Madeleinen tapaus ( ketju 2)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

No, ketä helkkaria tässä sitten pitäisi tutkintalinjasta syyttää??? Tai siitä, että herrat ovat nyt ihan itse menossa oikeuteen???

Oletko nähnyt tutkinta-aineiston, kun sanot näin:

"Madeleinen tapausta tutkittiin ensimmäiset päivät sieppauksena."

Tai tämä: "Epäilykset heräsivät vasta kun paikalle saapui katoamisiin erikoistuneita tutkijoita Scotland Yardista."

Aivan ja sieltäkin nyt yksi tutkija - tosin taitaa olla entinen - lähdössä oikeuteen murhasta syytettynä - tai itse olla tuon murhan tutkimuksessa mukana.

Mitä on lehdet viime päivinä olleet pullollaan Suomen poliisista! Saatte aika hyvin vääntää tätä juttua, jotta saatte siihen vielä vuodenkin kuluttua jotakin järkeä - siis järkeä poliisin toimintaan!
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Mankeli kyseli: "Miksi Sirpaa ärsyttää tuo lause, Menivät rennosti aamulenkille."

Siksi, että en ole koskaan eläessäni kuullut vanhempien ensin murhaavan tyttärensä ohimennen, hankkineen salaperäisen ruumiin hävittäjän ja sitten menneen rennosti aamulenkille. Jos arvellaan vanhempien menneen rennosti aamulenkille, olisi loogisempaa ajatella, että he ovat pistäneet vaikka tytön jemmaan hetkeksi, tempaisevat rahat fundista - mutta tuosta ajatuksesta ei tässä ketjussa ole mitään muuta irronnut kuin tappo! Mielikuvituksen puutetta sanon minä.

Kun, mankeli, olet nyt perehtynyt Gerryn hämmästyttäviin mietteisiin, niin oletko tullut koskaan katsoneeksi tuolta ajalta minun hämmästyneitä mietteitä tilanteesta, joka ei kertakaikkiaan tuntunut sopivan tappoon, eikä tahtonut istua edes ulkopuoliseen sieppaukseen!

En usko, että tästä tulee koskaan mitään selvyyttä. Fundin rahoista osa meni Portugalin poliisin lahjontaan, jotta he tekivät tällaisen tapposirkuksen ja asettivat vastakkain psykologisen jujun: vanhemmat ovat syyllisiä, tappoivat Madeleinen - vanhemmat ovat syyttömiä eivät tappaneet Madeleinea. Mitään kunnon tutkintaa tai juttua ei tästä välistä ole löytynyt.
Alethes doksa meta logu
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

mankeli kirjoitti:poliisihan oli ilmoittanut jo, että vuoto ei ollut heiltä lähtöisin. Ilmoitettiin jopa, että kunhan kuulustelupöytäkirjat tulevat julkisiksi, kuka vaan voi huomata, että kyseistä vuodettua tietoa ei niistä edes löydy.
Yksilöikö rouva Oldfield jonkin tietyn vuodon, josta hän puhui?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

Harriet Makepeace kirjoitti:
Minusta on todella merkittävä että McCannit fyysisesti eivät osallistuneet koskaan Madeleinen etsintöihin.
Mitä se merkitsee? Tiedätkö sinä tarkasti heidän toimensa?
Kadonnut löytyy vaan etsimällä, jos ei tiedä mistä etsiä, täytyy etsiä mahdolliseman monesta paikasta.
Tai vaikkapa levittää katoamisilmoituksia...
Viimeksi muokannut Marsalkka, To Huhti 24, 2008 4:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Sirpa

Lisäys edelliseen tekstiini: Fundin rahoista, tai jonkun muun rahoista!

Miettikää nyt itse: monta viikkoa Madeleinen katoamisen jälkeen vuokratulla autolla väitetään kuljetetun Madeleinen ruumista, ja siitä otetaan näytteet (ihan varmat vielä) monta kuukautta myöhemmin, ja McCannit julistetaan arguidoksiksi kolme päivää ennen kuin tulee tieto, että näytteissä ei ole mitään, ja päivää ennen kuin tulee laki voimaan, ettei tämä olisi mahdollista!

Ymmärrättekö, ettei tässä ole mitään järkeä!

Joko tämän järjesti McCannit itse tai joku muu.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Pariskunta keskittyi maailman matkaamiseen ja 'pouppien' tapaamiseen, ei katujen, rantojen ja metsien koluamiseen.

He eivät käsittääkseni kertaakaan myöskään rynnänneet paikalle, kun Madeleinestä tehtiin ns. VARMA 110 % havainto jossain. Eivät tietenkään, koska tiesivät, että näkijät näkevät näkyjä.

Minä en kertakaikkiaan usko järjestettyyn sieppaukseen. En usko, että tyttöä olisi voitu pitää missään koko tätä vuotta niin, ettei jollakin olisi tullut hinku luvattuihin palkkioihin.

Ja jos ihan normi sieppaus olisi kyseessä, on selkeää, ettei yksikään sieppari ottaisi sitä riskiä, että kaiken tämän mediamyllytyksen jälkeen jäisi kiinni, vaan olisi jo heti alku taipaleella hankkiutunut eroon tytöstä.
Ja jos näin olisi, olisi aika todennäköistä, että ruumiskin olisi jo löytynyt.

Minua painavat tietyt seikat tapahtumissa:

Madeleinen suuhun pannaan sanoja tuolle 3.5. päivälle, löytyy valokuva muutamaa tuntia ennen sieppausta, vanhemmilla on koko päivälle ''vedenpitävä'' alibi, jopa oldfieldin visiittiä myöden. Eli ikäänkuin varmistetaan, että sieppausteoria pitää.

Minun korvaani karahtaa edelleen Gerryn lause ''löytäkää ruumis ja todistakaa, että me teimme sen...'' Aivan kuin olisi täysin 200% mahdotonta, että Madeleinen ruumis koskaan löytyisi...

Minun korvaani karahtaa Katen haastattelu ''and then KLACK!...mmhhh...you know..''

Se, että autosta on löytynyt ''jotain'' ei välttämättä tarkoita, että sillä olisi kuljetettu tytön ruumista. kyseessä voi yhtä hyvin olla lakanat/pyyhkeet, joihin onnettomuuden jälkeen on pyyhitty lattioilta veret.

Poliisi on tehnyt jo 100 päivää tytön katoamisen jälkeen selväksi, että he eivät etsi elävää lasta ja sen täytyy perustua siihen, että heillä on näyttöä tytön hengettömyydestä.
Muussa tapauksessa olisi erittäin kummallista, että veikkaisivat villisti jotain tuollaista.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Miss Holmes kirjoittaa: "Minä en kertakaikkiaan usko järjestettyyn sieppaukseen. En usko, että tyttöä olisi voitu pitää missään koko tätä vuotta niin, ettei jollakin olisi tullut hinku luvattuihin palkkioihin. "

Näemmä on, vai vannotko jälleen ufo-sieppauksen nimiin?

Ja jatkaa: "Poliisi on tehnyt jo 100 päivää tytön katoamisen jälkeen selväksi, että he eivät etsi elävää lasta ja sen täytyy perustua siihen, että heillä on näyttöä tytön hengettömyydestä."

Aivan. Miten sattuikaan. Ihan tosiaan ja 100 % varmasti.

"Muussa tapauksessa olisi erittäin kummallista, että veikkaisivat villisti jotain tuollaista."

Villi veikkaaja viisikko on kohta puoleen oikeudessa, heh.
Viimeksi muokannut Sirpa, To Huhti 24, 2008 4:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Sirpa kirjoitti:Miss Holmes kirjoittaa: "Minä en kertakaikkiaan usko järjestettyyn sieppaukseen. En usko, että tyttöä olisi voitu pitää missään koko tätä vuotta niin, ettei jollakin olisi tullut hinku luvattuihin palkkioihin. "

Näemmä on, vai vannotko jälleen ufo-sieppauksen nimiin?

Laita linkki, joka todentaa tuon väitteesi.

Jäädään nyt vaan rauhallisesti odottelemaan miten käy.
Viimeiset haastattelut on ohi ja poliisi on luvannut juttuun ratkaisun.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

On se piru, kun minun pitäisi linkittää joka sana, ja Miss Holmes katsoo oikeudekseen ilman linkkiä piilottaa lapsiparka vaikka naapurin jääkaappiin (kuolleena), ja tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä - tosin se kyllä selvisikin myöhemmin silkaksi valheeksi - lehdistä, että poliisikin oli väittänyt Katen olevan psyykkisesti sitä sun tätä!

Näemmä tarkoittaa sitä, että "näyttää siltä, että on".... Haluatko sanoihin linkin vielä vaikka Wikipediaan?
Viimeksi muokannut Sirpa, To Huhti 24, 2008 4:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:Pariskunta keskittyi maailman matkaamiseen ja 'pouppien' tapaamiseen, ei katujen, rantojen ja metsien koluamiseen.
Kuulostaisi hieman ajanhukalta. Mutta ehkä se olisi näyttänyt hyvältä lehtikuvissa...
He eivät käsittääkseni kertaakaan myöskään rynnänneet paikalle, kun Madeleinestä tehtiin ns. VARMA 110 % havainto jossain. Eivät tietenkään, koska tiesivät, että näkijät näkevät näkyjä.
Oletko varma heidän tietämisistään?
Minä en kertakaikkiaan usko järjestettyyn sieppaukseen. En usko, että tyttöä olisi voitu pitää missään koko tätä vuotta niin, ettei jollakin olisi tullut hinku luvattuihin palkkioihin.
Nämä eivät ole uskon asioita.
Ja jos ihan normi sieppaus olisi kyseessä, on selkeää, ettei yksikään sieppari ottaisi sitä riskiä, että kaiken tämän mediamyllytyksen jälkeen jäisi kiinni, vaan olisi jo heti alku taipaleella hankkiutunut eroon tytöstä.
Ja jos näin olisi, olisi aika todennäköistä, että ruumiskin olisi jo löytynyt.
Sinä et tiedä mahdollisen sieppaajan sielunelämästä tai toimintamalleista.

Minua painavat tietyt seikat tapahtumissa:
Juu. Esimerkiksi se, että vanhemmat kieltäytyivät kaksosten verikokeista...
Minun korvaani karahtaa edelleen Gerryn lause ''löytäkää ruumis ja todistakaa, että me teimme sen...'' Aivan kuin olisi täysin 200% mahdotonta, että Madeleinen ruumis koskaan löytyisi...
Joku on ilmeisesti kehittänyt täydellisen ruumiinhävittämismenetelmän, joka on helppo ottaa mukaansa vaikkapa lomamatkalle, jos päättää tapaturmaisesti kuolettaa (vai miten se nyt meni) lapsensa.
Minun korvaani karahtaa Katen haastattelu ''and then KLACK!...mmhhh...you know..''
No voi himputti sentään!
Se, että autosta on löytynyt ''jotain'' ei välttämättä tarkoita, että sillä olisi kuljetettu tytön ruumista. kyseessä voi yhtä hyvin olla lakanat/pyyhkeet, joihin onnettomuuden jälkeen on pyyhitty lattioilta veret.
Ja joita on sitten lähdetty muutaman viikon jälkeen siirtelemään kirkon pakastetiloista pois. ;)
Poliisi on tehnyt jo 100 päivää tytön katoamisen jälkeen selväksi, että he eivät etsi elävää lasta ja sen täytyy perustua siihen, että heillä on näyttöä tytön hengettömyydestä.
Ehkä täytyy, ehkä ei... Ovat sentään onnistuneet vaihtamaan tutkinnan johtoon aina vain pätevämpiä heppuja, kuten tällaisissa tutkimuksissa on tapana. Kuulostaa tasokkaalta tutkinnalta. ;)
Muussa tapauksessa olisi erittäin kummallista, että veikkaisivat villisti jotain tuollaista.
On siellä kyllä aika villiä väkeä...
Viimeksi muokannut Marsalkka, To Huhti 24, 2008 4:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sirpa

Aivan, sus siunatkoon mikä lista taas perättömiä väitteitä, hyi hiisi, ja minun pitäisi linkittää sana NÄEMMÄ!!!
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

''Näemmä on'' viittaa mielestäni johonkin, joka osoittaa väitteen todeksi.

Mutta näemmä se olisin taasen sinun pääkoppasi jonka linkittäminen jopa vartaloon on joskus hieman tuhruista.

Minä ihmettelen tuota sinun vihaasi?

Ymmärrän kyllä, että ''ketju on mielestäsi sinun'' ja sinun määräyksestä kaikkien pitäisi olla kanssasi samaa mieltä tai muuten alkaa jalka polkea. Mutta en ymmärrä kenen kanssa sinä sitten ''juttelet'', jos kaikki poistuu muualle?

Meillä kenelläkään muulla ei koskaan ikinä tule vastaavanlaisia sairaita sanaharkkoja keskenämme, koska aikuisina ihmisinä pystymme hyväksymään myös muiden näkemyksiä.

Mikä sinua riivaa, ettet tule toimeen muiden kanssa hetkeäkään?

Onko tilanne 'live' elämässäsi sama? Oletko sinä se työpaikan pikku piru, joka vittuilee muille ihan vaan siitä ilosta ja puhuu pahaa kaikista mennen tullen? Luulee olevansa aina oikeassa, eikä koskaan tietenkään tee virheitä...

Minä toivoisin, että antaisit jo olla.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Miss Holmesin röyhkeys on ollut vaikein asia ymmärtää tässä ketjussa, mutta ehkä se kuitenkin on sitä toista "laatua", josta aikaisemmin mainitsin. Ei maistuisi välillä raitis ulkoilma? :D

Olen todellakin havainnut, että jos rääpimisaste kahdella keskutelijalla korreloi Katen naaman ilmeisiin ja keskustelijan ruuminpiilotustarpeeseen, niin ei ole todella tullut sanaharkkaa! 8)
Alethes doksa meta logu
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti: Minun korvaani karahtaa edelleen Gerryn lause ''löytäkää ruumis ja todistakaa, että me teimme sen...'' Aivan kuin olisi täysin 200% mahdotonta, että Madeleinen ruumis koskaan löytyisi...
Käsitelläänpä tätä asiaa vielä hieman tarkemmin. Mistäköhän tuo lausahdus mahtaisi löytyä? Siis nimenomaan Gerryn sanomana/kirjoittamana: "Find the body and prove we killed her."

Onko tämä Gerryn blogista vai mistä?
Sirpa

Väitänpä, että samoja valheita kuin kaikki muutkin, tuskin tulet, Marski, tähän saamaan mitään faktalinkkiä ! Jos Miss Holmesilta yrittää viedä Madeleinen ruumiin - ei siis edes riitä, että olen samaa mieltä McCanneista - hän saa välittömästi romahduksen, ja sortuu vaikka valehteluun!

300 sivua sitten Patricia jo totesi, että jos todetaan, että vanhemmat eivät tappaneetkaan Madeleinea, se tulee olemaan tässä ketjussa eräille henkilökohtainen katastrofi - siltä näyttää edelleenkin.

Sairasta sanon minä.
Alethes doksa meta logu
Lukittu