Lueskelen täällä esitutkintapöytäkirjoja sekä Annelin kertomisia kuulusteluissa,eivät ole fiktiota vaan mustaa valkoisellaSirpa kirjoitti:Tota noin... monen tuhannen viestin ja kolmen vuoden kokemuksella sanoisin siten, että tälle asialle on tapahtunut samoin kuin lantakasalle navetan takana, kun sitä vähän talikolla pöyhäisee...
Paikalle pörrää tarinaa ja juttua, joilla ei enää ole mitään tekemistä faktojen kanssa; ei menneiden, ei olevien eikä tulevien, ja minulle on välillä ollut epäselvää tietävätkö kirjoittajat itse tämän asian.
Viisainta - jos haluaa seurata mitä todellisuudessa tapahtuu - on vain hyppiä näiden fiktiivisten tarinoiden ylitse - ymmärrän kyllä, että ne saattavat aiheuttaa suurta hämmästystä ja kummastusta - niin minussakin muinoin.
Tuo petivaatteiden vaihtamattomuus,kuten Anneli itse useaan otteen kertonut kuulusteluissa,selittää minusta tuota kuituasiaa erittäin paljon. Muuhun siivottomuuteen tai siivoamiseen en ota kantaa! Tässä ei ole tarkoitus arvostella Annelia tai hänen kodinhoitotaitojaan vaan itse ainakin yritän pohtia syyllistä surmaan sekä mahdollisia johtolankoja tai niiden puuttumista.