Mihin katosi opiskelija Atso Luoma Turussa

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1874
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Kyseessä on nuorehkon miehen ruumis. Viranomaiset arvelevat sen olleen vedessä mahdollisesti useita kuukausia. Eli eipä se Heino silloin ole, kun on ollut kateissa vasta kaksi viikkoa. Eli eipä jää paljoa vaihtoehtoja.

villivadelma kirjoitti:Vastaan itse kysymykseeni...

Eilen lauantaina Turussa ohikulkija oli havainnut ruumiin vedessä, yliopistonkadun alkupäänkohdalla...


ATSO LUOMA TAIKKA MIKKO HEINO...?!
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Ok, noin yksityiskohtaisesti en tuosta löytötapauksesta vielä tiennyt...Siis että arvelevat ruumiin olleen vedessä kuukausia...
Jack
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 6:48 pm

Viesti Kirjoittaja Jack »

Moonwoman
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 5:52 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Moonwoman »

Toivottovasti molemmat pojat löytyvät! Varmasti helpotus jos saa kohtaloon jonkun varmuuden ja pääsee rauhassa suremaan.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Jo nyt on perkele, että porukka päätyy jokiin. Mikä ihme saa ihmisen, oli sitten kuinka kännissä tahansa, talvella noihin tippumaan? Kyllähän sitä vaikka kuinka kännissä olisi, tajuaa ettei lähde joille ja järville hortoilemaan. Toisaalta, jos ryöstää jonkun eikä ihmishenki merkitse, niin mikäs sen helpompi kuin tyrkätä känniläinen veteen, molskis.
Mimosa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: To Touko 03, 2007 5:18 pm

Viesti Kirjoittaja Mimosa »

Mua kiinnostaisi tietää miten poliisi sulkee pois väkivallan merkit monta kuukautta vedessä lilluneesta ihmisestä? Kaveri joka työksensä näkee paljon hukkuneita sanoi että ne ruumiit ovat usein niin pahasti pöhöttyneitä, ettei niitä juuri ihmiseksi tunnistaisi. Samoin ruuminosat irtoilevat helposti nostettaessa.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Mullekin tulee usein mieleen, että kun tapauksen selvittäminen vaikuttaa hankalalta tahi mahdottomalta, niin julkisuuteen suorastaan rynnätään kertomaan "tapaukseen ei liity rikosta"!?!?!? Monta kertaa onkin sitten käynyt ilmi, että kyllä toki siihen rikosta liittyi ja vieläpä ihan pahimmasta päästä.
murhavaari
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 8:54 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

Mimosa kirjoitti:Mua kiinnostaisi tietää miten poliisi sulkee pois väkivallan merkit monta kuukautta vedessä lilluneesta ihmisestä? Kaveri joka työksensä näkee paljon hukkuneita sanoi että ne ruumiit ovat usein niin pahasti pöhöttyneitä, ettei niitä juuri ihmiseksi tunnistaisi. Samoin ruuminosat irtoilevat helposti nostettaessa.
Ehkä ennen kuolemaa tulleet vammat näyttävät erilaisilta kun esim. hukkumisen jälkeen mätänemisestä johtuvat jäljet tms.? Toivottavasti tällekin palstalle eksyy joskus patologi joka voisi paljastaa hiukan tietojaan.
Mimosa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: To Touko 03, 2007 5:18 pm

Viesti Kirjoittaja Mimosa »

Anteeksi, vähän OT, mutta mulla tulee mieleen yksi 16-vuotias poika joka katosi eräänä vappuna Turussa. Olin niihin aikoihin samalla paikalla kuin tuo poika ja suht saman ikäinen. No niin, hänet sitten myöhemmin löydettiin sellaisesta jostain öljy? kaivosta huoltoaseman pihalta. Niissä kaivoissahan on sellainen raskas luukku päällä. Pojalta oli hävinny kello, mutta poliisi ei koskaan myöntänyt mitään rikosta tapahtuneen.
Ei vaikka pojalla oli ilmeiseti jotain pientä huumetaustaa. Noh, aika jännää jokatapauksessa että sattuu tippumaan huoltoaseman takana olleeseen kaivoon missä on kansi päällä ja saa vielä sen itse työnnettyä takaisinkin kannen, sen jälkeen kun on itse jo kaivossa... :roll:
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Juuri tällaisia ihmeellisiä "kaivoon tippumisia" ilman kelloja on tapahtunut paljon. Minua itseäni kyllä ihmetyttää tuo "ei tapahtunut rikosta"-tiedotuspolitiikka.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Päivitystä

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... 52&ref=rss


Jahas. No ei kyllä ollut mikään suuri yllätys.

R.I.P. Atso
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

"Vainajassa ei havaittu merkkejä siitä, että hän olisi joutunut rikoksen uhriksi." Ilta-Sanomien sivuilta lainattu. Mua alkaa aina vaan enempi mietityttää millä se suljetaan pois ja eikö Turkkusen poliisia ala yhtään ihmetyttää tämä suuri katoamismäärä ja se, että aina löytyy vedestä? Vesihän lienee hyvä huuhtomaan jälkiä pois..? :roll:
Mimosa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: To Touko 03, 2007 5:18 pm

Viesti Kirjoittaja Mimosa »

Mua ihmetyttää pari juttua, ensinkin onko ruumis pysynyt paikoillaan ja miten se on mahdollista, tarrautunut johonkin kiinni? Tai upotettu painojen kanssa? Josta sitten irronnut? Nythän tuo löytöpiakka on ilmeisesti aika lähellä Atson kotia.
Siinä kohdin on kai vielä hyvin mahdollista päästä ylös joesta? Eli kuvien perusteella, en ole nyt itse ollut katsomassa, niin ranta on ns. luonnonrantaa, ei mitään sellaisia kivireunuksia mitä muualla Aurajoessa on.

Vähän mua kummastuttaa miten siitä päätyy jokeen, ellei tahallisesti mene tai pakoteta? Se tienohan on varsinaista ryteikköä, eli miksi sinne eksyisi hiippailemaan? Koska meni pissalle? No luulisi että miehillä on humalassa ihan sama minne pissaa.

Edelleen hämää tuoa nopea lausunto siitä ettei "ruumissaa ollut väkivallan merkkejä". Mistä hemmetistä sen tietää ennen parempaa tutkimista? Kun kyseessä on monta kuukautta vedessä lillunut ruumis, joka on väriltään, muodoltaan etc. muuttunut normaalista? Epäillen että siitä voi silmämääräisesti sanoa yhtään mitään. Täytyy kysyä asiaa tuttavaltani joka on patologi.

En minä tiedä, mutta jotenkin haiskahtaa nämä jutut, tai sitten olen vain vainoharhainen, mikä sekin on hyvin mahdollista.
:)
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Et ole ainut vainoharhainen...
Lainaan tähän kirjoitukseni toisen otsikon alta:
"Viitisentoista vuotta sitten eräs ystäni sekoili Kauppatorin alueella yömyöhään aikamoisessa "laitamyöteisessä". Noh, vastaan tuli pari tuntematonta miekkosta joiden kanssa sitten syttyikin nopeasti mielipiteenvaihtoa sillä seurauksella, että kaverini lensi kaaressa Kolera-altaaseen. Kertoi, että oli aivan helvetin lähellä hukkuminen. Annas olla kun oltais miekkonen löydetty hukkuneena sieltä. Lausunnoksi olisi tietenkin tullut "tapahtumaan ei näytä liittyvän rikosta".
Mimosa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: To Touko 03, 2007 5:18 pm

Viesti Kirjoittaja Mimosa »

Hmm.. pitäisikö oikein lähteä illalla koiran kanssa tarkistamaan paikka ja katsoa millainen se on. Jos musta ei kuulu mitään, olen varmasti joessa :lol:
ilman mitään rikokseen viittaavaa...
Vastaa Viestiin