Tätä tuolla edellä sanoinkin. Otsikon kaltaiseen toimintaan ei tule olemaan minkäännäköisiä keinoja (saati sitten rahoitusta) vielä pitkään, pitkään aikaan.Tampereen Tyttö kirjoitti: Niin kauan, kun ei ole olemassa mitään oikeaa hoitoa tai ei ole antaa tehokkaita keinoja "täydelliseksi ja onnelliseksi" kasvamiseen, ei mielestäni pitäisi myöskään ihmisiä testailla tämän asian tiimoilta.
Tuo jos-jonkinlaiseen pseudokoulutukseen painostaminen johtunee siitä, että syrjäytyville yritetään keksiä jotakin tekemistä. Eihän niistä mediakursseista nyt oikeasti mitään käytännön hyötyä ole, ellei alalle ole hakemassa töihin. Näyttää se kumminkin papereissa paremmalta että on käynyt harrastelemassa jos jonkinnäköistä kurssinpoikasta, kuin se että paperit ovat samalta ajanjaksolta täysin tyhjillään.Katjushka kirjoitti:Aivan törkeää, että kaikkia painostetaan jos jonkinlaiseen pseudokoulutukseen. Ja muutenkin annetaan ymmärtää, että jollei skoulutusta ole niin mihinkään ei voi päästä. Tästä ollaan kyllä mun mielestä vähän jo siirtymässä pois, ja toivottavasti kehitys jatkuu.
Kyllä suurimmassa osassa yrityksiä selllainen henkilö, joka aloittaa firmassa juoksupoikana 16-vuotiaana ja etenee sitä kautta pomoksi, on huomattavasti parempi hommassaan kun 25-vuotias arrogantti ekonominalku, joka on vähän käynyt opiskelemassa teoriaa.
Erikoisalojen erityisosaaminen on tietenkin sitten erikseen.
En tiedä, onko koulutusta oikeastaan koskaan arvostettu työelämässä. Koko sinä aikana, minkä itse olen työelämässä ollut, ei minun mielestäni ole arvostettu ainakaan työkokemusta enemmän. Keskustelin taannoin yrittäjänä toimivan perheenjäseneni kanssa aiheesta ja hän sanoi oman kantansa olleen aina sama (on toiminut yrittäjänä n. 15 vuotta, mitä ennen toimi toisen mokoman erään yrityksen toimitusjohtajana): yksikin päivä työkokemusta alalta kuin alalta on parempi kuin kymmenen vuotta opiskelua ilman päivänkään työkokemusta. Hänellä oli lisäksi oma teoriansa siitä, millainen henkilö menestyy: "Pitää olla pirun kova tekemään töitä kovalla pieteetillä ja omata edes jonkinnäköinen koulutus alalta, että teoriapuoli on selvillä. Tämän lisäksi pitää olla valloittava, mieleenpainuva, toiset huomioonottava sosiaalinen persoona. Sellaisen minä otan silmänräpäyksessä töihin, vaikken uutta työntekijää tarvitsisikaan."
Omavaltaisesti alleviivasin tuosta Katjushkan kommentista osan.
edit: yleistä selkeyttämistä