Uskonnot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Tää bluerein on ilmiselvä feikkaaja,mitä enemmän olen kirjoituksia lukenut sen vakuuttuneempi olen asiasta.
Ensinäkään ei tiedä uskonnosta juurikaan mitään vaan hokee koko ajan Raamatussa kirjoitettua asiaa,jotka käy mitä ilmeisemmin netistä tänne suoraan kopioimassa. Omin sanoin ei kerro mitään,kaikki perustuu Raamatusta lainattuun.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

:o
Vandettalle... sanoisin että tottakai Äitisi ja Isäsi sai sinut alkuun, mutta Jumala kokosi sinut Äidin kohdussa, ja antoi sinulle elämän.
Viimeksi muokannut bluerein, Ma Marras 03, 2008 7:31 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Ok,hienoa sun kannalta,mutta sitä en ymmärrä miksi pitää sitä uskoasi väkisin tyrkyttää muille? Lieneen sitä jokainen osaa sitten itse etsiä/hakea kun alkaa siltä tuntua.
Täällä asiasta taisteleminen on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

bluerein kirjoitti:Anteeksi mutta mistä työpaikasta minä nyt saarnaan ???????????Mikä nyt on ? voitko huonosti, etkö osaa asiallisesti keskustella.
bluerein kirjoitti:ja olen tosi hyvässä työpaikassa ollut jo 24v. ja Rakastan asukkaitani.
bluerein kirjoitti:Siis vakituisena 20v.siihen sijaisuusaika...
bluerein kirjoitti: Rakastan työtä jota teen,
Tuossa nyt pari näin esimerkiksi.
En voi huonosti vaan oikeastaan näinä päivinä paremmin kuin koskaan. Sen sijaan sinä et, tai ainakin siltä vaikuttaa?????? Osaan varmaan keskustella mutta sitä sinä et osaa???? Et osaa vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin kuten sen huomasimme jo heti alussa kun tulit tänne trollailemaan, mainitsit että tulipas pitkä viesti etkä muista enää mitä edes kysyttiin. Se on joskus niin kovin vaikeaa vastata vain siihen kysymykseen, ilman että trollailee mistään jeesuksesta ja raamatun sanoista. Osaatko puhua itse ollenkaan vai siteeraatko vain raamattua?????
Jo tuo sinun kirjoitustapasi ynnä noiden teiniXkysymysmerkkifloodien totean itsekin sinut trolliksi.
Nanika ga tooku matteiru to
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

bluerein kirjoitti:Ota nyt hyvä ihminen huomioon, että sinähän itse nostit minun työasiani, enhän minä koko ajan ole työstäni puhunut, ne viestini on jo taakse jääneitä, ja sinä itse nostit. Miten se nyt sinua niin harmittaa , no miksi sitten tulet tänne kun sinua ei kiinnosta keskustella, vaan nimittelet, ja yks ja toinen käy nimittelemässä, kukahan tässä nyt ei osaa keskustella ??
No se on ihan hyvä kun voit hyvin, mutta miksi nimittelet ?
oletko sinä valvoja clyde?
- Minä nostin ne esiin koska sinä sanoit että et ole niistä saarnannut. Annoin muutaman esimerkin joka puhuu sinun edellistä kirjoitustasi vastaan.
- Olenko nimitellyt? Jos olen niin miksi? Jos tarkoitat trollaustasi niin en ole ainut kuten senkin voit todeta jos osaat muiden viestejä myös lukea.
- Sinä et edelleenkään osaa keskustella. Syyt jo mainitsinkin edellisessä viestissäni.
- Tiedät varmaan hyvin että en ole valvoja, miksi sitten kysyä sitä? Onko tämä nyt sitä hienoa keskustelutaitoasi?

/muoks;
bluerein kirjoitti:Jos en ole osannut vastata clyde sinulle, niin voithan mennä kysymyksiesi kanssa kysymään joltain muulta ihmisestä, harmi että jäit nyt paitsi minun vastauksiani, kun niin mielelläni vastaisin sinulle.
- Jos kerran mielelläsi vastaat niin miksi et vastaisi kuitenkaan? Kierrät vain kysymyksesi vaikka kerrot vastaavasi niihin niin mielelläsi.
Nanika ga tooku matteiru to
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Chopper kirjoitti:Ok,hienoa sun kannalta,mutta sitä en ymmärrä miksi pitää sitä uskoasi väkisin tyrkyttää muille?
Bluerein varmaan haluaa tuoda sitä julki kun joissain uskonnoissa siitä saa lisää "pointseja" jos käännyttää ihmisiä omaan uskoonsa. Onhan niitä esim. mormonit, mitkä ovelta ovelle kiertää lähetysmatkoillaan, vai miksi niitä nyt sanotaan. Bluerein taisi kyllä sanoa, että ei kuulu mihinkään seurakuntaan, vaan on eronnut kirkosta. Voin muistaa väärinkin.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

bluerein kirjoitti:Viimeksi kylläkin keskustelin chopperin kanssa,
Anteeksi rakas että en seuraa sinun tsättäilyäsi 24/7 ja ehdi heti kirjoittamaan sinulle takaisin ennenkuin tsättäilet jonkun toisen kanssa ;)
Nanika ga tooku matteiru to
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

En edelleenkään ymmärrä miksi Raamattussa kirjoitettuun pitäisi uskoa,se on koottu vain eri ihmisten kirjoituksista ja on muodostunut vähitellen vuosisatojen kuluessa.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

:o .
chopper, ei täs maailmas kaikkee ymmärräkkään, en minäkään, ole huoleti.
:o
Viimeksi muokannut bluerein, Ma Marras 03, 2008 7:39 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

bluerein kirjoitti: Jaak.3.13 Eikö olekkin viisasti sanottu Raamatussa.?
En nyt tiedä oliko tuo sen viisaampaa kun missään muussakaan ihmisen kirjoittamassa kirjassa.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Mulla on sellainen kokemus, että ns. muun kirjallisuuden lukeminen on varsinkin lahkoissa hyvin paheksuttavaa, jopa kiellettyä. Varsinkin nykykirjallisuus ja aikaisempien käsitysten vastainen kirjallisuus tuomitaan jyrkästi ja pelotellaan sen lukijoita saatanan hyökkäyksellä. Äkkisestään tulee noista "kielletyistä" kirjoista mieleen Sonja O kävi täällä, Eevan tyttäret, Harry Potter -sarja, monia muitakin varmasti on.

Elikä kun lukee vain yhtä-kahta kirjaa tai sitten uskonnollissävytteisiä, juoneltaan ja rakenteeltaan täysin epäonnistuneita ja sekavia tekeleitä, on helppo luulla Raamatun aikojen saatossa muuntuneita käännöstekstejä ylimaallisiksi viisauksiksi.
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

:o :o

" Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaellan, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken mitä on laissa ja profetioissa kirjoitettu. Ap.t. 24
Se on kummallista tai ei kai se ole , että ihmisiä kiinnostaa velhot ja paholaisen jutut eniten, haudoista nousevat luurangot ja kummitukset ja haamut, jotka kaikki on lähtöisin pimeyden demoneista, mutta kun tää maailma on pahan vallassa, niin eihän se mitään outoa olekkaan.
Viimeksi muokannut bluerein, Ti Marras 04, 2008 11:44 am. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2420
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Pitänee se vastalause sanoa Harry Pottereita koskien.

Kirjan tarinassa on yksinkertaisesti kyse klassisesta hyvän ja pahan välisestä taistelusta. Siitä, kuinka pahojen voimien kannattajat pyrkivät saamaan oman hallitsijansa valtaan, ei mistään muusta. Voisinpa sanoa myös, että satujen ja tarinoiden kautta nuokin asiat tulevat lapsille selkeämmiksi. Pottereissa tuo hyvän ja pahan taistelu on sijoitettu maailmaan, jossa on tavallisten ihmisten lisäksi hyviä velhoja ja pahoja velhoja. Myös omien henkilökohtaisten taisteluidensa kautta nämä sarjan henkilöt sitten päätyvät mihin päätyvät.

Lapset rakastavat tarinoita, joissa hyvä voittaa. Minäkin rakastan niitä.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Mun mielestä Raamatussa on paljon hirvittävämpiä ja pelottavampia kohtia kuin Harry Potterissa. Muistan lapsena nähneeni kuvaraamattuja, ne kuvathan olivat tosi karmivia. Kuten monesti kirkoissakin ovat kuvat.

Mutta hyvin näyttää kaunokirjallisuuspropaganda purevan.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

bluerein kirjoitti: Joku mainitsi harry potterin, se on hirvittävä, pelottava, ei terveellistä luettavaa lapsille varsinkaan, täyttä roskaa ja mielikuvitusta. No nyt joku sanoo vastalauseen tähän, ei se mua haittaa.
Niin, fiktiokirjat yleensä ovat mielikuvitusta. Jos joku näkee jo lastenkirjoissakin pahuutta, olisi syytä katso peiliin.
Every ship must sail a world.
Vastaa Viestiin