MrEhtivä kirjoitti: Ke Touko 28, 2025 12:21 am
Collie kirjoitti: Ti Touko 27, 2025 11:29 pm
MrEhtivä kirjoitti: Ti Touko 27, 2025 11:24 pm
Pahoitteluni. Luulin sitä toteamukseksi, en kysymykseksi...pahoittelut
En itse osaa sanoa sen tarkemmin mistä tai milloin sanonta on tullut.
Itse olen sitä kuullut ja käyttänyt pienestä pitäen ja läheiset myös.
Sukuni on tosiaan ainakin hyvin suomalainen mutta lanteeni liikkuu kuin latinolla
Okei, eli olet sukusi kanssa ketjun aloittaneen Nikolajevitsin kanssa tuota ilmaisua käyttäviä, ja Kuopiosta kotoisin? Jotenkin tuo "Nikolajevits" kuulostaa kuitenkin minun korvaani venäläiseltä.
Mistä ihmeestä vedit jonkun Nikolajevitsin ja kuka tämä Nikolajevitsin on?
En ole sanonut olevani kotoisin Kuopiosta...sori
Tuskin olemme sen enempää venäläisiä kuin sinä mutta paremmin ainakin tunnut tuntevan sieltä päin porukkaa..."Nikolajevitsin"
Ihan huoletta voit minua herjata tai sukuani, emme sen lähempää ole kotoisin Venäjältä silti
No, ehkä, vaikkapa, jos luit tätä ketjua, niin se voisi olla vaikka tämän ketjun aloittaja? Luitko ketjun aloituksen?
Nikolajevits kirjoitti:Vittikö? Ihmisääni?
Viesti Kirjoittaja Nikolajevits » Ma Marras 09, 2015 11:39 am
Kerroit ihan itse sukusi olevan "kotoisin Kuopiosta pohjoiseen Nilsiän suuntaan", eihän tuosta Nilsiästä ole kuin jotain 50 km Kuopioon. No eipä tuolla ole mitään merkitystä ja sivuseikka johon jostain syystä nyt yrität kohdentaa huomiota.
TLDR: ketjun aloittaja on näemmä se mitä MrEhtivä tuossa ihmettelee, että kuka ihme se on, ja joka on kuulenivaan "vittikö", joka ei suomeksi tarkoita yhtään mitään, mutta MrEhtivä on kuullut sanojensa mukaan ihan samaa koko ikänsä.