Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Puusilma, sehän kääntyy ilmiselvästi kuusen kohtaa vasemalle, no olkoon sitten suoraa, heh heh, huono kevennys.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Puusilma, sehän kääntyy ilmiselvästi kuusen kohtaa vasemalle, no olkoon sitten suoraa, heh heh, huono kevennys.
Pihatontun paikka on piha: siellä se on aina pihalla. Vaikka vihalla.
:D
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Arska teorian luojakin saa kirjoitusormensa käyntiin, joten kerropa missä vaiheessa nyt olet teorioinesi?

Onko Arska taas tehnyt sinulle tunnustuksia, vai miksi olet tullut kivesi alta tänne toisia kiusaamaaan.

Missä vaiheessa rikosilmoituksesi Arskasta on, vai etkö ole sitä vieläkään saanut tehdyksi?

Johan aikaa sitten lupasin lähteä mukaasi todistajaksi, että saamme Arskan todellakin poliisin syyniin, mutta homma taisikin mennä nurin päin ja sinusta tuli syytetty, joka sai oikeudessa sakot, heh.

Voi Arska, minkä menit tekemään!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

^^^
Valokuvasta voidaan todellakin todeta, että polku ei tee mitään varsinaisia mutkia, vaan siinä on lievää aaltoilua, jota nyt ei mutkaksi voi sanoa. Olisiko tuo nyt noin 40m, jolla matkalla kuvan alareunasta teltan vasempaan reunaan piirretty suora pysy koko ajan polulla. Se todistaa, että polku on käytännössä lähes täydellisen suora. Hyvin lievää aaltoilua siinä on. Tästä ei jää epäselvyyttä, jos uskoo valokuvaan, ja miksi ei uskoisi.

Jollain muulla kohdalla polku voi tietysti tehdä vähän mutkiakin, mutta ei tällä osuudella. Sen todistaa valokuva.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo joo, käy nyt edes tutustumassa paikkoihin, vaikka eivät ne talvella samanlaisilta näytäkään, kuin kesällä.

Sano sitten, miten se polku mutkittelee ja tule vasta sen jälkeen pyytämään minulta anteeksi.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Arska teorian luojakin saa kirjoitusormensa käyntiin, joten kerropa missä vaiheessa nyt olet teorioinesi?

Onko Arska taas tehnyt sinulle tunnustuksia, vai miksi olet tullut kivesi alta tänne toisia kiusaamaaan.

Missä vaiheessa rikosilmoituksesi Arskasta on, vai etkö ole sitä vieläkään saanut tehdyksi?

Johan aikaa sitten lupasin lähteä mukaasi todistajaksi, että saamme Arskan todellakin poliisin syyniin, mutta homma taisikin mennä nurin päin ja sinusta tuli syytetty, joka sai oikeudessa sakot, heh.

Voi Arska, minkä menit tekemään!
Pihatontun paikka on piha.
Sielläkin se on aina pihalla.
Vaikka vihalla.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Joo joo, käy nyt edes tutustumassa paikkoihin, vaikka eivät ne talvella samanlaisilta näytäkään, kuin kesällä.

Sano sitten, miten se polku mutkittelee ja tule vasta sen jälkeen pyytämään minulta anteeksi.
Oli miten oli niin omituinen on asenne koko juttuun jos milloin kenenkin tulisi olla pyytelemässä neidiltä jotain anteeksi.

On mainiota että esim. sariola ei vaadi vastaavaa, ethän ehtisi muuta tekemäänkään. :lol: :lol:
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Pesonen

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Martti Pesosesta oli juttua ET-lehden numerossa 10/2007 sivu 47.
Jutussa kerrotaan tuolloin 72-vuotiaan Pesosen kanoottiharrastuksesta.
Hänen reittejään Bodomin surma-aamulta ei liene julkistettu, oli tuolloin iältään ilmeisesti 27 ja venepaikka oli muistaakseni murhaniemen tyvessä.

8)
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Näistä kulkureiteistä puheenollen olen aina ihmetellyt yhtä asiaa. Bodomin Mysteeriossa on selvitetty eri henkilöiden liikkumisia tuolla alueellan aina puoleen yöhön saakka. Jos oletetaan, että tuo seurue oli hieman alkoholia maistettuaan mennyt lahdelman ympäri vastakkaiseen niemeen, niin varmasti tuo seurue olisi huomattu. Sama on paluumatkan kanssa - kukaan ei ole havinnut mitään tuollaista seuruetta liikkuvan sen lahdelman ympäri sen Oittaan kartanon lehmihakojen kautta. Oikeudessa oli lisäksi todistaja, joka todisti, että sellainen kulkureitti oli mahdoton kulkea. Jos joku porukka olisi kuitenkin rytistellyt siitä suuntaan ja toiseen, olisi se joukkio havainnoitu monilta tahoilta. Näin ei kuitenkaan ole tapahtunut. Mitä tästä on pääteltävissä? Tuo neljän nuoren seurue ei ole tehnyt sitä matkaa lainkaan. No ellei sitten veneellä, mutta sekin olisi todennäköisesti havaittu. Kun lukee BODOMIN MYSTEERIOTA huomaa, että siellä oli tarkkailijoita aina puoleen yöhön saakka. Eli näyttää siltä, että tuo koko vierailu toisessa leirissä oli keksitty juttu! Se ei pitänyt paikkaansa.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No niin, sittenhän joku olisi nähnyt Sepin ja Gussen menevän toiseen niemen juttelemaan "kalpoikien kanssa", joten tuo "kalapojat" taitaa olla sekin keksitty tarina.

Jopa Gusse I Suuri sanoi, ettei siellä uimareitten lähdettyä ollut ketään eikä heitä käynyt kukaan katsomassa, eli jos kiilusilmä Arska olisi vaaninut puskissa pitkin iltaa, olisi kotkankatseinen ystävämme Gustafsson havainnut hänet, joka olisi taatusti tiennyt huutia Arskalle, sillä Gusse olisi varmaan oitis mennyt kyselemään, "otetaanks matsi, oteaanks matsi", ja tiedä, vaikka niin olisi käynytkin ja Arska saanut pataansa, sekä Nisse leukansa lonksumaan, joka sitten yöllä olisi vaikuttanut Arskan mielialaan murhaavasti.

No tuollaista epäilen, sillä siitä olisi ollut varmaan jotain Irmelin lauluvihkossa.

Joten tuosta edellisestä johtaa oiva aasinsilta siihen, kuinka Gusse muistaa, ettei kukaan käynyt heitä katsomasa, tai etteivät he poistuneet niemeltä, tai kukaan ei heitä missään vaiheessa tarkkaillut?

Olisiko muistiaukko voinut toimia niin, ettei Gusse muista vierailuaan toiseen leiriin, tai jonkun kiilusilmän vaanineen puskissa.

Edes sitä Gusse ei ole havainnut, että keskiniemessä on ollut populaa vielä puolen yön aikaan ja eikö siellä vesillä tainnut joku venekin liikkua, olisi kait tuollaiset asiat muistanut, kun muisti niin tarkkaan uimareissutkin, vaikka ei sitä, olivatko omat vai tyttöjen uikkari jalassa.

Omia ei ainakaan poliisin luovuttamissa kamoissa ole, eivätkä Gussen uikkarit esiinny millään muullakaan listalla.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:No niin, sittenhän joku olisi nähnyt Sepin ja Gussen menevän toiseen niemen juttelemaan "kalpoikien kanssa", joten tuo "kalapojat" taitaa olla sekin keksitty tarina. .......

.
Juuri niin!

Mutta tässä onkin se pääasia, että se MS:n kertomus oikeudessa näyttää olevan auttamattomasti keksitty. Sillä ei ole vastinetta todellisuudessa. Siltä se näyttää.

Tuo NG:n kertomus lauantai-iltana nähdyistä kahdesta miehestä keskiniemessä saattaa myös olla "väärä muisto". Tuo on esitetty vasta v. 2004 ja voidaan arvioida, että muistikuvat ovat jo sekaantuneet, ja tuollaiset miehet on voitu kohdata joskus toisessa yhteydessä. Ainakaan tuota tietoa ei voida pitää luotettavana. Niinkuin ei myöskään MS:n kertomusta. Oikeuden päätökselläkin MS:n kertomus on todettu "epäluotettavaksi". Olen samaa mieltä.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jahas, että Sariola on sitä mieltä, jotta Gusse vain sattuu muistamaan väärin, mutta M.S. taas ilmiselvästi valehtelee.

Vai ovat muistikuvat sekaantuneet ja Gusse yhtäkkiä pidätettynä ollessaan muistaakin, että olihan hän mennyt Sepon kanssa muualle murhaniemestä ja tavannut siellä jopa parit kalapojat?

Oliko se silloin, kun Gussella olivat omat uikkarit jalassa, vai tyttöjen simmarit päällä, sillä eiköhän tuo ole sen uintireissun aikana sitten tapahtunut, eli sen yöllisen, jolloin Gusse luuli veden yön aikana lämmenneen niin paljon, että olisi voinut mennä "vehkeitään" kutistamatta uimaan, mutta pahus kun vesi oli edelleenkin kylmää.

Voi tuon Sariolan juttuja höh !!!!!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:
Tuo NG:n kertomus lauantai-iltana nähdyistä kahdesta miehestä keskiniemessä saattaa myös olla "väärä muisto". Tuo on esitetty vasta v. 2004 ja voidaan arvioida, että muistikuvat ovat jo sekaantuneet, ja tuollaiset miehet on voitu kohdata joskus toisessa yhteydessä. Ainakaan tuota tietoa ei voida pitää luotettavana. Niinkuin ei myöskään MS:n kertomusta. Oikeuden päätökselläkin MS:n kertomus on todettu "epäluotettavaksi". Olen samaa mieltä.
Saattaa olla väärä muisto, mutta se muisto tuli mieleen vasta poliisikuulusteluissa 2004 - miten juuri silloin mieleen tupsahti?

Rikoksen ratkaisemisen kannalta vain oleellinen tieto puuttui! No se jäi Tuomisen arvioitavaksi - siinä oli kaksi murhaajakandidaattia tarjottimella - no mutt niillä oli matoja ja kaloja .....?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti: .......
Saattaa olla väärä muisto, mutta se muisto tuli mieleen vasta poliisikuulusteluissa 2004 - miten juuri silloin mieleen tupsahti?

Rikoksen ratkaisemisen kannalta vain oleellinen tieto puuttui! No se jäi Tuomisen arvioitavaksi - siinä oli kaksi murhaajakandidaattia tarjottimella - no mutt niillä oli matoja ja kaloja .....?

- hymm -
Muisto saattoi olla oikea, tai muisto saattoi olla väärä, mutta sillä ei ole edes suurta merkitystä, koska tuolle muistolle ei todellisuudessa voinut rakentaa yhtään mitään, sillä kaikissa tapauksissa tuo muisto oli epäluotettava, eikä sille voinut antaa todistusarvoa, sillä 44 vuotta on pitkä aika.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

On se vaan kumma, ettei millään, mikä on raskauttavaa Gustafssonin kannalta, niillä ei ole Sariolan mielestä mitään merkitystä.

Mikään Gustafssonin selvistä valehteluista ei ole mitään, sillä niinhän ihminen voi muistaa väärin, varsinkin kun aikaa on kulunut, höh.

Minä olen asiasta tasan eri mieltä.
Kyllä tuollaisen tragedian jokainen läpi käynyt muistaa kaiken ihan varmasti, vaikka ei haluaisikaan.

Jos pojat ovat käyneet joskus alkuillasta juttelemassa kalapoikien kanssa keskiniemessä, niin kyllä sen muiston olisi pitänyt olla Gussen mielessä jo -60 luvulla, mutta miksi vasta 2004 portti aukeni ja tuo tiedon jyvänen pääsi karkuun.

Miksi portti ei sitten auennut enemmän ja kaikki kateissa olleet tiedot karanneet sieltä lukkojen takaa.

Kenties karkasikin ja siitä se kuuluisa sanonta, jonka Tuominenkin oikeudessa lausui.
Vastaa Viestiin