Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Ravinnosta,
Palon ja Gustafssonin kirjassa kerrotaan kuinka Gustafsson oli hyvin nälkäinen sairaalasta päästyään ja kuulustelu ja niemikäynnin jälkeen .
Kotiin saavuttua äiti Helka riensi voileipien tekoon.
Ilmeisesti ranskanpullaa eikä rukiista kun oli ne leukalukot. :?
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

yövuoro kirjoitti:Ravinnosta,
Palon ja Gustafssonin kirjassa kerrotaan kuinka Gustafsson oli hyvin nälkäinen sairaalasta päästyään ja kuulustelu ja niemikäynnin jälkeen .
Kotiin saavuttua äiti Helka riensi voileipien tekoon.
Ilmeisesti ranskanpullaa eikä rukiista kun oli ne leukalukot. :?
Asia voi olla niinkin, että NGlle annettiin jotain lääkitystä, joka esti dramaattisten muistojen aiheuttamaa stressiä. Tällaiset lääkkeet usein nostavat painoa?
Muista lähdekritiikki!
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

^Saattoi olla lääkityskin.

Tosin tarkoitin vietissäni yllä karkean ravinnon nauttimiskykyä eli leivän pureskelua 18vrk tapahtumista, kun puoli päätä säpäleinä ja kitalaki irti.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

yövuoro kirjoitti:^Saattoi olla lääkityskin.

Tosin tarkoitin vietissäni yllä karkean ravinnon nauttimiskykyä eli leivän pureskelua 18vrk tapahtumista, kun puoli päätä säpäleinä ja kitalaki irti.
Noin "maatiaisjärjellä" ajateltuna 18 vrk tapahtumasta on lyhyt aika, ja sillä leualla pureskelu on pakostakin vielä varovaista. Onhan alaleukaluu ollut poikki kahdesta kohtaa ja yläleukaluussakin on ollut murtumia.

Jos tuo kuva on seuraavalta kesältä, on siinä jo ollut sitten aikaa vankistaa leukoja ja syöminen on jo pitkään onnistunut täysin täystehoisesti. Tuossa ei ole mitään ihmeteltävää. Ja lääkitykselläkin voi olla vaikutusta. Tuo ilmaus "puoli päätä säpäleinä ja kitalaki irti" on tietysti reippaasti liitteleva ilmaus tilanteesta, eikä sitä voi ottaa kirjaimellisesti, eikä edes vakavasti. Onpa itse tapauskin voinut jättää psyykkisiä vaikutuksia ruokahaluun. Myös esim. tupakanpolton lopettaminen voi aiheuttaa vaikkapa yli 10 kg:n lihomisen verrattain lyhyessä ajassa. Siitä on esimerkkejä, ja kokemustakin.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Entisenä tupakoitsijan voin sanoa, että stressi pistää ihmisen polttamaan savukkeita jopa kaksi kertaa enemmän, kuin mitä hän normaalisti polttaisi.

Miksi N.G. polttaa tupakkia sitten "ketjussa" ja on tainnut polttaa jo lukuisia vuosia, vaikka vaarana on keuhkoahtauma tai jopa keuhkosyöpä?

Itse älysin lopettaa jo muutama vuoi sitten ja suosittelisin sitä Nissegussellekin, ei siihen tarvita, kuin raavaan suomalaisen miehen sisu ja v****umainen luonne.

Sitä saattaa jäyhältä dösakuskilta löytyä.

Bussista puheen ollen, niin käykääpä katsomassa www.crazy-mike.fi sivuilta, kuinka bussia pitää ajaa.

Kävisikö Gusselta?
Japi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:29 am

Viesti Kirjoittaja Japi »

Hessu52 kirjoitti:Entisenä tupakoitsijan voin sanoa, että stressi pistää ihmisen polttamaan savukkeita jopa kaksi kertaa enemmän, kuin mitä hän normaalisti polttaisi.

Miksi N.G. polttaa tupakkia sitten "ketjussa" ja on tainnut polttaa jo lukuisia vuosia, vaikka vaarana on keuhkoahtauma tai jopa keuhkosyöpä?

Itse älysin lopettaa jo muutama vuoi sitten ja suosittelisin sitä Nissegussellekin, ei siihen tarvita, kuin raavaan suomalaisen miehen sisu ja v****umainen luonne.

Sitä saattaa jäyhältä dösakuskilta löytyä.

Bussista puheen ollen, niin käykääpä katsomassa www.crazy-mike.fi sivuilta, kuinka bussia pitää ajaa.

Kävisikö Gusselta?
Ketä kiinnostaa ?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kun Japi tuossa minulta kaiketi kysyy, niin onhan siitä vastattava.

Pakotetaanko sinua Japi johonkin, sillä ei sinne ole pakko mennä katsomaan, vai kävitkö jo?

No tämäkin kuuluisi lautamiehiin, joten siirrettäköön se sinne.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

No en tiedä mihin osastoon se kuuluu tuo sinun mainoismiehenä hääräämisesi, onko sillä jotain tekemistä murhajuttujen kanssa?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Miten tuo oma juttusi liittyy Bodomiin, papi, silkkaa provoa?

Edit: pari kirjainta ja yksi sana lisätty.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Samaa voi kysellä edelleen, mutta sinä se aloittelit mainostuksillasi.
Muut kysymykset tulivat siitä johtuen.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ai jaa, jos joku täällä on youtuben osoitteita, tai tiettyja levyjen osoitteita laittanut, niin sekö ei muka ole mainontaa?

Minähän kysyin, olisiko Gussesta vetämään 360 astetta eli vaakapiruetin täyspitkällä linja-autolla, kuten Crazy-Mike sivullaan tekee.

No busakuskeja on niin erilaisia, jotkut tunnustelevat murhia ja jotkut leikkivät linja-autoilla.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:
Minähän kysyin, olisiko Gussesta vetämään 360 astetta eli vaakapiruetin täyspitkällä linja-autolla, kuten Crazy-Mike sivullaan tekee.
Kysyit missä?
Siks toiseks, miksi pitäisi pystyä se tekemään?
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja awa »

Miten sinä nikki Mikko82 koet tämän Gustafssonin vammojen raakuuden?

- Onko Sinulla, Mikko82 ammatillista faktaa?

- Tiedätkö, Mikko82 asiasta enemmön kuin muut?

Jääme odottamaan ...vastaustasi ...

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Täällähän on varmaan sairaalassakin työssä olleita, kuka siivoojana, kuka keittäjänä, kuka apuhoitajana, kuka missäkin...

Siltä pohjalta ei kuitenkaan kannata ryhtyä arvioimaan vanhan valokuvan perusteella, onko jollakin mustasilmä vaiko Brillen hematooma.

Gustafssonin asiakastietoihin on merkitty v.1960 asiantuntevan lääkärin toimesta "Brillen hematooma". Sitä kannattaa uskoa paremmin, kuin 40 vuotta myöhemmin vanhasta valokuvasta diagnoosin antanutta entistä apuhoitajaa.
Ainakin minäpidän sitä lääkärin merkintää luotettavampana. 8)
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Aikamoinen provoyritys Sariolalta, mutta en oolekaan ollut tietoinen, että Sarola on toiminut saraalassa joissain noissa tehtävissä, mitkä hän tuossa edellä mainitsee.

Nyt voinen ymmärtää sen, ettei Sariola aina tajua, miten mikin sairaus, tai taudin oireet ilmenevät.

Kyllä valokuvan perusteella ammattitaitoinen lääkäri, tai erikois-sairaanhoitaja, tai muuten vaan erikoistunut hoiva-alan henkilö pystyy melko pitkälle päättelemään, mistä vammasta on kyse.

Uskoisin täällä muutaman kirjoittaja, jotka ovat kuvien perusteella asioista kertoneet, tietävän myös mistä kirjoittavat.

Miten muuten lääkäri röntgen, tai MRI-kuvan perusteella, voisivat Sariolan mainitsemalla tavalla päätellä vammojen, tai saurauden laatua?

Kyllä ns Brillen hematooma on selvästi havaittavissa valokuvassa, jos sellainen on ja sen myöskin erottaa mustasta silmästä, jos on saanut esimerkiksi sairaanhoitajana lisäkouluusta.

Mikähän siinä on, kun tuossa jokin aika sitten, ehdotettiin sellaista, että sairaanhoitajille olisi "työnnetty" kaiken muun tekemisen lisäksi vielä lääkärinkin tehtäviä, eli potilaan vamma-asteiden arviointeja.

Miniäni ollessa erikois-sairaanhoitaja, niin uskon kyllä hänen sanaansa enemmän, kuin Sariolan.
Lukittu