Kevennystä kerrakseen.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse

Re: Kevennystä kerrakseen.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Valkoista näyttäisi pojilla pirunviina olleen, ja mitähän myrkkyä, kumpikohan tytöistä se oikein kuppiin kaatelee.

Kiljupääläri, näyttäisi pojilla olleen myös matkassa, hai sie, et sie ostais hyvvää hevosta.

Kivilahti väiti ettei koskaan edes käynyt murhaniemessä, mutta kyllähän se tuossa patsastelee kuvattavana turpa rustinki virneessä.

Etteivät sittenkin olisi lintupojat?

Vaan olisiko sittenkin niin, että Gustu ja Sepi ovat nuo lippalakkipojat ja sitten kalastajapoijjaat ovat se hevosen pitelijä ja tupakinsava ilmaan puhalteleva heppu, ikäkin näyttää sopivalta, vai olisiko tuo se kadonnut Markan leiri?

On tämä visainen juttu, tämä Bodomin mysteerio, perkules.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

papillon kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:Tuossa kuvassa nuo pyykit ovat samalla lailla kuin otaksuisin niiden olleen bodomillakin. Se selittäisi tuon pyykkinarun puuttumisen.
Voipi olla, paitsi että eikös silloin se päätytseba menetä merkityksensä, kyllä se narkka pitäisi sen kautta maahan pingottaa, jotta harjanaru pysyisi tiukalla?

Mutta voi olla noinkin, kuin Sariola muuttaa taivaaseen porukalla on, mistä sen tietää.
Siinä poliisien vuoden 2003 (?) lavastuksessa nimenomaan I-päätynaru näyttää olevan kiinnitetty johonkin puuhun.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Voi se niinkin olla, tarpeeksi kun kiristää niin pingottuupi teltta, mahdollinen pyykki päätykepin ja sen puusidoksen välillä vain parantaa tilannetta.

Olen otaksunut, että se naru kulki läpi teltan, toimi siis harjanaruna. Mitä mieltä?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

papillon kirjoitti:^ Voi se niinkin olla, tarpeeksi kun kiristää niin pingottuupi teltta, mahdollinen pyykki päätykepin ja sen puusidoksen välillä vain parantaa tilannetta.

Olen otaksunut, että se naru kulki läpi teltan, toimi siis harjanaruna. Mitä mieltä?
Juuri näin olen itsekin ymmärtänyt.
Hessu52
Watson itse

Kallistuisin myös sen puoleen, että naru kulki sisällä "kurkihirten", mutta kuinka paljon sitä narua sitten sieltä paikan päältä löytyi?

Ei tainnut löytyä niin pitkää pätkää, vai olenko jälleen väärässä, joten jonnekin on saattanut kadota pätkä narua, tai sisalia, miten vaan, eli olisiko kassin sisältö, esimerkikiksi lompakot, siirtopihdit, kellot, surmakivi, kiristetty narulla tukkaan pakettiin Sepin nahkatakin sisään ja sen jälkeen lingottu jorpakkoon.

Paljonkos sitä moukaria kukin arvioitsee nakkaavansa paikaltaan, itse aattelin että ihan näkymättömiin lentäisi, jos vieressä olisi järvi, mutta urheilukentällä sellaisen rohkean 37,76 metrisen nyt kumminkin.

Miten kaukana rannasta niitä sukelluksia ja naarauksia oikein suoritettiin?

Pikkupoikien polvien syvyydeltä ja sitten niin kaukaa, minkä surmaaja olisi huolimattomasti tuollaisen tavaramäärän saattanut vasurillaan nakata, eli olisiko joku parisenkymmentä metriä, sillä eihän kukaan ajatellut, että joku olisi voinut vintata koko hela paskan kasseineen sinne järveen.

Kassin kantokahvat ovat antaneet jokusen metriä lisää pontta pyttyyn, kun surmaaja on saanut vintattua kassin menemään, sinnehän katosivat, niinkuin siirtopihdit järveen.

Se, että järveltä olisi aamulla kuulunut molahdus, olisi mennyt hauen piikkiin, sillä niiden kutuaika oli kait jo ohi ja nälkä kamala, joten tuollaisia molahduksia sitä kuulee järvien rannoilta aamusella jokus 04.00-06.00 aikaan, ei siis mitään epätavallista.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

papillon kirjoitti:^ Voi se niinkin olla, tarpeeksi kun kiristää niin pingottuupi teltta, mahdollinen pyykki päätykepin ja sen puusidoksen välillä vain parantaa tilannetta.

Meillä oli 50-luvun lopulla tullainen harjateltta, mutta päätykepeistä lähti kaksi narua ja ne kiristettiin "veemäisesti". Teltan sisällä ei mitään naruja kulkenut.
Muista lähdekritiikki!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Joo. Olen vaan vakuuttunut siitä että narut ei olleet teltan päädyissä kiinni, vaan naru meni teltan läpi.
Olen ollut pikkuteltassa, anttilanversio, jossa alumiinipäätykepit törkättiin pystyyn ja niistä narut veemäisesti tosiaan maahan tai puuhun.
Mutta harja lörkötti.

Tässä pari telttakuvaa, narutja sitten päätyosia.

lähde KRP/ETP
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
skoone
Ainesta Watsoniksi

papillon kirjoitti:^ Joo. Olen vaan vakuuttunut siitä että narut ei olleet teltan päädyissä kiinni, vaan naru meni teltan läpi.
Olen ollut pikkuteltassa, anttilanversio, jossa alumiinipäätykepit törkättiin pystyyn ja niistä narut veemäisesti tosiaan maahan tai puuhun.
Mutta harja lörkötti.

Tässä pari telttakuvaa, narutja sitten päätyosia.

lähde KRP/ETP
No, kuvat kertovat, että oli erilainen teltta kuin meillä kotona. Eikä se teltta ollut mikään huono tai notkollaan oleva. Teltanpystytys on taito sekin, pitää osata kiristää narut oikeassa kulmassa ja ottaa huomioon vastakkaisen kiinnitys/kiristyspisteet.- Mutta ihan vaan muuten, Anttilaa ei kyllä ollut vielä vuonna 1960, uskoisin.
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse

Sen verran selvitystä arvon skoonellle, että kyllä Kalle Anttila perusti liikkeensä jo joskus -50 luvulla Stadiin ekan liikkeen ja sitten tuli se Tennispalatsin Anttila ja olisko ollut Kansakoulukujalla Ruoka Anttila joskus 60-70 lukujen vaihteessa.

Kalle Anttilahan oli painija, joka taisi painia jopa Olympalaisissa mitalin, näin muistaisin, mutta en nyt ihan varma ole, mutta painija tuo Kalle ainakin oli.

Aloitti kait jonkinlaisen "kaupparatsuna" timintansa, ennen kuin aloitti postimyynnin, josta sitten laajeni oikein tavarataloketjuksi.

Lopulta Anttila mytiin ja nykyisin kuuluu kaiketi K-ryhmä.
Hessu52
Watson itse

^Oikaistaan sen verran, että Kalle Anttilan isä oli se painija, joka oli myös liikemies ja toimi toimi vaatturina.

Tuko osti josssain vaiheessa Anttilan tavaratalot ja sen jälkeen omistus siirtyi Keskolle jolla se on vieläkin.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti:Sen verran selvitystä arvon skoonellle, että kyllä Kalle Anttila perusti liikkeensä jo joskus -50 luvulla Stadiin ekan liikkeen ja sitten tuli se Tennispalatsin Anttila ja olisko ollut Kansakoulukujalla Ruoka Anttila joskus 60-70 lukujen vaihteessa.

Kalle Anttilahan oli painija, joka taisi painia jopa Olympalaisissa mitalin, näin muistaisin, mutta en nyt ihan varma ole, mutta painija tuo Kalle ainakin oli.

Aloitti kait jonkinlaisen "kaupparatsuna" timintansa, ennen kuin aloitti postimyynnin, josta sitten laajeni oikein tavarataloketjuksi.

Lopulta Anttila mytiin ja nykyisin kuuluu kaiketi K-ryhmä.
Kiitos tiedoista arvoisa hessu. Myönnän maalaisuuteni ja tietämättömyyteni. No sanotaan niin, että meillä maalla ei ollut kukaan kuullut Anttilan postimyynnistä edes.
Muista lähdekritiikki!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Mulla oli joskus samanlainen teltta kuin Gustun jengillä. Ei siinä ollut puuvillateltan lisäksi muuta kuin päätykepit, naruilla se viritettiin kondikseen.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
karra
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja karra »

Wagner kirjoitti:Mulla oli joskus samanlainen teltta kuin Gustun jengillä. Ei siinä ollut puuvillateltan lisäksi muuta kuin päätykepit, naruilla se viritettiin kondikseen.
8)
Mutta suurin kysymys on,miten sait Stondiksen,,,,Puuvillateltasta huolimatta :mrgreen:
teltta puukko ja viimeinen erhe.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

karra kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Mulla oli joskus samanlainen teltta kuin Gustun jengillä. Ei siinä ollut puuvillateltan lisäksi muuta kuin päätykepit, naruilla se viritettiin kondikseen.
8)
Mutta suurin kysymys on,miten sait Stondiksen,,,,Puuvillateltasta huolimatta :mrgreen:
Kondis...ei stondis.Rohkea olet kun Wagnerilta tuollaista uskallat kysyä.
Veikkaan että vastaus on ihmiskunnalle liian suuri käsiteltäväksi, Wagnerin jutut
huomioon ottaen. :lol:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
karra
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja karra »

Totta vikiset sinä pirunriivinrauta.

rohkeutta ei minulta puutu,saati nöyristelisin semmoisten kirjoittajien edessä,joitten ainut asia on olla vaan esillä NS.TIETOINEEN.

Minä voin julkisesti sanoa nyt ja tässä....Richard..Alias WAGNER on Huijjari,joka vain ja ainoastaan on perustanu Bodom 60 tapahtumat omassa mielessään itselleen sopivaan kuvioon!
Ja nyt hän niitä viljelee tänne,kuin olisi MESSIAS :mrgreen:
teltta puukko ja viimeinen erhe.
Vastaa Viestiin