Kauhajoen koti- ja laitostalousoppilaitoksen ammuskelu 2008
-
gravedigger
- Andy Sipowich NYPD
OT: Ei liity tähän ammuskeluun millään tavalla milloin Columbine tapahtui, nimittäin kouluissa tuppaa olemaan yhdentoista aikaa eniten väkeä. Ainoa tiedettävä linkki tällä hetkellä Columbineen on se, että Saari fanitti Columbinen poikia.WombOfBadSons kirjoitti:OT: Columbine ti 20.4. siinä yhdentoista korvilla...
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Puhelimen videokameraan oli sitten turvauduttava, kun tavallinen kamera teki tenän. En vain osaa siirtää koneelle, kun bluetooth ei jotenkin toimi tms.
Poliisi oli eristänyt ensiavun ovien läheisyyden. Paikalle saapui ambulanssi Seinäjoelta, josta rauhalliseen tahtiin vartijoiden yrittäessä peittää näkymiä kuvaajilta, autettiin ulos yksi henkilö. Ilmeisesti siis tämä ikkunasta hypännyt, koska kiirettä ei ollut.
Kävimme sitten kuvaamassa myös talon toiselta puolelta, josta saatettiin sisälle muut ambulansseilla tulevat. Ehkä siksi, että eivät joutuisi kuvatuksi?
Poliisi oli eristänyt ensiavun ovien läheisyyden. Paikalle saapui ambulanssi Seinäjoelta, josta rauhalliseen tahtiin vartijoiden yrittäessä peittää näkymiä kuvaajilta, autettiin ulos yksi henkilö. Ilmeisesti siis tämä ikkunasta hypännyt, koska kiirettä ei ollut.
Kävimme sitten kuvaamassa myös talon toiselta puolelta, josta saatettiin sisälle muut ambulansseilla tulevat. Ehkä siksi, että eivät joutuisi kuvatuksi?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Olisi mielenkiintoista tietää, onko Saaren hiustyyli ja muukin tyyli muuttunut Jokelan jälkeen... Sen verran samankaltaista tuossa ulkonäössä on.
Ikävää on, että tämä tuskin jää viimeiseksi kouluammuskeluksi. Aika paljon kannetaan huolta isoista kaupungeista ja isoista koulutusyksiköistä, mutta nämäkin kaksi ammuskelua on pikkupaikkakunnilta.
Yksi syy voi olla se, että Internetin kautta monet löytävät vääränlaista "samanhenkistä" seuraa. Pikkupaikkakunnilla siitä saattaa tulla joidenkin ainoa sosiaalinen ympäristö. Ei, Internet ei ole paha, mutta AINOANA ja PÄÄASIALLISENA ihmissuhteiden hoitopaikkana se on todella huono. Esimerkiksi tämä Murha.info on poikkeuksellisen hieno foorumi netissä, koska täällä pidetään tasoa yllä rekisteröitymisellä ja asiattomuuksien poistamisella. Useimmilla netin palstoilla kuitenkin voi kuka tahansa sanoa mitä tahansa anonyymisti.
Vaikea sanoa, pitäisikö kouluissa lisätä valvontaa vai mitä pitäisi tehdä... Muistan lukioajoilta muutaman vuoden takaa sen, että samalla oppitunneilla saattoi olla oppilaita, joista en tiennyt edes nimeä . Miten paljon helpompaa varmasti on tappaa ihmisiä, joita ei oikeasti edes tunne? Miksei kouluissa lisätä vaikka yhteisiä harrastuksia koulun jälkeen, urheilua, lautapelejä, roolipelejä, valokuvausta, elokuvailtoja...?
Uskon todellakin, että mikäli kyse ei ole mielisairaudesta ja todellisesta syyntakeettomuudesta, niin syy tällaisiin väkivaltaisuuksiin löytyy nimenomaan siitä, että suhde normaaliin IRL-elämään on jotenkin vajaata ja tällaisten henkilöiden käsissä Internet on paha. Nyt kovasti ehdotellaan Internetin valvontaa, mutta parempi olisi käyttää nekin varat siihen, että nuorilla olisi kehittävää tekemistä... Monilla paikkakunnilla, erityisesti pienissä kunnissa, ei nuorisolla ole muuta tekemistä kuin painaa kaljakuppilasta toiseen tai istua kotona Netissä.[/b]
Ikävää on, että tämä tuskin jää viimeiseksi kouluammuskeluksi. Aika paljon kannetaan huolta isoista kaupungeista ja isoista koulutusyksiköistä, mutta nämäkin kaksi ammuskelua on pikkupaikkakunnilta.
Yksi syy voi olla se, että Internetin kautta monet löytävät vääränlaista "samanhenkistä" seuraa. Pikkupaikkakunnilla siitä saattaa tulla joidenkin ainoa sosiaalinen ympäristö. Ei, Internet ei ole paha, mutta AINOANA ja PÄÄASIALLISENA ihmissuhteiden hoitopaikkana se on todella huono. Esimerkiksi tämä Murha.info on poikkeuksellisen hieno foorumi netissä, koska täällä pidetään tasoa yllä rekisteröitymisellä ja asiattomuuksien poistamisella. Useimmilla netin palstoilla kuitenkin voi kuka tahansa sanoa mitä tahansa anonyymisti.
Vaikea sanoa, pitäisikö kouluissa lisätä valvontaa vai mitä pitäisi tehdä... Muistan lukioajoilta muutaman vuoden takaa sen, että samalla oppitunneilla saattoi olla oppilaita, joista en tiennyt edes nimeä . Miten paljon helpompaa varmasti on tappaa ihmisiä, joita ei oikeasti edes tunne? Miksei kouluissa lisätä vaikka yhteisiä harrastuksia koulun jälkeen, urheilua, lautapelejä, roolipelejä, valokuvausta, elokuvailtoja...?
Uskon todellakin, että mikäli kyse ei ole mielisairaudesta ja todellisesta syyntakeettomuudesta, niin syy tällaisiin väkivaltaisuuksiin löytyy nimenomaan siitä, että suhde normaaliin IRL-elämään on jotenkin vajaata ja tällaisten henkilöiden käsissä Internet on paha. Nyt kovasti ehdotellaan Internetin valvontaa, mutta parempi olisi käyttää nekin varat siihen, että nuorilla olisi kehittävää tekemistä... Monilla paikkakunnilla, erityisesti pienissä kunnissa, ei nuorisolla ole muuta tekemistä kuin painaa kaljakuppilasta toiseen tai istua kotona Netissä.[/b]
-
Mia Wallace
- Vähänniinkuharrastaja
VoDKa on näemmä (taas?) sotkettu mukaan aiheeseen Muron keskustelussa ainakin...
Tänään, 17:02
Jona
http://nz.youtube.com/user/Disillusioned89: "Yes... This is the updated version of my last channel (a little bit bored w. my previous nick, VoDkAbkt"... oliskohan kenties http://www.murha.info/phpbb2/search.php ... thor=VoDKa.
" Disillusioned89 (9 minutes ago)
I love this day! I love it! "
http://www.murha.info/phpbb2/search.php ... l_Selector ... oliskohan kenties http://www.murha.info/phpbb2/search.php ... l_Selector.
Ehkä, ehkä ei. Samassa topicissa nuo tuolla murha.infossa viihtyvät kuitenkin: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 65&postday s=0&postorder=asc&highlight=.
Viimeksi muokannut Mia Wallace, Ti Syys 23, 2008 5:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja mä kuolen näihin ihmisiin
jotka ei merkitse mulle mitään
kertoo mitä pitää tehdä
mitä täytyy yrittää
mä kuolen kun mun suuni huutaa
valkoisia valheita
ja jättää kertomatta
aina osan totuutta
kertoo mitä pitää tehdä
mitä täytyy yrittää
valkoisia valheita
ja jättää kertomatta
aina osan totuutta
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Iltalehti
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008092 ... 4_uu.shtmlSairaalan ylikääkäri Matti Lehto vahvistaa, että Saari on vaipunut koomaan ja hän saa tällä hetkellä ainoastaan perushoitoa.
- Tehdyn tutkimuksen mukaan leikkaus ei tule hoitona kysymykseen, Lehto toteaa.
Kukaan Saaren omaisista ei ole toistaiseksi saapunut sairaalaan. Miehen vanhempiin ei ilmeisesti ole saatu edes yhteyttä.
"Yöperho on koteloitunut"
^ Erittäin hyvä kannanotto, allekirjoitan jokaisen rivin. Kiinnitin itsekin huomiota tuohon pojan ulkonäköön videoilla; mutta itseasiassa ensimmäisenä siihen, että minusta tekijä liikkuu videoilla jotenkin samaan tyyliin kuin Auvinen. Ei, en koe että tämä olisi mitenkään syynä tapahtuneeseen tai että kaikki samaan tyyliin liikkuvat pitäisi sulkea laitoksiin. Mutta jännä yhteensattuma... vai voisiko olla tietoista matkimista?
Harmittaa vietävästi tuo että ulkomailla uutisoidaan taas siitä, kuinka paljon Suomessa on aseita. Miten helvetissä se nyt kertoo yhtään mistään yhtikäs mitään? ...Lisäksi on kummallista, kuinka media tuntuu edelleen innostuvan siitä että Suomi mainitaan ulkomailla.
edit: kirjoitusvirhe
Harmittaa vietävästi tuo että ulkomailla uutisoidaan taas siitä, kuinka paljon Suomessa on aseita. Miten helvetissä se nyt kertoo yhtään mistään yhtikäs mitään? ...Lisäksi on kummallista, kuinka media tuntuu edelleen innostuvan siitä että Suomi mainitaan ulkomailla.
edit: kirjoitusvirhe
Viimeksi muokannut joey, Ti Syys 23, 2008 5:18 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Mia Wallace
- Vähänniinkuharrastaja
Tätä mä kyllä ihmettelenKukaan Saaren omaisista ei ole toistaiseksi saapunut sairaalaan. Miehen vanhempiin ei ilmeisesti ole saatu edes yhteyttä.
Tai siis ei kai sitä nykypäivänä tarttis ihmetellä, mutta ihmettelen silti!
Ja mä kuolen näihin ihmisiin
kertoo mitä pitää tehdä
mitä täytyy yrittää
valkoisia valheita
ja jättää kertomatta
aina osan totuutta
kertoo mitä pitää tehdä
mitä täytyy yrittää
valkoisia valheita
ja jättää kertomatta
aina osan totuutta
Ihmettelen minäkin. Tuntuu uskomattomalta, että joku kykenisi tuntitolkulla kykkimään kotonaan vastaamatta alati soivaan puhelimeen tai ovikelloon, joten olisivatko kenties jossakin matkoilla...?Mia Wallace kirjoitti:Tätä mä kyllä ihmettelenKukaan Saaren omaisista ei ole toistaiseksi saapunut sairaalaan. Miehen vanhempiin ei ilmeisesti ole saatu edes yhteyttä.![]()
- PorcelainDoll
- Vähänniinkuharrastaja
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Tai sitten tietävät jo että niiden lapsi on tekejen takana, häpeävät niin paljon sekä pelkäävät mediamyllytystä?joey kirjoitti:Ihmettelen minäkin. Tuntuu uskomattomalta, että joku kykenisi tuntitolkulla kykkimään kotonaan vastaamatta alati soivaan puhelimeen tai ovikelloon, joten olisivatko kenties jossakin matkoilla...?Mia Wallace kirjoitti:Tätä mä kyllä ihmettelenKukaan Saaren omaisista ei ole toistaiseksi saapunut sairaalaan. Miehen vanhempiin ei ilmeisesti ole saatu edes yhteyttä.![]()
toisaalta haluttaako tuossa enää vastatakkaan puhelimeen. eiköhän vanhemmat/vanhempi ole kuullut sen telkkarissa tai radiossa, netissä, töissä..? tietää, että mikä puhelu on tulossa.
Ja muistaako kukaan miten Auvisen vanhemmille kävi, kun selvisi mitä poika oli tehnyt?
Ja muistaako kukaan miten Auvisen vanhemmille kävi, kun selvisi mitä poika oli tehnyt?
Kaikkea sanomaanne voidaan käyttää teitä vastaan.