NG:n liikkeet murhien jälkeen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Re: NG:n liikkeet murhien jälkeen

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Sariola kirjoitti:Muistelen, että oikeudessa tätä lintupoikien tarkkailuhetkeä oli puitu melko pitkään. En ollut paikalla, joten en tiedä mitä siellä esitettiin.
'Lintupoikien' näkymä teltalle polulta:

Kuva

Kyllä tuolta etäisyydeltä olisi voinut havaita verilammikossa olleen telttamytyn.

8)
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Wagner kirjoitti: ..... Oittan suunta oli ja edelleen on lännessä. .....
8)
Tietysti niin on! Minulla lipsahti siihen väärä paikannimi. Kirjoitin OITTAA vaikka piti kirjoittaa HÖGNÄS. Lintupojat tulivat Högnäsistä rantapolkuja pitkin ja kääntyivät siitä Murhaniemen itärantaa kulkevalle (Högnäsin puoleiselle) rantapolulle. Parikymmentä metriä ennen telttaa he nousivat sieltä harjanteen keskellä kulkevalle keskipolulle, ja tarkkailivat teltta-aluetta sieltä keskipolulta. Tarkkailupaikka on siinä riukumännyn kohdalla, kuten Heikki Salonen on osoittanut poliisin järjestämässä tilaisuudessa siellä niemellä. Siitä on useita valokuvia. Siitä riukumännyltä on tosiaan noin 15 m teltalle. Se olisi se tarkkailumatka ja tarkkailupiste.

Näin on mikäli Heikki Salonen on kertonut totuuden mukaisesti kuulustelupöytäkirjassa ja siinä tilaisuudessa, joka oli järjestetty poliisin toimesta siellä niemessä. Koska hän on ainut, joka voi kertoa totuuden siitä asiasta, ei hänenkään kertomukseensa voi luottaa aivan sataprosenttisesti. Kaytännössä voi luottaa siihen kuvaukseen, tai voi olla luottamatta.

Minä olen olen olettanut, että Heikki Salonen on kertonut totuuden mukaisesti tältä osin. Sitä en usko, että edes lintupojat olisivat uskoneet jonkun ottavan aurinkoa siellä klo 6 aamulla. Ainakin mieleen tulee, että siinä suhteessa lintupojat ovat kaunistelleet asiaa. Epäilen myös, että lintupojat kyllä huomasivat, että siellä oli tapahtunut jotakin vakavaa...
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Kirjoitin OITTAA vaikka piti kirjoittaa HÖGNÄS.
Ei se mitään, Bodomilla molemmat. Onhan näitä "piti kirjoittaa" luettu ja yritetty ymmärtää. Mutta stport tilaa ei taida ymmärtää kukaan muu lukijoista kuin sinä Sariola. Vai oliko tuokin stuport tila vain valemuisto 1960 toimineelta harjoittelija opiskelijalta?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jos Heikki ja Kilu olisivat huomanneet todellakin teltalla tapahtuneen jotain vakavaa, miksi he eivät sitten menneet kertomaan siitä kenellekään, snnen kuin sitten iltapäivällä, kun verityö oöi paljastunut?

Aika erikoisia nuo sinun päättelysi Sariola.

Heikki Saloseen ei mielestäsi voi täysin uskoa, koska Salonen on ainut joka voi kertoa tapahtumasta, niin se tekee Salosesta mielestäsi epäluotettavan.

Gustafssonin kertomuksiin sen sijaan uskot, kuin pukki suuriin sarviinsa ja sataprosenttisesti, vaikka ristiriitoja hänen tarinoissaan on pilvin pimein.

Eikä niemellä sitäpaitsi ole mitään riukumäntyä, vaan riukukuusi, joka sekin on taidettu jo katkaista, vai luuletko, että riukukuusi olisi näiden kuluneiden vuosien jälkeenkin riukukuusi, eikä olisi esim. kasvanut täyteen kuusen mittaan ja paksuuteen?

Tuo kuva markkeeraa oikein hyvin sitä kohtaa, josta Heikki ja Kilu ovat tarkkailleet telttaa.

Poliisin lavastukset olivat aivan päin seiniä, joten älä usko niihin kuviin, sillä moottoripyörää kuvannut polkupyörähän oli ihan väärässä asennossa, jos asentoa vertaa esim. uhrikuvaan, tai Lönnbergin rikospaikkapiirustukseen.

Pannaan nyt sen verran vielä, vaikka ei tänne kuulukaan, niin miten sairaalassa Gustafssonin nesteytys järjestettiin, sillä kait tajuttomalle olisi tippa pistetty jo sihenkin elämän aikaan ja tajuton olisi kaiken järjen mukaan pitänyt viedä tehostetun hoidon osastolle, muussa tapauksessa sairaala on sortunut hoitovirheeseen, mutta sellaisesta en ole kuullut!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Remix: lintutieteilijöiden liikkeet murhien jälkeen

Hessu52 kirjoitti:Jos Heikki ja Kilu olisivat huomanneet todellakin teltalla tapahtuneen jotain vakavaa, miksi he eivät sitten menneet kertomaan siitä kenellekään, ennen kuin sitten iltapäivällä, kun verityö oli paljastunut?
Jos olivat jollain tavoin osallisia ja tietoisia siitä, että heidän tulonsa ja lähtönsä niemeltä oli havaittu, oli kai syytäkin mennä kertomaan tarinansa rantaan alibin itselleen saadakseen.

MT: Millainen sää oli silloin ?
HS: No sellainen kun se on auringonnousun aikaan

..
HS: Sellainen harjateltta...

:)
Hessu52
Watson itse

Niin arvoisa Wagner, mitä ristiriitaa sinä näet noissa Heikin lauseissa, minä en mitään.

Eikö kesällä aurinko nouse, tosin Gustafssonin mukaan se ei edes laskenut ja tuo harjatelttahan oli taatusti kaikille tuttu edellispäivästä!

Ennemminkin voitaisiin paneutua siihen, millaisilla jalkineilla pojat olivat liikenteessä, jos Merivuokko vaan muistaisi, please Merivuokko!

Sariola, olen sinulta usein klysynyt, kuinka Gustafssonnin nesteytys oli järjestetty, niin niemellä sekä sairaalassa.

Siis miten luulet sen järjestyneen.

Ainakin minun tietojeni mukaan, vakanasti loukkaantunut henkilö tarvitsee ehdottomasti nesteytystä ja varsinkin kun on ollut sellainen helle, kuin silloin oli, niin miten niemellä nesteytys oli järjestetty?

Entä oliko sairaalassa laitettu tippa, vai nauttiko Gustafsson nesteen itse mukista, tajuttomana?
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

'Lintupojat' eivät kertomansa mukaan käyneet niemellä lauantaina.
Aurinko nousi surma-aamuna kolmen kieppeillä.
Pojat kertoivat lähteneensä Högnäsistä ennen kuutta.
Kasassa olleen teltan tyyppiä ei voi kovin helposti tunnistaa harjateltaksi.
He ovat siten nähneet sen ennen sen romahtamista.
Kysymykseen siitä, olisiko teltan päällä maannut voinut pojat havaita, vastasivat myöntävästi.
SIlmät sijaitsevat päässä.
Jos NG olisi nähnyt pojat, olisvat hekin nähneet runnellut kasvot.
Hessu52
Watson itse

Muistaakseni Merivuokko kirjoitti, että illalla oli katsottu teltalla roihuavaa nuotiota, jonka valossa oli prätkät loistaneet, ja silloin lintupojat olisivat myös nähneet teltan.

Noin suppeassa piirissä, ei varmaan ole teltta ja sen muoto jäänyt mitenkään salaisuudeksi.

Varmaan pojat myöskin kävivät jo edellisiltana katsomassa kauempaa nuorten leiriä, vaikka sitä eivät kertoneet, sillä jos muu ei kiinnostanut, niin prätkät ainakin?
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti: .......

Varmaan pojat myöskin kävivät jo edellisiltana katsomassa kauempaa nuorten leiriä, vaikka sitä eivät kertoneet, sillä jos muu ei kiinnostanut, niin prätkät ainakin?
Tätä minäkin olen aina epäillyt. Mutta en tiedä totuutta sen suhteen. Tiettävästi on todistaja (Ruth Koli), joka kertoo nähneensä kioskimiehen siellä uimarannalla edellisen iltana. Siellä lienee ollut väkeä enemmänkin. Kioskimies oli uhonnut noita leiriytyjiä vastaan ollen hyvin vihamielinen avoimesti. Kuulijana oli ollut tämä todistaja.

On ainakin mahdollista, että oikea murhaaja oli edellisenä iltana siellä paikan päällä ja teko kypsyi hänen aivoissaan toteutuakseen sitten aamuyöllä. Teko vaikuttaa huolellisesti harkitulta.
Tekijä on ollut ovela, ei ole jäänyt kiinni!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: On ainakin mahdollista, että oikea murhaaja oli edellisenä iltana siellä paikan päällä ja teko kypsyi hänen aivoissaan toteutuakseen sitten aamuyöllä. Teko vaikuttaa huolellisesti harkitulta.
Tekijä on ollut ovela, ei ole jäänyt kiinni!
Tästä samaa mieltä, että tekijä on ilmeisimmin ollut siellä paikan päällä edellisenä iltana, mutta teko ei välttämättä ole ollut huolellisesti harkittu. Oveluudesta en tiedä, mutta hyvää tuuria tekijällä on varmasti ollut ja aikalaispoliisin koheltaminen on edesauttanut tutkimusten epäonnistumista.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Ressu>>
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Tuollaisessa hommassa ei enää tuuri auta. Se on suunniteltu täysin etukäteen. Ei sovi ensinkään alaikäisten tekemäksi, eikä senkummemmin NG:n tekemäksi. Jos tuollaisen verilöylyn tekijä(t) ei(vät) jää kiinni, niin touhu on todellakin suunniteltu. Raivonpuuskassa tehdyksi tapahtumassa on liian paljon sattumia.
Hessu52
Watson itse

Voisitko täsmentää nikki Rssu, miten niin suunniteltu etukäteen.

Eihän edes nuoret tienneet, minne menisivt leiriytymään, sillä hehän hakivat paikkaa järven toisestakin päästä, ennen kuin palasivat surmaniemeen takaisin!

Miten niin ei sovi alaikäisen tekemäksi?

Siinä se nuori tappaa kuin vanhempikin, ei siinä mitään ja saattaa tappaa jopa rankemmalla kädellä, kuin vanhempi ihminen!

Kerrohan Sariola tarkemmin tuon Ruth Kolin tarina, milloin hän olisi kuullut kiiskaukon uhkailevan retkeläisiä, missä tuo on todennettavissa, eli kerrottiinko tarina jo silloin tuoreeltaan poliisille, vai nyt vasta 2000 luvun kuulusteluissa.

Jos ne on vasta nyt kerrottu, niin eikö tähän sovi se sinun lanseeraamasi "aika kultaa muistot" ja "valemuisti" osiot mainiosti, joten ei kannata antaa kuulopuheille mitään sijaa!
Sariola
Horatio Caine

Ressu>> kirjoitti:Tuollaisessa hommassa ei enää tuuri auta. Se on suunniteltu täysin etukäteen. Ei sovi ensinkään alaikäisten tekemäksi, eikä senkummemmin NG:n tekemäksi. Jos tuollaisen verilöylyn tekijä(t) ei(vät) jää kiinni, niin touhu on todellakin suunniteltu. Raivonpuuskassa tehdyksi tapahtumassa on liian paljon sattumia.
Hyvin ajateltu.

Jos ajatellaan NG tekijäksi niin joudutaan aika paljon selittelemään. Olisiko mahdollista, että NG:llä olisi ollut niin älyttömän hyvä tuuri, että häntä vastaan ei olisi jäänyt pienentäkään todistetta. Kokematon koulupoika tuskin osasi myöskään näytellä pahasti loukkaantunutta niin hyvin, että lääkäritkään eivät erota mitään poikkeavaa. Ei vaikuta todennäköiseltä. Pieni teoreettinen mahdollisuus siihen täytyy jättää, koska totuutta ei tiedetä.
Ressu>>
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Hessu52 kirjoitti:Voisitko täsmentää nikki Rssu, miten niin suunniteltu etukäteen.

Eihän edes nuoret tienneet, minne menisivt leiriytymään, sillä hehän hakivat paikkaa järven toisestakin päästä, ennen kuin palasivat surmaniemeen takaisin!

Miten niin ei sovi alaikäisen tekemäksi?

Siinä se nuori tappaa kuin vanhempikin, ei siinä mitään ja saattaa tappaa jopa rankemmalla kädellä, kuin vanhempi ihminen!

Kerrohan Sariola tarkemmin tuon Ruth Kolin tarina, milloin hän olisi kuullut kiiskaukon uhkailevan retkeläisiä, missä tuo on todennettavissa, eli kerrottiinko tarina jo silloin tuoreeltaan poliisille, vai nyt vasta 2000 luvun kuulusteluissa.

Jos ne on vasta nyt kerrottu, niin eikö tähän sovi se sinun lanseeraamasi "aika kultaa muistot" ja "valemuisti" osiot mainiosti, joten ei kannata antaa kuulopuheille mitään sijaa!
Hyvä herra, tarkoitan sitä, että nämä nuoret telttailijat ovat valikoituneet uhreiksi aivan sattumalta. "Jotkut" ovat päättäneet jo paljon aikaisemmin, että luvattomista leiriytymisistä on tultava loppu. Nämä "jotkut" ovat hioneet suunitelmaansa oman aikansa ja saaneet sen mielestään täydelliseksi. Aika täydelliseksihän se on osoittautunutkin, vai? Ei 18-vuotiaan elämän- eikä muullakaan kokemuksella lavasteta tällaisia murhaorgioita. Ymmärrätkö ajatukseni?
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

[quote="Ressu>>"]Tuollaisessa hommassa ei enää tuuri auta. Se on suunniteltu täysin etukäteen. Ei sovi ensinkään alaikäisten tekemäksi, eikä senkummemmin NG:n tekemäksi.
----------------

Miksi ei sopisi? NG oli ikäisiään isokokoisempi, fyysisesti myös vahva. Aikalaiskertomusten mukaan, otti porukassa yleensä pomon roolin.
Sama homma toimi ilmeisesti myös suhteessa Seppoon. NG oli oli myös tappeluherkkä. Epävakaat kotiolot, ehkä myös geenit vaikuttivat siihen, että oli agressiivinen. Kertomuksia on tästäkin, jos hän ei saanut tahtoaan läpi porukassa, niin silloin alkoi huutaminen ja möykkääminen.

18-vuotias sälli hormoonitoiminta vilkasta, suuret odotukset tyttöjen suhteen ( se aina mielessä), Lisäksi kokemattomuus väkevien viinaksien käytössä.
Siinäpä niitä aineksia vakavaan konfliktiin leirissä. Alkoholi vienyt kontrollin, viha ja suuttumus järjen päästä. Hallitsematon teko oli väistämätön.

Myöhemmin sen verran tajunta kirkastunut, että on ymmärtänyt kamalan tekonsa ja sen seuraukset. Vaihtoehdot siinä on vähissä, sen tajuaa 18-vuotiaskin. On pakko toimia jos aikoo selvitä tilanteesta. Näkijöitä teolle ei ole, siinä mahdollisuus.

Sopiva kertomus murhaajasta joka oli yrittänyt vetää hänet rantaan. Kuitenkin lopulta raahannut tämän isokokoisen viimeiseen asti taistelleen sankarin, teltan päälle, kasan päällimäiseksi makamaan. Onneksi pää oli senverran verinen, että oli katu-uskottava. Väsynyttä ei edes tarvinnut näytellä, siitä piti huolen valvominen, psyykkinen rasitus ja alkoholi huolen, että tajunnantaso oli alhainen. Loppu sujuikin sitten, kuin saduissa ikään.
Vastaa Viestiin