8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 919
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Kamala, mutta tavallisuuden rajoissa oleva loppu tarinalle. Ei tässä ole syyllisiä, ellei itse elämää halua syylliseksi nimetä. Kaikessa leikissä, työssä ja muussa on aina riski olemassa ja joskus se toteutuu. Todennäköisesti Arttu on ollut leikimässä yksin, kun ei kasassa ollut mitään jälkiä lasten touhuista. Lapsen ajatuksiin eivät vaarat aina mahdu.

Pidän täysin mauttomana tällaisen tilanteen käyttämistä aseiden puolustamiseen sarkasmin keinoin. Se kertoo kirjoittajastaan ja asiastaan enemmän kuin itse teksti.
Rauno
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Su Touko 27, 2012 1:10 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Rauno »

Waakku kirjoitti:
Rauno kirjoitti:
Waakku kirjoitti: Ei täs iha kuivin silmin voi olla ja voi olla et huome syttyy kynttilä muidenkin kuin sukulaisten muistoksi.
Älä nyt vaan ota oikeutta omiin käsiisi.
Emt mitä omaa hauskaa pidät, mut sun vitseis ei ole mitään hauskaa, ei nyt eikä olisi muutenkaan. Jotkut ihmiset voivat aidosti tuntea suurta ahdistusta vaikka ei edes tunne Arttua, anna se oikeus heille, sinä et ole (eikä kukaan muukaan) tuomitsemaan sitä!
Kirjoitit, että syttyy kynttilä sukulaisten ja joidenkin muiden MUISTOKSI.
Kuolleille sytytetään MUISTOKSI kynttilöitä.
Viimeksi muokannut Rauno, Su Joulu 23, 2012 2:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
specialhousingunit
Neuvoja-Jack
Viestit: 530
Liittynyt: La Loka 13, 2007 10:06 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Waakku kirjoitti:
Rauno kirjoitti:
Waakku kirjoitti: Ei täs iha kuivin silmin voi olla ja voi olla et huome syttyy kynttilä muidenkin kuin sukulaisten muistoksi.
Älä nyt vaan ota oikeutta omiin käsiisi.
Emt mitä omaa hauskaa pidät, mut sun vitseis ei ole mitään hauskaa, ei nyt eikä olisi muutenkaan. Jotkut ihmiset voivat aidosti tuntea suurta ahdistusta vaikka ei edes tunne Arttua, anna se oikeus heille, sinä et ole (eikä kukaan muukaan) tuomitsemaan sitä!
Ihan samaa ajattelin sanoa, että Rauno vois vaikka pomputella ajan kuluksi palloa ja sulkea koneen, ettei tule kiusaus kommentoida asialisia viestejä. Jos ei ole mitään asiallista sanottavaa, niin voisi pitää turpansa kiinni, kun kumminkin kaikki muut palstalaiset osaa suhtautua asiaan sen vaatimalla vakavuudella.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

Meidän neiti sai ehdottoman kiellon lumikuoppien suhteen juurikin äsken ellei joku ole valvomassa. Kerroin tyttärelle tästä tapauksesta varoittavana esimerkkinä. Minä ainakin huolehdin tyttärestäni mieluummin liikaa kuin liian vähän. Vaikka tällaisia tapauksia tapahtuu, jos tapahtuu eikä kukaan selviä vahingoitta tai varsinkaan hengissä elämästä, ei tee pahaa olla varovainen vaikkakin haluaa seikkailuja ja jännittäviä juttuja elämäänsä lapsena. Olen myöskin mieluusti tarkkaan tietonen tyttäreni liikkeistä. Vanhemmuuden vaikeimpia asioita on antaa lapsensa itsenäistyä ja samalla yrittää pitää huolta - niin ettei homma mene ihan kanaemoiluksi.

Ihmettelin kun kaupassa tuli ylimääräinen uutislähetys ja ajattelin, että nyt on poika varmaan löytynyt. Niin olikin. On tosi paha mieli tästä... ja samalla pitää vaan yrittää antaa oman lapsensa elää mahdollisimman normaalisti vaikka maailma on täynnä vaaroja. Vanhemmuusko vaikeaa...???

Ja Rauno vois tosiaan painua kuuseen täältä. Musta huumori voi olla keino selviytyä mutta sitä ei ole soveliasta harjoittaa täällä eikä varsinkaan juuri nyt.

R.I.P Arttu.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Ehdotan, että jätätte kirjoittajan "Rauno" jutut nyt suosiolla välistä ja annatte trollin heilua yksinään ilman, että lisäruokitte tätä tapausta. Laittakaa vaikka vasikointia ylläpidolle, olkoonkin, että liekkö nuo edes joulun alla paikalla käyvät.

Mitä tulee Arttuun itseensä, niin kyllähän tämä lopputulos oli ennustettavissa oikeastaan jo pari päivää sitten, vaikka silloin vielä jokseenkin toivoa oli. Ainakin totuus selvisi jouluksi ja vaikka se ei tosiaan toivotunlainen ollutkaan, niin ei tarvitse ainakaan epätietoisuudessa tästä aiheesta enää olla.

Poliisilta tulee nyt aika ristiriitaista tietoa siitä että onko siellä kasalla leikitty vai ei, mutta olettaisin kyllä, että on. Ja kuten joku jo kirjoittikin, niin ei siihen oikeasti tarvitse kuin sen lumikasan, että 8-vuotias innostuu siellä leikkimään. Ja jos koko tapaus on joka tapauksessa romahtanut, niin näkyykö siellä niitä leikkimisen jälkiä sitten enää muutenkaan?

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

VoDKa kirjoitti:Ehdotan, että jätätte kirjoittajan "Rauno" jutut nyt suosiolla välistä ja annatte trollin heilua yksinään ilman, että lisäruokitte tätä tapausta. Laittakaa vaikka vasikointia ylläpidolle, olkoonkin, että liekkö nuo edes joulun alla paikalla käyvät.

Mitä tulee Arttuun itseensä, niin kyllähän tämä lopputulos oli ennustettavissa oikeastaan jo pari päivää sitten, vaikka silloin vielä jokseenkin toivoa oli. Ainakin totuus selvisi jouluksi ja vaikka se ei tosiaan toivotunlainen ollutkaan, niin ei tarvitse ainakaan epätietoisuudessa tästä aiheesta enää olla.

Poliisilta tulee nyt aika ristiriitaista tietoa siitä että onko siellä kasalla leikitty vai ei, mutta olettaisin kyllä, että on. Ja kuten joku jo kirjoittikin, niin ei siihen oikeasti tarvitse kuin sen lumikasan, että 8-vuotias innostuu siellä leikkimään. Ja jos koko tapaus on joka tapauksessa romahtanut, niin näkyykö siellä niitä leikkimisen jälkiä sitten enää muutenkaan?
Ja sekin kiinnostaisi että miten se on voinut yhtäkkiä romahtaa...??? Lämpötilaerot? Artun liikkeet? Joku mennyt kasan päälle tietämättä että Arttu on luolassa?
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
specialhousingunit
Neuvoja-Jack
Viestit: 530
Liittynyt: La Loka 13, 2007 10:06 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Minusta tuo lumiluola oli muidenkin tiedossa ja olisiko joku Artun kaveri nyt kertonut lumiluolan olemassa olosta ja tavasta siellä leikkiä. Se on sitten vanhempien kautta mennyt poliisin tietoon ja poliisi tilasi kaivurin etsintöihin. Luultavasti noin juuri kävi, kun kaivurikin osasi aloittaa oikealta alueelta. Todella surullinen loppu. Syyllisiä ei ole ja niitä ei kannata etsiäkkään. Jossitella voi, mutta ihan turhaa, koska mikään ei tuo Arttua takaisin. Isänä osaan kuvitella vanhempien tuskan ja toivon jaksamista vaikeella hetkellä.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
Olive
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:40 am

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Olive »

Sajaki kirjoitti:
Rauno kirjoitti:Olen aina ihmetellyt, että miksi lumitunneleita saa rakentaa ilman asianmukaista koulutusta.
Ja mihin ylipäätään siviilit niitä tarvitsee?
Onko nyt ihan oikea hetki trollailla? :roll:

Voimia perheelle ja läheisille.
Aivan samaa mieltä!

Trollaaminen tällaisessa aiheessa on paitsi typerää ja alhaista, osoittaa myös kypsymättömyyttä.
Gyana
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 6:26 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Gyana »

jenni82 kirjoitti: Mä olen koko ajan sanonut mun miehelle että miksi ne ei etsi niitä penkkoja reitin varrelta että poika varmasti on lähempänä kun kukaan osaa edes ajatella
Samaa sanoin minä omalle miehelleni, ja kirjoitin Iltasanomien kommenttiosioonkin jonkin näistä etsintäuutisten alle, että nyt pitää ajatella kuin 8-vuotias poika, joka tykkää kiipeillä lumikasoissa ja kaivaa lumiluolia, ja että onko ne lumikasat siitä kodin läheltä tutkittu. Tosin tässäkin tapauksessa olisi pitänyt etsiä niistä jo katoamispäivänä, jolloin olisi ehkä löydetty kylmettynyt ja säikähtynyt poika, mutta elossa kuitenkin... Nyt on ollut niin kovat pakkaset, että Arttu on todennäköisesti menehtynyt jo ennen torstai-iltaa. Jos ei kylmään niin hapen loppumiseen.

Todella ikävä oli lukea menehtymisestä, joskin hyvä että poika kuitenkin löytyi. Voin vain kuvitella millaiset fiilikset on Artun perheellä tänä ja tulevina jouluina :cry:
My name is Buck and I’m here to fuck.
specialhousingunit
Neuvoja-Jack
Viestit: 530
Liittynyt: La Loka 13, 2007 10:06 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Aamulehti tiesi kertoa, että Arttu löytyi Pöllökujan päästä. Eli kotikin on siinä lähellä, mutta ei vaan ole hienotunteisuuden vuoksi kadun nimeä kerrottu. Kyllähän sen paikkakuntalaiset tietää, mutta ei sitä kaikkien tarvitsekkaan tietää.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
Olive
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:40 am

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Olive »

Me rakennettiin aikanaan samassa iässä niin luolia kuin luolastoja mm. aurauspenkkoihin. Ne oli jänniä paikkoja ja sinne salakuljetettiin jopa kynttilöitä kotoa.

Hyvin epävakaita ne luolastot ovat riippumatta "katon" paksuudesta ja lumen laadusta (aurauslumi vs, vastasatanut höttö) ja sotumisia tuli paljon ilman ulkopuolista vaikutusta tai lämpötilan muutosta.

Ihme suorastaan on ettei meistä kukaan koskaan päässyt hengestään.
Murmeli
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 5:43 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Murmeli »

Mä mietin, että miksi se kännykkä antoi singnaalia aivan muualta mun ymmärrykseni mukaan?

Oisko lumionkalo sortunut lumiauran heittäessä lunta päälle. Tuollainen rakennelma tosin varmasti ei vaadi paljoakaan sortuakseen.
TecDec
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 5:58 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja TecDec »

Crishelle kirjoitti:Meidän neiti sai ehdottoman kiellon lumikuoppien suhteen juurikin äsken ellei joku ole valvomassa. Kerroin tyttärelle tästä tapauksesta varoittavana esimerkkinä. Minä ainakin huolehdin tyttärestäni mieluummin liikaa kuin liian vähän. Vaikka tällaisia tapauksia tapahtuu, jos tapahtuu eikä kukaan selviä vahingoitta tai varsinkaan hengissä elämästä, ei tee pahaa olla varovainen vaikkakin haluaa seikkailuja ja jännittäviä juttuja elämäänsä lapsena. Olen myöskin mieluusti tarkkaan tietonen tyttäreni liikkeistä. Vanhemmuuden vaikeimpia asioita on antaa lapsensa itsenäistyä ja samalla yrittää pitää huolta - niin ettei homma mene ihan kanaemoiluksi.

Ihmettelin kun kaupassa tuli ylimääräinen uutislähetys ja ajattelin, että nyt on poika varmaan löytynyt. Niin olikin. On tosi paha mieli tästä... ja samalla pitää vaan yrittää antaa oman lapsensa elää mahdollisimman normaalisti vaikka maailma on täynnä vaaroja. Vanhemmuusko vaikeaa...???

Ja Rauno vois tosiaan painua kuuseen täältä. Musta huumori voi olla keino selviytyä mutta sitä ei ole soveliasta harjoittaa täällä eikä varsinkaan juuri nyt.

R.I.P Arttu.
Nyt on ollut parivuotta talvet todella runsaslumisia, pihamme eteen tuotiin viimevuonna lumenkaatoa useita metrejä. Sain tapella 2 viikkoa että se kasa saataisiin pois, varoitin omia että sinne meno on ehdottomasti kiellettyä. Toisaalta taas jo suuren lumivallin romahdus voi aiheuttaa kuoleman, ja kun me asumme talvisissa olosuhteissa. On pakko varoittaa ja myös varoa itse.
Katselin netistä että niin moni on saanut surmansa lumenpudotuksessa ja muistan kun itse olin pieni tyttö niin äiti varoitti niistä lumilinnoista. Sinne ei saanut koskaan mennä yksin.
Ajattelin tänään kertoa lapsille lumen aiheuttamista vaaroista, koska lapset ovat nytkin hyppimässä lumessa :|
"totuus on harvoin puhdas eikä koskaan yksinkertainen"
Rauno
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Su Touko 27, 2012 1:10 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Rauno »

Murmeli kirjoitti:Mä mietin, että miksi se kännykkä antoi singnaalia aivan muualta mun ymmärrykseni mukaan?
Mahdollisesti siksi, koska kännykkä ei ole paikannuslaite, vaan puhelin, jonka sijaintia ei pysty määrittämään metrin tarkkuudella.
Murmeli
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 5:43 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Murmeli »

Rauno kirjoitti:
Murmeli kirjoitti:Mä mietin, että miksi se kännykkä antoi singnaalia aivan muualta mun ymmärrykseni mukaan?
Mahdollisesti siksi, koska kännykkä ei ole paikannuslaite, vaan puhelin, jonka sijaintia ei pysty määrittämään metrin tarkkuudella.

Niinku en ymmärtäisi noiden kahden eroa. Tässä ei vissiin ollut ihan mitään metrin heitto vaan aika paljon pitemmästä matkasta kysymys
Vastaa Viestiin