Tämä oli selventävä puheenvuoro. Täytyy myös muistaa, että hätiköinti-termiä käytti toimittaja, joka kysyi "eikö ollutkin ... hätiköintiä..." Johon R tasapainoilevana tyyppinä myönteli, että niin voisi joku kyllä sanoa ja joku olisi voinut toimia toisinkin...Tutkiskelija kirjoitti:<<<Sirpa kirjoitti:Seuraava kohta: 10.9.2007 tuli edellä mainituista näytteistä vastaus, mutta Amaral halusi hätiköidä ja nimesi McCannit epäillyksi jo 7.9.2007. Tuota epäilty-statusta olikin tässä vaiheessa pakko selitellä kuulustelutaktiikalla, koska näyttöä ei ollut. Seuraavana päivänä tuli Portugalissa voimaan laki, joka olisi estänyt tällaisen statuksen antamisen ilman mitään näyttöä.
<<<
Haluan vain huomauttaa ettei Amaralilla ole ollut tutkintopäälikkönä valtuuksia asettaa ketään epäillyksi , ei jakaa arquidoja. Vain syyttäjä voi vaatia arquidoa ja siihen hänen on haettava lupa tuomarilta.
Robelo tarkoitti "hosumisella" sitä että silloisella syyttäjällä oli kiire saada keissi oikeuteen. >>
Madeleinen tapaus ( ketju 2)
Selvensi asiaa
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
Ja tässähän on muutenkin tutkinnan edetessä vain vaihdettu tutkinnanjohtajaa aina vain pätevämpään ja pätevämpään kuten tapana on tällaisissa jutuissa.mankeli kirjoitti:tää on just tätä...
Poliiseja on kyllä asetettu syytteeseen, mutta aivan eri jutusta.
Kyseessä oli tämä kadonnut portugalilaistyttö, jonka äiti väitti
tunnustaneensa sen jälkeen kun poliisi oli hänet pahoinpidellyt.
Sitten huomattiin, että yksi/tai kaksi näistä poliiseista oli tutkimassa
myös tätä Madeleine casea, joten heidät irrotettiin siitä.
Tästä luulen Sirpan kirjoittaneen, mutta en ymmärrä, miksi hän
antaa ymmärtää, että syytteeseen asettaminen liittyisi Madeleine
tapaukseen, muuten kuin että nämä samat poliisit ovat sattuneet
työskentelemään vielä tämänkin jutun parissa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Re: Selvensi asiaa
Kuulostaa jämäkältä ja vahvalta tutkinnanjohtajalta!X-tine kirjoitti:Täytyy myös muistaa, että hätiköinti-termiä käytti toimittaja, joka kysyi "eikö ollutkin ... hätiköintiä..." Johon R tasapainoilevana tyyppinä myönteli, että niin voisi joku kyllä sanoa ja joku olisi voinut toimia toisinkin...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Ihmiset kyllä tuntuvat sekoittavan nämä Portugalin poliisin viranomaiset ja heidän asemansa ja tyylinsä. Jos joku on kiinnostunut palauttamaan mieleen kuka kukin on, niin esittelyt ja joitakin haastatteluja löytyy täältä:Marsalkka kirjoitti:Kuulostaa jämäkältä ja vahvalta tutkinnanjohtajalta!X-tine kirjoitti:Täytyy myös muistaa, että hätiköinti-termiä käytti toimittaja, joka kysyi "eikö ollutkin ... hätiköintiä..." Johon R tasapainoilevana tyyppinä myönteli, että niin voisi joku kyllä sanoa ja joku olisi voinut toimia toisinkin...
http://www.mccannfiles.com/id25.html
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
(Sivuhuomautuksena ihan pakko taas todeta miten hauskoja nämä johtopäätökset ovat - x-tine kirjoitti: "... tasapainoilevana tyyppinä myönteli..". Näin puhutaan henkilöstä, joka tunnetaan henkilökohtaisesti.
)
Millä tavalla johdin harhaan?
Jos jonkun aivot ovat tehneet edellä mainitun johtopäätöksen puheistani, olenko minä vastuussa tuon henkilön aivotoiminnasta? Katsohan mitä olet edellisellä sivulla itse kirjoittanut!
Otetaas kerran vielä: "Teet luuloihin ja kuvitelmiin perustuvia johtopäätöksiä myös minun sanoistani!"
Millä tavalla johdin harhaan?
Jos jonkun aivot ovat tehneet edellä mainitun johtopäätöksen puheistani, olenko minä vastuussa tuon henkilön aivotoiminnasta? Katsohan mitä olet edellisellä sivulla itse kirjoittanut!
Otetaas kerran vielä: "Teet luuloihin ja kuvitelmiin perustuvia johtopäätöksiä myös minun sanoistani!"
Alethes doksa meta logu
sirpa, kyllä olet niin hyvin tuonut esiin omat "johtopäätöksesi ja kantasi ja muut systeemit että vääriä johtopäätöksiä ei millään pysty jutuistasi tekemään...
Käsitelläänkö täällä myös noiden jutussa painivien brittipoliisien mahdollisia aikaisempia syytteitä? Löytyisikö niistä jostain myös lista...leichesterin poliisista????
Madeleine ei tunnu löytyvän...
Käsitelläänkö täällä myös noiden jutussa painivien brittipoliisien mahdollisia aikaisempia syytteitä? Löytyisikö niistä jostain myös lista...leichesterin poliisista????
Madeleine ei tunnu löytyvän...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
X-tine kirjoitti:Ihmiset kyllä tuntuvat sekoittavan nämä Portugalin poliisin viranomaiset ja heidän asemansa ja tyylinsä. Jos joku on kiinnostunut palauttamaan mieleen kuka kukin on, niin esittelyt ja joitakin haastatteluja löytyy täältä:Marsalkka kirjoitti:Kuulostaa jämäkältä ja vahvalta tutkinnanjohtajalta!X-tine kirjoitti:Täytyy myös muistaa, että hätiköinti-termiä käytti toimittaja, joka kysyi "eikö ollutkin ... hätiköintiä..." Johon R tasapainoilevana tyyppinä myönteli, että niin voisi joku kyllä sanoa ja joku olisi voinut toimia toisinkin...
http://www.mccannfiles.com/id25.html
Suuret kiitokset linkistä!
Paulo Rebelo, an assistant national director of the Policia Judiciária (PJ), was appointed as the head of the Madeleine McCann investigation on 08/10/07, following the removal of Goncalo Amaral.
No, nyt vaatisin väitteillesi faktaa, cicero, jos haluaisin ryhtyä tuota hyttystä siilaamaan, mutta eiköhän tässä tullut tuo ITSE ASIA jo selville, ja itse asia oli tällä kertaa osoittaa edellä puhumani käytännön tasolla todeksi.
Käytännön ja tieteen eriytyminen on aina ongelma, ja koska oli näin hyvä tilaisuus yhdistää ne, en maltanut olla käyttämättä tilaisuutta hyväksi.
Ihmisen aivot ovat metka vekotin.
Joudun nyt kiusaamaan teitä vielä ainakin siihen asti, kunnes saan selville, että miksi joillakin henkilöillä on tarve (huono sana tähän tarkoitukseen) tehdä uskoon perustuvia mielipiteitä - epäilen, että se selviää vasta, kun tämä näytös on ohitse.
Toinen mielenkiintoinen asia on se seikka, että miten suuren uhan muodostaa minun poikkeava mielipiteeni tässä asiassa. Miksi se koetaan uhkana, joka vaatii teilaamisen? Ehkä tätä kautta selviää myös "yleisen lynkkauksen" problematiikka.
Käytännön ja tieteen eriytyminen on aina ongelma, ja koska oli näin hyvä tilaisuus yhdistää ne, en maltanut olla käyttämättä tilaisuutta hyväksi.
Ihmisen aivot ovat metka vekotin.
Joudun nyt kiusaamaan teitä vielä ainakin siihen asti, kunnes saan selville, että miksi joillakin henkilöillä on tarve (huono sana tähän tarkoitukseen) tehdä uskoon perustuvia mielipiteitä - epäilen, että se selviää vasta, kun tämä näytös on ohitse.
Toinen mielenkiintoinen asia on se seikka, että miten suuren uhan muodostaa minun poikkeava mielipiteeni tässä asiassa. Miksi se koetaan uhkana, joka vaatii teilaamisen? Ehkä tätä kautta selviää myös "yleisen lynkkauksen" problematiikka.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ma Huhti 07, 2008 6:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
On se kumma! Ei löydy vaikka tutkinnan johtoon on vaihdettu aina vain pätevämpiä heppua tutkinnan edetessä kuten tällaisissa jutuissa on tapana.cicero kirjoitti: Madeleine ei tunnu löytyvän...
Marsalkka kirjoitti:On se kumma! Ei löydy vaikka tutkinnan johtoon on vaihdettu aina vain pätevämpiä heppua tutkinnan edetessä kuten tällaisissa jutuissa on tapana.cicero kirjoitti: Madeleine ei tunnu löytyvän...
no juu on se kumma kun vanhemmilla on ollut rahaa käyttää tuohon etsintään että mitään ei ole löytynyt...vanhemmillahan on ollut käytettävissään rahavaroja joilla voi palkata parhaat mahdolliset etsivät ja tutkijat mistä päin maailmaa tahansa ja heillä on jopa ollut paremmat ensikäden tiedot tapahtumista katoamisiltana kuin poliisilla...on se kyllä ihmeellistä....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Ja tähän vielä päälle hyvämaineinen Portugalin poliisi, jolla lienee rutkasti rahaa tutkintaan niin kyllä on kumma ettei Madeleinea löydy. Suorastaan hämmästyttävää!cicero kirjoitti:
no juu on se kumma kun vanhemmilla on ollut rahaa käyttää tuohon etsintään että mitään ei ole löytynyt..
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ma Huhti 07, 2008 9:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On vain niin kiehtovaa seurata todellisten ammattilaisten työntekoa. Hieman kokemattomampi johtaja vie tutkinnan tiettyyn pisteeseen josta kokeneempi jatkaa. Tämä taas vie tutkintaa tiettyyn pisteeseen kunnes varsinainen mestari päästetään lavalle. Näinhän yleensäkin toimitaan!cicero kirjoitti:levy on tainnut jäädä soimaan samasta kohtaa.....
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ma Huhti 07, 2008 9:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.