rikos nimikkeet tuosta poliisin tutkinnasta tulee jos tämä Elisa-tapaus selviää huijaukseksi?
Ihan samaa jäin ihmettelemään.. Kenties petos jos rahaa on kerätty valheellisin tiedoin? Mutta tämä on sitten ensimmäinen viestini asiaa koskien, en todellakaan ole perehtynyt tähän ennen haloota tai haloon aikana. Eli en tiedä onko rahaa kerätty missään muodossa. Mitään muuta rikosta en tuosta nyt oikein vaan keksi.. Eihän valehtelu mikään rikos ole vaikka sen tekisikin tunteisiin vedoten ja surullisella asialla ratsastaen.
Nooruska
Michael Knight

Destinyä komppaan vielä sillä, että nainen on nyt niiiiin lomailemassa ja viivyttelee todisteitaan, mutta hänellä on aikaa antaa puolustelevia (ja kiertäviä) haastatteluita erinäisiin medioihin... :roll:
elli72
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Poliisilla olisi varmasti tärkeämpääkin tekemistä kuin tällaisen asian selvittäminen. Mutta toisaalta, en tiedä millä muulla tavoin Minttu voisi asian selvittää. Eli ehkä ihan hyvä asia, että poliisit tutkivat asiaa. Itse ainakin luottaisin siihen loppupäätelmään mitä poliisista tullaan joskus sitten sanomaan. Tämän kohun jälkeen vaikka Minttu välittäisi millaisia todistuksia, joku kuitenkin mustamaalaa ne.
Nooruska
Michael Knight

No en usko jos hän oikeasti pystyy vedenpitävät ja 100% aidot todisteet tuomaan. Mitä niitä sitten revittelemään, silloin juttu on totta mitä totta.
fangs
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja fangs »

Nooruska kirjoitti:Mitkähän rikos nimikkeet tuosta poliisin tutkinnasta tulee jos tämä Elisa-tapaus selviää huijaukseksi?
En usko, että mitään. Kirjaahan on kai myyty fiktiona, ja kyllä ihmiset saavat leikkiä olevansa vaikka jeesuksia jos huvittaa. Se että tekeytyy kuolleeksi teiniksi ja kirjoittaa hänen vanhempiensa nimissä blogia, on sairasta ja ihmisten vedättäminen sen avulla moraalisesti väärin, mutta ei rikos. Ainoa kai olisi, jos katsottaisiin että se on tehty tarkoituksella rahastusmielessä, mutta en oikein usko.
Sopuli kirjoitti:Harmi että blogi ei enää näy.
Jonkin verran pääsee lukemaan Googlen välimuistin kautta.
Sopuli kirjoitti:Täytyy kyllä myöntää, että ärsyttää, miten ihmiset nyt ovat huutelemassa ja porukan mukana lynkkaamassa kirjoittajaa, vaikka useimmat eivät näytä ollenkaan perehtyneen koko asiaan. Niin paljon on kysymyksiä ja juttuja, jotka olisivat selvinneet aivan helposti vain (sen aidon) Mintun blogeja lukaisemalla. Sitten kun Minttu kerran toisensa jälkeen vastaa kysymyksiin, niin suljetaan korvat ja huudetaan bälälälääää, että voidaan etsiä lisää likaisia yksityiskohtia ja epäilyttäviä seikkoja. Se näyttää sitten johtaneen siihenkin, että ihmiset uskovat jopa ihan sokeasti koko juttua huijaukseksi ja Mintusta ties mitä.
Minusta päinvastoin. Oikeasti tärkeisiin kysymyksiin ei haluta vastata vaan kierrellään. "Onko sillä nyt väliä"... Itse asiassa sen selittelyn ja kiertelyn ja kaartelun kyllä voisi lopettaa kokonaan, ja lopettaa tämän koko jutun. Siihen on kaksi keinoa: Elisan henkilöllisyyden todistaminen tai myöntäminen, että nyt on tullut mokattua.
Sopuli kirjoitti:Myönnän että surettaa ja pelottaa Mintun puolesta. Hän on varmaankin tehnyt arviointivirheitä enkä tiedä mitä muita virheitä, mutta tällaista kohtelua hän ei minusta ole ansainnut. Toivon totisesti, että hänellä on riittävästi tukea ja että hän kestää.
Niin, se vaan on niin että "Minttiksellä" on itsellään ne avaimet käsissään, joiden avulla hän saa tilanteen loppumaan jos hän on viaton. Paitsi että "katsotaan nyt onko niitä tarvetta antaa", kuten hän itse sanoo. Ja jos taas hän on oikeasti keksinyt ja toteuttanut niin sairaan vedätyksen että on tekeytynyt itsensä tappaneeksi teiniksi ja tämän vanhemmiksi, käyttänyt sitä shokkiefektinä tehdäkseen kirjastaan kiinnostavamman ja vedotakseen mielikuvitushahmoilla tuhansien tunteisiin, tuonut tämän valheellisen mary sue -tarinan koulukiusaamisen vastaisen kampanjan keulakuvaksi ja jopa televisiossa asti käynyt kauhistelemassa keksityn kaunokirjallisen hahmon kohtaloa, niin silloin ei muuta voi sanoa, kuin että sitä saa mitä tilaa. Jos tämä paljastuu huijaukseksi, mitähän se tarkoittaa kaikkien niiden nuorten uskottavuudelle, jotka tulevaisuudessa yrittävät kertoa omasta koulukiusauksestaan?

Entä sitten nämä vanhemmat? Antavatko he Vettenterän kokea "julkisen lynkkauksen", menettää nimensä ja kaiken mahdollisen julkisen luoton ja kunnioituksen tämän takia? Heidän ei edelleenkään tarvitse nimillään astua julkisuuteen, mutta he pystyvät hyvin helposti ottamaan yhteyttä vaikkapa sen HS:n jutun kirjoittaneeseen toimittajaan ja korjaamaan asian, pyytää/vaatia oikaisua. Jos Miksu on oikeasti olemassa ja oikeasti ah-niin-katuvainen siitä että oli Mintun kiusaaja, miten hän voi antaa Mintun käydä läpi tällaisen tilanteen?
fangs
Roger Murtaugh

elli72 kirjoitti:Poliisilla olisi varmasti tärkeämpääkin tekemistä kuin tällaisen asian selvittäminen. Mutta toisaalta, en tiedä millä muulla tavoin Minttu voisi asian selvittää. Eli ehkä ihan hyvä asia, että poliisit tutkivat asiaa. Itse ainakin luottaisin siihen loppupäätelmään mitä poliisista tullaan joskus sitten sanomaan. Tämän kohun jälkeen vaikka Minttu välittäisi millaisia todistuksia, joku kuitenkin mustamaalaa ne.
No mitä he sitten oma-aloitteisesti alkavat asiaa tutkia jos on tärkeämpääkin tekemistä?! Ja siis luottaisit mihin loppupäätelmään? Toki jos poliisi toteaa, että nämä ihmiset (Elisa ja vanhemmat) ovat olemassa, siihen voi luottaa, mutta jos poliisi vain ilmoittaa että rikosta ei epäillä, se ei kerro mitään siitä onko heitä olemassa vai ei - hahmojen keksiminen ei edelleenkään ole rikos. Itse toivoisin edelleenkin ennemmin niitä luvattuja todisteita. Ja ihan oikeasti olen iloinen jos niitä löytyy!
Sopuli
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

Hienoa Destiny, että olet perehtynyt. Se on se mitä huutelijoilta toivoisin, sen jälkeen muodostetulla mielipiteellä ei ole minulle kummempaa merkitystä. :) Kuten sanoit, uskon asia. Ei, en ole ystävä enkä edes tuttava. Vain myöskin pitkän aikaa projektia seurannut ja tottakai myös tuon hs:n jutun ja muuta kritiikkiä moneen kertaan lukenut ja pohtinut. Ja eri tulokseen tullut.

Niistä todisteiden panttaamisista ja vanhempien piilottelusta on kerrottu jo mm. isän kertomana tuolla: http://www.jossainkaukana.net/elisa/medialle.htm (joo, olen toistaiseksi ainakin vakuuttunut, että tekstin takana on Elisan isä, Mintun oikolukemana ja muokkaamana, ihan kuten blogeissakin.) ja Mintun omin sanoin tuolla: http://taruolento.com/blog/3245080/pitkan-paivan-ilta/ Olisikohan siksi tämä äkillinen kiinnostus hieman arveluttavaa ja hämmentävää?
elli72
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja elli72 »

fangs kirjoitti:
En usko, että mitään. Kirjaahan on kai myyty fiktiona, ja kyllä ihmiset saavat leikkiä olevansa vaikka jeesuksia jos huvittaa. Se että tekeytyy kuolleeksi teiniksi ja kirjoittaa hänen vanhempiensa nimissä blogia, on sairasta ja ihmisten vedättäminen sen avulla moraalisesti väärin, mutta ei rikos. Ainoa kai olisi, jos katsottaisiin että se on tehty tarkoituksella rahastusmielessä, mutta en oikein usko.
Sopuli kirjoitti:Harmi että blogi ei enää näy.
Jonkin verran pääsee lukemaan Googlen välimuistin kautta.
Sopuli kirjoitti:Täytyy kyllä myöntää, että ärsyttää, miten ihmiset nyt ovat huutelemassa ja porukan mukana lynkkaamassa kirjoittajaa, vaikka useimmat eivät näytä ollenkaan perehtyneen koko asiaan. Niin paljon on kysymyksiä ja juttuja, jotka olisivat selvinneet aivan helposti vain (sen aidon) Mintun blogeja lukaisemalla. Sitten kun Minttu kerran toisensa jälkeen vastaa kysymyksiin, niin suljetaan korvat ja huudetaan bälälälääää, että voidaan etsiä lisää likaisia yksityiskohtia ja epäilyttäviä seikkoja. Se näyttää sitten johtaneen siihenkin, että ihmiset uskovat jopa ihan sokeasti koko juttua huijaukseksi ja Mintusta ties mitä.
Minusta päinvastoin. Oikeasti tärkeisiin kysymyksiin ei haluta vastata vaan kierrellään. "Onko sillä nyt väliä"... Itse asiassa sen selittelyn ja kiertelyn ja kaartelun kyllä voisi lopettaa kokonaan, ja lopettaa tämän koko jutun. Siihen on kaksi keinoa: Elisan henkilöllisyyden todistaminen tai myöntäminen, että nyt on tullut mokattua.
Sopuli kirjoitti:Myönnän että surettaa ja pelottaa Mintun puolesta. Hän on varmaankin tehnyt arviointivirheitä enkä tiedä mitä muita virheitä, mutta tällaista kohtelua hän ei minusta ole ansainnut. Toivon totisesti, että hänellä on riittävästi tukea ja että hän kestää.
Niin, se vaan on niin että "Minttiksellä" on itsellään ne avaimet käsissään, joiden avulla hän saa tilanteen loppumaan jos hän on viaton. Paitsi että "katsotaan nyt onko niitä tarvetta antaa", kuten hän itse sanoo. Ja jos taas hän on oikeasti keksinyt ja toteuttanut niin sairaan vedätyksen että on tekeytynyt itsensä tappaneeksi teiniksi ja tämän vanhemmiksi, käyttänyt sitä shokkiefektinä tehdäkseen kirjastaan kiinnostavamman ja vedotakseen mielikuvitushahmoilla tuhansien tunteisiin, tuonut tämän valheellisen mary sue -tarinan koulukiusaamisen vastaisen kampanjan keulakuvaksi ja jopa televisiossa asti käynyt kauhistelemassa keksityn kaunokirjallisen hahmon kohtaloa, niin silloin ei muuta voi sanoa, kuin että sitä saa mitä tilaa. Jos tämä paljastuu huijaukseksi, mitähän se tarkoittaa kaikkien niiden nuorten uskottavuudelle, jotka tulevaisuudessa yrittävät kertoa omasta koulukiusauksestaan?

Entä sitten nämä vanhemmat? Antavatko he Vettenterän kokea "julkisen lynkkauksen", menettää nimensä ja kaiken mahdollisen julkisen luoton ja kunnioituksen tämän takia? Heidän ei edelleenkään tarvitse nimillään astua julkisuuteen, mutta he pystyvät hyvin helposti ottamaan yhteyttä vaikkapa sen HS:n jutun kirjoittaneeseen toimittajaan ja korjaamaan asian, pyytää/vaatia oikaisua. Jos Miksu on oikeasti olemassa ja oikeasti ah-niin-katuvainen siitä että oli Mintun kiusaaja, miten hän voi antaa Mintun käydä läpi tällaisen tilanteen?
Tuosta vaan tulee mieleen, että kuka uskoo jos nyt joku astuu esille ja ilmoittaa olevansa vaikka Elisan isä. Siis jos kyseinen henkilö tekee sen nimettömänä. Minttuhan voisi pyytää ihan ketä tahansa tekemään yhden puhelinsoiton vaikka prepaid liittymästä. En vaan pysty uskomaan, että Elisan vanhemmat enää pystyisi tulemaan nimettöminä julkisuuteen.
Nooruska
Michael Knight

^ No kai ne vois sille toimittajalle henkilöllisyytensä todistaa ja jos eivät sitä halua niin tottakai heilläkin olisi tallessa lehdestä leikattu kuolinilmoitus ja kuolintodistus. Riittäisi ne näyttää. Voisivat käyttää ihan jatkossakin noita "Riikka" ja "Miksu" nimiä (ne jo kaikki tietää muutenkin), Hesari kirjoittaisi kuinka vanhemmat itse/ovat muuten saaneet kaipaamansa todisteet ja case is closed.
fangs
Roger Murtaugh

elli72 kirjoitti:Tuosta vaan tulee mieleen, että kuka uskoo jos nyt joku astuu esille ja ilmoittaa olevansa vaikka Elisan isä. Siis jos kyseinen henkilö tekee sen nimettömänä. Minttuhan voisi pyytää ihan ketä tahansa tekemään yhden puhelinsoiton vaikka prepaid liittymästä. En vaan pysty uskomaan, että Elisan vanhemmat enää pystyisi tulemaan nimettöminä julkisuuteen.
Siis ajattelitko sinä tosissasi että se pitäisi tehdä julkisesti? Ei, sitä ei edelleenkään tarvitse tehdä julkisesti. Nimetön prepaid-soitto ei myöskään ole mikään todiste mistään. Toimittajan luo juttusille, sopimus anonymiteetista ja lähdesuoja suojelee julkisuudelta. HS:n toimittajan julkinen korjaus asiaan on aivan varmasti riittävä todiste.
fangs
Roger Murtaugh

Sopuli kirjoitti:Niistä todisteiden panttaamisista ja vanhempien piilottelusta on kerrottu jo mm. isän kertomana tuolla: http://www.jossainkaukana.net/elisa/medialle.htm (joo, olen toistaiseksi ainakin vakuuttunut, että tekstin takana on Elisan isä, Mintun oikolukemana ja muokkaamana, ihan kuten blogeissakin.)
Niin, mitä tuo mielestäsi tarkalleen ottaen kertoo? Edelleenkään, noin tuhannennen kerran, kukaan ei ole pakottamassa Elisan vanhempia julkisuuteen. Ja kyllä, se on ollut tiedossa alusta asti, että kysymykset toivotaan osoitettavan suoraan Vettenterälle, mutta eiköhän tässä ole jo niin poikkeuksellinen tilanne, että se henkilöllisyyden osoitus on ihan kaikkien kannalta järkevää. Niin Vettenterän kuin Elisan muiston kuin tämän koulukiusaamisen vastaisen työnkin kannalta.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Kirjailija vastaa syytöksiin
Maanantai 9.7.2012 klo 18.01
Enkeli-Elisasta omakustannekirjan kirjoittanut Minttu Vettenterä myöntää valehdelleensa Helsingin Sanomille Elisan kuolinpäivämäärän.

TODISTEET PUUTTUVAT Minttu Vettenterä lupaa esittää todisteita Elisan olemassaolosta elokuussa. (MINTTU VETTENTERÄ)
TAUSTA

Enkeli-Elisalla 40 000 Facebook-fania

- 15-vuotiaana itsemurhan tehneen Enkeli-Elisan tarina on saanut suomalaiset keskustelemaan kiivaasti koulukiusaamisesta. -

- Minttu Vettenterä on kertonut olevansa entinen koulukiusattu, jota kuolleen Elisan isä olisi aikoinaan kiusannut. Elisasta Vettenterä ja kuolleen tytön vanhemmat ovat Vettenterän mukaan kirjoittaneet yhteistyössä kirjan Jonakin päivänä kaduttaa.

- Tarina joutui lauantaina huonoon valoon, kun Helsingin Sanomien Kuukausiliitteen artikkelissa epäiltiin, että Elisa olisi kirjoittajan keksimä hahmo.

- Elisan tarinaa on kerrottu yli 40 000 ihmistä keränneessä Facebook-ryhmässä, blogissa ja omakustannekirjassa.

Jonakin päivänä kaduttaa -kirjan kirjoittanut Minttu Vettenterä, 33, sekä väittää Elisan olleen todellinen henkilö että myöntää kirjan olevan fiktiivinen tarina.

Onko Elisa ollut oikeasti olemassa? - Elisa on ollut oikeasti olemassa, ja hänen vanhempansa ovat olleet mukana tässä kirjaprojektissa. Olen koko ajan sanonut kirjani olevan fiktiivinen tarina. On äärimmäisen surullista, että yhden lehtijutun perusteella koko hanke tuomitaan, Vettenterä vastaa.

Aiotko esittää Elisan olemassaolosta todisteita? - Olen valmis esittelemään todisteita epäilijöille lomani jälkeen elokuussa.

HS:n mukaan verkkokeskustelijat ovat epäilleet sinun kirjoittavan itse kaikkien mainitsemiesi henkilöiden tekstit. - Minun on luultu myös kirjoittavan itse blogia, jota kirjoittaa todellisuudessa minua kopioiva nettihäirikkö. Hän esiintyy netissä minuna ja kirjoittaa sairaita asioita. Olen tehnyt blogista rikosilmoituksen.

HS:n mukaan Elisan päiväkirjojen käsiala muistuttaa omaasi. - Käsialani ei todellakaan ole yhtä kaunista kuin Elisalla! Tässä on ihan noitavainon makua. Miten ihmeessä minulla olisi aikaa raapustella teinitytön päiväkirjoja?

HS:n mukaan on tyrmäävä sattuma, että entisen koulukiusaajan tytär päättää tappaa itsensä kiusaamisen vuoksi. - En ymmärrä, millä perusteella olisi epätodennäköistä, että entisen koulukiusaajan lapsi tekee itsemurhan kiusaamisen takia.

HS:n mukaan vielä uskomattomampaa on, että Elisan isä Miksu on koulukiusannut sinua ja päätti antaa sinulle Elisan tarinan kerrottavaksi. - Elisan isän kanssa kohtasimme sen vuoksi, että eräs ystäväni esitteli minut entiselle koulukiusaajalleni Miksulle. Löysimme yhteisen sävelen ja aloitimme kirjaprojektin.

HS:n mukaan on omituista, että kukaan ei tunne Elisaa, eikä hänen asuinpaikkaa tai koulua. - Helsingin Sanomien toimittaja ei kysynyt minulta varsinaisesti Elisan asuinpaikkaa tai koulua. Olen luvannut Elisan vanhemmille, että en anna heistä mitään tietoja julkisuuteen. Kaikki meni myös kesälomien vuoksi vähän hankalaksi.

HS:n mukaan Elisan ilmoitettuna kuolinpäivänä 7. helmikuuta 2011 ei Suomessa kuollut yhtään Elisan ikäistä 15-vuotiasta tyttöä. - Annoin Helsingin Sanomille Elisan väärän kuolinpäivän, jotta Elisaa ja hänen läheisiään ei voisi tunnistaa.

HS:n mukaan toimitit todisteeksi Elisasta hänen kuolinilmoituksensa, josta oli kuitenkin poistettu päivämäärät ja henkilötiedot. - En halunnut antaa toimittajille oikeaa kuolinpäivää. Puhuin eilen Elisan isän kanssa ja hän on tyrmistynyt, kuinka hänen tyttärensä olemassaoloa kyseenalaistetaan.

EVELIINA LAUHIO
nuusku-nella
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

fangs kirjoitti:
elli72 kirjoitti:Poliisilla olisi varmasti tärkeämpääkin tekemistä kuin tällaisen asian selvittäminen. Mutta toisaalta, en tiedä millä muulla tavoin Minttu voisi asian selvittää. Eli ehkä ihan hyvä asia, että poliisit tutkivat asiaa. Itse ainakin luottaisin siihen loppupäätelmään mitä poliisista tullaan joskus sitten sanomaan. Tämän kohun jälkeen vaikka Minttu välittäisi millaisia todistuksia, joku kuitenkin mustamaalaa ne.
No mitä he sitten oma-aloitteisesti alkavat asiaa tutkia jos on tärkeämpääkin tekemistä?! Ja siis luottaisit mihin loppupäätelmään? Toki jos poliisi toteaa, että nämä ihmiset (Elisa ja vanhemmat) ovat olemassa, siihen voi luottaa, mutta jos poliisi vain ilmoittaa että rikosta ei epäillä, se ei kerro mitään siitä onko heitä olemassa vai ei - hahmojen keksiminen ei edelleenkään ole rikos. Itse toivoisin edelleenkin ennemmin niitä luvattuja todisteita. Ja ihan oikeasti olen iloinen jos niitä löytyy!
Niin jos poliisi tässä nyt oma-aloitteisesti ihan tosissaan tutkisi sitä onko Elisaa koskaan ollut olemassa vai onko koko verkosto kirjailijan omaa tuotosta niin on kyllä kova tekemisenpuute poliisisedillä ja -tädeillä! Valehtelu, fiktiivisen hahmon nimissä kirjoittaminen tai usean blogin kirjoittaminen eivät ole rikoksia millään muotoa. Epäilty (?) rikos on siis jossain muualla.
Vastaa Viestiin