26 v. mies murhasi kadulle sivullisen 79 v. miehen Malminkartanossa 18.3.2026

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Cadi John
Axel Foley

Re: Poliisi epäilee henkirikosta Malminkartanossa Helsingissä 18.3.2026

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

McCall kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 4:45 pm
LeaSommer kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 4:09 pm Herra ei vissiin koko iltaa ole yksin notkunut, kun on ollut valokuvaaja matkassa. Vai ruukataanko tuollaisia puukkoposeerauskuvia ottaa itselaukaisimella?
Aika hyvä pointti. Missäpäin Sörkkaa tuo kuva on otettu, onko siellä jalustaa vai onko "kaverin" ottama kuva? Ja kuka tuo mahdollinen kuvaaja on.
Taitaa olla Kinaporin puisto tai puistikko mikä lie. Ig on vain seuraajille näköjään. Olisi kiva tietää habitus postinkantajan murhan aikaan.
Chinaski
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Chinaski »

Al1ce kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 4:59 pm Omaa sukua Fält.Ruåtsalaisen kolonialismin aikaisia maahanmuuttajia.Eli matu.Samaa porukkaa kuin suurin osa Minfon puheenaiheista.
Sotilasnimi. Pohjois-Karjalan poikia taitaa olla, ainakin siellä aloitti rikollisen uransa. Ilmeisesti.
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Oulun_Kungas »

henkisestikuollut kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 2:44 pm 877194cfa2630d4c.png
Siinä se meidän herra on, sensuroimattomana :)
Pirin vetäminen näkyy. 26v ei näytä päivääkään alle 40-vuotiaalta. Myös kovin kylmän oloinen ihminen, jos sitä voi päätellä parista kuvasta.

Tuskin mikää vitu autisti
Mat-Lock
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

Threadsissa tulee vastaan vaan loputon jono omakuvia --> narsisti. Todennäköisesti myös psykopaatti.
liukaslahna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja liukaslahna »

01.png
01.png (493.35 KiB) Katsottu 2476 kertaa
25-26 vuosilta threadsissä nopealla vilkaisulla paikkatiedot: mätäjoki, konala, malaga, amsterdam, malminkartano, kannelmäki, pikku-huopalahti, harju, vuosaari, länsi-pasila. En ainakaan huomannut myyrmäkeä, kertooko se sitten jotain vai ei.
LeonGold
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja LeonGold »

Tän on pakko olla se jätkä. Ihan puhtaasti fiiliksen perusteella kun katsoo kuvia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dnepropetrovsk_maniacs

Tulee tämä mieleen tästä jätkästä. Ihan vastaavanlaista toimintaa, kuvaamisesta ei tosin ole kerrottu.
Viimeksi muokannut LeonGold, Ti Maalis 24, 2026 6:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maarit toivanen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Maarit toivanen »

Voi siis ei helkkari minkä näköinen ihmis roska, luulis et ainaki 40 kymppinen :oops:
finnbar87
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja finnbar87 »

Fast Life-vinkuheinä ei tosiaankaan näkis 30 ilman linnan vaikutusta. Saahan siellä ittensä jojoon vedettyä toki, mutta ittensä hengiltä narkkaaminen lienee vaikeampaa kuin siviilissä.
Paikalla
nilpertti
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja nilpertti »

Mat-Lock kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 5:48 pm Threadsissa tulee vastaan vaan loputon jono omakuvia --> narsisti. Todennäköisesti myös psykopaatti.
Tuota...Sitten kai 90% somejen käyttäjistä on narsisteja. Muistako siellä pitäs olla kuvia? Ja onhan siellä muitaki pöydässä mm. ravistolassa syömässä.
Sillonko itse käytin someja omalla nimellä "oikeen tarkoitukseen", niin kyllä mä kans pyrin rajaamaan muut kuvista pois jos ei ollut tarkoitus olla nimenomaan joukkokuva,sehän on mun kuvaseinä eikä mun kaverin? Ja monesti otti päähän jos joku laitto seinälleen kuvan minusta,tai minun ollessa kuvassa selvästi ja siitä tykkäs mulle tuntemattomat henkilöt. Sehän se vasta "kivaa" onki, esiintyä muiden someissa,tuntemattomien pällistellessä sitten kuvaa, että kukahan vittu tuoki " Mika" mahtaa "Jonin" kuvaseinällä olla?

Taas näköjään näkijät tuli näkemään "kaiken pahan ja juuret"
finnbar87
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja finnbar87 »

^ Ehkä alkuperäinen postaaja viittaa siihen, että jos kuvia sometilille tulee pelkästään omasta pärstästä ja sitäkin kymmenen kertaa päivässä. Kyllähän siitä kieltämättä eri fibat jää kun sellaisesta, joka postaa ehkä kerran kuussa tai puolen vuoden välein oman pärstänsä ja sekaan tulee muitakin kuvia "sopivassa" suhteessa ihan normaalista elämästä. Ei se nyt tietenkään narsistia tee, pelkästään.

Näin yleisellä tasolla kommentoiden, en ole nähnyt tän epäillyn someja tänne linkattuja kuvia enempää.
liukaslahna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja liukaslahna »

02.png
02.png (555.15 KiB) Katsottu 2028 kertaa
03.png
03.png (359.8 KiB) Katsottu 2028 kertaa
Järppä90
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Järppä90 »

Äiti varmaan ylpeä pojastaan nyt.
Mat-Lock
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

nilpertti kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 6:07 pm
Mat-Lock kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 5:48 pm Threadsissa tulee vastaan vaan loputon jono omakuvia --> narsisti. Todennäköisesti myös psykopaatti.
Tuota...Sitten kai 90% somejen käyttäjistä on narsisteja. Muistako siellä pitäs olla kuvia? Ja onhan siellä muitaki pöydässä mm. ravistolassa syömässä.
Sillonko itse käytin someja omalla nimellä "oikeen tarkoitukseen", niin kyllä mä kans pyrin rajaamaan muut kuvista pois jos ei ollut tarkoitus olla nimenomaan joukkokuva,sehän on mun kuvaseinä eikä mun kaverin?
Kyllä normaaleilla ihmisillä on jotain muitakin kuvia kuin kymmeniä kuvia omasta pärstästä.

Lisäksi sehän toteaa itsekin olevansa narsisti.
Viimeksi muokannut Mat-Lock, Ti Maalis 24, 2026 7:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Eikö sillä ollut edes varaa ostaa itse murhaamispuukkoa vaan äidin piti sekin maksaa.

Jos se on pyörinyt Malminkartanossa ja Kannelmäessä Myyrmäen murhan aikoihin, se on ollut ihan riittävän lähellä. Saattanut vaikka nukahtaa/sammua illan viimeiseen lähijunaan ja päätynyt sillä Myyrmäen seudulle.
uusitma
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja uusitma »

liukaslahna kirjoitti: Ti Maalis 24, 2026 5:49 pm 01.png

25-26 vuosilta threadsissä nopealla vilkaisulla paikkatiedot: mätäjoki, konala, malaga, amsterdam, malminkartano, kannelmäki, pikku-huopalahti, harju, vuosaari, länsi-pasila. En ainakaan huomannut myyrmäkeä, kertooko se sitten jotain vai ei.
Tuo Mätäojan kuva on varmaan Myyrmäestä, joten kyllä hän Myyrmäen tuntee. Siinä on puutarhapalstoja ja mielestäni muitakin kuvia hänellä on palstoilta. Tuo on juuri se alue, mistä pääsee huomaamattomasti postinjakajan murhapaikalta Malminkartanoon.
Nuo paikkamerkinnät ei tarkoita asuinpaikkaa, vaan kuvauspaikkaa, mutta saatanpa arvata, etää Pikku-Huopalahden kuva on otettu asuinpaikassa. Sielä on jonkun hiton Sininauhasäätiön tai muun vastaavan lafkan asuntoja vankilasta vapautuville. Mielenkiintoinen yksityiskohta, kai sattuma, että se nuori mies, joka ensimmäisenä pidätettiin Myyrmäen murhasta epäiltynä, haettiin säilöön nimenomaan siitä vankilasta vapautuneiden asuintalosta.
Ei Helsinki, Espoo, Vantaa alueella paljon mietitä mistä kaupunginosasta asunnon haluaa, vaan pitkään oli niin, että asunto otettiin vastaan sieltä mistä saatiin. Nyt on vähän enempi vuoralaisen markkinat. Julkiset kulkee, pääsee joka paikkaan.
Ainut merkittävä juttu asumiskuviossa on se, että Myyrmäen murha tapahtui ennen neljää yöllä ja silloin on juuri se aika, kun julkisilla ei pääse liikkumaanvhuomaamattomasti. Yöbussissa pitää näyttää lippu ja juniksilla on kamerat, joten sen murhan tekijä sniikkaili johonkin asuntoon Myyrmäen lähellä, luulen.
Vastaa Viestiin