Hypnoosi

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tuolla toisaalla otin kantaa hevosiin, sillä hevosiahan oli niemessä pidetty ja jos joku onkin hevosella ratsastanut päin telttaa.

Silloin ei palovammojakaan olisi tullut ja hevonen kavioillaan olisi sotkenut villiinnyttyään teltan siihen kuntoon, missä se on ollut.

Sitten ratsastaja on hevoselle laittanut ne kengät jalkaan, ettei kavioista olisi jäänyt kunttaan jälkiä ja vienyt ne jemmoihinsa.

Gussen eväät olisi syöttänyt hepalle ja muut rojut käynyt upottamassa johonkin suohon.

Kivilahti olisi pitänyt ratsukkoa niin normaalina ilmiönä surmaniemessä, ettei olisi muistanut koko asiaa.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen? Eikös tuo ole tyyppiesimerkki trollauksesta? Yritätkö sotkea kaikki ketjut?
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Tuolla toisaalla otin kantaa hevosiin, sillä hevosiahan oli niemessä pidetty ja jos joku onkin hevosella ratsastanut päin telttaa.

Silloin ei palovammojakaan olisi tullut ja hevonen kavioillaan olisi sotkenut villiinnyttyään teltan siihen kuntoon, missä se on ollut.

Sitten ratsastaja on hevoselle laittanut ne kengät jalkaan, ettei kavioista olisi jäänyt kunttaan jälkiä ja vienyt ne jemmoihinsa.

Gussen eväät olisi syöttänyt hepalle ja muut rojut käynyt upottamassa johonkin suohon.

Kivilahti olisi pitänyt ratsukkoa niin normaalina ilmiönä surmaniemessä, ettei olisi muistanut koko asiaa.
Kyllä Hessulla on nyt jostain syystä paha hätä.
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: Ti Touko 08, 2007 9:09 pm

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

:D :twisted:

Paraneekohan edes päkistämällä?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tuo aiemmin kirjoittamani ei mitenkään kuulu tähän osioon, vaan se on bittien viidakossa kait jotenkin etsinyt tiensä tänne.

En muista, mihin sen olin tarkoittanut, mutta tänne se ei kuulu, enkä ole sitä tahallani kenekään harmitteluksi kirjoittanut.

Olen todella pahoillani, jos joku on siitä ottanut itseensä, mutta ei asialle enää mahda mitään, joten anteeksipyyntöni siitä.

Voihan moderaattori poistaakin jutun, jos he katsovat sen tarpeelliseksi.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:. Lisäksi pitää oikaista yksi Merivuokon virhekäsitys. Hypnotisoituna ihminen voi muistaa sellaisia asioita, joita ei muista normaaliolotilassa. Tämä on fakta. Täällä kyllä levitetään tästä asiasta väärää tietoa.

Lauerma kertoi muistinmenetyksistä, joita on kahta tyyppiä: psykogeenistä ja elimellistä. Elimellinen katkos voi aiheutua esimerkiksi iskusta. Psykogeenisen katkoksen voi aiheuttaa se, että mieli varjelee ihmistä unohtamisella, jos muistikuva aiheuttaisi sietämättömän tilanteen, esimerkiksi häpeää tai raivoa.

Lauerman mukaan Gustafssonilla pitäisi siis olla - jos hypnoosi on totta - nämä molemmat muistikatkokset. Elimellinen katkos olisi syntynyt päähän kohdistuneesta iskusta teltassa, mutta hyvin harvinainen psykogeeninen ulottuisi jo aikaan ennen sitä.

- Syynä voisi olla se, että hän olisi kokenut sietämätöntä häpeää alakynnessä olemisesta. Yleensä uhri kuitenkin muistaa hengenvaaralliset tilanteet, koska niistä voi oppia varomaan.

Lauerma piti hyvin epätodennäköisenä sitä, että Gustafssonilla olisi ollut molemmat muistikatkokset, etenkin kun elimellinen katkos on ollut poikkeuksellisen pitkä. Lauerman mukaan myös traumaattisen tilanteen torjuminen voi aiheuttaa psykogeenisen muistikatkoksen.

Syyttäjä kysyi Lauermalta myös, voiko muistikatkosta teeskennellä.

- Kyllä. Syynä on yleensä se, että sen avulla voi saavuttaa jotain etua, tämä vastasi.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Loka kirjoitti:
Sariola kirjoitti:. Lisäksi pitää oikaista yksi Merivuokon virhekäsitys. Hypnotisoituna ihminen voi muistaa sellaisia asioita, joita ei muista normaaliolotilassa. Tämä on fakta. Täällä kyllä levitetään tästä asiasta väärää tietoa.

Lauerma kertoi muistinmenetyksistä, joita on kahta tyyppiä: psykogeenistä ja elimellistä. Elimellinen katkos voi aiheutua esimerkiksi iskusta. Psykogeenisen katkoksen voi aiheuttaa se, että mieli varjelee ihmistä unohtamisella, jos muistikuva aiheuttaisi sietämättömän tilanteen, esimerkiksi häpeää tai raivoa.

Lauerman mukaan Gustafssonilla pitäisi siis olla - jos hypnoosi on totta - nämä molemmat muistikatkokset. Elimellinen katkos olisi syntynyt päähän kohdistuneesta iskusta teltassa, mutta hyvin harvinainen psykogeeninen ulottuisi jo aikaan ennen sitä.

- Syynä voisi olla se, että hän olisi kokenut sietämätöntä häpeää alakynnessä olemisesta. Yleensä uhri kuitenkin muistaa hengenvaaralliset tilanteet, koska niistä voi oppia varomaan.

Lauerma piti hyvin epätodennäköisenä sitä, että Gustafssonilla olisi ollut molemmat muistikatkokset, etenkin kun elimellinen katkos on ollut poikkeuksellisen pitkä. Lauerman mukaan myös traumaattisen tilanteen torjuminen voi aiheuttaa psykogeenisen muistikatkoksen.

Syyttäjä kysyi Lauermalta myös, voiko muistikatkosta teeskennellä.

- Kyllä. Syynä on yleensä se, että sen avulla voi saavuttaa jotain etua, tämä vastasi.
Mitä tekemistä ylläolevalla on hypnoosin kanssa?
Muista lähdekritiikki!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

skoone kirjoitti: Mitä tekemistä ylläolevalla on hypnoosin kanssa?
Se, että tällä kyseenalaistetaan hypnoosin "toimivuus" Nissen kohdalla. Jos hypnoosi on totta ja oikein toiminut, Nissellä pitäisi olla kaksi päällekkäistä muistikatkoa, elimellinen ja psykogeeninen ja tätä Lauerma pitää epätodennäköisenä. Ts. yksi naula lisää arkkuun.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

^^Naulan kantaan - kultainen Loka.

Tuo Gustafssonin hypnoosihaastattelu on mielenkiintoinen - kaikki menee loogisesti ja uskottavan hyvin aina siihen asti kun Sepi menee kalaan keskiniemeen.

Sen jälkeen alkaa kummallinen keikoilu ja epäuskottavalta - jopa keksityltä tuntuva "hämmästely" ja muistamattomuus ...

....kunnes päästään hyökkääjän tuntomerkkeihin ja itse hykkäystapahtumaan - taas tulee tekstiä ja tarkkaakin tarkempia yksityiskohtia.

Kaikki tuo on mielestäni vähemmän uskottavaa, jopa tarkoitushakuista kerrontaa - näin jälkeenpäin ajatellen. Joku toinen saattaisi epäillä hypnotisoidun valehtelevan :shock:

Taas kerran omia pohdintoja :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Loka kirjoitti:
skoone kirjoitti: Mitä tekemistä ylläolevalla on hypnoosin kanssa?
Se, että tällä kyseenalaistetaan hypnoosin "toimivuus" Nissen kohdalla. Jos hypnoosi on totta ja oikein toiminut, Nissellä pitäisi olla kaksi päällekkäistä muistikatkoa, elimellinen ja psykogeeninen ja tätä Lauerma pitää epätodennäköisenä. Ts. yksi naula lisää arkkuun.
No voi hyvänen aika, muistikatkot ovat ns. pinnallisia ilmiöitä, hypnoosi porautuu syvemmälle tasolle.
Muista lähdekritiikki!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

skoone kirjoitti:
Loka kirjoitti:
skoone kirjoitti: Mitä tekemistä ylläolevalla on hypnoosin kanssa?
Se, että tällä kyseenalaistetaan hypnoosin "toimivuus" Nissen kohdalla. Jos hypnoosi on totta ja oikein toiminut, Nissellä pitäisi olla kaksi päällekkäistä muistikatkoa, elimellinen ja psykogeeninen ja tätä Lauerma pitää epätodennäköisenä. Ts. yksi naula lisää arkkuun.
No voi hyvänen aika, muistikatkot ovat ns. pinnallisia ilmiöitä, hypnoosi porautuu syvemmälle tasolle.
No, voit kyseenalaistaa ylilääkäri Hannu Lauerman tietotaidon. Minä en sitä tee, koska olen maallikko näissä hypnoosiasioissa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

skoone kirjoitti:
No voi hyvänen aika, muistikatkot ovat ns. pinnallisia ilmiöitä, hypnoosi porautuu syvemmälle tasolle.
Voi - voi sentään . En viitsi edes kirjoittaa sitä mitä ajattelen tuosta, saattaisi taas tulla kirjoituskieltoa :D

Tutustu Skoone aiheeseen ennenkuin tuonkaltaisia lauseita kirjoitat.

Sinänsä hauska mielipide.
:D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

awa kirjoitti:
skoone kirjoitti:
No voi hyvänen aika, muistikatkot ovat ns. pinnallisia ilmiöitä, hypnoosi porautuu syvemmälle tasolle.
Voi - voi sentään . En viitsi edes kirjoittaa sitä mitä ajattelen tuosta, saattaisi taas tulla kirjoituskieltoa :D

Tutustu Skoone aiheeseen ennenkuin tuonkaltaisia lauseita kirjoitat.

Sinänsä hauska mielipide.
:D
No sitten meillä on hauskaa molemmilla.
Muista lähdekritiikki!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

skoone kirjoitti:
No sitten meillä on hauskaa molemmilla.
Hyvä niin. Mutta tuonkaltaista höpö-höpöä ei tämän Bodom mysteerion yhteydessä kannata kirjoitella.

Tuiossa lauseessa - jonka Skoone kirjoitit on kaikki väärin - ja ei pelkästään väärin vaan se on täyttä paskaa :D

Tarkkarajaisen - neljä päivää kestävän TOTAALISEN muistamattomuuden taakse ei hypnoosilla pääse. Fakta.

Se onko mitään muistamattomuutta koskaan ollutkaan - on toinen kysymys - ehkä ei - silloin hypnoosissakin voi jymäyttää kaikkia hyväuskoisia hölmöjä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti: --------------

Tarkkarajaisen - neljä päivää kestävän TOTAALISEN muistamattomuuden taakse ei hypnoosilla pääse. Fakta.

Se onko mitään muistamattomuutta koskaan ollutkaan - on toinen kysymys - ehkä ei - silloin hypnoosissakin voi jymäyttää kaikkia hyväuskoisia hölmöjä.
Awan mielestä näitä hyväuskoisia hölmöjä olivat mm. Asser Stenbäck, toinen valvova lääkäri ja kaksi korkea-arvoista poliisin edustajaa. Nämä olivat tarkkailemassa hypnoosikoetta. Hypnoosin kerrotaan onnistuneen hyvin Jermon kirjan mukaan. En ole lainkaan varma, että tuo awan mainitsema hänen mielestään fakta pitää paikkansa. Hypnoosin käyttö rikosten tutkinnassa perustuu juuri siihen, että siinä henkilö saattaa muistaa sellaista, jota hän ei normaalitilassa muista lainkaan. Onhan mahdollista, että NG:n oletettu muistikatkos on nimenomaan psyykkisistä syistä johtuva, vaikka hän oli saanut myös iskuja päähänsä. On mahdollista, että hypnoosissa NG on muistanut katkelmia myös tuolta "muistikatkon" ajalta. Ei siihen minun käsittääkseni ole olemassa mitään esteitä, sanokoon Lauerma mitä sanoo. Eihän tiedetä varmasti, mitä lajia mahdollinen muistikatko loppujen lopuksi oli.
Vastaa Viestiin