Olen huumorin ystävä. Joskus jopa huono huumori uppoaa minuun kuin kuuma veitsi voihin. Mielestäni aikas suuresta osasta elämää voi nähdä huumoria. Se että onko se aina soveliasta ja huutelenko minä sitä tuolla huudeilla on taas eri asia. Joskus jopa työasiat ja asiakkaat on pakko käsitellä sairaan huonolla huumorilla (uskoisin JOS joku ulkopuolinen sattuisi kuulemaan niin pöyristyminen olisi sata varma). Blogi oli mielestäni selvää huumoria mutta se "uutinen" ei.
Ilmeisesti pitäisi myös pitää sellainen kokous jollakin poppoolla, joka määrittelisi mitkä sanat ovat pannassa suoraan ja mitkä sanat liitettynä toiseen sanaan ovat kanssa. Näin ollen ei tulisi kenellekkään enää mielleyhtymiä mistään epämiellyttävästä tms. Tällä viittaan enempi muutama vuosi sitten Oulun Kärppien (jääkiekkojoukkueelle) tehtyyn kannatuskappaleeseen, jossa oli sanat "veri ja kunnia". Ja siitäkös sitten helvetti pääsi valloilleen. Lopputulemana oli se että sinällään harmittoman rallatuksen soittaminen loppui kokonaan ja suuret epäillyt tekijöiden natsimieltymyksistä. Tekijöillä EI OLE ollut mitään kolmannen valtakunnan fraasikirjaa esillä kun kappalettaan rustasivat. Sanat vaan olivat sopineet kappaleen henkeen jne jne... ("Veri ja kunnia" taisi olla SS joukkoihin liittyvä juttu niille joita kiinnostaa ja /tai eivät ole kuulleetkaa asiasta).
Mitkäs sanat sitten olisivat: hihamerkki; anna kaasua; erityiskohtelu ?????
Joskus minulle on kerrottu seuraavaa (liittyen satiiriin/huumoriin); jos se kohdistuu jota kuta a) yksittäistä henkilö kohtaan tai b) yksittäistä kansanosaa (tms.) kohtaan ollaan rasisteja mutta mikäli asia kohdistuu tasapuolisuuden nimissä mahdollisimman moneen niin silloin ollaan lähempänä huumoria (jopa vain huonoa huumori mutta huumoria kuitenkin). Tossa blogissahan taidettiin "iskee" muslimeja, suomalaisia, amerikkalaisia, kambotsalaisia, suomenruotsalaisia, venäläisiä kohtaan ainakin. Taidettiin hieman käsitellä pilkaavalla sävyllä poliisejakin.
Summa summaarum: blogi oli (huonoa) huumoria mutta huumoria kumminkin. TS:n uutisointi oli politikointia ja sellaisenaan erittäin tuomittavaa. Ja jos olisin yksinvaltias poistaisin tän koko ketjun pois täältä koska aloitin tän juhanoinnin ENNEN kuin tutustuin huumorilla tehtyy blogiin. Olen siis epäonnistunut ihmisenä ja minfolaisena