Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Kovasti on ristiriitaisen tuntuinen

Osaako joku kääntää ?
Huom. päivämäärä 20.2.2007 alhaalla jutussa.
http://www.welt.de/vermischtes/article7 ... falls.html
Perhana , kun Nurich ei vastaa :roll:

Jos poliisi tietää , että Hannoverin läheltä kotoisin ollut nainen on Jämsä - Orivesi alueella ollut.
Karen olisi menehtynyt verenhukkaan saksassa ?
Niin kuka sitten on poliisin epäilemä ?
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Niin.
Min en ole mikään DNA-expertti, mutta jotenkin tuntuu siltä, että saksalainen paikallispoliisihan on voinut tehdä DNA testauksessa virheen.
Puolet Karenin lapsen markkereista täsmää Kareniin ja vertailu DNA on täytynyt saada jostain.
Karenin hammasharjasta? Hiusharjasta?
Eikö ne ole ne normaalit mistä DNA etsitään?
Entä jos niissä olikin tarkoituksellisesti lapsen DNA?

Jospa Karenin ainoa tavoite oli saada ex-miesystävä istumaan piiiitkäää tuomiota?

Jospa Karen todellisuudessa raskauden jälkeisessä masennuksessa tappoi lapsen ja lavasti koko surman näyttämään siltä, että ex olisi tappanut molemmat?

Ja sen jälkeen pakeni ensin englantiin aloittamaan uutta elämää. Syyllisyys ja pelko kävi kuitenkin liian kovaksi ja päätyi Suomeen tappamaan itsensä.

halusi kuitenkin kuulla ensin tuomion ja vasta sitten hakeutui metsän rauhaan?
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Blues »

Itse jaksan edelleen takertua tuolla aiemmin linkittämääni tekstiin, jossa oli lueteltu Karenilla mahdollisesti mukana olevia tavaroita, sekä siellä mainittuun tummaan neliön malliseen Nylonolkalaukkuun jossa puna-valkoinen Label. Sekä siihen, että aikalailla noihin tuntomerkkeihin täsmäävä kassi löydettiin Oriveden asemalta täsmälleen sinä päivänä kun Michael P. Tuomittiin elinkautiseen kahdesta murhasta.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Munch
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Loka 16, 2009 6:43 pm
Paikkakunta: Savo

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Munch »

Rezah kirjoitti:Ohooh :shock: , näin ISn otsikot ja ryntäsin tänne :lol:

Osaako joku saksankielentaitoinen sanoa, onko Karenin vanhemmista mitään lehtijutuissa, minkälainen äiti oli, ilmeisesti siis ainakin "yllätys"lapsi.
Siis tämä Clara oli "yllätys" mutta Michael P ilmeisesti hässi lähes kaikkia naisia tuossa matkatoimistossa. Karen ja Peter P tapasivat v.2004 Egyptissä ja sitten Karen oli paksuna. MUtta todellinen tragedia kun olen lukenut noita taustoja. Mutta enpä ollut tuosta ennen eilistä mitään kuullut. Siitähän on tosiaan kirjakin tehty.

Karenin vanhemmat ovat vähän yli 70 v ja isä oli ainakin opettaja. Ja vanhemmat ovat varmoja että Karen on kuollut, toivonkipinää pitivät yllä että vauva löytyisi elossa mutta tuskinpa elävänä löytyy. Mutta tämä Michael limaniljaska ei mitään puhu, mieshän sai elinkautisen. Oli jollekin vankitoverilleen jotain höpissyt noista elatusmaksuista.
Viimeksi muokannut Munch, Pe Tammi 15, 2010 1:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Ui, ei siis uima-altaallista verta :D
Mutta ilmeisen runsaasti kuitenkin, sekä asunnossa että pakettiautossa.
Ja kuten jo aiemmin sanoin, vainajasta ei löydetty mainittavia arpia jotka uskoisi että oltaisiin mainittu kun vainajan tuntomerkkejä kerrottiin.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Blues »

No tämä Michael P. han on kertonut, että veri olisi tullut nenästä.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Munch
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Loka 16, 2009 6:43 pm
Paikkakunta: Savo

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Munch »

Blues kirjoitti:Itse jaksan edelleen takertua tuolla aiemmin linkittämääni tekstiin, jossa oli lueteltu Karenilla mahdollisesti mukana olevia tavaroita, sekä siellä mainittuun tummaan neliön malliseen Nylonolkalaukkuun jossa puna-valkoinen Label. Sekä siihen, että aikalailla noihin tuntomerkkeihin täsmäävä kassi löydettiin Oriveden asemalta täsmälleen sinä päivänä kun Michael P. Tuomittiin elinkautiseen kahdesta murhasta.
Niin, pitäis ottaa yhteys johonkin joka on tuntenut Karen Gaucken ja kysyä oliko naisella tommonen laukku. Mutta oliko nainen seurannut tapausta vaikkapa netin kautta. Tietty itselle tuli mieleen joku salaliitto että piti päästä tuosta vauvasta eroon ja kaikki meni pieleen ja Michael P suojelee Karenia joka lähti pakomatkalle.
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Sinne matkatoimistoonhan vois joku hyvin saksaa puhuva soittaa.
Mikäli se vielä on olemassa ?
Varmaan sen saa helposti selvillekin.
Mat-Lock
Jack Bauer
Viestit: 910
Liittynyt: La Syys 20, 2008 11:15 am

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

Munch kirjoitti:Tuskinpa tuo henkilö on Karen vaan kysymyksesssä on henkilö jonka nimeä emme edes tiedä, eikä naisesta löydy mitään katoamistilmotusta. Karenin mukanahan hävisi mm. monenlaista luottokorttia ja noita ei ole k'äytetty katomisen jälkeen, eikä pankkitiliä. Saksassakin varmasti on henkilöitä joita ei kukaan kaipaa mutta tuo tieto että nainen juuri tuolloin ollut suomessa, on mielenkiintoinen, mutta voihan mediassakin olla asiavirheitä.

Karenin tapaus on niin paljon ollut julkisuudessa että tapaus olisi selvinnyt jo v.2007, jos kyseessä olisi ollut ollut Karen G.
Tuo Karen-juttu on tosiaan aika uskomaton ottaen huomioon, että Karenia pidetään henkirikoksen uhrina jopa sillä varmuudella, että on voitu langettaa elinkautinen murhasta. Muutenkin koko homma vaatii uskomattoman dekkarimaisen lavastusjuonen. Lisäksi IS kertoo: "Poliisin mukaan tapaukseen ei liity rikosta."

Melkein uskottavampi selitys on, että täällä nähdyt yhtäläisyydet Kareniin ovat sattumaa, ja vainaja on kokonaan joku muu. Karenin nimeähän ei ole missään muualla yhdistetty tähän, vaan kaikki on puhtaasti palstan omaa spekulointia. Toisaalta joskus totuus on tarua ihmeellisempää...
Munch
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Loka 16, 2009 6:43 pm
Paikkakunta: Savo

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Munch »

härkä kirjoitti:Kovasti on ristiriitaisen tuntuinen


Niin kuka sitten on poliisin epäilemä ?
Semmonen erakko nainen jota kukaan ei ole kaivannut. Jospas vaikka jonkun lento-yhtiön tiedoista on löytynyt joku nimi ja poliisi ruvennut selvittämään asiaa sitä kautta ja tuossa on tulos. Kun lehtijutun mukaan kyseistä naista ei tunnu löytyvän Braunschweigin kaupungista. Mutta mitä ihmettä teki Suomessa keskellä korpea jne. paljon kysymyksiä...
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ja istuisi elinkautisen puolesta?
Tuollainen häntäheikkikö? Hah. En usko.

Mutta voisin uskoa, että yksin jäänyt Karen olisi yksinäisessä päässään väsyneenä lapsen kanssa voinut kehittää vaikka mitä hänet hätään jättäneen miehen pään menoksi.

Karen on ollut 37 lapsen syntyessä. Minä olen oikeasti aina ääneenkin ihmetellyt niitä voima-naisia, jotka tuossa iässä vielä jaksavat pienten vipeltäjien kanssa, yövalvomisia ja sen sellaista.

Aivan käsisydämmellä voin sanoa, että uskoisin oman pääkoppani pettävän, jos nyt joutuisin YKSIN pienen vauvan äidiksi ilman aiempaa kokemusta lapsista.

Minusta hämmästyttävää on jo samasta pikku kaupungista yksi n. 40 vuotias nainen olisi murhattu raa'asti ja ruumis saatu hukattua ja samaan aikaan saman ikäinen nainen olisi lähtenyt suomeen tappamaan itseään.

Vai olisiko sittenkin niin, että tuo suomeen saapunut nainen olisikin surmannut mustasukkaisuuksissaan Karenin ja lapsen? heh :wink:
Nuotio & Äreät Tiput
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Blues kirjoitti:No tämä Michael P. han on kertonut, että veri olisi tullut nenästä.
Niinhän se sanoo niin, mutta en yhtään ihmettele kun murhasyyte niskassa.
Oliko siis Karen ollut Michaelin kyydissäkin, siinä pakettiautossa?
Minne Michael oli sanojensa mukaan hänet vienyt? Aikamoisesti tullut verta jos autoonkin vuotanut...
Ja miksi Michael sanoi ettei Karen ollut kotona, milloin se veri sieltä nenästä sitten vuosi? Ja kuka sitä oli koittanut asunnosta putsata?
Koska tämä pakettiauto oli siis vuokrattu 15-17 kesäkuulle, Karen oli hengissä vielä 15 päivä jolloin Michael kävi asunnolla, Karen ei ollut kuulemma kotona.
Jos Michael ei ole nähnyt Karenia sen jälkeen, niin miten ihmeessä se veri sinne autoon joutui? Tuskin aiemminkaan kun auto on tuona katoamispäivänä vuokrattu.
Karen oli tuona iltana varmasti hengissä 19:45 vielä, Karenin ja Michaelin piti tavata klo 20.
Pari sivua taaksepäin mainittiin kyllä että auto oli vuokrattu edellisenä päivänä mutta 15 pvä oli se viimeinen päivä jolloin Karen oli vielä hengissä, ja tuolla lukee että auto on vuokrattu 15-17, niin tai näin, ei tää vaan mun mielestä täsmää mutta jos joku saksaa taitava valaisisi lisää!
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Tutkiskelin Karenin tapausta jo kesällä ja alkusyksystä, ja jos en ihan väärin muista, niin verilammikossa oli sekä vauvan, että Karenin verta. Nurich minulle noita tekstejä suomenteli. Muistaako Blues, oliko näin?

Olisiko mahdollista, että suurin osa verestä on ollut vauvan, ja Karenin verta vain sen verran, että on saatu DNA..? Kuinka tarkasti noita ylipäätään voidaan erotella toisistaan (siis määriä)?

Hui, kuinka jännittää. :D Olen ollut Karenin suhteen kiikun kaakun koko ajan, monet asiat täsmää, mutta monet taas ei. Mutta oli OV Karen tai ei, niin johan olisi mahtavaa saada henkilöllisyys viimein selville.
Munch
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Loka 16, 2009 6:43 pm
Paikkakunta: Savo

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Munch »

Käsittääkseni auto oli Toyota Avensis mallinen farmariauto, ei pakettiauto. Tosin google kääntäjäään ei voi aina luottaa. Ja auton peränkontista löytyi Karenin dna-jälkiä. Joten eihöhän Karen G oli paloteltuna/jätesäkissä jossain Ala-Saksin alueella. Syyttäjien mukaan Michael P suunnitteli jo pitemmän aikaan "täydellistä"murhaa. Ja tosiaan kyseessä hiukan sosiopaatti, voi voi kun piti Karenin tommoseen tyyppiin sekaantua. :(
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Blues »

elisa_day kirjoitti:Tutkiskelin Karenin tapausta jo kesällä ja alkusyksystä, ja jos en ihan väärin muista, niin verilammikossa oli sekä vauvan, että Karenin verta. Nurich minulle noita tekstejä suomenteli. Muistaako Blues, oliko näin?

Olisiko mahdollista, että suurin osa verestä on ollut vauvan, ja Karenin verta vain sen verran, että on saatu DNA..? Kuinka tarkasti noita ylipäätään voidaan erotella toisistaan (siis määriä)?
Kuule, ihan samaa muistelisin minäkin ja siihenhän myö silloin vähän pysähdyttiin tämän henkilön kohdalla.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Vastaa Viestiin