Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Sherlock Solmu
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: La Marras 21, 2015 11:26 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Sherlock Solmu »

Pitäisi tehdä sellainen murder board tästä tapauksesta missä olisi vaan vahvistetut faktat, huhut jätettäisiin kokonaan pois. Voin sellaisen väsätä ja pistää kuvan, kunhan olen saanut ostettua post it lappuja sekä valkotaulun. Tuntuu että huhut sekoittuvat faktoihin monilla jo niin tehokkaasti. Otan kyllä samalla lasillisen viiniä kun kyhään hyvin kämäistä murder boardia.

Pianhan saadaan jo tietoa siitä, vapautetaanko tämä uusi epäilty. Todennäköisesti vapautetaan.
TheFirstFate1
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2021 11:25 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja TheFirstFate1 »

GmplA- kirjoitti: La Joulu 03, 2022 4:06 pm Joko mediankin kiinnostus tapaukseen alkaa loppumaan? :?:
En usko, mutta uutta tietoa ei ole julkaistu ja totuushan on se, että ei mediatkaan voi samasta kirjoittaa koko ajan.
Jos poliisi ei anna uutta tietoa millä mässäillä, niin mediat etsivät uusia juttuja mistä kertoa.

Itse näin vantaalaisena liikun alueella aika paljon, mutta yö/aamuyön aikoihin en ole alueella ollut, kun silloin ei pääse julkisilla kotiin. Eri asia olisi jos junat kulkis yölläkin tasaisesti 10min välein.
Mikäs pahan tappais...?
Whicher
Jane Marple
Viestit: 1054
Liittynyt: Ke Loka 28, 2015 2:16 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Whicher »

LENI kirjoitti: La Joulu 03, 2022 4:42 am jos olis ollut nainen niin sais puolet vähemmän tuomiota koska kyyneleet
Kerro nyt edes yksi tapaus, jossa nainen on saanut murhasta vain puolet miehen tuomiosta, niin on tämäkin letkautus vähän tukevammalla alustalla.
pihlajanmarjasose
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Marras 11, 2022 10:28 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja pihlajanmarjasose »

Sherlock Solmu kirjoitti: La Joulu 03, 2022 4:10 pm Pitäisi tehdä sellainen murder board tästä tapauksesta missä olisi vaan vahvistetut faktat, huhut jätettäisiin kokonaan pois. Voin sellaisen väsätä ja pistää kuvan, kunhan olen saanut ostettua post it lappuja sekä valkotaulun. Tuntuu että huhut sekoittuvat faktoihin monilla jo niin tehokkaasti. Otan kyllä samalla lasillisen viiniä kun kyhään hyvin kämäistä murder boardia.

Pianhan saadaan jo tietoa siitä, vapautetaanko tämä uusi epäilty. Todennäköisesti vapautetaan.
Itsekin olen vähän miettinyt, että miksei näiden tapauskohtaisten ketjujen etusivuille saisi tahmattua jotakin päivittyvää infotaulua, jossa selkeästi faktat kirjattuna. Sieltä voisi sitten tarkistaa jos mietityttää, eikä kysyä kymmenettä kertaa esim. vuosia vanhoissa ketjuissa. Olen törmännyt joillakin muilla forumeilla sen tyyppiseen käytäntöön, minfoon olen vasta äskettäin tutustunut.
LeaSommer
Neuvoja-Jack
Viestit: 562
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 8:26 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja LeaSommer »

Skloddi kirjoitti: La Joulu 03, 2022 3:57 pm
damfin kirjoitti: La Joulu 03, 2022 3:14 pm Jossain vaiheessa poliisi tosiaan tiedotti tuosta ensimmäisestä epäillystä että poliisilla on tiedossaan se millä asioilla epäilty oli ollut myyrmäessä tapahtumayönä, eli todennäköisesti epäilty on ollut alueella ja hänet on nähty siellä.
Ei ole tiedottanut missään vaiheessa, että olisi ollut Myyrmäessä tapahtumayönä. Etsipä ko. uutinen ja pistä jakoon jos olet erimieltä.
Edellisellä sivulla on kopioituna se mitä lehdissä on kirjoitettu. Siinä on lehdet lainanneet Tyynelää, tiedä sitten onko tarkoituksella muotoiltu miten on muotoiltu. Ja missä on käyty, jos on käyty yhtään missään. Il:n tekstiä en saanut kopioitua kännykällä siihen. Voi olla että tämä on osoittautunut vääräksi, mutta oikastu sitä ei käsittääkseni ole.
Purliini
Nikke Knakkertton
Viestit: 180
Liittynyt: Pe Loka 21, 2022 5:04 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Purliini »

Skloddi kirjoitti: La Joulu 03, 2022 3:57 pm
damfin kirjoitti: La Joulu 03, 2022 3:14 pm Jossain vaiheessa poliisi tosiaan tiedotti tuosta ensimmäisestä epäillystä että poliisilla on tiedossaan se millä asioilla epäilty oli ollut myyrmäessä tapahtumayönä, eli todennäköisesti epäilty on ollut alueella ja hänet on nähty siellä.
Ei ole tiedottanut missään vaiheessa, että olisi ollut Myyrmäessä tapahtumayönä. Etsipä ko. uutinen ja pistä jakoon jos olet erimieltä. Eikä poliisi myöskään ottanut ensimmäistä epäiltyä kiinni pihalta vaan "kotiosoitteestaan". Itse ainakin päättelen tuosta, että ihan asunnosta sisältä, eli sinne on syystä tai toisesta menty ihan tieten ko. kaveria noutamaan.

Vähän tarkkuutta, ettet "opettaessasi" korjaa muiden virheitä uusilla virheillä.
En ole minäkään mistään myyrmäestä lukenut mutta tässä ylen artikkelissa puhutaan kotipihasta


https://yle.fi/a/74-20006230

Nyt kun asiaa vähän tutkin en kyllä löytänyt sellaista tweettiä missä puhuttaisiin kotipihasta eli on voitu toimituksessa vetää vähän mutkia suoriksi.
Avatar
Ankeuttaja
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Joulu 02, 2022 8:34 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ankeuttaja »

Sherlock Solmu kirjoitti: La Joulu 03, 2022 4:10 pm Pitäisi tehdä sellainen murder board tästä tapauksesta missä olisi vaan vahvistetut faktat, huhut jätettäisiin kokonaan pois. Voin sellaisen väsätä ja pistää kuvan, kunhan olen saanut ostettua post it lappuja sekä valkotaulun. Tuntuu että huhut sekoittuvat faktoihin monilla jo niin tehokkaasti. Otan kyllä samalla lasillisen viiniä kun kyhään hyvin kämäistä murder boardia.

Pianhan saadaan jo tietoa siitä, vapautetaanko tämä uusi epäilty. Todennäköisesti vapautetaan.
Tälläinen voisi olla hyvä. Tai joku koosteviesti tänne, joka on helppo kopioida ja pistää uudelleen parin sivun välein, ja jota toki päivitettäisiin sen mukaan kun tulee lisää faktatietoa. En yhtään moiti enää ketään, joka ei lue edellisiä viestejä ja kommentoi jotain uudelleen. Tässä topicissa on kuitenkin päälle 150 sivua tekstiä ja kuten edellä sanottiin, jos karsittaisiin kaikki toisto, jäljelle jäisi ehkä max. 20 sivua ja varmaan vain yhden käden sormin laskettava määrä, jos jäljelle jätettäisiin vain fakta ja mutuilut pois.
Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Itse en pidä tätä sen enempää suunnitelmallisena, kuin jotain Tesoman murhaa. Tekijä on onnistunut pakenemaan onnella, tai sitten on tuntenut seudun hyvin ja ehkä hieman miettinyt ennen tekoa pari minuuttia, että miten pakenee ja siinä kaikki suunnitelmallisuus. Jos tuntee seudun erittäin hyvin niin voi nopeasti jo päässään miettiä parhaan pakoreitin. Tuo että pari minuuttia ennen poliisien tuloa paennut, on silkkaa hyvää onnea. Uhrilla tuskin paljon varastettavaa oli, paitsi ehkä yleisavaimet joilla pääsee kaikkiin rappuihin. Niitä moni rikollinen tavoittelee, ja niitä varastetaan jakajilta silloin tällöin.

Hieman hämmästyttää tuo ensimmäisen epäillyn salamannopea kiinniotto teon jälkeen. Kaksi tuntia teosta ukko kiinni. Jonkun on täytynyt mainita nimi poliisille, ei poliisi keskellä yötä tunnissa ehdi tehdä paljoakaan profilointia. Ensimmäisen epäillyn tyyppisen profiilin henkilöitä lienee pääkaupunkiseudulla ainakin tuhat. Jonkun on täytynyt heittää nimi poliisille heti teon jälkeen. Jos kaveri on aikaisemmin riehunut kyseisessä rapussa, mikä tarkoittaa että siellä todennäköisesti asuu joku hänet tunteva, niin sitä kautta lienee nimi lähtenyt liikenteeseen. Sinänsä aika uskomatonta, Occamin veitsi kröhöm, että vävivaltataustaa omaava henkilö on pyörinyt samassa rapussa, mutta hänellä ei olisi teon kanssa mitään tekemistä. Toki sekin on täysin mahdollista.

Kovin oli salamannopea kiinniotto, kaukana tekopaikasta. Nimi on ollut huulilla heti teon jälkeen. Profiloinnin kautta se ei noin nopeasti ilmene, joku on sen lausunut. Kyllä puhelintiedoista on apua sillä tavalla, että jos tiedetään tekijän puhelimen kaikki tiedot, niin voidaan tehdä haku onko juuri kyseinen puhelin ollut paikalla. Tämä toinen epäilty on hieman tragikoominen keissi. Kaveri on kohta jo viikon jankuttanut kuulusteluissa, että "hei se olin minä!", mutta poliisi ei edelleenkään löydä mitään mikä yhdistäisi hänet tekoon. Toki on olemassa valetunnustajia, mutta silti vähän huvittaa. Ei ole helppoa murhatutkimus. Ei se mielestäni mahdotonta ole että hän olisi tekijä. Eikös se mennyt Tesomankin keississä vähän niin, että paljon sai epäilty tehdä töitä ennen kuin poliisi alkoi häntä uskoa? Yhtäläisyyksiä on. Molemmat koputtivat keskikaupungilla maijan ikkunaan, että terve, ja poliisi on skeptinen.
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2913
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja ässähai »

poliisikoiran pentu kirjoitti: La Joulu 03, 2022 4:07 pm En tiedä miksi mulle on jäänyt kummittelemaan, että tässä ketjussa olisi joskus viikkoja sitten vilahtanut tiedonjyvä uhrin vanhoillislestadiolaisuudesta. Mutta tämä voi olla ihan HÖTTÖÄ. Toisaalta se selittäisi, miksi hiljaisuus on onnistunut kertalaakista. Yhteisö suojelee itseään. Onkohan kellään muulla tällaista muistikuvaa. Tosin eipä sekään todista oikeaksi, vaikka olisikin vilahtanut jossain.
Sama muistikuva. Ja löytyikin kuukkeloimalla heti, se on nimimerkin vasikka kommentti ja löytyy sivulta 50
--> https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 8#p1376508
Suomen perustuslain 109 §:n mukaan oikeusasiamiehen tulee valvoa, että tuomioistuimet ja muut viranomaiset sekä virkamiehet, julkisyhteisön työntekijät ja muutkin julkista tehtävää hoitaessaan noudattavat lakia ja täyttävät velvollisuutensa.
Avatar
Skloddi
David Starsky
Viestit: 4582
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

ässähai kirjoitti: La Joulu 03, 2022 4:47 pm
poliisikoiran pentu kirjoitti: La Joulu 03, 2022 4:07 pm En tiedä miksi mulle on jäänyt kummittelemaan, että tässä ketjussa olisi joskus viikkoja sitten vilahtanut tiedonjyvä uhrin vanhoillislestadiolaisuudesta. Mutta tämä voi olla ihan HÖTTÖÄ. Toisaalta se selittäisi, miksi hiljaisuus on onnistunut kertalaakista. Yhteisö suojelee itseään. Onkohan kellään muulla tällaista muistikuvaa. Tosin eipä sekään todista oikeaksi, vaikka olisikin vilahtanut jossain.
Sama muistikuva. Ja löytyikin kuukkeloimalla heti, se on nimimerkin vasikka kommentti ja löytyy sivulta 50
--> https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 8#p1376508
Nimimerkki "vasikka" on tosiaan kirjoittanut maanantaina 28. marraskuuta näin:
Olikos tämä postinkantaja nainen vanhoillislestadiolaistaustainen? Jostain nimeen törmäsin ja nimi voisi viitata siihen suuntaan. Voisiko motiivikin liittyä jollain tapaa siihen?
Kovin uskottavana ko. kommenttia ei voi pitää sikäli, että a) "Jossain nimeen törmäsin" ei ole kovin todennäköistä, ja b) "nimi voisi viitata siihen suuntaan" (vanhoillislestadiolaistaustaan)
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10891
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja damfin »

Skloddi kirjoitti: La Joulu 03, 2022 3:57 pm
damfin kirjoitti: La Joulu 03, 2022 3:14 pm Jossain vaiheessa poliisi tosiaan tiedotti tuosta ensimmäisestä epäillystä että poliisilla on tiedossaan se millä asioilla epäilty oli ollut myyrmäessä tapahtumayönä, eli todennäköisesti epäilty on ollut alueella ja hänet on nähty siellä.
Ei ole tiedottanut missään vaiheessa, että olisi ollut Myyrmäessä tapahtumayönä. Etsipä ko. uutinen ja pistä jakoon jos olet erimieltä. Eikä poliisi myöskään ottanut ensimmäistä epäiltyä kiinni pihalta vaan "kotiosoitteestaan". Itse ainakin päättelen tuosta, että ihan asunnosta sisältä, eli sinne on syystä tai toisesta menty ihan tieten ko. kaveria noutamaan.

Vähän tarkkuutta, ettet "opettaessasi" korjaa muiden virheitä uusilla virheillä.
Myönnän kyllä että en pysty tuota vahvistamaan, kun en edes muista missä yhteydessä tuollaista olen kuullut, muistaakseni radion jossain uutisessa haastateltu poliisi kertoi että heillä on käsitys siitä mitä epäilty myyrmäessä teki mutta tietoa ei kerrota julkisuuteen.

Iltalehti sivuaa asiaa hieman eri tavalla, mutta jotenkin tuostakin voisi olettaa että poliisin tietojen mukaan epäilty on ollut myyrmäessä, voihan se toki olla että "tieto" oli vain poliisin virheellinen oletus...
Mitä epäilty teki Myyrmäessä?
Epäilty asui Helsingissä Pikku Huopalahdessa. Poliisi ei tutkinnallisista syistä vielä kerro julkisuuteen, miksi mies oli Vantaan Myyrmäessä. Myöskään siitä ei ole tietoa, miksi hän liikkui keskellä yötä Myyrmäentiellä kerrostalon piha-alueella.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4715 ... e71d94ccde

Siitä mistä epäilty on otettu kiinni minä en ole väittänyt mitään, itse olettaisin että poliisilla on ollut jostain kautta tieto että epäilty on ollut myyrmäessä tapahtuman aikoihin ja siksi mennyt häntä kotoaan etsimään, ehkä epäillyn puhelin on ollut seurannassa (paikannus) sen aiemman tuomion vuoksi.
hamuelos
Nikke Knakkertton
Viestit: 160
Liittynyt: Ke Touko 27, 2020 1:11 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja hamuelos »

meksi kirjoitti: Pe Joulu 02, 2022 11:36 pm
Viereisessä yhtiössä oon nähnyt vaaleahiuksisen nuorehkon naisen rapun edessä, ehkä tämän saman naisen bongannut myös pyöräilemässä kärryjen kera Myyrmäenraitilla. Tosin nämä havainnot päiväsaikaan, en osaa sanoa tekevätkö postilaiset yötä ja päivää sekaisin.
Meksi, Voisiko tämä sama olla sama joka oli viime vuonna kateissa? Tai osaatko kuvailla näkemääsi naista tarkemmin? Moni vaihtaa jossain välissä mm. Paremman liksan perässä yötöihin. Yövuorolaiselle ei saa pamin tessin mukaan esim piirtää yksittäisiä vapaita vaan vapaat tulee olla peräkkäin
Lukittaudun kotiin
SatuSetä
Sabrina Duncan
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Loka 29, 2018 6:35 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja SatuSetä »

hamuelos kirjoitti: La Joulu 03, 2022 5:33 pm
meksi kirjoitti: Pe Joulu 02, 2022 11:36 pm
Viereisessä yhtiössä oon nähnyt vaaleahiuksisen nuorehkon naisen rapun edessä, ehkä tämän saman naisen bongannut myös pyöräilemässä kärryjen kera Myyrmäenraitilla. Tosin nämä havainnot päiväsaikaan, en osaa sanoa tekevätkö postilaiset yötä ja päivää sekaisin.
Meksi, Voisiko tämä sama olla sama joka oli viime vuonna kateissa? Tai osaatko kuvailla näkemääsi naista tarkemmin? Moni vaihtaa jossain välissä mm. Paremman liksan perässä yötöihin. Yövuorolaiselle ei saa pamin tessin mukaan esim piirtää yksittäisiä vapaita vaan vapaat tulee olla peräkkäin
Osa postin varhaisjakelun (sanomalehtijakelun) työntekijöistä on ns. yhteistekijöitä, joiden pääasiallinen työ on lehtijakelu yöllä, mutta alueen tuntevana heitä käytetään välillä myös päiväjakelussa sairaslomapaikkauksiin tai muuten vain jos on joltakin reitiltä akuuttia osaajapulaa lomien/sairaslomien vuoksi.
lammas1
Martin Beck
Viestit: 799
Liittynyt: Pe Loka 31, 2014 11:36 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja lammas1 »

Purliini kirjoitti: La Joulu 03, 2022 3:46 pm
GmplA- kirjoitti: La Joulu 03, 2022 3:23 pm
ktaina kirjoitti: La Joulu 03, 2022 3:18 pm

Ei kyllä ole kukaan sanonut että Kyseistä postinjakajaa ei ole nähty aiemmin tässä vuorossa kun tätä ei ole tainnut nähdä
kukaan🙄näin se rikinäinen puhelin toimii...
Juustokakku taisi sanoa ainoastaan että ei ole ainakaan itse nähnyt nuorta postinjakaja naista siinä talolla.
Veikkan että puhui päiväpostin jakajasta. Moniko minfolainen tietää edes sitä jakaako mies vai nainen oman rappunsa varhaisjakelun?
Minfolaisista en tiedä, mutta ovien takana on paljon mummeleita ja pappoja jotka oottaa lehteä jo melko varhain. Tiedän ku itse jakanut. Kristus jos oli myöhässä ja vei lehden vaikka tunnin myöhässä, siinä joskus saattoi tuntea kuinka joku melkee repäisi lehden enneku luukku oli kiinni. Joten kyllä he tietävät millainen ihminen jakaja on. Luulen myös että näissä ikäihmisissä saattaa olla näkiöitä tälle jutulle jossain määrin mutta eivät uskalla tai halua sekaantua. Alku metreillä ketjua arvailtiin tai tiedettiin että jakaja olisi ollut siviilivaatteissa liikkeellä. Itsellä esim oli harvoin muuta kun työtakki tai t paita kesäisin, mikä oli Postin, muuten yöllä kuljin omissa vaatteissa, kukapa sen näki ja välitti.
Viimeksi muokannut lammas1, La Joulu 03, 2022 6:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5383
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

hamuelos kirjoitti: La Joulu 03, 2022 5:33 pm
meksi kirjoitti: Pe Joulu 02, 2022 11:36 pm
Viereisessä yhtiössä oon nähnyt vaaleahiuksisen nuorehkon naisen rapun edessä, ehkä tämän saman naisen bongannut myös pyöräilemässä kärryjen kera Myyrmäenraitilla. Tosin nämä havainnot päiväsaikaan, en osaa sanoa tekevätkö postilaiset yötä ja päivää sekaisin.
Meksi, Voisiko tämä sama olla sama joka oli viime vuonna kateissa? Tai osaatko kuvailla näkemääsi naista tarkemmin? Moni vaihtaa jossain välissä mm. Paremman liksan perässä yötöihin. Yövuorolaiselle ei saa pamin tessin mukaan esim piirtää yksittäisiä vapaita vaan vapaat tulee olla peräkkäin
Juu, toissa kesänähän oli yksi vaalea postityttö kateissa Vantaalla.


https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 17&t=33320
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Vastaa Viestiin