Sivu 3/8

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 3:59 pm
Kirjoittaja Arjalainen 88
Juttu olisi kiinnostava ellei suurin osa näistä naisista olisi jännämiesten ystäviä ja/tai päihteiden suurkuluttajia.

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 7:58 pm
Kirjoittaja -Martta-
Mies on selkeästi sarjamurhaaja :mrgreen:

Peräänkuuluttaisin kanssa miehen syntyperää, kansallisuutta ja muuta etnisyyttä.

Uskontokunnankin voisi eritellä :twisted:

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 8:09 pm
Kirjoittaja manearia
McPanty kirjoitti: To Kesä 18, 2026 3:50 pm Ah. Naismurha. Naisvihan äärimmäinen muoto ihan noin niin kuin terminäkin.
Milloinkas miehen surmaama nainen on naismurhan uhri ja milloin ihan vain murhan uhri? Veikkaan, että se on sitten aina naismurha jos mies murhaa naisen koska , noh, mies murhaa naisen.
Miten ihmeessä se eritellään, milloin nainen murhataan sukupuoleensa liittyvien syiden takia? Onko parisuhde hengen riistävän miehen kanssa automaattisestä tällainen ja miten tämä liittyy sukupuoleen varsinkin kun nykyisin on ihan ok olla parisuhteessa miehen tai naisen kanssa tai jonkun muun sukupuolen?

Voiko nainen suorittaa naismurhan? Veikkaan että ei.
Tuo ekan sivun artikkeli kertoi jo, mistä kyse. Veikkaisin että immigraation ja epäonnistuneen integraation (lue: kulttuurierot), sekä bodymaxxavien steroidipelleiden takia tilastot nousseet näin radikaalisti.

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 8:32 pm
Kirjoittaja Valentine
IMG-20260521-WA0003.jpg
IMG-20260521-WA0003.jpg (82.35 KiB) Katsottu 256 kertaa

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 9:07 pm
Kirjoittaja Como es?
Valentine kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:32 pm IMG-20260521-WA0003.jpg
Noista Ylen luettelon 11 murhan tekijöistä:
- 3 tekijöistä on epäiltyä, ei ole voitu näyttää toteen
- 5 tekijöistä rikollinen
- 1 ulkomaalainen
- 2 tekijöistä iäkkäitä (56 ja 69 v) miestä
Oliko yhtään työssäkäyvää.

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 9:09 pm
Kirjoittaja ASierra
Tuulenvire kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 7:23 pm Järkyttävää. Tiedä sitten toisiko lakimuutos minkäänlaista muutosta. Suomi on Euroopan vaarallisin maa naisille.
Pelastaisiko lakimuutos naisten ja tyttöjen henkiä?
Naismurha on naisiin ja tyttöihin kohdistuvan väkivallan äärimmäinen muoto, jossa heidät surmataan sukupuolensa vuoksi. Italiassa se on oma rikoksensa, Suomessa ei.


Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Yhteensä ainakin 11 naisen uskotaan joutuneen henkirikoksen uhriksi kuluneen vuoden aikana. Käräjäoikeus on antanut tuomion kahdesta tapauksesta, muut ovat poliisin esitutkinnassa tai käräjäoikeuden käsittelyssä.

Kaikkien epäiltyjen rikosten motiivi ei ole tiedossa

Mediatietojen mukaan kaikissa tapauksissa epäilty on ollut naisen nykyinen tai entinen puoliso. Yleisesti ottaen naisiin kohdistuvissa henkirikoksissa valtaosassa tekijänä on uhrin nykyinen tai entinen puoliso.

Esimerkiksi Italiassa, Kyproksella ja Kroatiassa naisen surmaamista hänen sukupuoleensa liittyvistä syistä kutsutaan naismurhaksi.

Naismurha, eli femicide tai feminicide on naisiin ja tyttöihin kohdistuvan väkivallan äärimuoto.

Yleisesti naismurha tarkoittaa naisen tappamista hänen sukupuoleensa liittyvistä syistä. Sen taustalla vaikuttavat sukupuoleen liittyvä viha, kontrolli, väkivalta tai syrjintä.

Italiassa naismurhasta tuomitaan elinkautiseen, kun nainen tapetaan esimerkiksi vihan, hallitsemisen tai naisen kieltäytymisen vuoksi.
https://yle.fi/a/74-20227734
Toisekseen hyviin tapoihin kuuluu linkata sellainen lähde jonka kaikki pystyvät lukemaan. Ei niin,että väitetään jotain ja sitten linkataan juttu joka on maksumuurin takana

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 9:14 pm
Kirjoittaja siiantaika
Muslimien poistaminen maasta parantaisi tilastoja 90 %.

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 9:56 pm
Kirjoittaja manearia
Como es? kirjoitti: To Kesä 18, 2026 9:07 pm
Valentine kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:32 pm IMG-20260521-WA0003.jpg
Noista Ylen luettelon 11 murhan tekijöistä:
- 3 tekijöistä on epäiltyä, ei ole voitu näyttää toteen
- 5 tekijöistä rikollinen
- 1 ulkomaalainen
- 2 tekijöistä iäkkäitä (56 ja 69 v) miestä
Oliko yhtään työssäkäyvää.
Ota copiumita vielä vähän suurempi annos. 11 tapausta viidessä kuukaudessa niinkin pienessä maassa kuin Suomi, ja sulla pokka heittää sekaan "5 tekijoistä rikollisia".

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 10:50 pm
Kirjoittaja Pesukarhu
"Italiassa naismurhasta tuomitaan elinkautiseen, kun nainen tapetaan esimerkiksi vihan, hallitsemisen tai naisen kieltäytymisen vuoksi."

Siis jos Suomessa olisi tämä sama laki, niin mitä eroa sillä olisi nykytilanteeseen, kun murhasta saa aina elinkautisen? Naisen tappamisesta elinkautinen, koska menee "naismurhana"?

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: Pe Kesä 19, 2026 12:05 am
Kirjoittaja Öyhö
Tuulenvire kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 7:38 pm
apässi kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 7:33 pm
Tuulenvire kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 7:23 pm Järkyttävää. Tiedä sitten toisiko lakimuutos minkäänlaista muutosta. Suomi on Euroopan vaarallisin maa naisille.


https://yle.fi/a/74-20227734



Jos Suomi on Euroopan vaarallisin maa naisille, niin entä miehille? Miehiä taitaa kuolla vielä enemmän. Entä lapset?

Miksi näin muuten on? Miksi esim Venäjä , Albania, Moldova ja Serbia ovat "turvallisempia" naisille? Pitäisikö ottaa mallia näistä " turvallisemmista" Euroopan maista?
Osaatko sanoa montako miestä on kuollut naisten toimesta tänä vuonna? Se on totta, että myös miehet kokevat parisuhdeväkivaltaa, mutta täytyy huomioida, että siinäkin tekijänä on usein miesystävä. Tutkimuksen mukaan 57% naisista ja 42% miehistä on kokenut lähisuhdeväkivaltaa elämänsä aikana.
Aloitit väittämällä, että Suomi on Euroopan vaaralliisin maa naisille, mikä on fiktiota.

Itse asiassa henkirikoksia tehdään Suomessakin ennätyksellisen vähän.

https://yle.fi/a/74-20089158

Nyt sitten siirrytäänkin ihan toiseen asiaan, homotkin saa osansa. :D Aika trollaavas.

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: Pe Kesä 19, 2026 12:05 am
Kirjoittaja Nile Jarvis
damfin kirjoitti: To Kesä 18, 2026 2:57 pm
Ruotsissa tapettiin vuoden 2025 aikana 25 tyttöä tai naista, toki onhan Ruotsin väkilukukin suurempi.
Tosiaan hyvin järkevä verrata Suomea väkiluvultaan kaksi kertaa suurempaan Ruotsiin. :roll:

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: Pe Kesä 19, 2026 12:07 am
Kirjoittaja Nile Jarvis
Öyhö kirjoitti: Pe Kesä 19, 2026 12:05 am
Itse asiassa henkirikoksia tehdään Suomessakin ennätyksellisen vähän.
Silti henkirikoksissa EU:n kärkimaita. Samassa sakissa entisten ryssämaiden kanssa.

Kuva

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: Pe Kesä 19, 2026 12:11 am
Kirjoittaja Nile Jarvis
Como es? kirjoitti: To Kesä 18, 2026 9:07 pm
Valentine kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:32 pm IMG-20260521-WA0003.jpg
Noista Ylen luettelon 11 murhan tekijöistä:
- 3 tekijöistä on epäiltyä, ei ole voitu näyttää toteen
- 5 tekijöistä rikollinen
- 1 ulkomaalainen
- 2 tekijöistä iäkkäitä (56 ja 69 v) miestä
Oliko yhtään työssäkäyvää.
Eli kun ulkomaalaistaustaisia on 11,8% Suomen väestöstä niin voidaan todeta, että ulkomaalaistaustaiset syyllistyivät naistensurmiin tilastollisesti vähemmän kuin heidän osuutensa väestöstä olisi antanut ymmärtää. Nuslimeita 0%.

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: Pe Kesä 19, 2026 12:16 am
Kirjoittaja Öyhö
Valentine kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:32 pm IMG-20260521-WA0003.jpg
Joo, tappajat on usein mies-oletettuja. Synnyttäjävanhemmat ei niin pysty siihen. Olen pitkään sanonut, että tappajaihmiset pitäisi pitää telkien takana 30 v ja lähettää sitten takaisin sinne mistä tulivat - ei me tarvita yhtään lääkäriä ja insinööriä joka pistää ex-synnyttäjävanhempipuolison kylmäksi.

Ne ei-pakolaiset voi pitää telkien takana vaikka 50 vuotta.

Re: Suomessa miehen epäillään surmanneen tänä vuonna naisen keskimäärin kahden viikon välein.

Lähetetty: Pe Kesä 19, 2026 12:27 am
Kirjoittaja Öyhö
Nile Jarvis kirjoitti: Pe Kesä 19, 2026 12:07 am
Öyhö kirjoitti: Pe Kesä 19, 2026 12:05 am
Itse asiassa henkirikoksia tehdään Suomessakin ennätyksellisen vähän.
Silti henkirikoksissa EU:n kärkimaita. Samassa sakissa entisten ryssämaiden kanssa.

https://yle.fi/a/74-20089158

Et sitten ymmärtänyt vihjettä? Yle sanoo että henkirikoksia on vähemmän kuin koskaan. Eli on populistista väittää, että tässä on ongelma, varsinkaan nuslimien tekemissä kunniamurhissa.

Ryssä on kyllä omaa luokkaansa. :D

Samaan aikaan Yle kyllä itkee sitä, että henkirikoksista osa kohdistuu naisiin eikä kaikki miehiin.

Miehiä tapetaan silti enemmän.