Spekulointia kadonneista tavaroista

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Lokaaaaa, herätys!

Muistatko, kun joskus keväällä lupasit etsiskellä sitä kuvaa Sepin prätkästä nojallaan siihen toiseen koivuun.

Me muistimme nähneemme kuvan, mutta muut eivät, joten olisiko sinulla se kuva jossain "jemiksessä"?

Siinä kuvassa oli muistaakseni joku naru, parin pihlajan välissä ja Sepin OHOI-kypärä etupyörän kohdalla makoilessa kuuppa alaspäin ja ajohanskat kuupan sisällä.

Mielestäni siinä kuvassa oli myöskin Sepin prätkän lokasuoja vielä paikoillaan, mutta sitten siinä Sepin himan pihalla otetussa kuvassa lokasuojaa ei enää ole, joten minneköhän se olisi kadonnut.

Muistaisin nähneeni myös sellaisen kuvan, jossa prätkää vedetään lankkua pitkin ylös kuorma-auton lavalle, joten olisiko lokasuoja siinä touhussa irronnut?
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Kyllä mä vahvistan tämän kuvan olemassaolon, mutta minulta sitä ei löydy. Vielä. Joskus löytyy, kunhan saa aikaa. :oops: Lupaan taas kerran sitä mikrofilmeiltä etsiä, vanha aikakauslehti se oli. Joku Hymy, Nykyposti, Seura tai vastaava. Kuva oli lehden sivulla vinottain ja mustavalkoisena. Kyseessä siis lehti ennen uutta tutkintaa, joku Bodom -surmien muistelojuttu jossa suunnilleen kaikki oli päin persettä.

Lautakuvaa en muista.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Loka kirjoitti:^Kyllä mä vahvistan tämän kuvan olemassaolon, mutta minulta sitä ei löydy. Vielä. Joskus löytyy, kunhan saa aikaa. :oops: Lupaan taas kerran sitä mikrofilmeiltä etsiä, vanha aikakauslehti se oli. Joku Hymy, Nykyposti, Seura tai vastaava. Kuva oli lehden sivulla vinottain ja mustavalkoisena. Kyseessä siis lehti ennen uutta tutkintaa, joku Bodom -surmien muistelojuttu jossa suunnilleen kaikki oli päin persettä.

Lautakuvaa en muista.
Antakaa vuosihaarukka, mitkä vuodet kattaa tuon teidän havaintonne.
Sitten aletaan katsella kun sopiva tilaisuus tulee.
Jos joku saa plarattua vaikkapa Seurat, kertoo siitä, ei toisille turhaa työtä.
Kimppakiva kannattaa :lol:
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^93-96.
Hessu52
Watson itse

Muistaisin sen kuorma-autokuvan olleen joskus samoihin aikoihin jossain lehdessä ja kuten Loka sanoi, niin joku perkuleen muistelo sekin oli.

Kun nuo vuodet menvät hautaa kohti yhä kiihtyvämmällä vauhdilla, niin en sitä vuosilukuakaan osaa suunnilleenkaan sanoa, mutta aikaa siitä on, olisiko ollut vuosi 1990 tai sinne päin.

Saattaisi tuo lehti vanhasta Kuusamon mökistämme jostain lehtijemmasta Jerry Cottonien seasta löytyäkin, mutta ei nyt ole ollut vuosiin asiaa koko mökille, joten katsotaan ensi kesänä, josko tulisi käytyä.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Sitten kasan päälle pressu, niin kyllä sellaiseen 4 m x 4 m x 2 m kokoiseen pahvilaatikkokasaan voi huoletta hypätä 5 kerroksisen talon katolta, jos kantti kestää.
Jätä ne paffilaatikot pois, sitähän tulisi tosi matalaenergisiä vammoja.
Jouluja sinullekin.
8)
Hessu52
Watson itse

En minä niin hullu ole, mutta sinä Wagner kenties voisit tempun suorittaa, normaalissa olotilassasi.
aniko
Agentti Scully

Re: Spekulointia kadonneista tavaroista

Viesti Kirjoittaja aniko »

Hyvin pieni yksityiskohta, mutta. Jos Nisse olisi kätkenyt muiden tavaroiden ohella myös Salmisaaren viinapullon, miksi hän koskaan mainitsi sen olemassaolosta? Oliko logiikka jotenkin se, että viinapullo olisi ollut varastamisen arvoinen esine? (Vaikka siinä oli alunperin viinaa jäljellä 5 cm, sitten se ei ollutkaan maistunut jne.) Toisaalta järkevämpi viinan kätkemisen motiivi tuntuisi olevan se, että Nisse halusi peitellä ensinnäkin omaa humalatilaansa, ja toisaalta sitä synkempää motiivia, että tytöt oli tarkoitus juottaa humalaan viina + likööri + jaffa -drinksulla. Ehkä Nisse olisi piilottanut liköörinkin, jonka olemassaolon siis alunperin kai kielsi tai siis ei muistanut, mutta ei löytänyt pulloa kun oli mokoma vedessä jäähtymässä.
strangelove
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Harmi vain kun Urho ei enää näissä karkeloissa pyöri mukana. Hän varmastikin tietäisi, onko tuo Assmannin jäämistöstä löytynyt Vinca-kellon kuori vielä jossain tallessa? Tuskin siitä mitään todisteita on enää löydettävissä, mutta kiinnostaisi tietää missä yhteydessä tuo löydettiin? Eli olisikohan "huippusalaisen agentin" pöytälaatikossa ollut muitakin Bodomilta kadonneita kampsuja?
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Oksasen pojat, Hannu ja Seppo, heittelivät 60-kesällä tavaroita naapureidensa pihoille.
Sittemmin ilmeni, että tuo tavaramäärä oli kotoisin eräästä Tarvontien alle kohdallaan
olleesta kiinteistöstä, jossa muuten oli hyvä pumppukaivo ja runsaasti yölehdokkeja.

8)

Wer hebt, er lebt.
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:Oksasen pojat, Hannu ja Seppo, heittelivät 60-kesällä tavaroita naapureidensa pihoille.
Sittemmin ilmeni, että tuo tavaramäärä oli kotoisin eräästä Tarvontien alle kohdallaan
olleesta kiinteistöstä, jossa muuten oli hyvä pumppukaivo ja runsaasti yölehdokkeja.

8)

Wer hebt, er lebt.
Miten tämä asia liittyy Bodomiin???
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Spekulointia MP:n kadonneista käytöstavoista

Maza kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Oksasen pojat, Hannu ja Seppo, heittelivät 60-kesällä tavaroita naapureidensa pihoille.

8)

Wer hebt, er lebt.
Miten tämä asia liittyy Bodomiin???
Siten, että Oksanen oli Bodomin surmista epäilty.
Nuo surmat tapahtuivat 5.6.1960 Bodom-järvellä.

P.S Maza-Pharaoh näyttää ryhtyneen vaihteeksi moderoksi.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse

Alkujaanhan kukaan ei puhunut "Alkon" käytöstä mitään, mutta sitten jossain vaiheessa tuo viina tuli kuvioihin, ja luulen, että se oli tuo maalari Strömbergiltä, joka on ihan viinakortin menettämisenkin uhalla kertonut hankkineensa nuorille viinaa.

On siinä saattanut olla maalarilla jonkinlainen morkkis, kun pirunviinat sinne retkelle hankki.

Sen jälkeen Gussella alkoi tuo selittely, Sepin, ainakin itsestäni melko outona pitämäni viinalastin hakumatkan Strömbergin portilta, vaikka oli pitänyt rokulia duunista.

Ei siihen aikaan kukaan rokulissa ollut olisi lähestynyt duunipaikkaansa 10:tä kilsaa lähemmäksi ja vielä hakeakseen sieltä viinaa.

Kyllä siinä olisi kenkää tullut oitis, jos tuollaisesta tempusta olisi käry käynyt ja miks´ ei olisi, sillä eikös se ollut juuri työajan lopussa, kun Sepi muka sen viinalastin kävi noutamassa?

Tuokin ihmetyttää, ettei Gusse muka katsonut mitä brenkkua siellä lastissa oli, sillä ei kukaan olisi pimeää viinaa ihan "sikana säkissä" ostanut, eli tuossakin jutussa haisee valehtelu kauas.
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Ja niistä kadonneista tavaroista, kun ihmetellään miksi katosi tai vietiin myös arvotonta rojua.. arvelen, että nämä rojut vain ovat sattuneet olemaan sen kassin pohjalla jo valmiiksi, jonka kätkijä käteensä nappasi. Ei hän siinä sitten ruvennut mitään tyhjentelemään, ja niin hävisi uimapuku ja pyyhe.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

aniko kirjoitti:Ja niistä kadonneista tavaroista, kun ihmetellään miksi katosi tai vietiin myös arvotonta rojua.. arvelen, että nämä rojut vain ovat sattuneet olemaan sen kassin pohjalla jo valmiiksi, jonka kätkijä käteensä nappasi. Ei hän siinä sitten ruvennut mitään tyhjentelemään, ja niin hävisi uimapuku ja pyyhe.
Narulta ?
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Vastaa Viestiin