Ulvilan juttu prosessina

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
huippumies
Roger Murtaugh
Viestit: 872
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2012 9:59 pm

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Väinö työskenteli Satakunnan käräjäoikeudessa jo ekan kierroksen aikana.
Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja Caldera »

Anskubansku kirjoitti:Mä olen myös miettinyt Mannerin kujalla olemista.. Manner on passiivinen siitä syystä, että tietää enemmän kuin saisi.. Tietää siis päämiehensä puhuvan totuuden vierestä.
Jos puolustusasianajajalla olisi syytä puolustaa täysillä, hän sen myös tekisi. Nyt Manner yrittää pelastaa mitä pelastettavissa on. Flegmaattinen puolustuksen asianajaja, joka puuttuu ainoastaan prosessivirheisiin kertoo omaa kieltään puolustettavasta.
Mun mielestä Manner on koko ajan ottanut henkilökohtaisesti kantaa siihen että Auer ei ole syyllinen, mitä velvollisuutta hänellä ei ole lainkaan. Esim. silloin kun nää lhs-ryppään syytökset julkaistiin aikanaan, muistan kuinka Mannerilta kysyttiin että vieläkö uskotte että päämiehenne on syytön tms., ja Manner vastasi jotenkin että Yhä enemmän vain. Manner on nyt pudonnut siihen ansaan ettei syytetyn tarvitse todistaa syyttömyyttään, hän ottaa sen argumentin esille koko ajan. Mutta kun se ei tässä oikeudenkäynnissä riitä. Toisaalta Manner on yksin koko koneistoa vastassa, kai siinäkin aika loppuu yhdeltä mieheltä ja käsityskyky (käsittääkseni ei ole muita, vai onko?). Eihän Manner ole mikään Sherlock Holmes vaan asianajaja.
Viimeksi muokannut Caldera, Pe Tammi 31, 2014 10:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

yhä enemmän on salakieltä. Manner ei koskaan ole sanonut että AA on syytön. Eipä AA itsekään ole sitä vakuutellut.
Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja Caldera »

Myös Kukan asianajaja on ottanut voimakkaasti kantaa:

Auerin rikoskumppanin asianajaja: Järkyttävää

Olen päämieheni kanssa hyvin järkyttynyt hovioikeuden tuomiosta, asianajaja Miikka Hakanen sanoo.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2013062717199453_uu.shtml

Olen ihan varma siitä, ettei yksikään asianajaja joka katsoo oikeasti törmänneensä pedariin asiakkaana, sano olevansa järkyttynyt asiakkaansa tuomiosta.
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

En usko, että Valkaman eläkkeelle menosta on mitään hyötyä. Kulmala tekee jo nyt painavimman vaikutuksen. Jos Manner vaihdetaan todelliseen asianajajaan painetaan Valkama maan rakoon vaikka kuka olisi oikeuden puheenjohtajana. Nyt Juntikka ja Santamaa vetävät reilusti Valkaman suuntaan, mutta ei niin etteikö Mannerin passiivisuus olisi ratkaiseva jokaisen todistajan kohdalla.

Hakasen pitäisi nyt ottaa tehtäväkseen myös Annelin puolustus molemmissa oikeudenkäynneissä. Hän on hyvin perehtynyt myös Ulvilan surmaan. LSH-juttua ei voida käsitellä irrallaan Ulvilan surmasta, ja Manner ainoa yhteinen esiintyjä.

Ruotsissa kävi aivan samalla tavalla Thomas Quick'in asianajaja teki parhaansa saadakseen hänet tuomituksi murhiin, joita TQ mitenkään kyennyt suorittamaan. Tällainen yhteen maaliin potkiminen on kuin sovittu jalkapallo-ottelu, jossa molemmat joukkueet pyrkivät samaan tulokseen. 23-vuotta on mennyt ja TQ on vielä vaan vankimielisairaalassa, tosin kaikki tuomiot on purettu.
harjoittelija
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 9:17 pm

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

No Mannerhan se Annelin on tähän tilanteeseen saattanut. Jos Anneli olisi saanut viedä tunnustuksen loppuun, olisi hän jo vapautumassa taposta ja ilman mitään pedo-juttuja. Melkeinhän se Manner onnistuikin.
Sen jälkeen, kun lapset alkoivat kertomaan taustoja, tulee hovinkin miettiä hiukan tarkemmin, miten se todisteisiin ja syytetyn sekä todistajien lausuntoihin suhtautuu. Enää ei voi mennä pelkällä Annelin omalla kertomuksella ja luistella vapauttavan päätöksen taakse.
Mannerin käytöstä syksyn käräjillä en juuri ihmettele, katsoo missä mennään ja valmistautuu hovia varten. Annelia tuo tuskin haittaa, jos vapauttava tulee, niin saapahan korvauksia pitemmältä ajalta, päiväthän siellä vankilassa tuntuvat menevän siivillä, tai ainakin huomaamatta.
Armas Onni
Nikke Knakkertton
Viestit: 185
Liittynyt: To Loka 01, 2009 4:04 pm

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja Armas Onni »

Höpöhöpö, ei Manner ole Aueria tähän tilanteeseen saattanut, vaan murhaaja Auer ihan itse. Itse itseään komentaen, puukkoa heiluttaen...
Viimeksi muokannut Armas Onni, Pe Tammi 31, 2014 10:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja Caldera »

harjoittelija kirjoitti:No Mannerhan se Annelin on tähän tilanteeseen saattanut. Jos Anneli olisi saanut viedä tunnustuksen loppuun, olisi hän jo vapautumassa taposta ja ilman mitään pedo-juttuja..
Mannerko Annelia esti tunnustamasta? Millä perusteella? Mun käsitys on se että Anneli jutteli psykologinsa ja tyttären kanssa ja heräsi sen seurauksena todellisuuteen. Ja ylipäänsä, jos itseäni ajattelen niin mieluimmin sitten istun linnassa syyttömänä kuin tunnustan murhan jota en ole tehnyt. Ja jos tekee mieli väittää että Anneli teki sen, niin teonkuvauksen kanssa, kiitos.
harjoittelija
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 9:17 pm

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

Armas Onni kirjoitti:Höpöhöpö, ei Manner ole Aueria tähän tilanteeseen saattanut, vaan murhaaja Auer ihan itse. Itse itseään komentaen, puukkoa heiluttaen...
Myönnän heti, olet oikeassa :)
Manner vaan avusti näissä muissa jutuissa...
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Tässä siis nousee kaksi aivan mahdotonta tapahtuman kuvusta, Anneli spekulointi ja Auerin pojan kertomus sisarensa osuudesta. Vähemmästäkin särkyy koko rytmi oikeuden etsimisessä. Mielenkiintoista kuinka anti.annelisitit tulkitsevat Mannerin passiivisuuden. Asettuipa syyllisyysasiassa kummalle puolelle tahansa näyttää asian oikeuskäsittely toivottomalta.

Kun Pekka Lehto antaa Annelin avunhuudon kaikua eetterissä joutuu moni tarkistamaan kantansa.
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

Caldera kirjoitti:Myös Kukan asianajaja on ottanut voimakkaasti kantaa:

Auerin rikoskumppanin asianajaja: Järkyttävää

Olen päämieheni kanssa hyvin järkyttynyt hovioikeuden tuomiosta, asianajaja Miikka Hakanen sanoo.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2013062717199453_uu.shtml

Olen ihan varma siitä, ettei yksikään asianajaja joka katsoo oikeasti törmänneensä pedariin asiakkaana, sano olevansa järkyttynyt asiakkaansa tuomiosta.
Katsoin linkin. Asianajaja ei ollenkaan väitä Kukkaa syyttömäksi. Ehkä hän järkyttyi tuomion lyhyydestä?
Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja Caldera »

sisotalo kirjoitti: Kun Pekka Lehto antaa Annelin avunhuudon kaikua eetterissä joutuu moni tarkistamaan kantansa.
Joo, kuvaavaa oli Ylen toimittajan asenne tuossa haastattelussa, selkeästi siellä on nähty valo ainankin jossain määrin. Kommentoi jotenkin niin, että elokuva on järkyttävä ja intensiivinen, ja sen jälkeen kokonaisuus näyttäytyy uudessa valossa. Mä olen niin, niin iloinen että tuosta reaktiosta päätellen edes jokin pieni osa suomalaista tulee tajuamaan, minkälainen kusetus tässä on kysesssä.
harjoittelija
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 9:17 pm

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

Caldera kirjoitti:
sisotalo kirjoitti: Kun Pekka Lehto antaa Annelin avunhuudon kaikua eetterissä joutuu moni tarkistamaan kantansa.
Joo, kuvaavaa oli Ylen toimittajan asenne tuossa haastattelussa, selkeästi siellä on nähty valo ainankin jossain määrin. Kommentoi jotenkin niin, että elokuva on järkyttävä ja intensiivinen, ja sen jälkeen kokonaisuus näyttäytyy uudessa valossa. Mä olen niin, niin iloinen että tuosta reaktiosta päätellen edes jokin pieni osa suomalaista tulee tajuamaan, minkälainen kusetus tässä on kysesssä.
Mäkin voisin olla iloinen, jos Lehdon sanoma ei olisi niin kaunisteltu. Valikoidaan paloja ja jätetään toinen puoli kertomatta. Se näkyi jo tuosta pienestä pätkästäkin, mitähän leffa sitten mahtanee olla.
pystykorvat
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: To Marras 21, 2013 6:41 pm

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja pystykorvat »

Kyllähän asianajajan valitseminen näissä asioissa on tärkeä juttu. Olen istunut lautamiehenä juttua jossa salissa oli yhtäaikaa 11 lainoppinutta. Onhan niissä eroja. Parhaimmat välittävät jopa niiden asioista jotka tulevat saliin ilman omaa asianajajaa. Silloin ajattelin etä on niitä lakimiehissä ihmisiäkin. :D Itse tietäisin kyllä kenet valitsisin jos ei tarvitsisi rahapuolesta välittää. Ei kuitenkaan olisi kallein. Valitettavasti minä joutuisin välittämään hinnastakin.
harjoittelija
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Pe Syys 30, 2011 9:17 pm

Re: Ulvilan juttu prosessina

Viesti Kirjoittaja harjoittelija »

tuonne sisotalon aikaisempaan vielä: joo Kulmala oli vakuuttava, sen vähän mitä syksyllä esiintyi. Syyttäjäpuolella ei haittaa, vaikka Valkama ei enää ensi syksynä olisi kuvioissa. Tuskin Kulmala kuitenkaan juttua vetää, sen verran nuori on vielä, joku kokeneempi määrätään ja Kulmala jatkaa tuossa 2. miehen roolissa. Vaikka mielelläni Kulmalan näkisinkin juttua vetämässä.

Mutta Manneriin. En usko, että vaihtuu ja jos vaihtuu, niin iso moka Annelille. Manner nyt vaan on kokenut vanha kettu. Joku nuori innokas Hakanen mokaisi samantein, kuten Kukankin tapauksessa. Arvovalta kärsii, jos itse joutuu salassapitorikoksista tuomituksi.
Vastaa Viestiin