Madeleinen tapaus ( ketju 2)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Pahaksi onneksi joudun toteamaan, että tämä juristi ei ollut ystäväni, tapasimme vain ohi mennen, mutta MITÄH eikö latinomiehet olekaan enää suomalaisnaisten suosiossa - niin ne ajat muuttuu!!
Ai niin taisin unohtaa mainita, että kyseessä todella oli mies. Noh, väliä hällä, en ole koskaan itse ollut erikoisen ihastunut latinoihin - tämä nyt menee edelleen ohi aiheen, mutta nythän on viikonloppu!

Täytyy myöntää, että niitä Madeleine-asian lopputuloksia tässä odottelen itsekin mitä suurimmalla mielenkiinnolla!
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Edelleen korostan, että rikosoikeudellisesti tässä on kyse Madeleine -tutkinnasta ja yhdestä ja ainoasta asiasta: Madeleine on kadonnut ja epäiltyinä on Kate ja Gerry McCann, sekä Robert Murat.

Jos kyseessä on muu tutkintalinja, sille on sitten ihan omat epäillyt ja omat tutkimukset. Tämä tutkinta on juridisesti ihan omansa ja pysyy ihan omanaan.

Muita toki voidaan ''aukaista'' ja ''kehittää'', mutta kun kyse on tutkinnasta jossa vanhemmat ja Murat on epäiltyinä ja joka poliisin tiedonantojenkin perusteella keskittyy siihen, on aika vaikeaa kuvitella, että tutkinta oikeasti olisikin jotain muuta.

Usko huviksesi tai kysy vaikka siltä juristi ystävältäsi....

Ja jos sinä olet kaiken nähnyt, olisi ehkä syytä marssia lähimmälle poliisilaitokselle ja kertoa näkemisistä, koska äitinä voin negatiivisesta asenteestani huolimatta tuntea Katen tuskan, jos hän olisikin syytön....
Sirpa kirjoitti:Voi, voi kun nämä minun kirjoitukseni eivät aukea ollenkaan Miss Holmesille - totta kait on kyse tytön katoamisasiasta! Ei mistään herjauksesta tai kunnianloukkauksesta tai pahanpuhumisesta - juurihan asian tuossa edellä perustelen.

Koita nyt muistaa kaikki mitä tästä asiasta on keskusteltu aikaisemminkin mm. maksettu mielipidemuokkaus, josta cicero mm. aikaisemmin kirjoitti, puhetta on ollut myös kiristämisyrityksistä.

Älä myöskään unohda papereiden ja asioiden salailua perusteella, että kyseessä saattaa olla jokin laajempi juttu.

Kyseessä ei todellakaan ole mikään erillinen asia!

Olet niin fiksoitunut tuohon vanhempien syyllisyyteen, että et näe jutun kokonaisuutta enää - syyllinen on jo raudoissa, usko pois, mutta nyt on kyse tutkinnasta yleisesti ja sen yksityiskohdista.

Mikäli haluat ihan oikeasti päästä tästä jutusta kärryille edes näillä loppumetreillä, niin lopeta ihmeessä tuo asioiden tulkitseminen vain yhdellä tavalla - näet nyt kaikkien asioiden tukevan vain vanhempien syyllisyyttä, ja ellei se sovi siihen (kuten nyt tämä, että heitä ei kuulustella) jäät ihmettelemään ja kummastelemaan ilman, että muuttaisit perusajatustasi.

Koita nyt ajatella vääntelemättä ja tulkitsematta näitä vähäisiä totuuksia: Ribeiron sanoja, syytettyjä poliiseja, median vaikenemista, lauseita lehdissä ja maksettuja korvauksia, sekä nyt sitä, että vanhempia ei enää kuulustella.

Tuon mediakampanjan tarkoitus nimenomaan olikin, että sinä ja kaltaisesi fiksoituisivat tähän syyllisyyskysymykseen - ja täytyy myöntää, että se oli varsin tehokas ja raflaava (heh) - mutta nyt on tullut aika herätä! Ja tuossa edellä on tuo herätyskellon pirinä!

PS Unohdin tuosta edellä olevasta listasta yhden asian: Reisin blogin vakavan sairastumisen kahdeksi kuukaudeksi. :wink:

(Muista nyt, että tuo edellä oleva blogi on ollut viidensadan sivun verran tässäkin ketjussa pääasiallisena tietolähteenä.)

Olet juuri itse edellisellä sivulla todennut eräästä sitkeästä väitteestä:

MINKÄÄNLAISTA OIKEAA EDES ROSKAPASKALEHDEN JUTTUA EI ASIAAN LIITTYEN LÖYDY!

Mistä siis kyseinen väite on tähänkin ketjuun tullut?
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

No, nyt minulla kyllä taitaa mennä yli tämä juttu täysin, mutta ei ole mitään uutta. Miss Holmes puhuu - siis jos nyt oikein ymmärrän edellä olevasta - Kate McCannin tuskasta. Tähän mennessä olen jotenkin ymmärtänyt sen olevan sivuseikka syyllisyyskysymyksen ohella - aikaisemmin käsitin, että vanhemmat eivät ole vähääkään välittäneet kadonneesta tyttärestään, vaan tärkeämpää ovat olleet ne jumppaamiset, lenkkeilyt yms.

UPS, tätä täytyy nyt miettiä.

Miss Holmes kirjoittaa: "negatiivisesta asenteestani huolimatta tuntea Katen tuskan..."

Tämähän alkaa käydä mielenkiintoiseksi - miten sanoinkaan, tunnelma senkun tiivistyy loppua kohden, heh. 8)

Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että onko Miss Holmeskin raskaana?
Viimeksi muokannut Sirpa, Su Huhti 06, 2008 3:16 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Mitä outoa oli muista tuossa kommentissani?
äitinä voin negatiivisesta asenteestani huolimatta tuntea Katen tuskan, jos hän olisikin syytön....
Minä, kuten tiedätte aika vilpittömästi uskon vanhempien syyllisyyteen.

Jos minulta olisi rakas tyttäreni kadoksissa, kokisin suunnatonta tuskaa, mieletöntä surua ja auttamatonta raivoa.
Päivittäin, tunneittain, minuuteittain ja sekunneittain.
Se ei katoaisi hetkeksikään, ei edes unen tullessa. Ei lääkeillä, ei millään.

Ja siksi voin sanoa tuon yllä itseltäni lainaamani. Ja tunnen suurta surua, vihaa, vastenmielisyyttä, inhoa ja vaikka mitä niitä henkilöitä kohtaan, jotka pienen Madeleinen kohtalosta jotain tietävät, mutta jättävät sen viranomaisille kertomatta.

Niin lapsen, kuin vanhempien, isovanhempien, kummien, kaimojen, serkkujen jne jne muiden puolesta. Vilpittömästi ja sydämestä.

Ja ALLEVIIVAAN kaiken mitä kirjoitan, jos siltä tuntuu :) ...mennen tullen :)
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Aivan, olen samaa mieltä Miss Holmesin kanssa, miten inhoankaan tuota Madeleinen sieppaajaa! Hän olisi voinut palauttaa tytön jo ajat sitten. Mutta tuosta Kate McCann psyykelääkkeiden käytöstä olisin eri mieltä - sehän olisi voitu tulkita vain negatiiviseksi asiaksi! Ja todisteeksi syyllisyydestä, että hän tappoi tyttärensä.

Olen mielissäni löytäessäni tästä ketjusta Madeleine sanan pitkästä aikaa muustakin kuin otsekkeesta!

Jotenkin on tullut sellainen tunne, että tässä ketjussa on vanhempien syyllistäminen ollut tärkeämpi asia kuin se, että missä on tyttö mahtaa olla.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Sirpa kirjoitti:
Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että onko Miss Holmeskin raskaana?
En ole.
Olen siihen aivan liian vanha :wink:

Ja toisekseen; en erityisemmin pidä vauvoista...

Aivan, olen samaa mieltä Miss Holmesin kanssa, miten inhoankaan tuota Madeleinen sieppaajaa! Hän olisi voinut palauttaa tytön jo ajat sitten. Mutta tuosta Kate McCann psyykelääkkeiden käytöstä olisin eri mieltä - sehän olisi voitu tulkita vain negatiiviseksi asiaksi! Ja todisteeksi syyllisyydestä, että hän tappoi tyttärensä.
Selvennys ^, please. En ymmärrä.
Puhuin siitä, että minua ei tainnuttaisi tuskassani edes lääkkeet...
Viimeksi muokannut MissHolmes, Su Huhti 06, 2008 3:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Vanha? Etkä pidä vauvoista? Mielenkiintoinen vastaus! Minä pidän - ei minä rakastan kaikkia vauvoja - enkä ole vanha, enkä koskaan edes tule vanhaksi! Ihmiset, antakaa minun puolestani pusu teidän kaikille ihanille vauvoillenne, joita en nyt juuri voi halata! :D

Niin, siis kaiken rehellisyyden nimissä joudun tunnustamaan, että en tietekään ole nuori - eikä varmaan kenellekään sellaista harhakäsitystä ole tullutkaan näiden minun juttujeni perusteella - mutta jos totta puhun, ei se ikä niin ratkaiseva asia ole kuin ajatellaan - sorry, sitä löytyy idiootteja niin nuorista kuin vanhoistakin, se ei katso ikää!

Kohottakaamme malja ymmärykselle, se on ikää tärkeämpi asia!
Viimeksi muokannut Sirpa, Su Huhti 06, 2008 3:46 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Kyllä: liian vanha vauvojen äidiksi.

Enkä todellakaan pidä vauvoista.

Muiden kyllä, mutta en niistä jotka täällä asuisivat ja valvottaisivat.
Siis liian vanha :)

Enkä pidä sitä mitenkään huonona asiana: kun en tahdo ''pikkuihmisiä'' taloon, ehdin keskittyä noihin isompiin :)

Meillä kaikilla on näkemyksemme näistä vaavi ja muista asioista ja omani on ollut hyväksi minulle ja ympäristölleni...kaikkien mielestä näin 'jälkikäteen' ajateltuna.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Aivan, ehkä Miss Holmes ei ole kuitenkaan tarpeeksi vanha näille minun tunteilleni, jossa syli on avoin kaikelle elämällä, totuudelle ja oikeudenmukaisuudelle kuten myös ymmärrykselle ja hyväksymiselle ja anteeksiannolle. Tilanne jossa ei enää kysytä mitä minä haluan, vaan kysytään mikä on oikein ja totuudenmukaista! Siinä vaiheessa näkee vinhasti jo merkityksen muurahaisellakin, jonka aikaisemmin koki vain kiusankappaleena. (Väittää Sirpa 93 v.)
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Sirpa kirjoitti:Aivan, ehkä Miss Holmes ei ole kuitenkaan tarpeeksi vanha näille minun tunteilleni, jossa syli on avoin kaikelle elämällä, totuudelle ja oikeudenmukaisuudelle kuten myös ymmärrykselle ja hyväksymiselle ja anteeksiannolle. Tilanne jossa ei enää kysytä mitä minä haluan, vaan kysytään mikä on oikein ja totuudenmukaista! Siinä vaiheessa näkee vinhasti jo merkityksen muurahaisellakin, jonka aikaisemmin koki vain kiusankappaleena. (Väittää Sirpa 93 v.)

On hienoa, että olet elänyt noin pitkään.
Ja on ymmärretävää, että tuohon ikään mennessä on ehtinyt näkemään jo paljon. Toivon sinulle jatkoonkin hyvää vointia, koska tuossa iässä, jos ei sormet näppikseltä putoa, putoaa yleensä sitten pääkky :)
On ääri arvostettavaa ikäisellesi, että pystyt vastaamaan meidän yli puolta nuorempien kiivaaseen kirjoitustahtiin noinkin kiitettävän nopeasti.

Arvostan myös suunnatomasti tuon ikäisiä ihmisiä yleensä, koska vaarini on juuri ylittänyt ikäsi ja hän on äärimmäisen rakas.
Ehkäpä juuri iän myötä tulleen elämän viisautensa vuoksi rakkaampi kuin muut.
Ja toisaalta myös siksi varmasti, että tiedostan ettei hän ole keskuudessamme enää ''sataa vuotta''.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Juuri tämän vuoksi pyydänkin ymmärrystä näille vähän vinksahtaneille ajatuksilleni - eihän ne mitenkään voi olla enää yhtä skarpit kuin nuoremman ihmisen, sehän on selvä. Ja jos te annatte myöden minun eksoottisille teorioilleni nyt, niin - ajatelkaa - teillekin annetaan myöden kun te ollette minun iässä. Niin se elämä kulkee. Minäkin olin kerran teidän ikäisenne.
Alethes doksa meta logu
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:
Vanhemmat voidaan hyvinkin ensiviikon tulevien kuulemisten jälkeen todeta syyttömiksi lapsen katoamiseen, mutta kuten jo aiemmin toin esille, mahdollisesti vain näytön puuttuessa.
Tai mahdollisesti siksi, että he eivät ole syyllisiä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Sirpa

Luultavasti tämä ei olisi ensimmäinen kerta kun muita kivittävät ja tuomitsevat ihmiset tulkitsisivat oikeutta juuri näin - eivät siten, että joku on syytön, vaan siten, että ei ollut näyttöä.

Miten ko. oikeustajun omaava henkilö menettelee, jos löytyykin syyllinen? Hän tietysti päättää, että tuomittiin väärä ihminen ja tehtiin oikeusmurha.

Eivät kai he olisikaan muita tuomitsevia ja kivittäviä, jos he kykenisivät tarkastelemaan omaa ajatteluaan ja loogisuuttaan, ja tajuaisivat kiskoa sen malkan ensin pois omasta silmästään.

Toivon mukaan tällaisella oikeustajulla varustettuja henkilöitä on kuitenkin mitättömän pieni vähemmistö.

Itselleni on täysin käsittämätön ilmiö se, että väkisin halutaan vääntään joku henkilö syylliseksi, ja totuus on toisarvoinen asia. Olisi mielenkiintoista tietää, että mihin tällaisten henkilöiden menettely perustuu. Onko todella kyse omasta huonosta olosta ja heikosta itsetunnosta, ja kuvitellaan, että muita solvaamalla ja tuomitsemalla muututtaisiin itse jotenkin paremmiksi?!

En ole seurannut Bodomia, mutta lienee niissä keskusteluissa pitkälti myös kyse tällaisesta tilanteesta - itselleni oli selviö, että oikeuslaitos totesi Nils Gustafssonin syyttömäksi, mutta siitä huolimatta asiasta vielä väännetään peistä - ei siten, että kuka sitten olisi syyllinen, jos Gustafsson ei ole - vaan siten, että tekikö oikeuslaitos oikean ratkaisun. Voin tietysti olla väärässäkin, kun en aihetta ole seurannut.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Olihan se "ilmoitettu" syyllisyystutkinnan alkuasetelma tässä Madeleine-jutussa jo aivan merkillinen, kun monta viikkoa myöhemmin tytön katoamisesta vanhempien vuokraamasta autosta väitetään löytyvän merkkejä kuolleen tytön ruumiin kuljettamisesta.

Ei tässä asetelmassa ollut alunperinkään järjen häivää. Syylliseksi olisi korkeintaan voinut kuvitella henkilöä, jolla tuo auto oli kyseisenä katoamisajankohtana tai toisena vaihtoehtona lavastamista, mutta muuten ei asiassa ole järkeä. Edes tässä kejussa ei kirjoittajilla ole riittänyt mielikuvitus selvittämään teoreettisestikaan (käytännöstä puhumattakaan!) miten tuo olisi voinut olla mahdollista.

Yksimielinen päätös oli se, että tyttö on ollut pakko kuljettaa pois Algarvesta tuona katoamisajankohtana, mutta silloinhan tuolla autolla ei voi olla mitään tekemistä katoamisen kanssa ja vanhempien syyllisyyden - autolla, jonka vanhemmat vuokrasivat monta viikkoa myöhemmin, ja kuitenkin tuosta autosta kaikki lähti liikkeelle.
Viimeksi muokannut Sirpa, Su Huhti 06, 2008 11:16 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Sirpa kirjoitti:Olihan se "ilmoitettu" syyllisyystutkinnan alkuasetelma tässä Madeleine-jutussa jo aivan merkillinen, kun monta viikkoa myöhemmin tytön katoamisesta vanhempien vuokraamasta autosta väitetään löytyvän merkkejä kuolleen tytön ruumiin kuljettamisesta.

Ei tässä asetelmassa ollut alunperinkään järjen häivää. Syylliseksi olisi korkeintaan voinut kuvitella henkilöä, jolla tuo auto oli kyseisenä katoamisajankohtana tai toisena vaihtoehtona lavastamista, mutta muuten ei asiassa ole järkeä. Edes tässä kejussa ei kirjoittajilla ole riittänyt mielikuvitus selvittämään teoreettisestikaan (käytännöstä puhumattakaan!) miten tuo olisi voinut olla mahdollista.
Tai sitten auton vuokrasi henkilö, jolla oli käytössään kirkon satojen neilöiden kokoiset kylmätilat...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Lukittu