papillon kirjoitti: ..... siellä ei ole mitään 90 asteen kurvia vesilaitokselle mentäessä, loiva vasen, antaa mennä vaan jne.
Uimarannanpolku lähtee n 90 asteen kulmassa, kuin myös rantapolku Högnäsin suuntaan. .......
Et sitten meinaakaan piirtää polun kaarrosta vasemmalle, sekö lakkasi olemasta tärkeä siinä kohdassa kun honasit puhuneesi omiasi?
Laitoit ennemmin sen menevän suoraan loppuosalta. Naurettavaahan tuo on, mutta sekin on jotain että suoristit polun ja sanoit että polku kaartaa vasemmalle.
Olisi luullut olevan kanttia myös piirtää se mitä sanoo, niin ei tarvitsisi jatkossa muistutella tästä.
---------------------------------------------
TÄYTYYHÄN TUO MUTKA PIIRTÄÄ KUN NIIN TOIVOTAAN:
PAPINMUTKA
Tässä kuvassa näkyy tämä mutka, jolle voitaisiin antaa nimeksi vaikkapa
"papinmutka".
Olen merkannut polkua toiseen kuvaan tähän saakka, missä polku tekee tämän jyrkän mutkan vasemmalle. Tuo mutka on jo reippaasti lahdenpohjukoiden eteläpuolella ja tämä niemelle menevä polku voidaan katsoa alkavan tuosta. Tuolla mutkalla ei ole enää mitään merkitystä siihen, mihin suuntaan polku kulkee itse niemessä. Tässäkin ollaan jo niemen tyven eteläpuolella. Kuten kuvasta näkyy, mutka on hyvin jyrkkä ja näyttää ikäänkuin niemestä tuleva polku loppuisi siihen paikkaan. Käytännössä niin voidaankin sanoa. Nuo polun osat tuolla tuosta mutkasta eteenpäin eivät enää määritä polun suuntaa murhaniemessä millään tavalla. Ne ovat "omia polkujaan". Niemen polku liittyy niihin tuossa mutkan kohdalla.
Papillon on ansiokkaasti ottanut tämän tarkan kuvan tuosta niemen polun päätekohdasta (tai alkukohdasta). Minun silmääni tuo mutka näyttää noin 90 -asteiselta, saattaa olla vähän allekin, tai yli.
Tarkkaavainen lukija kyllä huomaa helposti, että tuo jyrkkä mutka ja sen takana olevat polut, eivät enää määrittele polun suuntia itse niemessä millään tavalla. Nuo alueet eivät ole enää varsinaisessa niemessä, vaan lahdenpohjukoista jo etelään olevassa maastossa. Siellä polkuja jo kulkee vaihteleviin suuntiin.
Ihmettelen kyllä, että papillon sanoo tuota mutkaa loivaksi. Minun silmääni tuo
mutka näyttää melko jyrkältä. Valokuva on niin hyvä, että näin voidaan päätellä.
Papillon on tallentanut minun piirroksiani omiin tallennuspaikkoihinsa, joten minäkin uskaltauduin kopioimaan tätä papillonin ottamaa kuvaa vastavuoroisesti. Tietysti hyvässä tarkoituksessa. Tästä kuvasta nimittäin ilmenee totuus tuosta polun mutkasta. On siellä tosiaan jyrkkä mutka. Ainakin se siltä näyttää. Valokuva on oikein hyvä verrattuna moniin täällä esitettyihin kuviin. No nyt on kuvattu ja piirretty tuokin mutka kaikkein nähtäväksi.

Se on siinä.
Kun seisoo tuossa mutkassa, on siitä avoin näkymä aina teltalle saakka. Polussa on sillä välillä se yksi loiva mutka riukukuusen kohdalla. Se mutka on täältä niemen tyveltä päin katsottuna vasemmalle. Muutoin se niemen polku on siltä osin yllättävänkin suora.