Ville Suomalaisen murha, Ylistaro 09/2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

syystuuli kirjoitti:Villen äidin autosta: Jälkikäteen voi olla vaikeaa selvittää kuka todellisuudessa on istunut ratin takana kuka istunut apukuskin paikalla. Senkin version tapahtumista olen kuulut että Ville olisi ajanut autoa, mutta jostakin käsittämättömästä syystä Dani on yllättäen auton "metsään" ohjannut apukuskin paikalta.
Käsittääkseni tämä Villen äidin auton romuttaminen on tapahtunut aiemmin ja myöhemmin Villen oma auto on romutettu. Villen äidin autoa ajoi Ville itse ja kun hänen oma autonsa romutettiin, Ville oli apukuskina eli itse luovuttanut autonsa päihtyneelle.
syystuuli kirjoitti:Mitään syytä raivostua Häkillä sen paremmin kuin Danillakaan ei kyseisen auton palamisen suhteen käsittääkseni ole.
Ai että auton voi vaan polttaa eikä ole mitään syytä raivostua? Jospas tällä Häkillä on ollut syytä epäillä tätä Villeä tästä auton polttamisesta. Jospas Ville on ollut ainoa, kenen kanssa hänellä on auton polttamisen aikaan ollut riitoja ja jospas Ville on sopivasti tuohon aikaan ollut poissa kotoa samaan aikaan kun auto on poltetty jne jne.
syystuuli kirjoitti:Jos se jollakin kytköksellä siihen saadaan liittymään luulisin polisiin ja syyttäjän olevan enemmän kuin kiinostunut yhteyksistä.
Mistä sinä tiedät, mitä kaikkea poliisi tietää? Ei ne kaikkea julkisuuteen sano.
syystuuli kirjoitti:Uhrin mustamaalaus ei yhdeltä tai muutamalta ihmiseltä tule onnistumaan. Sen verran pidetty hän tuntui olleen.
Joo rikollisjengien johtajatkin ovat pidettyjä omissa piireissään. Kaverien määrä ei tarkoita, että henkilö olisi kunnollinen. Ja kyllä tässäkin foorumissa ihan ne samat tyypit tätä Villeä kuvaavat puhtoisena pulmusena: hänen kaverinsa ja muutama kommenttejaan toistava palstalainen. Jotkut taas osaavat ajatella omilla aivoillaan ja näkevät ettei kyseessä ole ollut lainkaan sellainen kiiltokuvapoika kuin täällä annetaan ymmärtää vaan läheisensä raivostuttanu ja suhteitaan narsistin tavoin hallitsemaan pyrkinyt pikkupoika, joka on tehnyt kaikkensa saadakseen isäpuolensa pois kuvioista, tämä kun ei ole hänelle antanut kaikkea periksi.
Linnassa ei muuten tällaisia "laululintusia" hyvällä katsota. Siellä voi tulla tosi ankeet oltavat. Parhaassa tapauksessa joutuu viettämään elinkautistaan eristysosastolla ja siellä on yksinäistä.
Lopeta jo nuo linnajuttusi, sinä kun et heidän vankilassa olostaan mitään tiedä. Vaikuttavat sen tyyppisiltä, että pärjäävät siellä vallan hyvin.
jjarvinen
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 23, 2013 7:25 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja jjarvinen »

Atlanta kirjoitti:Minä ihmettelen sitä, miten ollenkaan alkoivat koko puuhaan? Luulivatko he selviävänsä henkrikoksesta?
--
Joku oli aikaisemmin kopioinut tämän Danin pikaviestittelyä ja siitä kävi aika selväksi että kaverilla on joskus tarkoitus jäädä murhasta kiinni ja saada iso tuomio.

Oikeasti järkevää syytä en tähän kyllä keksi, mutta kai hän on olettanut että sitten ollaan kovaa jätkää.

Miksi kohteeksi Ville? Tähän varmasti Häkillä myötävaikutusta.
Hovimestari on syyllinen!
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Kaizer Sose kirjoitti:Komppaan Atalantaa ja itsekkin ihmettelen että eikö kiinnijäämisellä ollut enää mitään väliä kun ovat melkein heti otettu kiinni ja muita epäiltyjä ei ymmärtääkseni ole ollutkaan. Yksi nimeltä mainitsematon vastaisi että kun tarpeeksi ärsytetään ni läikkyy yli ja ärsyttäjältä nirri pois niin lakkaapi ärsyttäminen. Oma vika toteaa tähän joku nimeltä mainitsematon.
Kyllä nuo miehet ovat tietäneet, että he ovat ensimmäisiä epäiltyjä surmasta eivätkä ole pyrkineet suunnitelmiaan peittämään. Tämä nyt jo kertoo, ettei heillä ole ollut mitään aikomusta tehdä "täydellistä murhaa" vaan kostaa pitkäaikaiset kaunat ja riidat, taustalla varmaan myös tuo tuhopolttoepäily ja muut aikaisemmat sotkut.

En tiedä, mutta jotenkin itselleni tulee sellainen mielikuva, että vähän sellaiset "nössön" tyyppiset miehet melkein kadehtivat näitä tekijöitä. Aika moni tähän juttuun hyvin voimakkaasti suhtautuva vaikuttaa olevan mies ja nämä tekijät nimenomaan herättävät voimakkaita tunteita. Tuo saksalainen tekijä kai on omalla tavallaan karismaattinen, ja ehkä hän, oli sitten älyllisesti millainen vain, herättää vähän nössömmän tyyppisissä miehissä kateutta kuten miehekkäät vahvat miehet usein herättävät.

Naisilla taas on sinisilmäistä ja naiivia "voi pikku puppelia"-reaktioita, jossa uhri on puhdas pikku pulmunen, joka ei ole voinut tehdä mitään väärin.
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja vandt »

jjarvinen kirjoitti:
Atlanta kirjoitti:Minä ihmettelen sitä, miten ollenkaan alkoivat koko puuhaan? Luulivatko he selviävänsä henkrikoksesta?
--
Joku oli aikaisemmin kopioinut tämän Danin pikaviestittelyä ja siitä kävi aika selväksi että kaverilla on joskus tarkoitus jäädä murhasta kiinni ja saada iso tuomio.
No, minun tulkintani olisi, että se oli pelkkää huulenheittoa se murhajutustelu, ja kaiken lisäksi sen heitti ensin ilmoille joku, joka ei tähän murhaan / tappoon liity millään tavalla.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
Avatar
ajanpatina
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 5:08 pm
Paikkakunta: Loimaa, Tampere
Viesti:

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

vandt kirjoitti:
jjarvinen kirjoitti:
Atlanta kirjoitti:Minä ihmettelen sitä, miten ollenkaan alkoivat koko puuhaan? Luulivatko he selviävänsä henkrikoksesta?
--
Joku oli aikaisemmin kopioinut tämän Danin pikaviestittelyä ja siitä kävi aika selväksi että kaverilla on joskus tarkoitus jäädä murhasta kiinni ja saada iso tuomio.
No, minun tulkintani olisi, että se oli pelkkää huulenheittoa se murhajutustelu, ja kaiken lisäksi sen heitti ensin ilmoille joku, joka ei tähän murhaan / tappoon liity millään tavalla.
Luin fb:stä tuon keskustelun ja minulle jäi mielikuva, että ovat keskenään aikaisemminkin jutelleet tappamisesta ja murhasta. Todennäköisemmin keskenään, tavatessaan, etteivät siis ensi kertaa siitä asiasta keskenään kommanneet, mutta facessa se lienee ollut eka kerta. :?:
Enpä usko huulenheittoon, sillä ihmisellä on taipumus puhua juuri siitä, mitä sielun kätköissä ja pääpössä pyöriikin. Esimerkkinä vaan, joillakuilla äijillä on taipumus puhua "vitusta kuin leivästä", kuten asia pruukataan ilmaista ja sehän se sellaisen mielessä aina onkin. :mrgreen:
Kaikella on aikansa.
Kuunsirppi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 141
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 12:34 am

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Eihän se murhaamisella uhkailu ollut mitään huulenheittoa, kun toteutti uhkauksensa. Ei sitä enää tässä vaiheessa saa millään muutettua huulenheitoksi. Todeksi täytetty uhkaus. Sitä se on, ei mitään muuta.

Käyn poistamassa tuon Sirun, niin en sitten enää näe hänen kirjoituksiaan. Hän on minulle ilmaa.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Ei täältä kenenkään kommenteja tarvitse poistaa. Eikö vain ole hyvä, että ollaan eri mieltäkin asioista. Tylsäksi tämä kävisi, jos kaikki olisi samaa mieltä; mitään keskustelua ei syntyisikään.

Minä luulen, että Siru83 ei välttämättä kirjoitakkaan omia mietteitään, vaan hän on mennyt hyvin Häkin tai Danin tai molempien pään sisään ja ajatusmaailmaan. Hän tuo esille heidän ajatuksiaan ja puolustelujaan. Heidän näkemyksensä asiasta.

Miksi täällä ei saisi olla eri mieltä?
Minä luen kaikki viestit!
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Kuunsirppi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 141
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 12:34 am

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Sirun viestit eivät enää näy minulle ja se on täysin oma ratkaisuni. Perusteluksi omalle poistamiselleni on se, että hänen viestinsä olivat äärimmäisen kaukana ihmisyydestä. Tässä yksi esimerkki, jotain tähän tyyliin, että ei se, mitä Häkki on yhtenä ainoana iltana elämässään tehnyt, tee hänestä huonompaa ihmistä. Haloo! Tuo on sairasta. Ei tässä ajallisesti ole millään tekemisellä mitään merkitystä (vain yhtenä ainoana iltana), vaan tekemisen julmuudella. Voisiko Breivikistäki sanoa tällä samalla logiikalla, että ei se haittaa mitä YHTENÄ PÄIVÄNÄ on tehnyt.

Siru on älyllisesti niin kaukana (alempana) minun älykkyydestäni, että poistin hänet jo siitä syystä. Ei meillä ole keskenämme mitään puhuttavaa.
Avatar
ajanpatina
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 5:08 pm
Paikkakunta: Loimaa, Tampere
Viesti:

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Kuunsirppi kirjoitti:Sirun viestit eivät enää näy minulle ja se on täysin oma ratkaisuni. Perusteluksi omalle poistamiselleni on se, että hänen viestinsä olivat äärimmäisen kaukana ihmisyydestä. Tässä yksi esimerkki, jotain tähän tyyliin, että ei se, mitä Häkki on yhtenä ainoana iltana elämässään tehnyt, tee hänestä huonompaa ihmistä. Haloo! Tuo on sairasta. Ei tässä ajallisesti ole millään tekemisellä mitään merkitystä (vain yhtenä ainoana iltana), vaan tekemisen julmuudella. Voisiko Breivikistäki sanoa tällä samalla logiikalla, että ei se haittaa mitä YHTENÄ PÄIVÄNÄ on tehnyt.

Siru on älyllisesti niin kaukana (alempana) minun älykkyydestäni, että poistin hänet jo siitä syystä. Ei meillä ole keskenämme mitään puhuttavaa.
Iltalehden keskustelufoorumilta tulla tupsahti vastaani nimimerkki Juhani Riuttanen, joka kirjoittelee hyvin samantyyppistä tekstiä kuin Siru38. Vaikuttaisi olevan yksi ja sama henkilö. :mrgreen:
Minä jo poistin tämän Siru-trollarin asetusten kautta, eikä minulle hänen tekstinsä enään näy.
Kaikella on aikansa.
Lily O.
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 3:28 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Lily O. »

Tämä viestiketju on mennyt naurettavaksi.
Jos yksi on asioista eri mieltä ja esittää eriäviä mielipiteitä, hänen kimppuunsa hyökätään ja julistetaan "olen parempi ihminen".
Avatar
ajanpatina
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 5:08 pm
Paikkakunta: Loimaa, Tampere
Viesti:

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Lily O. kirjoitti:Tämä viestiketju on mennyt naurettavaksi.
Jos yksi on asioista eri mieltä ja esittää eriäviä mielipiteitä, hänen kimppuunsa hyökätään ja julistetaan "olen parempi ihminen".
Aha, kirjauduit siis uudella nimimerkillä "Siruseni".
Kaikella on aikansa.
sevä
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Loka 01, 2013 6:55 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja sevä »

Täällä nyt mietitään liian monimutkaisia kuvioita tämän teon taustalle. Totta on se, että Häkki ei ole penaalin terävin kynä, pesän pörröisin poikanen tai ihan miten kukakin haluaa asian ilmaista, mutta samalla tavalla toinen tekijä kuten myös uhri on/oli henkiseltä tasoltaan samaa luokkaa. Tämä ei kuitenkaan oikeuta tällaiseen tekoon, ehkäpä tekijöiden älyllinen kapasiteetti ei yksinkertaisesti riittänyt asioiden (olemattomien riitojen) ratkaisemiseen toisella tavalla. Toivon todella, että molemmat saavat tuomion tekojensa mukaan ilman lieventäviä asianhaaroja.
Katniss
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 12, 2013 7:19 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Katniss »

Lily O. kirjoitti:Tämä viestiketju on mennyt naurettavaksi.
Jos yksi on asioista eri mieltä ja esittää eriäviä mielipiteitä, hänen kimppuunsa hyökätään ja julistetaan "olen parempi ihminen".
Ei täällä kukaan mitään tuollaista ole julistanut. Siruhan täällä julistaa omaa asiaansa, jos joku jotain. Hän tietää asiat. Hän tietää taustat. Hän tietää motiivit. Hän tietää ihan kaiken. Johonkin jos perusteluja kysytään, niitä ei tule, tulee vain haukkumista.

Jos hänellä olisi tuon vouhkaamisensa lisäksi heittää pöytään jotain faktaa, niin ei kenenkään tarvitsisi hänen kanssaan mistään tapella. Mutta turhahan niitä on mielipiteistä edes pyytää. Esittelisi asiansa mielipiteenä eikä faktana. Se taas, jos hänen päänuppinsa sisällä faktat ja fiktiot sekoittuu toisiinsa, on tällaisella palstalla pieni ongelma... Koska siitä seuraa juuri tällainen tilanne.

Mielipiteitä saa ja pitääkin olla. Eikä ketään voi kieltää omiaan esittämästä, vaikka olisivat erilaisia kuin omat. Mutta voisi niitä edes yrittää jollainlailla asiallisesti esittää :wink:
Liituraita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 8:23 am

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja Liituraita »

Siru83 kirjoitti: Lopeta jo nuo linnajuttusi, sinä kun et heidän vankilassa olostaan mitään tiedä. Vaikuttavat sen tyyppisiltä, että pärjäävät siellä vallan hyvin.
***
En tiedä, mutta jotenkin itselleni tulee sellainen mielikuva, että vähän sellaiset "nössön" tyyppiset miehet melkein kadehtivat näitä tekijöitä. Aika moni tähän juttuun hyvin voimakkaasti suhtautuva vaikuttaa olevan mies ja nämä tekijät nimenomaan herättävät voimakkaita tunteita. Tuo saksalainen tekijä kai on omalla tavallaan karismaattinen, ja ehkä hän, oli sitten älyllisesti millainen vain, herättää vähän nössömmän tyyppisissä miehissä kateutta kuten miehekkäät vahvat miehet usein herättävät.
Nyt oikeasti, mitähän vittua sä yrität sönköttää? Nämä rääpäleet ei tosiaan vaikuta sellasilta jotka kestäis kivitalos. Ehkä jossain totaalikieltäytyjien keskellä avotalos voivat pullistella. Däni tosin vaikuttaa sen verran surkealta yksilöltä että tuskin sielläkään on edukseen. Minkäänlaista karismaa ei kyllä todellakaan näistä irtoa, päinvastoin aiheuttaa myötähäpeää. Alan uskoa että Siru on itse näitä vankiloihin kirjeitä kirjoitteleva luuseri, oli sitten mies tai nainen. Sääliksi käy siinä mielessä että Sirun ulosanti viittaa vahvasti insestin jälkitraumaattisiin oireisiin.
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Verinen mies löydettiin kuolleena Ylistarosta 25.9.2013

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Tästä ketjusta voisi siivota useammankin viestin pois, imho. Menee enemmänkin riitelyksi kuin keskusteluksi itse asiasta.

Onko missään ollut tietoa siitä, aikooko poliisi tiedottaa enää millään tavalla tutkinnan etenemisestä? Toinen murhassa käytetty tekoväline liene edelleen hukanteillä? Jos toinen on ollut kirves, kuten joku kertoi kuulleensa (siis kyseessä huhuun perustuva tieto, ei poliisin tiedottama) niin itselle tuli jo aiemmin mieleen että olisiko toinen rengasavain?
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Vastaa Viestiin