Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
EastLondon
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 3:39 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Kuten jo aikaa sitten sanoin, en usko kyseessä olevan Karen/Karin. Toki minäkin haluan nimen uhrille saada, vaikka se tavallaan onkin se ja sama onko kyseessä "Inge Schultz". Kuolin syykö on nyt sitten vaihtunut kuitenkin hypotermiasta korkeaan lääkeannostukseen? Se kieltämättä viittaa itsemurhaan, mutta ei ole sitä 100% varmasti, kuten aikaisemmin on pohdittu.

Edelleen jää kiinnostaviksi kysymyksiksi vaikka nimi ja kuolintapa selviäisi.

* Mitä nainen teki Suomessa?
* Milloin tuli Suomeen?
* Missä oleili?
* Oliko kytköksiä Orivedelle ja Jämsään?
* Miksi lähti aikoinaan Saksasta?
* Millaista elämää eli aikaisemmin?
* Miksi kukaan ei aktiivisesti kaipaa?
* Missä on synnytetty lapsi?
* Miksi valitsi itsemurhan, jos se on naisen kuolintapa?
* Miksi ne ihmiset eivät ole ottaneet yhteyttä poliisiin, jotka tapasivat naisen Suomessa?
(Vaikeaa uskoa, ettei kukaan muistaisi mitään naisesta...pakkohan jonkun hänet oli tavata.)
"Elämä on..."
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

John Doe kirjoitti:Näitä pohdintoja en viitsi laittaa suoraan sivulle, koska suurin osa porukasta ei näytä osaavan erottaa metsää puilta. 8)
Laitoit sitten kuitenkin. :lol: :wink: No hei, Karen nyt oli/ on yksi ehdotus ja ajatusleikki muiden joukossa! Ei yhtään sen huonompi kuin aiemmatkaan, kun ottaa huomioon vielä nämä uudet tiedot.
EastLondon
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 3:39 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:Kuulemani huhun mukaan (en löydä mistään vielä kättä pitempää) vainaja ei ole Karen-niminen vaan joku M:llä alkava nimi.
....ja huhu on mistä peräisin?
"Elämä on..."
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Vai olisiko niin, että olisi mennyt tuonne Jämsään hakemaan suojaa, muttei sitä saanut.
Ja mitenkä nuo Jämsän tyypit osaisivat kaipailla, kun kuvittelevat naisen palanneen kotiin Saksaan.
(ja jos ei ole yhteyttä saatu, on kuviteltu, että mies on toteuttanut uhkauksensa, eikä siihen ole sotkeutuminen)

Ja saksan päässä on taas luultu, että nainen muutti suomeen turvaan sukulaistensa luo.
Nuotio & Äreät Tiput
John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Kas, edellinen olikin ensimmäinen/ainoa, joka tajusi meikäläisen ajatuksenjuoksun. ASIAA!! 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Blues »

Oikeastaan aivan sama, kuka vainaja on, kunhan nimi löydetään ennen seuraavaa vuosipäivää :)
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja vivy »

Voin kuvitella nyt paljon helpommin sen, ettei naista aktiivisesti kaivattu, kun ikä on kivunnut jo 5-kymppiin asti. Ja tuo lapsi - voihan olla, että on syntynyt kuolleena, kuollut myöhemmin, annettu adoptioon.. Taisi ollakin, että nainen on mahdollisesti synnyttänyt - sitä täällä joskus pohdittiin, mitä muutoksia lantion luihin ym. jää.
SharQ
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 7:11 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja SharQ »

delila kirjoitti:Toinen, mitä mietin.. Poliisi on pystynyt todistamaan, että tuo heidän epäilemänsä henkilö on ollut alueella tuohon aikaan. Mitähän tuolla tarkoitetaan? Sitä, että on lentänyt Pirkkalaan? Vai että on kirjautunut johonkin hotelliin tms? Kuinka iso on "alue", jota poliisi tarkoittaa?

Jos tietoja on löytynyt esim. lentokenttään tai hotelliin viitaten, miksei näitä tietoja ole aiemmin löydetty, ja yhdistetty vainajaan? Onko nimi sellainen, ettei viittaa saksalaisiin, esim. juuri turkkilainen, eikä sitä siksi ole pidetty tärkeänä?
Itse olen ymmartanyt noista KRP:n Kopran lausunnoista niin, etta alueella (Jamsa-Orivesi) on liikkunut saksalainen nainen. Se tietaako poliisi tuon naisen nimea ei minun mielesta ole missaan sanottu. On puhuttu vain ja ainoastaan saksalaisesta naisesta.

Jos Suomeen haluaa tulla 'incognito', ei ole mitaan jarkea kayttaa lentoreitteja, silla lentoyhtiot keraavat aina matkustajatiedot, jotka check-innissa on sitten todistettava virallisella henkilollisyystodistuksella, esim. passi. Mutta, jos tulet maarajojen yli esim. junalla, on tilanne hieman toinen. Junayhtiot eivat keraa matkustajatietoja ja rajamuodollisuuksista Schengen-alueella riittaa se, etta vilautat henkilollisyystodistusta. Silmamaaraisessa, nopeassa tarkastuksessa todetaan, etta henkilotodistuksen kuva ja esim. syntyma-aika tasmaavat silmamaaraisesti todistuksen esittavaan henkiloon. Saksastahan paasee todella helposti junalla Tanskan ja Ruotsin kautta Suomeen. Laivayhtiot keraavat taas matkustajatiedot, mutta Ruotsi-Suomi -maarajan ylitys Haaparanta-Tornio -ylityspaikalta onnistuu ilman suurempia koukeroita henkilotodistuksella. Jos viela sattuu olemaan 'harmaata massaa' johon rajavalvojat eivat kiinnita huomiota, ei kukaan oikeastaan noteeraa liikkeitasi.
-Huominen on haaveita, tämä päivä realismia ja eilinen... no, se meni jo...-
Munch
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Loka 16, 2009 6:43 pm
Paikkakunta: Savo

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Munch »

Aamulehden palstalla oli että huhun mukaan kyseessä v.1967 syntynyt nainen. En tiedä sitten mistä voivat noita tietoja kaivella. Pitää olla suhteita KRP.hen. :lol:

Ei kehtaa Braunschweigin poliisille lähetellä kyselyitä. KRP ei varmasti kerro mitään.
EastLondon
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 3:39 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Munch kirjoitti:Aamulehden palstalla oli että huhun mukaan kyseessä v.1967 syntynyt nainen. En tiedä sitten mistä voivat noita tietoja kaivella. Pitää olla suhteita KRP.hen. :lol:

Ei kehtaa Braunschweigin poliisille lähetellä kyselyitä. KRP ei varmasti kerro mitään.
Tai ovat ihan vaan laskeneet, että minä vuonna noin 40-41v nainen on syntynyt...

SharQ:lla hyviä pointteja. Lisäisin vielä sen, että harvemmin Ruotsinlaivalle lippua ostettaessa pyydetään todistamaan henkilöllisyys. Heille riittää, että ilmoittaa nimen tyyliin "Inge Schultz", ei sitä kukaan tarkista mitä oikeissa henkkareissa lukee... Etenkin jos maksaa käteisellä ja ostaa lipun terminaalista.
Viimeksi muokannut EastLondon, Pe Tammi 15, 2010 5:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Elämä on..."
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Juttelin äsken lyhyesti Ismo Kopran kanssa.
Annoin vinkkinä erään olettamuksen syystä olla suomessa. ( Ei kunniamurha )
Nimi tullee piakkoin esille.
Juttu saattaa lopulta olla hyvinkin mielenkiintoinen. Minä en vielä nimeä tiedä.

John Doelle vastasin , että minäkin olen sitä mieltä , että voisi olla turkkilaistaustainen , tai sieltä päin.
Silloin tuo kunniamurha voisi olla mahdollinenkin.
Ruotsissa hypätään parvekkeilta ja Saksassa pakotetaan juoksemaan rekkojen alle.
Ruumiin kuvaus tukee turkkilaisuutta.
Siinä tapauksessa olisi paennut sukuaan saksassa ja kohdannut saman ongelman täällä ????????
Tuo Karen olisi saattanut olla ulkonäkönsä puolesta vainaja , koska on mielestäni eksoottisen näköinen

Alunperin kuolemansyyksi annettiin hypotermia. Nyt sitten yliannostus.
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Rezah »

vivy kirjoitti:Tuo (mahdollinen) turkkilaistausta on täällä(kin) palstalla ollut esillä jo useaan otteeseen.. :roll:
No niinpä. Mut hei, JD ratkaisi jo mysteerin :)
There are no crimes behind enemy lines
Munch
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Loka 16, 2009 6:43 pm
Paikkakunta: Savo

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Munch »

härkä kirjoitti:Juttelin äsken lyhyesti Ismo Kopran kanssa.
Annoin vinkkinä erään olettamuksen syystä olla suomessa. ( Ei kunniamurha )
Nimi tullee piakkoin esille.
Juttu saattaa lopulta olla hyvinkin mielenkiintoinen. Minä en vielä nimeä tiedä.
.
Wow, sulla uskallusta riittää. :D Braunschweigin paikallispoliisilta voisi vaikka kanssa kysellä jos vaikka lipsauttaisivat nimen.
Indrid Cold
Nikke Knakkertton
Viestit: 198
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 5:54 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Indrid Cold »

härkä kirjoitti:Alunperin kuolemansyyksi annettiin hypotermia. Nyt sitten yliannostus.
Ei varsinaisesti: "ruumiinavaus paljasti hänen ottaneen suuren annoksen lääkeainetta, josta poliisi ei kerro sen tarkemmin." Ei tuossa oteta kantaa kuolinsyyhyn. Saattoihan nainen ottaa vaikka suuren annoksen rauhoittavia tai unilääkkeitä, ja paleltui sitten kuoliaaksi. Lienee kuitenkin aika yhdentekevää kumpi kuolinsyy lopulta oli, kyseessä oli kuitenkin ns. henkilökohtainen ratkaisu.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

SharQ kirjoitti:
delila kirjoitti:Toinen, mitä mietin.. Poliisi on pystynyt todistamaan, että tuo heidän epäilemänsä henkilö on ollut alueella tuohon aikaan. Mitähän tuolla tarkoitetaan? Sitä, että on lentänyt Pirkkalaan? Vai että on kirjautunut johonkin hotelliin tms? Kuinka iso on "alue", jota poliisi tarkoittaa?
Itse olen ymmartanyt noista KRP:n Kopran lausunnoista niin, etta alueella (Jamsa-Orivesi) on liikkunut saksalainen nainen. Se tietaako poliisi tuon naisen nimea ei minun mielesta ole missaan sanottu. On puhuttu vain ja ainoastaan saksalaisesta naisesta.
Helsingin Sanomat kirjoitti:Kopran mukaan ikään ja muihin tuntomerkkeihin sopiva saksalaisnainen on ollut Jämsässä hieman ennen kuin vainaja löytyi Orivedeltä.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Oriv ... 5252159820

Poliisi on näiden tietojen valossa puhunut vain saksalaisnaisesta, joka on liikkunut alueella. Missään ei ole nimetty tätä naista nimeltä.

Itse alan kyllä olemaan aika "varma" siitä, että kyseessä todellakin on Karen Gaucke.

- Ikä
- koko
-ulkonäkö
- laukku
- muutamia muita pikkujuttuja

On kyllä vielä vähän selvittämättömiäkin pointteja kuten:

- arvet puuttuu
- veren määrä Karenin asunnossa
- missä on Clara
- millä rahoittanut reissut

Siinä niitä muutamia ajatuksia, pidän mieleni avoimena myös muille vaihtoehdoille.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Vastaa Viestiin