Murhaajien ja rikollisten fanit
-
Kalessin
- Adrian Monk
välinpitämättömyyttä, kylmyyttä, aliarviointia, ylisuojeleva asenne silloin kun sitä ei olisi tarvittu, ylenkatsetta...en osaa sitä tuon paremmin asetella ja tietenkin sitten kun erottiin niin tultii turpa mustana itkemään, että auto lähti. niin, mutta korostan, että itselläni ei koskaan olut ongelmia heidän kanssaan, päin vastoin.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Re:
luulen, että osalla näistä vankilakundeihin langenneista naisista on taustalla paljon epäonnistuneita ihmissuhteita, petetyksi ja jätetyksi tulemista yms. mies, joka istuu pitkään vankilassa on tässä mielessä ehkä (heidän mielestään, toim. huom.jeemu_ kirjoitti:mä veikkaan myös jotain tällästä "hoivausvieeti" keissin vastaavaa..
Kait sitä nainen sitten tuntee itte olonsa jollain tavalla erityisen tarpeelliseksi.
toinen juttu taas onkin, millaista elämä on sitten kun istuva osapuoli vapautuu - jos on vapautuakseen
itse en tällaista rikollisten romantisointia ymmärrä, onnekseni en siis kuulu naistyyppiin, joka rikollisille kirjoittelee.
allekirjoitus.
Re:
Väittäisin, että ainakin merkittävässä osassa tapauksista kyse on näiden kahden jo mainitun ilmiön yhdistelmästä:
Rikollisen miehen kanssa voi parhaimmillaan olla koko muulta maailmalta turvassa. Mutta itseltään nuo miehet eivät osaa naistaan suojella, ja se monasti koituukin naisen kohtaloksi.
Cheza kirjoitti:Joissakin tapauksissa myös rikollisen taustan omaava kumppani saattaa heikon itsetunnon omaavalle tuoda valheellisen turvallisuuden tunteen. Kukaan ulkopuolinenhan ei tällaiselle murhaajan morsiamelle uskalla mitään tehdä. Hinta tuosta turvallisuudesta on vain joskus melko kova.
Onhan se oikeasti totta, että ei valjakkaloiden tai mäenpäiden vaimojen hirveästi tarvitse naapureiden valituksia tai tuttujen avautumisia kuunnella. Valokuvien ja julkisuuteen annettujen tietojen perusteella on helppo ihastua väärinymmärrettyyn renttuun, uskoa puolustuksen puheenvuoro täydeksi todeksi ja sääliä häkkiin lukittavaa söpöläistä. Vankilakundin vaimo voi kokea asemansa myös imartelevana: sen lisäksi, että olet mahdollisesti ainoa valo miehesi tunnelin päässä, voit myös olla varma siitä, mitä miehesi päivisin tekee. Tilanne on ainakin miehen vapautumiseen saakka sinun hallinnassasi.ABC kirjoitti:Osansa on varmasti sillä luulolla, että monet ihmiset kuvittelevat tuntevansa julkkiksen sen perusteella, mitä ovat lukeneet lehdistä ja nähneet tv:ssä... Monet persoonallisuushäiriöiset voivat olla hyvinkin "miellyttäviä" pintapuolisesti... Huomaamatta sitten jää, että sitä onkin rakastuttu omaan kuvitelmaan eikä siihen oikeaan ihmiseen.
Rikollisen miehen kanssa voi parhaimmillaan olla koko muulta maailmalta turvassa. Mutta itseltään nuo miehet eivät osaa naistaan suojella, ja se monasti koituukin naisen kohtaloksi.
Re: Re:
juurikin jotain tällaista minäkin hain, mutta sanoit sen paremminjoey kirjoitti: Vankilakundin vaimo voi kokea asemansa myös imartelevana: sen lisäksi, että olet mahdollisesti ainoa valo miehesi tunnelin päässä, voit myös olla varma siitä, mitä miehesi päivisin tekee. Tilanne on ainakin miehen vapautumiseen saakka sinun hallinnassasi.
allekirjoitus.
Re: Murhaajien ja rikollisten fanit
Vangeissa on naisten kannalta sekin hyvä puoli, että he eivät yleensä kärsi turhasta sitoutumiskammosta, vaan ovat innokkaita solmimaan avioliittoja.
Henk. koht. olen katkera siitä, että Valjakkala on saanut niin paljon rakkauskirjeitä. Minä en ole saanut koko elämäni aikana yhtäkään. Mitähän tästä pitäisi päätellä?
Henk. koht. olen katkera siitä, että Valjakkala on saanut niin paljon rakkauskirjeitä. Minä en ole saanut koko elämäni aikana yhtäkään. Mitähän tästä pitäisi päätellä?
-
Tiina
- Sherlock Holmes
^Päättely : Et ole ilmeisesti tappanut ketään ja istunut linnassa ? 
^ Kumpikin on vielä kokematta.
Tämä Nakarin Tommikin. Ihminen, joka on jo tappanut yhden tyttöystävänsä ja jopa äitinsä. Vielä tämä kiltin näköinen tyttö Anna Emilia lähti tuommosen tappajan mukaan. Mihinkä se tiikeri juovistaan pääsisi. No tyttö sitten maksoikin hengellään sen seurustelun.