Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8310
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Kyllähän meidän on nyt ikibannin pelossa paskottava housuun ja vakavoiduttava. Alamme kirjoittamaan lakikirjasta suoraan ja jos joku rohkenee viljellä, vaikkapa tuomiolauselmaa postatessaan, huumooriin tulkittavaa kirjainmerkkiä niin hänet niitettäköön kumoon lopullisesti ja iankaikkisesti.
Ja sehän on totta että Karoliina Kesti osiossa ovat tämän palstan selkärankaiset. Siellä kilpaillaan jo tasolla Suoli24 tai vähän sen alle.
No viihdettähän tämä vain on ja päivä päivältä vähemmän älykästä näköjään. Eipä tässä sit muuta kuin VOI VITTU.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
vanja
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: To Marras 25, 2010 4:55 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja vanja »

Miten vaikeaa voi olla

a) Quoten käyttö?

b) Esikatselu?!

Oikeesti.

Sitten vielä minua ärsyttää, kun copy-pastetaan lehtijuttuja ilman, että joko tehdään siitä lainaus, tai siinä viestin alussa edes mainitaan, että kyseessä on tämä lehtijuttu täältä näin.

Ja sitten vielä ärsyttää
- lainaaminen lainausmerkeillä
- lainaaminen kursiivia käyttäen (se on tosi huonosti luettavaa pitkinä pätkinä)

98,6%:lla varmuudella nämä kaikki tai osa näistä on jo mainittu tässä ketjussa. Luotettavalta lähteeltä kuulin, varma fakta. Huomenna lehdissä.

Edit.
Mun käsittääkseni mopo oli siinä kääntöpaikalla. Jonkun videon katsoin youtubesta, missä paikka oli ilmoitettu.
Kuva
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Kaikki keskittyy nyt vain Kestin tapauksesta kirjoittamiseen. Itse en pidä sitä henkirikoksena, enkä usko että mitään mysteerisiä hupparimiehiä on ollut syrjäisen kadun varrella vaanimassa skootterityttöä. Pidän tapausta tapaturmana.

Täällä on muutenkin ihan liikaa pelkästään yhden jutun takia rekisteröityneitä käyttäjiä, joilla ei ole ko. tapauksestakaan mitään oikeita tietoja. Mun mielestä tänne vois rajoittaa uusien rekisteröitymistä niin, että rekisteröityminen pitäisi jollain lailla sanallisesti perustella rekisteröitymisen yhteydessä sen sijaan että ihan kaikki halukkaat otetaan (lopputuloksena tuhansia ei-aktiivisia käyttäjiä jotka jättää palstan kun keskustelu ainoasta kiinnostuksen kohteena olevasta aiheesta hiipuu). Amerikkalaisella vastaavalla sivustolla (Websleuths Crime Sleuthing Community) on tällainen systeemi. Näin voitaisiin paremmin ehkäistä pelkästään yhden asian takia rekisteröityviä, jotka myöhemmin deaktivoituvat. Niiden rekisteröityjien, jotka rekisteröityvät vain yhden ketjun takia, pitäisi olla sellasia jotka tästä ko. asiasta jotain tietävät ja näin antavat oman panoksensa ketjuun, esimerkiksi uhrin tai tekijöiden jotain tuttuja, lähellä asuvia ym.

Tällä hetkellä rikoksista laajemminkin kiinnostuneet konkaritkin ovat lähinnä vain Kestin tapaukseen.
debbie

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja debbie »

Ja koko keskustelu (välillä kyllä vaan täysi höpötys) on kääntynyt päälaelleen. "Kadonneen Bemarin metsästys" sopisi otsikoksi.
En muista, että kenenkään muun katoaminen olisi tuonut mukanaan tällaisen invaasion. :shock:
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Ja sit yks on kuvien puute keskusteluissa. Tekijöistä ja mielellään uhreista pitäisi olla kuvia, jos niitä on saatavilla. Ja yleensä etenkin vanhoissa jutuissa on. Itse tarkastelen asioita usein kuvien kautta, mutta muutenkin kuvat elävöittävät ketjuja ja antavat tekijöille ja uhreille kasvot.

Tanskalaisilla on kiva rikossivusto, jossa on kronologisessa järjestyksessä maassa tapahtuneet henkirikokset ja siellä on moneen juttuun liitettynä kuva. Siellä nyt tosin ei ole mitään keskusteluita, että siinä mielessä eri tyyppinen sivusto mutta kuitenkin tännekin voisi tunnetuimmista rikollisista liittää kuvia juttuihin.

Tässä Drabssager i Danmark:

http://www.bredalsparken.dk/~drabssager ... igten.html

Suomen rikoksista:

http://www.bredalsparken.dk/~drabssager ... nland.html
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Ei jakseta katsoa hausta onko aiheesta jo aloitusta, googlestakin sen saa selville.

Ei lueta sääntöjä.

Tehdään avauksia ihan minne sattuu eikä viitsitä laittaa omiin osioihinsa.

Puhtaasta tyhmyydestä ei kai voi antaa pikakäännytystä, mut eikö silloin syynä voisi käyttää ettei ole mitään annettavaa palstalle, koska suurella osalla sitä ei todellakaan ole.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Olen Alice Cullenin kanssa täysin samaa mieltä. Lukittujen (turhien tuplaketjujen) määrä on noussut viime aikoina aika reilusti.
Ei luulisi olevan kovin vaikeaa tarkistaa etusivulta onko aiheesta jo olemassa avaus vai ei. Itse pyrin näin tekemään ja mitä nyt olen 1,5 vuotta kirjoitellut niin pari kertaa on moka sattunut mutta joillekin (ketään nimeämättä) niitä näyttää sattuvan 1-2 kertaa kuukaudessa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

"Miten vaikeaa voi olla

[i]a) Quoten käyttö?[/i]

[u]b) Esikatselu?![/u]

Oikeesti.

Sitten vielä minua ärsyttää, kun copy-pastetaan lehtijuttuja ilman, että joko tehdään siitä lainaus, tai siinä viestin alussa edes mainitaan, että kyseessä on tämä lehtijuttu täältä näin.

Ja [i]sitten vielä[/i] ärsyttää
- lainaaminen lainausmerkeillä
- lainaaminen kursiivia käyttäen (se on tosi huonosti luettavaa pitkinä pätkinä)

[b]98,6%:lla varmuudella nämä kaikki tai osa näistä on jo mainittu tässä ketjussa. [/b]Luotettavalta lähteeltä kuulin, varma fakta. Huomenna lehdissä.

[b]Edit.[/b]

[quote]Mun käsittääkseni mopo oli siinä kääntöpaikalla. Jonkun videon katsoin youtubesta, missä paikka oli ilmoitettu.[/quote]

[img]http://ipadtest.files.wordpress.com/201 ... =400&h=300[/img]"




on tämä vaan nii vaikee...iha tajuton juttu...ku ei tiiä mitä sille karolle on tapahtunu...nii mulla on kyllä hyvä teoria...onko sulla vai ihanko vaan läppää tulit heittämään...mä kyllä näin viime yönä koirasta unta...heräsin siihen kun kännykkä soi...että mitähän se oikein tarkotti...voisko joku kertoo minkä ikänen tuo karo on ja minne se oli sillo yöllä menossa...joku narsisti sen vei...kai...ja poliisit ei tee mitään...kannosta pitäs ottaa dna...kun se on kuulemma lyöny siihe päänsä...just kuulin...
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja aniko »

No täytyy taas sanoa että trollithan osaavat kyllä esittää tyhmää oikein hyvinkin, ja mitä enemmän he saavat härnättyä viestejä tähän ärsytysketjuun, sitä suuremmalla innolla he trollaamistaan jatkavat :wink: Haluan vielä muistuttaa siitä, että onhan niitä muitakin palstoja näille aiheille..
Rampo Edogawa
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 4:51 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Rampo Edogawa »

aniko kirjoitti:No täytyy taas sanoa että trollithan osaavat kyllä esittää tyhmää oikein hyvinkin, ja mitä enemmän he saavat härnättyä viestejä tähän ärsytysketjuun, sitä suuremmalla innolla he trollaamistaan jatkavat :wink: Haluan vielä muistuttaa siitä, että onhan niitä muitakin palstoja näille aiheille..
Joskus vaan oikeasti tyhmää kirjoittajaa ja hyvin älykästä trollia on vaikea erottaa toisistaan. Tämä on kai näitä luonnon omituisia paradokseja. Yleensä olen pitänyt murha.infoa melko trollivapaana, johtuen juuri moderaattorien aktiivisuudesta, mutta kyllä tuossa Kesti-ketjussa on muutama nimi, joita epäilen vahvasti trolleiksi. En tiedä kumpi ärsyttää enemmän: idiotismi vai trollaaminen, mutta molemmat ärsyttävät ja paljon.
Nimeni on Veijonen, mutta herralla on tapana sanoa minua Batleriksi
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1498
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Muistakaa vasikointi-toiminto.

-Jermo
Ne tietää, jotka tietää...
ellmarj83
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 12:51 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja ellmarj83 »

V....ttaa, kun tuola Kestin ketjussa nyt puolet kirjoittelee, mitä teki teininä. Koska ryyppäsi ekan kerran, menikö vieraan kyyttiin... plaa plaa plaa koska menetti neitsyytensä, oliko se kenties bemarikuski jolle sen menetti. Huh huh.

Sitten nämä samaiset jankkaavat siitä, että ei, ku meillä täällä puurajan takana touhuttiin vanhempien lappalaisten kanssa, eikä nuoria kollia kattottu ollenkaan.

Edellinen oli kärjistetty, mutta samaa jauhantaa kokoajan.

Minusta olisi suotavaa, että nämä jatkaisivat sitä teinivuosien päiväkirjan lukemista ihan kotonaan yksikseen, ja vaikka jatkaisivat sitä kirjoitustaan sitten siihen vihkoseensa.


Karoliinan skootteri on muuttunut Kymcoksi (siis muka faktana), kun siitä on myynti-ilmoitus.

Joku väittää että lehdessä on lukenut Skootterityttöä seuranneen ensin tumma auto ja sen jälkeen vaalea auto.

Villit mielikuvitukset ovat tullet yhtäkkiä faktoiksi.

Taidan palata edelliseen ja jatkaa lukemista vanhoissa ketjuissa. Niissä sentään oli jotain järkeä.

P.S. Nyt kun mode kirjoitti "varoitus"viestin tuonne Karoliina Kestin ketjuun, niin ei sitä siellä kukaan edes lue, kun niillä on niin kova kiire kirjoittaa omaa menneisyyttään tai sitä, että oliko se kanto skootterin löytöpaikan vieressä mänty, honka vai petäjä (ja siitä saadaan taas seuraava väittelyn aihe).
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1498
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

ellmarj83 kirjoitti:P.S. Nyt kun mode kirjoitti "varoitus"viestin tuonne Karoliina Kestin ketjuun, niin ei sitä siellä kukaan edes lue, kun niillä on niin kova kiire kirjoittaa omaa menneisyyttään tai sitä, että oliko se kanto skootterin löytöpaikan vieressä mänty, honka vai petäjä (ja siitä saadaan taas seuraava väittelyn aihe).
Seuraavaksi alkaa menemään päitä vadeille. Ei mode voi vahtia kuka lukee noita ja kuka ei ja noin kiivaassa ketjussa ei ihan jokaiseen pikkuseikkaan voi reagoida. Jatkossa bannimäärä tulee kuitenkin kasvamaan (kuten viime aikoina on ihan julkisuudessakin kerrottu). Käyttäkää vasikointinappulaa.

Jermo
Ne tietää, jotka tietää...
ellmarj83
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 12:51 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja ellmarj83 »

Mä kiitänkin, että te modet ootte tehneet työtä. Mutta ymmärrän, ettette tekään voi koko päivää katsoa vain yhtä ketjua.

Osa muistaa varoituksen vain viidestä kuuteen. Tai eivät edes viitsi katsoa palstan sääntöjä.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Damien »

hannu hanhi kirjoitti:Esimerkiksi jokin katoaminen saattaa osoittautua Raisan tapaiseksi arvoitukseksi. Silloin on mielenkiintoista, että jutun alusta lähtien on ihmisten ajatuksia luettavana. Siitä olen Damienin kanssa samaa mieltä, että ei kannata kommentoida, jos ei ole mitään sanottavaa. Kevyt huumori on mukava lisä, mutta tämän sivuston tarkoitus ei kai ole tarjota kevyttä huumoria.
Juu... Olenkin jokaisen R-Kioskin ryöstön ketjun kohdalla oikein toivonut ja olettanut että jutusta tulisi jotain Kyllikin, Raisan tai Illuminatin arvoista jännää...
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Lukittu