Kirjekaveriksi vangille?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Teresa Banks
Sofia Karppi
Viestit: 403
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

Bias kirjoitti:Venäjän lapsivankiloihin tekevät useat järjestöt/ryhmät Suomesta käyntejä. Esim. villasukkia voi kutoa heille, jos ei pääse mukaan reissuun. Itse olen toden näköisesti lähdössä tässä syksyn aikana reissuun, setäni tekee vankilatyötä Venäjällä.

Poste Restante toimii hyvin yksinkertaisesti. Wikipedia osaa kertoa lisää.

Bias, kuinka tuohon lapsivankilatyöhön voisi osallistua, jos ei itse pääse paikalle eikä... hm... osaa kutoa villasukkia? :oops: Mitä kaikkea tuo lapsivankien hyväksi tehtävä työ pitää käytännössä sisällään?
The king is gone but he's not forgotten
Is this the story of Johnny Rotten?
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Bias »

Teresa, paljon muutakin tarvitaan kuin villasukkia. Esim. ehjiä ja lämpimiä vaatteita, hygieniatuotteita jne. Setä taitaa olla reissussa nytkin, mutta jahka saan yhteyttä, niin ilmoittelen sulle vaikka yksityisviestillä tarkempia tietoja.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

En ole koskaan kirjoittanut kenellekään vangille, mutta en moniin vuosiin enää kellekään muillekaan. Se on jäänyt jotenkin unholaan, kun nykyisin on muita mahdollisuuksia yhteydenpitoon läheisten kanssa. Lähinnä tekstiviestejä ystäville ja sukulaisille joskus, ja se on siinä. Skype on käytössä, samoin facebookin kautta pidän yhteyttä joihinkin lähimpiin ihmisiin. Nuorena olin innokas kirjoittamaan kirjeitä, kun se oli ainoa yhteydenpitokeino. Mutta kiva jos jotkut jaksaa vielä kirjoittaa perinteisesti :D
Gods made heavy metal.
Itryy
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Elo 29, 2011 11:52 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Itryy »

No en toki ole kirje tyyppiä mutta pakko kommentoida. Itsellä tulisi mieleen kuva joka toki on vähän Stephen King kirjoista mutta anyway.

10v istunut ei naista ikuisuuksiin nähnyt kuolemaan tuomittu on kirjoitellut kivan naisen kanssa jo 10 vuotta. Fantasiat liikkuu varmasti kaikissa svääreissä. Naisesta on hänelle kuvakin ja monta iltaa on vietetty "yhdessä". Tämä kaveri kun karkaa niin arvatkaa minne tulee kylään. Kauniita unia :-)
fangs
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 10:20 am

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja fangs »

^ Ja tuosta kannattaa olla huolissaan, koska kuolemaantuomittujahan karkailee harva se päivä... :lol:
Itryy
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Elo 29, 2011 11:52 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Itryy »

fangs kirjoitti:^ Ja tuosta kannattaa olla huolissaan, koska kuolemaantuomittujahan karkailee harva se päivä... :lol:
"Kuolemaan tuomittu" tuli vaan keskustelun alusta. Voit vapaasti vaihtaa tuohon Suomalaisen väkivalta rikollisen tai vaimon tappajan joka pääsee viikonloppu lomalle :-). Nehän ne eniten kirjeitä taitavat saada.
fangs
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 10:20 am

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja fangs »

Ok, fair enough, mutta kyllähän suomalaiselle vangille kirjoittava tietää jo ensimmäistä kirjettä kirjoittaessaan, että se pääsee sieltä vielä elinaikanaan ulos, vaikka ei edes karkaisi. Kai sellaiselle vangille kirjoittavat osaavat valmistautua ajatukseen, että on myös elämää vankila-ajan jälkeen... tai en minä tiedä, en kirjoittele vangeille, en ehkä osaa eläytyä näiden ajatusmaailmaan :D Mitä tästä opimme, kannattaa kirjoitella Jenkkilän elinkautisvangeille tai death row -hepuille... :lol:
Itryy
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Elo 29, 2011 11:52 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Itryy »

Näin tulkkaisin itsekkin. Kirjekaveruus on kuitenkin istuville monesti ainut "suhde". Ystävällisyys on helppo tulkita väärin ja toisaalta eivät ne siellä turhaan istu. Suurimman osan moraalikäsitys ei ole normaali.

Jos ihmiset ovat huolissaan että Facebookin kautta menee liikaa tietoa niin kannattaa tosiaan harkita kenelle antaa suorat yhteystietonsa. Kukaan meistä ei kirjoita tännekkään oikealla nimellään vältääkseen häirikkö mainostusta. Miksi siis antaa oikeille häiriköille mahdollisuus siihen.

Jos vankien ajatusmaailma kiinnostaa niin kirjastosta löytynee iso kasa opuksia joka käsittelee aihetta.
Purity
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Syys 14, 2010 7:30 pm
Paikkakunta: Woods

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Purity »

Vaikka etanapostin kirjoittelu tuntuu olevan katoavaa kansanperinnettä, näkyy suomalaisiltakin vangeilta kirjeenvaihtoilmoituksia niillä harvoilla vielä elossa olevilla kirjeenvaihtopalstoilla. Esimerkiksi http://koti.mbnet.fi/~raijae/kirjeenvaihto/kirjeet.html

Kirjekavereita on ollut ala-asteiästä saakka, mutta vangille en ole koskaan kirjoittanut tai vastannut takaisin jos ovat oman ilmoituksen kautta postia lähettäneet. Vaikka olisikin varmasti mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia myös tiilenpäitä lukevan henkilön kanssa, niin jo edellä mainittujen skenaarioiden vuoksi olen suhtautunut asiaan aika varovasti. Lueskelin kyllä tuon jenkkien sivuston ilmoituksia ihan uteliaisuudesta, mutta ei siltikään iskenyt sellaista kipinää että olisin kenellekään heistä kirjoittanut.
northeast
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: La Tammi 02, 2010 4:12 am

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja northeast »

Olen kyllä pitänyt yhteyttä muutamaankin vankilassa olevaan, en tosin kirjeitse vaan puhelimen välityksellä. On muuten todella hankalaa puhua vankilasta soittavan kanssa, linjat kaikuvat todella paljon ja usein on vaikea saada selvää kummankaan sanoista. Siinä tuli kehitettyä kaikenlaisia tekniikoita, joko yritti sanoa mahdollisimman paljon ennen kaikua tai sitten puhua todella hitaasti yms :D

En periaatteessa näkisi mitään estettä vangille kirjoittamiseen, suomalaiselle tai vaikka jenkkiläiselle, mutta veikkaan että itselläni kuitenkin tulee tuo yhteydenpito rajoittumaan entuudestaan tuttuihin ihmisiin. Ystäväpiiriin kuitenkin kuuluu niitä jotka valitettavasti kärsivät/ovat kärsineet ehdottomia tuomioita.
If we could just find out who's in charge, we could kill him.
jason666
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 12:52 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja jason666 »

Oon mä kirjotellu vangeille. Broidille ja yhelle ystävälle. Moneen eri vankilaan ja monta vuotta jo.
Nyt tosin molemmat haudassa. R.I.P
Severin A
Jack Bauer
Viestit: 988
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:09 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Suomessa on tuhansia yksinäisiä ja kaikissa ikäryhmissä. Heille kirjoittelua voisin harkita.
Älä oleta
Pilottipoju
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:45 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Pilottipoju »

Itse olen 1,5 vuotta kirjoittanut vangille, tuolta writeaprisonerista valitsin kirjekaverin. Kyllä keskustelut on ihan hauskoja olleet. Turha mitään seuraa on hakea mistään rapakon toiseltapuolen, itse aloitin vain piristääkseni jonkun päivää. Tiedän kyllä, että Suomessakin olisi paljon ihmisiä jotka piristystä kaipaavat.
It ain't no sin if you crack a few laws now and then, just so long as you don't break any.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Avomieheni kanssa suuri hupimme on ollut katsella tuon sivun vankeja ja tuomion pituuden ja ulkonäön perusteella arvuutella miksi henkilö on istumassa. Sitten pisteytämme tuloksia tietyillä seikoilla.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Kirjekaveriksi vangille?

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Uteliaisuuttani äsken googletin kyseistä sivustoa ja samalla tuli linkkejä suomalaisnaisten blogeihin, jotka on kirjoitelleet vangeille ja nyt ovat ihan lääpällään niihin. Himmailevat vain himassa ja odottavat kirjettä. Yksi suunnittelee jo matkaa Teksasiin omaa kriminaaliaan katsomaan.Voi elämän kevät ja *yrpien takatalvi.... :o :o

Yksi (varoittava :wink: ) esimerkki: http://lifeineden.blogit.fi/tietoja/
Vastaa Viestiin