POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Mihin suuntaan on polku uhrikuvassa?

Äänestys päättyi Ti Heinä 07, 2009 4:13 pm

VASEMMALLE
15
60%
OIKEALLE
10
40%

Ääniä yhteensä: 25

pasi
Martin Beck

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja pasi »

Sariola kirjoitti:Tuo on totta. Täsmentäisin tuota vahvennettua ilmausta:

mielikuvitus = havainnot, looginen ajattelu ja mielikuvitus
(Nämä kaikki olivat mukana)
Hyvä, ettei Sariola väittänyt jääräpäisen inttämisensä perustuvan esim. niinkin yksioikoiseen asiaan kuin luetun ymmärtämiseen, koska sehän ei olisi ollut totta, kuten edellisen viestini linkeistä näkyy. Eikä hän onneksi väittänyt inttämisensä perustuvan myöskään matematiikkaan, koska sekään ei olisi pitänyt paikkaansa:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 09#p293109

Entäpä 'looginen ajattelu' sitten:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 81#p344181
Sariolan mielestä siis NG:n kohtuullisen siistit vaatteet eivät sovi mielikuvaan tappajasta, mutta hän arvelee tappajan olleen kohtuullisen siisti?
Rautalankojen vääntely ei siihen vaikuta. Ne on toiset miehet, jotka ovat siinä lajissa lahjakkaita ja vääntelevät paksuakin rautalankaa, mutta se ei yllä eikä vaikuta näihin hengellisiin asioihin!
Kuvittelin tosiaankin joskus, että asioiden vääntäminen rautalangasta auttaa Sariolaa ymmärtämään asioiden oikean laidan, esim. jonkin tekstin todellisen sisällön, mutta nykyään tiedän sen turhaksi. On tunnettua, että kun tosiasiat ja hengelliset asiat joutuvat ristiriitaan, hengelliset asiat vievät yleensä voiton. Sariola on tästä mainio esimerkki.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

pasi kirjoitti: ..... On tunnettua, että kun tosiasiat ja hengelliset asiat joutuvat ristiriitaan, hengelliset asiat vievät yleensä voiton. Sariola on tästä mainio esimerkki. .....
:D Henki voittaa aineen! Totta! :D

Polun suunta selviää, kun tutkii valokuvia huolellisesti! 8)
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Polun suunta on selvinnyt, kun on käynyt niemellä ja katsonut kompassilukemia (ei ympyräasteita) ja kyllähän sen pelkällä silmälläkin havaitsee, mihin polku menee.

Sariola ei ole huomioinut kuvissa olevia optisia harhoja, eli kun polku kuvaajasta katsoen menee 5 m vasemmalle, sitä ei välttämättä näy kuvasta, niin se vain on.

Riippuen tietenkin myös "putken pituudesta", no tuskin Sariola tuota ymmärtää.

Maasto tekee myös tepposiaan, eikä "kokiskamerakuvaaja" Sariola ole myöskään tuota osannut huomioida, vaan luuleepa Sariola kuitenkin, että se "riukukuusi" näin monen vuosikymmenen jälkeen kasvaa edelleenkin riukukuusena kankahalla ihan muina kuusina vaan, että silleen.
Ressu>>
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Kun on kerran saanut pakkomielteen jostain asiasta, sen voi kyllä kertoa. Polku menee aina kahteen suuntaan....tai se polku mihinkään mene, vaan se joka sitä kulkee. Kuka on koskaan todistanut, että oltaisiin kuljettu jotain polkua pitkin? Nyt puhutaan jo "optisista harhoista"!! Vaikuttaa vuosikausien pakkomielteeltä aika vahvasti. Logiikka unohtuu, kun aletaan omia uskomuksia totena esittämään, eikö? 8)
Hessu52
Watson itse

Kuulehan nikke Ressu, olet aika hassu.

Ei polku mihinkään mene, ok. ei menekään ja tuota optista harhaa käytin selventämässä Sariolalle sitä, miten männyn suunnasta otettu kuva aihettaa maaston ja "putken" pituuden vuoksi optsen harhan.

Et ole itsekään tainnut käydä niemellä, joten älä konstaile, nikki Ressu!

Jos olisit käynyt ja seurannut vuosia täällä jatkunutta keskustelua, saattaisit ymmärtää jotain, vaikka Sariola on kaikenmaailman ympyräastisilla teeseillään yrittänyt asioita sotkea.

Parempi, kun kerrot omia mielipiteitäsi surmista, etkä oitis, nikki Ressu, ala leimaamaan ja aliarvioimaan muita kirjoittajia.

Tyylisi on jo tiedossa!
Sariola
Horatio Caine

Joidenkin on vaikea hyväksyä totuutta.

Totuus on se, että ns. uhrikuvassa polku kaartaa kuvan keskiviivaan verrattuna oikealle. Siis uhrikuvan kuvaussuunta on polun suunnasta vasemmalle.

Tämä ilmenee selvästi täälläkin nähdyistä kuvista, kun niitä tutkii huolellisesti.
Joidenkin kirjoittajien on ollut vaikea hyväksyä tätä totuutta. Saattaa olla joitakin kirjoittajia, jotka aidosti ovat sitä mieltä, että polku uhrikuvassa kaartaa kuvan keskilinjaan verrattuna vasemmalle. No se ei ole heille mainosta.

Eräs kirjoittaja esitti täällä niin tarkkoja kuvia alueelta, että oikea määritys polun suunnasta uhrikuvassa tuli täysin selväksi. Siitä ei ole enää epäselvyyttä! 8) :D
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Pääasia on, että telttapaikka näkyy ja viattomat uhrit.

Yksi valehtelun varmoista faktoista on keskustelijan yritys siirtää keskustelu ja ajatukset toisarvoiseen seikkaan - pois totuudesta (vrt. Gustafssonin kuulustelut).

Tuli vain mieleen tätä polun suuntaa lukiessa.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Kuvaile sinä Sariola polkua kokiskamerallasi ihan miten haöuat, mutta totuutta se ei muuta.

Voisit tutkia tuota Lönnbergin hätäisesti, mutta tarkasti piirtämää rikospaikkapiirustusta, ennen kuin kirjoittelet holmöjä täällä.

Vai etkö huomaa piirustuksesta selviä asioita, häh?
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti: .....

Voisit tutkia tuota Lönnbergin hätäisesti, mutta tarkasti piirtämää rikospaikkapiirustusta, ennen kuin kirjoittelet holmöjä täällä.

Vai etkö huomaa piirustuksesta selviä asioita, häh?
Uhrikuva on otettu teltan pohjoispuolelta etelän suuntaan. Lönnbergin piirros on tehty vastakkaisesta suunnasta. Kyllä ne aika hyvin sopivat yhteen. Ei niissä ole ristiriitoja keskenään. Kyllä oikeudessakin tarkat silmäparit ovat näitä kuvia verranneet ja analysoineet. Myös Heikki Salosen kuvaus näkymästä teltalle sopii hyvin tuohon kokonaiskuvaan. Ei niissä ole ristiriitoja. No, yksi kummallisuus on. Sieltä on kadonnut pyykkinaru jossakin välissä. Siinä on kuvauksen mukaan ollut kuivumassa mm. pyyheliina. Paikalla on kuitenkin rampannut väkeä ennen poliisia kuinka paljon lieneekään. Tavaraa on voinut kadota ennen poliisin tuloa. Uhreja on voitu jopa liikutella. Se ei olisi mikään ihme.
Ressu>>
Remington Steele

Hessu52 kirjoitti:Kuulehan nikke Ressu, olet aika hassu.

Ei polku mihinkään mene, ok. ei menekään ja tuota optista harhaa käytin selventämässä Sariolalle sitä, miten männyn suunnasta otettu kuva aihettaa maaston ja "putken" pituuden vuoksi optsen harhan.

Et ole itsekään tainnut käydä niemellä, joten älä konstaile, nikki Ressu!

Jos olisit käynyt ja seurannut vuosia täällä jatkunutta keskustelua, saattaisit ymmärtää jotain, vaikka Sariola on kaikenmaailman ympyräastisilla teeseillään yrittänyt asioita sotkea.

Parempi, kun kerrot omia mielipiteitäsi surmista, etkä oitis, nikki Ressu, ala leimaamaan ja aliarvioimaan muita kirjoittajia.

Tyylisi on jo tiedossa!
En ole käynyt niemellä, se on tosiasia, mutta logiikkani on kunnossa. Olen lukenut tästä tapahtumasta kirjoista. En jaksa ymmärtää, mitä vaikuttaisi käydä niemellä mittailemassa matkoja/aikoja enää tänäpäivänä, kun kuitenkaan tappajan käyttämää reittiä ei ole vahvistettu sen kummemmin. Jos se, että on käynyt niemellä tekee toisista tietävämpiä kuin toisista, ollaan tuhon tiellä. Logiikka ja oma ajattelu, ilman minkäänlaisia pakonomaisia mielleyhtymiä on se paras tapa oivaltaa asioista jotakin uutta.
Sariola
Horatio Caine

Edellinen kirjoittaja! Hyvä hyvä!

Olen leikillisesti sanonut, että siellä niemessä käyntiä pitää varoa viimeiseen saakka. Näyttää nimittäin siltä, että sitä tyhmemmäksi tulee, mitä useammin siellä käy! Se on tietysti leikkiä. Ei se siitä riipu. :D
Ressu>>
Remington Steele

No, Elli Immon murhapaikan vierestä ajan ohi n. kerran viikossa. Tiedän tästä tapauksesta jonkun verran eräältä Immon sen aikaiselta naapurilta. Tiedän myös sen henkilön nimen jota on aikoinaan tappajaksi epäilty kansalaisten taholta! Huom! EPÄILTY KANSALAISTEN TAHOLTA! Tällaisia epäiltyjen nimiä ei pitäisi antaa julkiseen käsittelyyn, ennenkuin homma on tuomioistuimessa todettu. Syytönhän ihminen on niin kauan, kunnes hänet syylliseksi todetaan. Vai miten se oli?
Hessu52
Watson itse

Siinä kaksi sellaista, jotka eivät ole niemellä käyneet, tuksevat toisiaan kuin humalaiset sokeat.

No saat sinä olla mitä mieltä haluat, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että niemellä käynti on muuttanut monen ajatuksia alueesta yleensäkin.

Eivät ne niemet ole niin paljon muuttuneet, kuin luulisi, sillä vaikka maa nouseekin, niin kalliot eivät kasva korkeutta puiden tapaan jne.

Vai olisiko riukukuusi edelleenkin riukukuusi, heh!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Voitaisiin joskus sen verran ramboilla, että käytäsiin paikalla Hessun, Sariolan ja muidenkin asiasta kiinnostuneiden kera. Hiukka vitamiineja tai virua alle.
Voin toimia kuskina, tapaaminen vaikka kafffituvalla Bembolessä.
Awa ihanainen nainen mukaan!
Ei asia vaikea ole ymmärtää, kun paikalla käy.
Naisymmärrys huomioiden. :D

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse

Kylläpä olet Wagner aiwan awasta sekaisin, mutta jos lupaat ettet kopeloi awa kaunotarta ajon aikana, niin kyllä minulle moinen retki sopii!
Vastaa Viestiin