Sivu 169/170

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 11:13 pm
Kirjoittaja Detsi
Poliisilla ei ole tällä hetkellä ketään murhasta epäiltynä. Se ei ole "rohkeuden puutetta", vaan näyttökynnys. Suomessa ei pidätetä ihmisiä foorumiteorioiden tai "me tiedetään kuka se on" -fiilisten perusteella. Käynnissä olevassa murhatutkinnassa poliisi ei julkaise yksityiskohtaista "tapahtumakuvausta", koska se voi vaarantaa tutkinnan.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 11:20 pm
Kirjoittaja Ross Sullivan
Detsi kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 11:13 pm Poliisilla ei ole tällä hetkellä ketään murhasta epäiltynä. Se ei ole "rohkeuden puutetta", vaan näyttökynnys. Suomessa ei pidätetä ihmisiä foorumiteorioiden tai "me tiedetään kuka se on" -fiilisten perusteella. Käynnissä olevassa murhatutkinnassa poliisi ei julkaise yksityiskohtaista "tapahtumakuvausta", koska se voi vaarantaa tutkinnan.
Okei, jos näin on, niin onko Annelille ja hänen vanhimmalle lapselleen palautettu todistajan asema tutkinnassa? Jos ei ole, niin miksi ei ole?

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 4:46 pm
Kirjoittaja Nice shirt
Pieni liekki kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 9:32 pm
Nice shirt kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 7:25 pm ...
Kai käsität, että jotain on vinossa. Te olette jo aikoja sitten ratkaisseet jutun, mutta poliisi ei pidätä teidän syyllistä. Mistä se johtuu?
Käsitin vuonna 2011, että Ulvilan murhatutkinnan tai oikeammin Anneli Auerin tapauksen käsittelyn suhteen olivat asiat pahasti pielessä. Moni muu on ollut itseäni viisaampi jo vuosia aikaisemmin. Olen tainnut mainita muutamia kertoja vuosien varrella, että ratkaisin omasta mielestäni tämän jutun kesällä 2013 ja siitä lähtien olen odottanut, päätyykö poliisi samaan tekijään vai viekö joku muu potentiaalinen tutkintalinja perille.

Harmittaa, jos poliisilla ei ole rohkeutta tai resursseja käyttää ensimmäisen tutkinnanjohtajan tiimin jäljiltä avoimiksi jääneiden tutkintalinjojen perkaamiseen samanlaista intensiteettiä ja keinoja, joita kohdistettiin Anneliin. Mielestäni kaikki dna:n perusteella vapautetut epäillyt tulisi tutkia uudelleen. Hyväksyn myös tutkinnan päättämisen, mutta siinä tapauksessa poliisin tulisi kertoa, millaisella tapahtumakuvauksella tutkinta päätetään. Nythän on epäselvää, millä tapahtumakuvauksella poliisi tutkimuksiaan suorittaa ja se on varsin oleellinen asia. Ihmettelen, etteivät toimittajat ole tätä seikkaa kaivaneet esiin.

Jos poliisi tekee työnsä asianmukaisesti, niin Annelille ja hänen vanhimmalle tyttärelleen on palautettu asianomistajan ja todistajan asema epäilyksenalaisen sijaan. Tämä on henkilökohtainen näkemykseni tapauksen tutkimiseen vapaa-ajastani leijonanosan vuosien saatossa käyttäneenä. Asian seuraaminen on kyllä ollut erittäin mielenkiintoista ja vaiherikasta, mutta alan vähitellen olla sitä mieltä, että kirjan kannet voisi vähitellen sulkea ja keskittyä muihin juttuihin.
Ja otetaan vielä selvennykseksi; sinun syyllinen on A.V.?

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 8:37 pm
Kirjoittaja Pieni liekki
Ross Sullivan kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 11:20 pm
Detsi kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 11:13 pm Poliisilla ei ole tällä hetkellä ketään murhasta epäiltynä. Se ei ole "rohkeuden puutetta", vaan näyttökynnys. Suomessa ei pidätetä ihmisiä foorumiteorioiden tai "me tiedetään kuka se on" -fiilisten perusteella. Käynnissä olevassa murhatutkinnassa poliisi ei julkaise yksityiskohtaista "tapahtumakuvausta", koska se voi vaarantaa tutkinnan.
Okei, jos näin on, niin onko Annelille ja hänen vanhimmalle lapselleen palautettu todistajan asema tutkinnassa? Jos ei ole, niin miksi ei ole?
Onko poliisi velvollinen tällaisen asian kertomaan, jos asianosainen itse tai hänen asianajajansa sitä poliisista tiedustelee?

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 8:42 pm
Kirjoittaja Pieni liekki
Nice shirt kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 4:46 pm ...
Ja otetaan vielä selvennykseksi; sinun syyllinen on A.V.?
Siis hän on pääepäiltyni, jonka mahdolliset Ulvilan murhaan liittyvät tekemiset ja tietämyksensä pitäisi poliisin selvittää tarkemmin.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 8:45 pm
Kirjoittaja Ross Sullivan
Pieni liekki kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 8:37 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 11:20 pm
Detsi kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 11:13 pm Poliisilla ei ole tällä hetkellä ketään murhasta epäiltynä. Se ei ole "rohkeuden puutetta", vaan näyttökynnys. Suomessa ei pidätetä ihmisiä foorumiteorioiden tai "me tiedetään kuka se on" -fiilisten perusteella. Käynnissä olevassa murhatutkinnassa poliisi ei julkaise yksityiskohtaista "tapahtumakuvausta", koska se voi vaarantaa tutkinnan.
Okei, jos näin on, niin onko Annelille ja hänen vanhimmalle lapselleen palautettu todistajan asema tutkinnassa? Jos ei ole, niin miksi ei ole?
Onko poliisi velvollinen tällaisen asian kertomaan, jos asianosainen itse tai hänen asianajajansa sitä poliisista tiedustelee?
Käsittääkseni poliisi on velvollinen ilmoittamaan henkilölle, että epäilläänkö häntä jostain rikoksesta vai ei.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 9:02 pm
Kirjoittaja Pieni liekki
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 8:45 pm
Pieni liekki kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 8:37 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 11:20 pm

Okei, jos näin on, niin onko Annelille ja hänen vanhimmalle lapselleen palautettu todistajan asema tutkinnassa? Jos ei ole, niin miksi ei ole?
Onko poliisi velvollinen tällaisen asian kertomaan, jos asianosainen itse tai hänen asianajajansa sitä poliisista tiedustelee?
Käsittääkseni poliisi on velvollinen ilmoittamaan henkilölle, että epäilläänkö häntä jostain rikoksesta vai ei.
Kiitos. Näin olen itsekin arvellut olevan asianlaidan.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 9:39 pm
Kirjoittaja canis lupus
Pieni liekki kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 9:02 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 8:45 pm
Pieni liekki kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 8:37 pm
Onko poliisi velvollinen tällaisen asian kertomaan, jos asianosainen itse tai hänen asianajajansa sitä poliisista tiedustelee?
Käsittääkseni poliisi on velvollinen ilmoittamaan henkilölle, että epäilläänkö häntä jostain rikoksesta vai ei.
Kiitos. Näin olen itsekin arvellut olevan asianlaidan.
Juup. Panevat kuoren postiin. Heh. Ennenvanhaan kirje tuli kirjattuna, ja jos ei noutanut niin vouti sivufiriksenään kävi näitä etsiskelemässä. Pari kuorta minullekin kuulemma oli lähetetty, entisen työnantajani osumatarkkuus oikeaan luukkuun osumisessa on nykyään edesvastuutonta. Sitten kesken ajon pysäytetään ja keskellä Koskelantietä tulostetaan 20min jotain sakkoja muuntoon. Jaha. No siitä sitten käräjille kuultavaksi jossa vasta selvisi että mikä ihme tämä on. Mutta haaste olikin tullut vahingossa väärälle käräjäoikeudelle joten tässä nyt odottelen uudelleenkutsua käräjille. Joka luultavasti tulee sitten taas täysin ennalta tietämättömällä hetkellä punaisten ja sinisten valojen juhlavasti helkkyen takanani. Ja juuri silloin kun mulla olisi tärkeä meno jonnekin muualle.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 10:16 pm
Kirjoittaja mikkihirmu
nihilistinahalisti kirjoitti: To Kesä 18, 2026 11:01 pm
mikkihirmu kirjoitti: To Kesä 18, 2026 6:20 pm

Olette monessa suhteessa luultavasti oikeassa ,ainakin omasta mielestänne . Jos kerran tiedätte miten kaikki on mennyt ja jos joku ulkopuolinen olisi ollut murhan tapahtumahetkellä paikalla kuten olette antanut ymmärtää,niin eikö silloin olisi järkevää kirjoittaa asiat selväksi ja lähettää ne tutkintaa hoitavalle Rikoskomisariolle. Mikäli teillä ei
tutkintaa johtavan Komisarion sähköpostiosoitetta ei ole tiedossa voin sen teille YV:llä halutessanne ilmoittaa.
Uskon että he siellä päässä osaavat suhtautua tietämykseenne ja tekemiinne havaintoihin sillä ymmärryksellä joka voitaisiin tarvittaessa todistaa oikeaksi ,mikäli näin olisi tai päinvastaisessa tapauksessa todeta antamanne tiedot hyödyttömäksi hölynpölyksi.
Olette ilmeisen varma tiedoistanne päätellen tänne kirjoittamastanne,joten lähettäkää se myös heille, koska
täällä kirjoittelu on yhtä tyhjän kanssa ,eikä asiaanne vie eteenpäin.
Ilmeisesti osaatte ajatella, ainakin olen lukenut mielikuvituksenne kehittämän tarinan fileerausveitsestä suu korvissa.

Rikokset ei selviä tuijottamalla yhtä asiaa ja siitä jankkaamalla.

Pitää osata havonnoida jälkiä, muita todisteita asiassa, päätellä ja ajatella asioiden kulku.

Tässä asiassa (Ulvila) antaa älyttömän hyvän avun häketallenne mikä on harvinaista herkkua.

En muista mihin ketjuun kirjoitin tekijän poistumistavan ja se on kaukana poliisien tekemistä rekoista, nimim. kuolemannaakka ainakin allekirjoitti ilmaisemani tavan ja tein sen pelkkien jälkien ja häketallenteelta kuultavan kirkaisuäänenkin voittava napsahdusääni kirkaisun loppuvaiheessa kuultavana..

Niin, poliisien apuna.

Eiköhän he ole saaneet apua ihan tarpeeksi, ainakin fileerausveitsen osalta.

Sen verran siitä, että se on jätetty tahallaan sinne, että myöskin nuo useat jäljet Lahteen on tehty ihan tarkoituksella-.

Voittehan tätä miettiä, mutta noilla molemmilla on ollut selkeä tarkoitusperä, että Lahden pitäminen sängyllä.
_____________________________________________________________

En oikeastaan tiedä kannattaako edes vastata tuohon väittämäänne mielikuvituksen tuottamista kirjoituksistani, mutta kun nyt niin kovasti yritätte vesittää kaiken sen mitä olen tästä veitsiasiasta kirjoittanut niin kehottaisin teitä miettimään ,miksi yleensä kirjoitan jos kirjoittamani asia ei olisi tosi.
Minulla ei olisi vähäisintäkään halua kirjoittaa asiasta , (elikkä nyt tuli Juhannuksen aikaan jo 3 vuotta kun löysin tämän sivuston), ellen olisi vakuuttunut että tämä veitsi jonka tunnistin omakseni ja joka minulta hävisi keväällä -06 autoni myynnin yhtydessä on avain mysteerin ratkaisuun.

Joskus olen ajatellut ,että olisi ollut kenties parempi kun en olisi löytänyt tätä sivustoa ollenkaan niin olisin säästynyt monelta harmitukselta.
Valitettavasti olen sen luontoinen että kun totuus on tässäkin asiassa vielä selvittämättä niin yritän parhaani mukaan olla avuksi ,enkä saattanut jättää vihjettäni kertomatta kun siihen täällä tilaisuus suotiin.

Olen pahoillani mikäli kirjoittamani aiheuttaa teille mielipahaa koska se ei ole tarkoitukseni, joten kehoitan teitä; jättäkää lukematta tästedes kirjoitukseni tai poistakaa koneeltanne nimimerkkini ja kaikki mitä olen kirjoittanut ,koska uskon että totuus tulee veitsen avulla julki ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti ennemmin.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 5:56 am
Kirjoittaja matlockb
Eiköhän tämä ole tänne linkitetty, mutta itse en löytänyt, alla olevan jutun yhteydessä olevalla videolla Matti Tolvanen puhuu mielestäni viisaita:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a6f8 ... 3d1426787a

"Oltiimpa tuomiosta (murha, seri) mitä mieltä tahansa, jossain vaiheessa se (tuomio) on vain hyväksyttävä ja laitettava kirjan kannet kiinni" (osittain vapaa lainaus). Tässä jos jossain nyt viimeistään on korkea aika se tehdä. Johan tässä on Jukka Lahden elämä päättynyt kokonaan ja eipä kovin auvoista ole Annelinkaan viimeiset 20 vuotta olleet. Kohtuutonta, jos alkaa menemään siihen, että tässä tuhotaan myös lasten - toisenkin sukupolven - elämää enää yhtään enempää!

Asia on juurikin niin! Oma mielipiteeni on, että seri - jutussa oikeus tapahtui, murhaan Auer todennäköisesti on syyllinen, mutta näyttö ei riitä ja sillä sipuli, sanoisi Gustafssonin Nisse.
Jos olenkin väärässä, ainakaan Auer ei ole istumassa syyttömänä elinkautista!

Ja edelleen, vaikka KRP kuinka tutkii ja olipa syyllinen kuka tahansa, juttu tuskin tulee koskaan selviämään. Tämä(kin) vain pitää hyväksyä ja olla tyytyväinen siihen, ettei meillä jää edes välttämättä joka vuosikaan yhtään henkirikosta selvittämättä. Niiden (henkirikosten) selvitysprosentti taitaa olla yli 95 %

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 9:05 am
Kirjoittaja nihilistinahalisti
mikkihirmu kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 10:16 pm
En oikeastaan tiedä kannattaako edes vastata tuohon väittämäänne mielikuvituksen tuottamista kirjoituksistani, mutta kun nyt niin kovasti yritätte vesittää kaiken sen mitä olen tästä veitsiasiasta kirjoittanut niin kehottaisin teitä miettimään ,miksi yleensä kirjoitan jos kirjoittamani asia ei olisi tosi.
Minulla ei olisi vähäisintäkään halua kirjoittaa asiasta , (elikkä nyt tuli Juhannuksen aikaan jo 3 vuotta kun löysin tämän sivuston), ellen olisi vakuuttunut että tämä veitsi jonka tunnistin omakseni ja joka minulta hävisi keväällä -06 autoni myynnin yhtydessä on avain mysteerin ratkaisuun.

Joskus olen ajatellut ,että olisi ollut kenties parempi kun en olisi löytänyt tätä sivustoa ollenkaan niin olisin säästynyt monelta harmitukselta.
Valitettavasti olen sen luontoinen että kun totuus on tässäkin asiassa vielä selvittämättä niin yritän parhaani mukaan olla avuksi ,enkä saattanut jättää vihjettäni kertomatta kun siihen täällä tilaisuus suotiin.

Olen pahoillani mikäli kirjoittamani aiheuttaa teille mielipahaa koska se ei ole tarkoitukseni, joten kehoitan teitä; jättäkää lukematta tästedes kirjoitukseni tai poistakaa koneeltanne nimimerkkini ja kaikki mitä olen kirjoittanut ,koska uskon että totuus tulee veitsen avulla julki ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti ennemmin.
Jos joutuu miettiin kandeeko vastata, niin kandee olla vastaamatta.

Yllä olevassakin ette mitään tuntomerkkejä joita olisi veitsessä ei nähtävissä, ette edes maininneet siitä millä teroititte kyseistä veitseä, ette edes tekniikkaa miten voi fileerausveitsellä edes poistaa kyseisiä värinänvaimennusmaton kappaleita ja mitä noista tiedän, niin ne ohuita (n. 1 -1,5mm vahvuisia) massamattoja jotka saa parhaiten pois (ei edes kannata poistaa tarkoitusperänsä vuoksi) kun antaa lämpöä ulkopuolelta.
Lisäksi hatchback mallisessa pikkumazdassa niitä juurikaan ole.

Voin sanoa suoraan, juttunne on täyttä kukkua ja ainoa tarkoitus on ollut saada huomiota.

Sen verran, että joskus 2010 tai jälkeen luin poliisisivustolta, että loimaalla oli mökin ulkorakennuksen tai mökin seinustalta kadonnut siihen unohtuneet sorkkarauta ja vasara
Poliisi ilmoituksen päivämäärää en enään muista.

Mutta tuo on ainoa viite AV:n suuntaan koska hänhän on toiminut mökkitalkkarinakin.


Meikä laittaa painoarvon olemassa oleviin todisteisiin, tekijän ääneen, tekijän jättämiin jälkiin ja häketallnteelta kuultavissa oleviin, poliisi kyllä syyllisen löytää jos on halua löytää, mutta siitä näyttää olevan puute.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 9:15 am
Kirjoittaja nihilistinahalisti
matlockb kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 5:56 am Eiköhän tämä ole tänne linkitetty, mutta itse en löytänyt, alla olevan jutun yhteydessä olevalla videolla Matti Tolvanen puhuu mielestäni viisaita:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a6f8 ... 3d1426787a

"Oltiimpa tuomiosta (murha, seri) mitä mieltä tahansa, jossain vaiheessa se (tuomio) on vain hyväksyttävä ja laitettava kirjan kannet kiinni" (osittain vapaa lainaus). Tässä jos jossain nyt viimeistään on korkea aika se tehdä. Johan tässä on Jukka Lahden elämä päättynyt kokonaan ja eipä kovin auvoista ole Annelinkaan viimeiset 20 vuotta olleet. Kohtuutonta, jos alkaa menemään siihen, että tässä tuhotaan myös lasten - toisenkin sukupolven - elämää enää yhtään enempää!

Asia on juurikin niin! Oma mielipiteeni on, että seri - jutussa oikeus tapahtui, murhaan Auer todennäköisesti on syyllinen, mutta näyttö ei riitä ja sillä sipuli, sanoisi Gustafssonin Nisse.
Jos olenkin väärässä, ainakaan Auer ei ole istumassa syyttömänä elinkautista!

Ja edelleen, vaikka KRP kuinka tutkii ja olipa syyllinen kuka tahansa, juttu tuskin tulee koskaan selviämään. Tämä(kin) vain pitää hyväksyä ja olla tyytyväinen siihen, ettei meillä jää edes välttämättä joka vuosikaan yhtään henkirikosta selvittämättä. Niiden (henkirikosten) selvitysprosentti taitaa olla yli 95 %
Jaa jaa,

Jos lasketaan että poliiseilla on selvittämättä noin 240 - 50kpl surmia, niin siitä tulee 1/v 250 vuotinen ajanjakso (löytyy googlella) ja jollen väärin muista, niin ensimmäinen taisi olla 1800-luvun loppupuolelta eli kyllä niitä selvittämättömiä on aika turkasen paljon.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 11:18 am
Kirjoittaja Njord
Pieni liekki kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 9:02 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 8:45 pm
Pieni liekki kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 8:37 pm
Onko poliisi velvollinen tällaisen asian kertomaan, jos asianosainen itse tai hänen asianajajansa sitä poliisista tiedustelee?
Käsittääkseni poliisi on velvollinen ilmoittamaan henkilölle, että epäilläänkö häntä jostain rikoksesta vai ei.
Kiitos. Näin olen itsekin arvellut olevan asianlaidan.
Kyllä ja ei soveltaen keskeisiä pykäliä:

Julkisuuslaki 24 §
Salassa pidettävät viranomaisen asiakirjat
Salassa pidettäviä viranomaisen asiakirjoja ovat, jollei erikseen toisin säädetä:

3) poliisille ja muille esitutkintaviranomaisille ja syyttäjälle sekä tarkastus- ja valvontaviranomaisille tehdyt ilmoitukset rikoksesta, esitutkintaa ja syyteharkintaa varten saadut ja laaditut asiakirjat sekä haastehakemus, haaste ja siihen annettu vastaus rikosasiassa, kunnes asia on ollut esillä tuomioistuimen istunnossa taikka kun syyttäjä on päättänyt jättää syytteen nostamatta tai kun asia on jätetty sikseen, jollei ole ilmeistä, että tiedon antaminen niistä ei vaaranna rikoksen selvittämistä tai tutkinnan tarkoituksen toteutumista tai ilman painavaa syytä aiheuta asiaan osalliselle vahinkoa tai kärsimystä tai estä tuomioistuinta käyttämästä oikeuttaan määrätä asiakirjojen salassapidosta oikeudenkäynnin julkisuudesta yleisissä tuomioistuimissa annetun lain
(370/2007)
mukaan; (13.5.2011/458)

Lähtökohta siis on, että keskeneräinen tutkinta on salassapidettävää tietoa. Tiedon keskeneräisestä tutkinnasta voi saada lähinnä jos tiedon antaminen ei vaaranna rikoksen selvittämistä. Tähänhän poliisi voi vedota hyvin helposti mikäli se ei tietoa halua antaa. Mikäli henkilöä kuullaan rikokseen liittyen, niin tällöin hänelle tietysti on aina kerrottava asema tutkinnassa. Vaikuttaa oleellisesti siihen miten kuultaessa saa toimia. Todistaja kun ei saa valehdella, siinä missä epäilty taas saa. Mikäli poliisi ei anna tietoa keskenräisestä tutkinnasta, tulee poliisin pyydettäessä antaa asiasta valituskelpoinen päätös.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 11:49 am
Kirjoittaja Njord
Pieni liekki kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 8:42 pm
Nice shirt kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 4:46 pm ...
Ja otetaan vielä selvennykseksi; sinun syyllinen on A.V.?
Siis hän on pääepäiltyni, jonka mahdolliset Ulvilan murhaan liittyvät tekemiset ja tietämyksensä pitäisi poliisin selvittää tarkemmin.
Samoin minun ja toivoisin poliisin selvittävän A.V:n osuuden seikkaperäisesti. Onko tämä sitten enää mahdollista, niin se on sitten toinen asia. DNA-tekniikasta en ymmärrä lainkaan riittävästi, jotta voisin siitä mitään järkevää lausua. Ehkä sillä saattaa olla jotain annettavaa, tekniikkakin kun koko ajan kehittyy. Tai sitte ei, en yritä edes teeskennellä, että minulla joku näkemys asiaan olisi. Jos olisi niin, että A.V olisi jollekin tekonsa tunnustanut, niin sillekään ei voisi antaa mitään merkitystä ellei tunnustamisen ohessa olisi välitetty jotain hyvin merkittävää tietoa jota vain rikoksen tekijällä on ollut tiedossaan. Ja sitten tämä tulisi vielä pystyä aukotta verifioimaan. Jossain on joku vaatekappale, jossa Lahden verta tms. Kotietsinnöistä ei menestystä odotettavissa, tässä ollut aika paljon aikaa hävittää kaikki sellainen fyysinen omaisuus, joka voi edes etäisesti liittyä murhaan... Jos taas jollain ulkopuolisella sattuisi olemaan jotain merkittävää tietoa AV:n liikkeistä tai tekemisistä, niin "En todellakaan muista, siitä on niin paljon aikaa" olisi vastaus jonka AV voisi jokaiseen tällaista tietoa mahdollisesti mittaavaan kysymykseen vastata. Alibeja ei enää tarvita kun ei ole juridisesti realistista ajatella, että niitä olisi kohtuullista myöskään vaatia.

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Lähetetty: Ti Kesä 23, 2026 2:26 pm
Kirjoittaja mikkihirmu
nihilistinahalisti kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 9:05 am
mikkihirmu kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 10:16 pm
En oikeastaan tiedä kannattaako edes vastata tuohon väittämäänne mielikuvituksen tuottamista kirjoituksistani, mutta kun nyt niin kovasti yritätte vesittää kaiken sen mitä olen tästä veitsiasiasta kirjoittanut niin kehottaisin teitä miettimään ,miksi yleensä kirjoitan jos kirjoittamani asia ei olisi tosi.
Minulla ei olisi vähäisintäkään halua kirjoittaa asiasta , (elikkä nyt tuli Juhannuksen aikaan jo 3 vuotta kun löysin tämän sivuston), ellen olisi vakuuttunut että tämä veitsi jonka tunnistin omakseni ja joka minulta hävisi keväällä -06 autoni myynnin yhtydessä on avain mysteerin ratkaisuun.

Joskus olen ajatellut ,että olisi ollut kenties parempi kun en olisi löytänyt tätä sivustoa ollenkaan niin olisin säästynyt monelta harmitukselta.
Valitettavasti olen sen luontoinen että kun totuus on tässäkin asiassa vielä selvittämättä niin yritän parhaani mukaan olla avuksi ,enkä saattanut jättää vihjettäni kertomatta kun siihen täällä tilaisuus suotiin.

Olen pahoillani mikäli kirjoittamani aiheuttaa teille mielipahaa koska se ei ole tarkoitukseni, joten kehoitan teitä; jättäkää lukematta tästedes kirjoitukseni tai poistakaa koneeltanne nimimerkkini ja kaikki mitä olen kirjoittanut ,koska uskon että totuus tulee veitsen avulla julki ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti ennemmin.
Jos joutuu miettiin kandeeko vastata, niin kandee olla vastaamatta.

Yllä olevassakin ette mitään tuntomerkkejä joita olisi veitsessä ei nähtävissä, ette edes maininneet siitä millä teroititte kyseistä veitseä, ette edes tekniikkaa miten voi fileerausveitsellä edes poistaa kyseisiä värinänvaimennusmaton kappaleita ja mitä noista tiedän, niin ne ohuita (n. 1 -1,5mm vahvuisia) massamattoja jotka saa parhaiten pois (ei edes kannata poistaa tarkoitusperänsä vuoksi) kun antaa lämpöä ulkopuolelta.
Lisäksi hatchback mallisessa pikkumazdassa niitä juurikaan ole.

Voin sanoa suoraan, juttunne on täyttä kukkua ja ainoa tarkoitus on ollut saada huomiota.

Sen verran, että joskus 2010 tai jälkeen luin poliisisivustolta, että loimaalla oli mökin ulkorakennuksen tai mökin seinustalta kadonnut siihen unohtuneet sorkkarauta ja vasara
Poliisi ilmoituksen päivämäärää en enään muista.

Mutta tuo on ainoa viite AV:n suuntaan koska hänhän on toiminut mökkitalkkarinakin.


Meikä laittaa painoarvon olemassa oleviin todisteisiin, tekijän ääneen, tekijän jättämiin jälkiin ja häketallnteelta kuultavissa oleviin, poliisi kyllä syyllisen löytää jos on halua löytää, mutta siitä näyttää olevan puute.
_____________________________________________________________

Minkä painoarvon saa todisteilla joita kukaan muu ei häketallenteella kuule.Ihan niinkuin Lässyn lässyn "nissenassen" touhua.

AV.;sta olen mielipiteeni sanonut ,joten mielestäni hän ei ole tekijä mutta pois-suljettua ei ole sekään ,etteikö hän olisi voinut avustaa.
Kaikki viiltelyjutut,Avecin mahdollinen ilmoitus poliisille tai häkeen tulla rauhoittamaan ja hakemaan vaarallisesti rähinöinyt kaveri talteen .
Jolla samanlainen veitsi jota murhaaja käytti viittaa siihen että tarkoitus oli näytellä tekijää ,mutta koska veitsi tippui tekijältä murhapaikalle niin näytös ei toiminutkaann kuten oli tarkoitus. Tänmä siksi ,että AV uskoi voivansa luottaa Avecin vahvaan alibiin.
Tämän episodin tarkoitus oli tietysti vain se ,että se antaisi aikaa varsinaiselle tekijälle siivota itsensä ja päästä ardenaliiniryöpystään ja lopulta seuraavan yön puolella turvallisesti takaisin kulmalantien kotiinsa.