15 tyttö murhasi samanikäisen tytön kotonaan Seinäjoella 28.4.2015

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Mikisu
Andy Sipowich NYPD

Re: 15v tytön surma, Seinäjoki 2015

Viesti Kirjoittaja Mikisu »

Tappajanpoika kirjoitti:Ensimmäisten päivien kieltäminen("en ollut minä, oli joku muu, vai tekikö hän sen itse") ja viilipyttymäisyys voi olla myös trauman aiheutama shokkivaihe joka kestää jopa muutamia päiviä.
No tuo shokkivaiheen päättyminen mietitytti poliisiakin, kun pohdiskeli toukokuussa, että

"Nuorten tekemissä henkirikoksissa on tyypillistä, että teon aiheuttamat psyykkiset reaktiot tulevat pitkän ajan päästä tapahtumasta. Nämä reaktiot täytyy tunnistaa ja oikeaoppista hoitoa pitää olla heti saatavilla, Uusi-Kakkuri selventää."

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maaku ... -1.1830081

Sitä ei vissiin ole missään tiedotettu, onko nuo psyykkiset reaktiot jo iskeneet vai vieläkö odotellaan.
Kitty-cat
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kitty-cat »

Tuli järkytyksenä tuo suunnitelmallisuus tässä tapauksessa. Kuinka sekaisin tuon ikäinen voi olla! Eikä psykopatia, sosiopatia tai narsismi ole sairaudeksi luokiteltavia. Alentuneesti syyntakeinen voi kenties olla jo ihan siksi, että ei tuon ikäisen aivot ole vielä kehittyneet täysin ja ei tuossa iässä vielä ymmärrä asioita niinkuin aikuinen (?). Mutta kyllä nyt sen verran ymmärtää, ettei ketään saa tappaa. No eipä poika juttele enää uhrin kanssa ei.. Muttei kyllä varmaan Hannankaan kanssa..

Tappoahan tuosta nyt ei saa tekemälläkään ja puolustuksen ainoa oljenkorsi taitaa olla tuo "alentuneesti syyntakeinen"..
JackSparrow
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja JackSparrow »

Tulipa sekin mieleen, et kuinka suuri osuus tolla pojalla on ollut??? Eli onko mahdollisesti antanut kummallekin, eli tekijälle& uhrille merkkejä et on kiinnostunut. Siis kummastakin. Ei olis eka kerta.

Syyllistyin itse samaan juurikin yläasteella. Eli "seurustelin" samaan aikaan kahden eri likan kanssa. Kun totuus tuli julki, oli lopputulos että minä siinä sain lopuksi "turpaani". Ajauduin aika kiusalliseen tilanteeseen, kun tyttöset yksintuumin levittivät sanaa koulussani. :P

Toi muisto vaan on palannut mieleeni tämän casen myötä.
Syntyminen on vain kuoleman odotusta
Mikisu
Andy Sipowich NYPD

JackSparrow kirjoitti:Tulipa sekin mieleen, et kuinka suuri osuus tolla pojalla on ollut??? Eli onko mahdollisesti antanut kummallekin, eli tekijälle& uhrille merkkejä et on kiinnostunut. Siis kummastakin. Ei olis eka kerta.

Syyllistyin itse samaan juurikin yläasteella. Eli "seurustelin" samaan aikaan kahden eri likan kanssa. Kun totuus tuli julki, oli lopputulos että minä siinä sain lopuksi "turpaani". Ajauduin aika kiusalliseen tilanteeseen, kun tyttöset yksintuumin levittivät sanaa koulussani. :P

Toi muisto vaan on palannut mieleeni tämän casen myötä.
Poika on ilmeisesti yrittänyt päästä takertuvasta ihailijastaan, tulevasta tekijästä, eroon, koskapa on sanonut tälle kahden viikon reissulle lähtiessään, ettei voi sieltä viestitellä. Mutta onpa viestitellyt uhrille, ja kertonut tuovansa tuliaisiakin.

Poika ei olisi syyllinen vaikka olisi seurustellut viiden tytön kanssa yhtä aikaa. Mutta hän ei ole seurustellut tekijän kanssa. Edes tekijä itse ei ole niin väittänyt.
Sherlock Solmu
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Sherlock Solmu »

Eihän se toisaalta mitenkään sanottua ole, että tämä pidätetty tyttö olisi tekijä. Aina on olemassa ulkopuolisen tekijän mahdollisuus, vaikka kieltämättä aika varmalta tytön syyllisyys näyttää. Mutta enemmän pitäisi tätä ulkopuolisen tekijän näkökantaa tuoda esiin eikä unohtaa, koska valetunnustajia on aina ollut ja nuori tyttö voi tunnustaa vaikka vaan sen takia, että kaikki näyttävät epäilevän häntä. Vieras tilanne, uusi ympäristö yms, ja kun on vielä vähän shokissa niin suusta voi helposti päästä sammakoita.
apuri
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja apuri »

Oliko uhri tietoinen että tekijä oli ihastunut tähän poikaan? Tai tiesikö mitä mieltä tekijä oli uhrista?

Toivottavasti saa etes ammattiapua ettei vankilasta päästyään pistä muita naisia kylmäksi mustasukkaisuuksissaan.
murur0a
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja murur0a »

Sherlock Solmu kirjoitti:Eihän se toisaalta mitenkään sanottua ole, että tämä pidätetty tyttö olisi tekijä.
:roll: Kiitos viestistäsi! Asiasta käräjöidään ja murhasyytettä on pöydällä, mutta tuskinpa mikään tätä poloista tytteliä tekoon sitoo; teknistä todistusaineistoa tuskin on olemassa, ihan vaan annettujen lausuntojen perusteella tässä mennään! Tai vaikka aineistoa olisikin niin sehän on saatettu lavastaa. Inhottaa aina kun käy noin! :evil:

:roll:
JackSparrow
Neuvoja-Jack

[/quote]
Poika on ilmeisesti yrittänyt päästä takertuvasta ihailijastaan, tulevasta tekijästä, eroon, koskapa on sanonut tälle kahden viikon reissulle lähtiessään, ettei voi sieltä viestitellä. Mutta onpa viestitellyt uhrille, ja kertonut tuovansa tuliaisiakin.

Poika ei olisi syyllinen vaikka olisi seurustellut viiden tytön kanssa yhtä aikaa. Mutta hän ei ole seurustellut tekijän kanssa. Edes tekijä itse ei ole niin väittänyt.[/quote]

Juups, enhän minä tätä poikaa mitenkään syyllistänytkään. Kunhan muistelin menneitä.
nakkitartsan
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja nakkitartsan »

Tackleberry kirjoitti: Hohhoijaa. Sairaat ihmiset vankilaan vaan, kyllä ne siellä paranee ilman hoitoa. Löytävät sen ymmärryksen, joka ollut hukassa. :lol:

Ja ei siinä mietitä, että miltä uhrin omaisista tuntuu, vaan teot luokitellaan (aivan perustellusti) enemmän ja vähemmän moitittaviin tekoihin mm. juuri suunnitelmallisuuden perusteella.

Ja ei, kovemmat rangaistukset eivät ehkäise henkirikoksia kuvailemallasi tavalla. Jos siinä ei kuolemanrangaistuskaan toimi, niin tuskin täkäläinen elinkautinenkaan.
Noh, omasta mielestäni jos tällaisen teon tekee, niin joutaisi melkeinpä kuolla pois tai olla lukittuna pimeään koppiin loppuikänsä. Ylipäätään jos tappaa toisen ihmisen, ilman helvetin hyvää syytä (esim. kosto hyväksikäytöstä tai vaikka tyttären raiskauksesta, itsepuolustus, oman maan puolustaminen) niin joutaisi kuolla pois. Se että ihmiset tietävät, että taposta tulee pienempi tuomio, ei opeta ihmisiä hillitsemään vihaansa. Jos olisi tiedossa etukäteen, ettei kannata "pimahtaa" kun siitä napsahtaa 15 vuotta, niin aivan varmasti niitä pimahduksiakin tulisi vähemmän.

Ainoa (suuri) ongelma kuolemanrangaistuksissa on oikeusmurhien mahdollisuus, sen vuoksi rangaistuksia ei voi rajattomasti koventaa, koska on aina olemassa syyttömänä tuomitsemisen mahdollisuus. En kannata kuolemantuomiota tästä syystä, mutta omasta mielestäni Suomen rangaistukset näistä henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista ovat aika vitsi. Talousrikoksista kyllä rangaistaan, aivan kuin raha olisi ihmishenkeä arvokkaampaa.

Tuo alennettu syyntakeisuus ja "täyttä ymmärrystä vailla" on niin veteen piirretty viiva, nämä eivät ole mitään eksaktia tiedettä nämä kallonkutistajien analyysit. Aivan varmasti on "täyttä ymmärrystä vailla", melkein kuka tahansa joka tappaa ihmisen joka ei olisi tappanut häntä. Kyllä siitä on ymmärrys kaukana. Ei se tarkoita että tekijää pitäisi päähän silitellä yhtään enempää. Tämä että "alentuneesti syyntakeisena" välttää sekä pitkän tuomion, että hoidot, on täysin perseestä.

Mutta siis kyllähän tuo täysin suunnitelmallinen teko oli, koska on myrkkyjä googleteltu sun muuta. Tietenkin se vaatii jonkin "pimahtamisen" ja aggressiotilan että saa sen teon tehdyksi mitä on suunnitellut, ei se siitä tappoa tee.
Mikisu
Andy Sipowich NYPD

JackSparrow kirjoitti:
Mikisu kirjoitti: Poika on ilmeisesti yrittänyt päästä takertuvasta ihailijastaan, tulevasta tekijästä, eroon, koskapa on sanonut tälle kahden viikon reissulle lähtiessään, ettei voi sieltä viestitellä. Mutta onpa viestitellyt uhrille, ja kertonut tuovansa tuliaisiakin.

Poika ei olisi syyllinen vaikka olisi seurustellut viiden tytön kanssa yhtä aikaa. Mutta hän ei ole seurustellut tekijän kanssa. Edes tekijä itse ei ole niin väittänyt.

Juups, enhän minä tätä poikaa mitenkään syyllistänytkään. Kunhan muistelin menneitä.
Uskon ettet syyllistänyt, mutta tuon "kuinka suuri osuus tolla pojalla on ollut???" voi joku niinkin tulkita. Niitäkin ihmisiä kun on, jotka aina kategorisesti näkevät miehet (tai naiset) pahoina (tai uhreina).

Tuossa iässä suhdesähläykset on ihan normaaleja, kun vasta opetellaan. Instat, askit ja kikit on tuoneet lisää vaikeuskierrettä siihen opetteluun.
Rikoksenuusija
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Rikoksenuusija »

Ja kun pojan fb:tä katselee niin siellä on ihan normaaleissa kuvissa n.300 tykkääjää. Kertoo miten iso kaveripiiri hänelle on ja varmasti pyörii ympärillä moniakin tyttöjä. O:n kanssa olivat ilmeisesti läheisempiä, mutta H:n kaltaisia juttelukavereita oli varmaan useita.
JackSparrow
Neuvoja-Jack

Tuossa kun tuo nimim. Nakkitartsan vaati tytön lukitsemista pimeään koppiin, juttua kuolemantuomiosta ym. Niitä on ollut tällä ja monella muulla topikilla ihan riittävästi. Jos nyt näiden kuolemantuomion kannattajien toive menisi läpi ja tämä tyttö (15- vuotias LAPSI) todella teloitettaisiin, miten se eroaisi tästä tekijän tekemästä (epäillystä) rikoksesta? Ei mitenkään! Tunnekuohun vallassa tehtyjä päätöksiä molemmat.

En väitä, etteikö rangaistusta ansaitsisi, mikäli syylliseksi todetaan, mutta samalla sivistysvaltio Suomessa pitäisi olla myös ehkäiseviä keinoja välttää henkilön syyllistymistä vastaavanlaisiin juttuihin myöhemmin. Eikä elinikäinen vankila/ niskalaukaus ole todellakaan se keino.

Oikealla hoidolla voisi olla hyväkin mahdollisuus saada mimmi joskus yhteiskuntakelpoiseksi.
reijoreipas
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

JackSparrow kirjoitti:
Oikealla hoidolla voisi olla hyväkin mahdollisuus saada mimmi joskus yhteiskuntakelpoiseksi.
Luonnevikaa ei voi korjata hoidolla.
Rinsessa Ruusunen
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Rinsessa Ruusunen »

Kuinkahan monta "kilpailijaa" tuo peto ehtii raivaamaan tieltään elämänsä aikana...Itsekäs paskakasa, sanat ei riitä muuhun.
Alexandria
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Alexandria »

Birdie kirjoitti:
OAY kirjoitti:
Alexandria kirjoitti:Itse olen pohtinut tätä silmiensitomishommaa, ja mielestäni "Laita nää silmille, näytän sulle jotain! Älä kurki!" -tyyppinen tilanne olisi kaikkein luonnollisin, johon helposti suostuu. Miksipä ei suostuisi? Tuskin uhrilla kävi mielessä että joutuu murhatuksi.
Juuri näin. Tämä porukka joka täällä huutelee, että uhrin olisi esimerkiksi täytynyt pelätä tekijää, koska tuohon suostui, eivät selvästikään koskaan ole olleet teinityttöjä tai tunteneet tällaisia läheisesti. Jatkuvasti tuollaisia juttuja tuli kavereiden kanssa tehtyä tuon ikäisenä, eikä todellakaan johtunut pelosta tai mistään muustakaan vastaavasta. Ihan normaalia teinityttömeininkiä.
Olen itse ollut teinityttö eikä meillä enää tuon ikäisenä mitään "side silmille, älä kurki!" -juttuja ollut. Kuulostaa enemmän joltain 50-luvun tyttöromaanin kujeilulta. Meillä leikittiin tuollaisia ala-asteella :roll:
Itsekin olen ollut teinityttö ja minusta se taas kuulostaa täysin normaalilta. Taitaa riippua piireistä, jotkut on totisempia. Näin yli parikymppisenäkin voisin hyvin tehdä noin kaverille, kun haluaisin näyttää jotain jännää.
Vastaa Viestiin