Uskonnot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

No minusta Raamattukin on fiktiivinen kirja.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

En usko että opettajat suosisivat Harry Pottereiden lukemista lainkaan , jos ne olisivat jollakin tavalla vaarallisia. Tiedän että tavalliset (ei-mustissa-vaatteissa-kulkevat heh-heh) vastuunsa tuntevat opettajat niitä(kin) suosittelevat.
Nothing is quite what it seems
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

Eihän kaikki lapset ole samanlaisia, potterin kaltaiset kirjat voivat hyvinkin olla joillekkin lapsille pelottavia ja unta häiretseviä kirjoja.
Lapsille pitää lukea hyviä satuja, ei velhoista, noidista ja luurangoista ynm, sen kaltaisista.

Ihan tarpeeksi lapsille on tehty peloittelu hahmoja , kuten nytkin haloveeni naamareita ja muuta krääsää, pääsiäisenä noitia ja velhoja, jouluna joulupukki, joka vielä valehtelee lapsille, sitten on järkyttäviä lastenohjelmia, kuten pokemonit ja muut mutaatit, joita lapsille näytetään jo aamuvarhaisella, että pelkäis sitten koko päivän, entä tietokone pelit, tappamista, tappamista ja tappamista, vielä pitäisi lukea lapselle iltasatu potterin velhoista ja paholaisista. Mieluummin luen lapselle kauniin sadun, ja Uuden Testamentin Jeesuksesta, joka Rakastaa lapsia.

chopperille haluaisin vastata vielä että; sä pidät Raamatun sellaisena niinkuin sinä pidät, jos et ole lukenut ja paremmin tutkinut sitä ja jos henk.koht. Raamattu ei ole sinulle avautunut, koska sitä on tutkittava hengellisesti, jos olisit uskossa ymmärtäisit Raamattua, ja miten Jumala puhuu tuon sanansa kautta niille jotka uskovat häneen. En minäkään alkuaikoina heti ymmärtänyt, mutta muistan sen hetken jolloin Pyhä-Henki kirkasti sanan minulle, se avautui, ja sitä oli erilaista lukea sen jälkeen.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2420
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Ei meillä ole koskaan peloteltu lapsia millään. Jos he pelkäisivät, en antaisi heidän lukea sellaisia kirjoja tai katsella sellaisia elokuvia. Lukemiset ja ohjelmat päiväsaikaan muutenkin. Lisäksi Pottereista minäkin ymmärrän, etteivät ole ihan pienten lasten satuja vaan pikkuisen kypsemmille ja aikuisille tarkoitettuja.

Harry Potter on poika, jonka äidin rakkaus oli niin suurta, ettei häntä voinut vauvana pahakaan tappaa. Äiti uhrautui poikansa puolesta, jotta tämä jäisi elämään.
Nuo Pottereiden tapahtumat ovat paikoista, jotka eivät ole todellisia. Lapsetkin tietävät, ettei sellaisia paikkoja oikeasti edes ole. Kirjojen avulla lapset kuitenkin voivat käsitellä myös niitä asioita, joita todellisessa maailmassa voi tapahtua, eivätkä he sekoita tosielämää tarinoihin. Hyvä ja paha taistelevat tässä maailmassa jokaisena hetkenä. Ja sanon, että todellinen maailma se vasta julma paikka onkin, täynnä todellista pahuutta!

Kysyin perheen yksihenkiseltä "raadilta" mitä hän ajattelee Potter- kirjoista ja mitä raamatusta. Yhdeltä siksi, että 11- vuotias on riittävän naivi ja jo sopivasti kriittinen. Pottereita hän pitää varsin mielenkiintoisina ja opettavaisena, ihmisineen ja taruolentoineen. Raamatusta kysyttäessä mielipide oli yllättävästi aivan sama, tarinat joita mm. koulun uskonnonopetuksessa käydään läpi ovat hänestä mielenkiintoisia ja opettavaisia.

Bluerein varmaankin hönkäisee välittömästi saarnaamaan, kuinka saatana on meillä vallassa kun ei lapsi enää raamattua pahoista kirjoista erota... mutta pointtini oli se, että sulkemalla silmänsä ja olemalla kovin jyrkkä muun kuin oman asiansa kanssa, voi ihan oikeasti menettää jotakin hyvää.
En käytä raamattua uskontoni harjoittamiseen, enkä pidä sitä muita kirjoja kummempana. Ehkä kirjana, jossa elämäkerrat ja historia nivoutuvat fiktion kanssa.. Mutta silti en estä lapsia saamasta mahdollisuutta löytää jotakin uskonnonopetuksen kautta, ne asiat he kuitenkin päättävät itse myöhemmin. Minä en koskaan tule kertomaan heille mihin heidän pitäisi uskoa tai mikä usko on ehdottoman oikea.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^^Tuskin kukaan lukee pienille lapsille Potteria iltasaduksi, ainakaan minä en ole koskaan moista kuullut. Lapsi, joka tutustuu Potteriin, osaa jo itse lukea ja on mieluusti toisella kymmenellä. En ole lukenut Potteria kuin ensimmäistä kirjaa vähän alusta, mutta kolme vanhinta lastani ovat lukeneet ne, tosin lukevat yleensäkin paljon. Eivät ole mitenkään Potteriin "hurahtaneita". Ikinä ei ole öillä valvottu tai pelätty kirjan takia. Ei Potterin tai muidenkaan kirjojen.

On tosi, että se mitä maailmassa tapahtuu joka päivä, on paljon pahempaa kuin mitä joku fiktio osaisi kuvailla.

Pitääpä lukea lapsille iltasaduksi Raamatusta, kuinka Johannes Kastajan pää kannettiin vadilla murhan tilaajalle... aika pienestä maksusta.
Nothing is quite what it seems
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

En minä nyt käy ketään haukkumaan juliet....
Maybrick... onko pakko lukea just se johannes kastajan kertomus,
etkö ole löytänyt mitään kauniinpaa kertomusta ?

Kyllä Jumala kuitenkin jokaista ihmislasta kutsuu luokseen, vaikkei heille lukisikaan Raamattua, tai sen kertomuksia.

Se on totta että hyvä ja paha koko aika taistelee tässä maailmassa, siinä olet oikeassa. Vihollisen eli pimeyden voimat taistelee aina Jumalaa ja Jumalan säätämyksiä, ja Jumalan lapsia vastaan, niin kauan kunnes viimeinen tuomio tulee, jolloin vihollinen jota per.. ja saa...ksi kutsutaan, heitetään tuliseen järveen, mikä on sen paikkakin. Tää ei oo mun mielikuvitusta, vaan niinkuin Raamattu sen sanoo.
Viimeksi muokannut bluerein, Su Marras 02, 2008 10:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Maybrick... onko pakko lukea just se johannes kastajan kertomus,
etkö ole löytänyt mitään kauniinpaa kertomusta ?
Minun lapset tuntee Raamatun kertomuksia aika hyvin ikäisikseen, ovat jopa pärjänneet tosi hyvin ns. raamattu-visoissa, joita koulut järjestävät. En tosiaankaan lue Kastajan kertomusta iltasaduksi, mutta tuntevathan ne sen. Minusta raamattu kertoo elämän raadollisista ja synnin aiheuttamista puolista todella hyvin. Ei ole mitään uutta auringon alla, ihminen on ja on aina ollut paha. Kuinka virkistävää! 8)
Nothing is quite what it seems
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

Ihminen on aina ollut paha, siitä asti kun ihminen lankesi syntiin, synti tuli maailmaan, jos Jeesus ei olisi mennyt ristille meidän syntiemme tähden, me kuoltais syntiin, mutta nyt kun Jeesus kärsi ristin kuoleman syntiemme tähden, meillä on mahdollisuus tulla hänen omakseen, ja hänen verensä puhdistaa meidät kaikesta synnistä, meistä tulee silloin armahdettuja syntisiä. Mutta ihminen on merkillinen että se ei halua ottaa vastaan Rakkautta, jonka Jeesus antaa, ihmisellä on heti se vastustava meganismi ja vastahenkisyys, kun pelastus on lahja Jumalalta, tätä lahjaa on niin vaikea ottaa vastaan, mitä ihminen siinä menettää, pelkääkö hän tai ajatteleeko hän että sit mä en saa tehdä sitä ja sitä, kaikkee sitä syntiä, mistä saa lyhyt aikaista nautintoa, makealtahan se voi maistua, mutta lopuksi tulee karvas olo.
Pienois Evankeliumi on : " Sillä niin on Jumala maailmaa Rakastanut, että hän antoi ainokaisen poikansa....joh.3:16
Viimeksi muokannut bluerein, Ma Marras 03, 2008 7:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2420
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Minä vastaan ihan itse tekemistäni synneistä.

Johtuisiko se ihmisten torjunta siitä, että he eivät halua jotakin niin helppoa kuin valmiit vastaukset?
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

Jokainen tietenkin vastaa omista teoistaan- synneistään, sehän on selvä, jokainen on yksin Jumalan edessä, joka on meidät luonutkin.

Ihmisen torjunta, on siihen varmaan montakin syytä, joita ihminen rakentelee eteensä, yksi on että ihminen on niin koteloitunut siihen omaan minään, omaan sisäiseen maailmaansa, jossa hänen on turvallista olla, toinen on että ihminen luulee että hän nyt jotain menettää, jos hän tulee uskoon, kun se on päinvastoin , hän saa tosi mielenkiintoisen ja rikkaan elämän tilalle, sisimpään rauhan ja tarkoituksen elää. Ajatellaan että sit ei saa polttaa tupakkaa( terveysriski) käyttää alkoholia (terveysriski) ei saa tehdä sitä ja tätä. Uskoon kun joku tulee, niin ei silloin yksinkertaisesti kiinnosta mikään synnillinen elämä, ei haluta enää elää niinkuin eli ennen, entinen elämä ei enää kiinnosta, silti voi elää normaalia elämää, ei pakonomaisesti. Uskoon tullessa ihmisestä tulee uusi luomus, se mikä on vanhaa on kadonnut, uusi on sijaan tullut.
Kaikkein suurin este on sielujemme vihollinen joka laittaa niitä esteitä eteen, yksi on ihmispelko, pelätään mitä toi kaveri sanoo, pelko tekee paulan, ei uskalleta olla omana itsenä. Jollain on niin paljon rikkautta, että hän pelkää että menettää oaisuutensa, niinkuin Raamattu sanookin: " Helpompi on kamelin käydä neulan silmän läpi, kuin rikaan päästä Jumalan valtakuntaan.
Mutta Jumala palkitsee ihmisen rihkeuden, ketään siihen ei voi pakottaa, jokainen on yksin näitten asioitten edessä, niinkuin joku mainitsi, että Käännytetään, me uskovat vain kerrotaan tästä mahdollisuudesta, mutta ihminen ei mielellään halua kokea mitään uutta, jos se tuntuu niin tuntemattomalta ja vieraalta. :o
Viimeksi muokannut bluerein, Ti Marras 04, 2008 8:26 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

bluerein kirjoitti:Bombay... miksi käyttäydyt noin ? mikä sinua niin ärsyttää ? onko sinulla jokin selitys nimittelyyn ? ja pelkäätkö sinä toisten puolesta?
En minä pakota sua lukemaan kirjoituksiani, jos ne sinua ärsyttää,
miksi itse olet läsnä ? Mielenkiintoisia kysymyksiä.
Ei ärsytä, en käytäydy mitenkään. Sinä olet trolli, se on totuus eikä mitään nimittelyä ja ei kenenkään kannata tuhlata aikaa TROLLIIN. Enkä minä en oikeastaan luekkaan sinun kirjoituksia, koska olet TROLLI. Miksi olen läsnä, koska uskonnot kiinnostaa, lähinnä "tunne vihollisesi"-tavalla mutta sinun haihattelusi ei kiinnoska, koska olet trolli.

Tuossa linkki joka kertoo mikä trolli on jos et "ymmärrä":

http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli
vendetta assasin
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 9:11 am

Viesti Kirjoittaja vendetta assasin »

bluerein kirjoitti:Jokainen tietenkin vastaa omista teoistaan- synneistään, sehän on selvä, jokainen on yksin Jumalan edessä, joka on meidät luonutkin.

Tuosta tulikin mieleeni, kun joku täällä tavallaan syytti Jumalaa siitä, että kun tulee Syöpää, Hiviä, ja joku raiskaa jonkun... että semmoinen sinun Jumalasi on. Voi Voi..., haluaisin keskustella sen ihmisen kanssa, mutta ei hän ole vastannut mitään. Mä vain haluaisin että hän perustelisi itse , miksi hän Jumalaa syyttää ihmisten itse aiheuttamista sairauksista, tai ihmisen typeristä ja mielettömistä teoista.
Minä. Esim. Hiv on ihmisen aiheuttama? Huomaa sinun sivistyksen tason. Ehkä se johtuu siitä kristinuskosta. Jos olet kristitty, niin kaikki on jumalan tahtoa. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumala loi kaikkeuden juuri sellaiseksi kun se on. Näin minä olen ymmärtänyt raamattua tutkiessani.
Kerro minulle missä meni väärin.
VAIN HENKISESTI SAIRAS IHMINEN USKOO JUMALAAN.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

bluerein kirjoitti:Bombay... miksi käyttäydyt noin ? mikä sinua niin ärsyttää ? onko sinulla jokin selitys nimittelyyn ? ja pelkäätkö sinä toisten puolesta?
En minä pakota sua lukemaan kirjoituksiani, jos ne sinua ärsyttää,
miksi itse olet läsnä ? Mielenkiintoisia kysymyksiä.

Minä en halua sinua ärsyttää, mutta lue mitä Raamattu sanoo, jos jotakin ihmistä sanotaan HULLUKSI.

... "joka sanoo; sinä Hullu, on ansainnut helvetin tulen" matt.5
Minä en kuitenkaan tuomitse sinua helvettiin, vaan tuomio on yksin Jumalan, joka on sinutkin luonut.

Mutta minä olenkin Jumalan Hullu, enkä ole siitä yhtään vihoissani, päinvastoin.

Kuule minä en avaa mitään linkkejä, olen sen aikaisemmin sanonutkin jo, voit etsiä sen vastauksen. Voi ei mua haittaa vaikka haukkuisit silmät päästäsi, mutta ihmettelen sinua, miksi reagoit kuitenkin, ehkä juuri sinä tarvitset Jumalan kosketusta, turhaan uskonnoista etsit apua, etsi mieluummin Jumalaa, joka tahtoo auttaa jokaista joka hänen tykönsä tulee.
Huom. vielä että tämä on foorumi, ja jokaisella oikeus kirjoittaa, mutta ei haukkua.
Enkä mä ole edes kysynyt mitään linkkejä, eikä minua kiinnosta edes. SORRY. että turhaan sillä askarrutat itseäsi, keskustelen mieluummin
uskonasioista ja jokapäiväisistäkin asioista.
Minä en haukkunut sinua edelleenkään vaan totesin että olet TROLLI koska sinä olet se. Ei se ole haukkumista vaan asian toteamista ja "...kuin hullua kuristas.." on SANANLASKU, mietippä vähän mitä se tarkoittaa. Ja taas valehtelet, avaathan epämääräisiä linkkejä kun olet murha.infonkin linkin aukaissut :D Ja wikipedia-linkki ei ole epämääräinen. Siinä linkissä kerrottiin vaan mikä on TROLLI, ja aika hyvin täsmää suhun.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2420
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

bluerein kirjoitti: Tuosta tulikin mieleeni, kun joku täällä tavallaan syytti Jumalaa siitä, että kun tulee Syöpää, Hiviä, ja joku raiskaa jonkun... että semmoinen sinun Jumalasi on. Voi Voi..., haluaisin keskustella sen ihmisen kanssa, mutta ei hän ole vastannut mitään. Mä vain haluaisin että hän perustelisi itse , miksi hän Jumalaa syyttää ihmisten itse aiheuttamista sairauksista, tai ihmisen typeristä ja mielettömistä teoista.
Sinä kuljet laput silmillä, bluerein. Vain ja ainoastaan uskontosi vuoksi.

Otetaanpa HIV esille pikkuisen lähempään tarkasteluun ja luekin nyt huolella, vaikka seuraavan kommenttini olisit saanut faktatietona mistä tahansa terveyssivustolta esiin:
HIV:n kantajista ja AIDS:iin kuolleista on jo viimeiset pari vuosikymmentä suurin osa ollut erityisesti kehitysmaiden lapsia ja naisia. Heistä yksikään tuskin on irstaillut tai harrastanut holtittomia seksisuhteita yhtään sen enempää kuin keskiverto "elintasovaltiossa" asuva uskovainen kristittykään!!

Tuohon kai viittasit, kun mainitsit HIV:n olevan ihmisten omista valinnoista kiinni?

-korjattu pari puuttunutta kirjainta
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

juliet... en mä nyt niin epätietoinen ole Hivistä, no entä muut sairaudet, osaatteko siihen sit sanoa mistä ne tulee?

Minä kun en tiedä mistä Aids tulee, tulisikohan se siitä kun mies puolet on miesten kanssa, ei kai se siitä tule, uutta tietoa minulle. :shock:

Bombay.. koko ajanhan sinä keskustelet ja mitä tuo nyt on kyin haukkumista, nimittely on samaa kuin haukkuminen, ja jos keskustelet, niin ole hyvä ja keskustele asiallisesti, itsehän tuossa vaahtoat, etkö huomaa sitä. Ja toivoisin että jo lopettaisit tuon haukkumisesi.
Vastaa Viestiin