Lapset rääkkäävät eläimiä Kotieläinpiha Hulivilissä

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Paikalla
aivoriihi
Ainesta Watsoniksi

Re: Lapset rääkkäävät eläimiä Kotieläinpiha Hulivilissä

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

olenoikeassa kirjoitti: La Heinä 18, 2026 5:29 pm On aivan sama, onko näiden lapsosten vanhemmat kantasuomalaisia tai matuja. Vanhempien tehtävä on opettaa lapsiaan kunnioittamaan eläimiä. Sitä olen itse toteuttanut ja toivon, että myös muut ihmiset sitä toteuttaisivat.
Aamen tähän!
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
olenoikeassa
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja olenoikeassa »

Mikisu kirjoitti: La Heinä 18, 2026 5:45 pm Kyllä tämä kasvattamattomuus taitaa olla ihan kotoperäinen ilmiö, ja siihen syyllistyvät muutkin kuin puhelintaan tuijottavat vanhemmat.

Olen läheltä seurannut luomu- ja yhteisöllisyysvanhempia, jotka eivät koskaan kiellä lastaan vaan hippeilevät toisten vanhempien kanssa. Ovat siis kyllä pihassa lastensa kanssa mutta eivät kasvata vaan sosialiseeraavat. Niinpä täällä juostaan pimpit ja pippelit vilkkuen pihassa ja revitään kukkaistutuksia. En tiedä, kiduttavatko sentään eläimiä mutta naapureitaan kyllä älämölöllään. Luulen, että pehmovanhemmat luulevat kieltämisen tai rajoittamisen jotenkin vahingoittavan ihmeellisiä persehedelmiään.
Tämähän on juuri se ongelma. Näiden "kasvattajien" mielestä lasta ei saa kieltää tekemästä mitään. Tämä vapaa kasvatus on ollut ongelma suomessa ehkä jo 30 vuotta. Syynä vasemmistolainen vapaakasvatusideologia.

Lyhyt Google AI:n kommentti aiheesta:

"Vapaa kasvatus on 1960- ja 1970-luvuilla yleistynyt kasvatusfilosofia, joka korostaa lapsen yksilöllisyyttä, luovuutta ja autonomian tukemista. Parhaimmillaan se edistää lapsen itsenäisyyttä ja ongelmanratkaisukykyä, mutta väärinymmärrettynä se voi johtaa rajattomuuteen ja kurittomuuteen"
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

apässi kirjoitti: La Heinä 18, 2026 11:46 am Varmaan 95- 99% asiakkaista on kantasuomalaisia lapsiperheitä .

Jos siellä on yksi ryhmä käynyt Indonesiasta...

Kummaa kaksoistandardia taas, nyt pitääkin erikseen mainita että kurittomat lapset ovat kantasuomalaisia.

Mutta jos toisin päin, niin siten visusti salataan.

Eläinpihan kannattaisi laittaa valvontakameroita ja uhkailla rikosilmoituksella ja korvausvaatimuksilla, ehkä se rauhoittaisi vähän menoa?
Ilmeisesti nykyään on normi, että muunmaalaissuomalaiset kakarat ovat huonosti kasvatettuja ja riehuvat aina, joten siitä ei enää viitsi numeroa tehdä. Mutta nyt kun kantasuomalaisten kakarat käyttäytyvät kuin paviaanilauma, niin se sitten on maininnan väärti.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
Tupla
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Tupla »

:shock: Tarkoitatko sitä vihervasemmistoa, joka kirjoitusten mukaan kulkee kaduilla aina partiopuukko mukanaan, puukottaa selkään ohi pyöräilessään ulkomaalaisia, kantaa selkärepussaan aina kiuskiviä :lol: radikalisoituneena, mielenterveytensä menettäneenä kivittää vastaantulevia, Soldaatteja, hevosia, lampaita, lehmiä, naisia ja lapsia.

Henkistä laiskuutta vierittää jonkin ammoisen "vapaa kasvatus"-ideologian syyksi. Eikä se edes ollut välinpitämättömyyttä korostava ajatus, vaan uusi tapa ajatella, vastaveto tiensä päähän tulleille kuuliaiuus, tottelevaisuus ja kyseenalaistamattomuus opeille.

Tämä eläinten oikeuksista piittaamattomuus ei ole mikään koko kansan läpäisevä, ja kaikkia vanhempia koskeva tilanne, vaan tietyntyyppisten vanhempien.
Potus:" – Tulee kaveri, jolla on hyvä puheenparsi. Sitten hänet valitaan, ja yhtäkkiä ollaan jumissa miehen kanssa, joka on idiootti, Trump sanoi skenaariosta, jossa presidentiksi valitaan henkilö, joka ei ole läpäissyt kognitiivista testiä."
Ifigeneia
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Tulee mieleen tämä urbaanilegenda. Junassa joku kersa potkii jatkuvasti edessä istuvan vanhuksen istuimen selkänojaa. Vanhus pyytää lopettamaan. Tähän äityliini ilmoittaa koppavasti että "minun lapsellani on vapaa kasvatus". Tällöin tulee punkkari, räkäisee naista naamaan, ja toteaa että "mäkin olen saanut vapaan kasvatuksen".
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
naavala
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja naavala »

olenoikeassa kirjoitti: La Heinä 18, 2026 5:29 pm On aivan sama, onko näiden lapsosten vanhemmat kantasuomalaisia tai matuja. Vanhempien tehtävä on opettaa lapsiaan kunnioittamaan eläimiä. Sitä olen itse toteuttanut ja toivon, että myös muut ihmiset sitä toteuttaisivat.
Vai että aivan sama? No ei todellakaan ole. Jos tekijät on matuja niin mitään korjausliikkeitä ei voi tehdä. Asiasta ei voi edes huomattaa koska vihervammaisto alkaa välittömästi kiljua räkä poskella rasismia ja fasismia. Käytännössähän homma menee niin että jos tekijät on matuja niin kantisten kimppuun hyökätään kahta kovemmalla vimmalla jotta matujen osuus jäisi varmasti piiloon.
"Ainoa syy muuttaa maalle on insesti ja se, että kukaan ei kuule, kun vaimo huutaa apua"
- Fatim Diarra (vihr)
Vastaa Viestiin