"Tähtimuusikko" viestitteli 12-vuotiaalle fanitytölle - tarjosi tälle täysi-ikäisenä kokaiinia

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Amandalooni
Olivia Benson

Re: "Tähtimuusikko" viestitteli 12-vuotiaalle fanitytölle - tarjosi tälle täysi-ikäisenä kokaiinia

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Mua kauhistuttaa tää ajojahti! Ei mee kauaa, ku saadaan varmaan lukea, et Kuoppala poistunut keskuudestamme.
Noi superfanit voi olla todellisia sekopäitä.

Mul on nyt ristiriitanen tunne, et jaanko erään toisen fanin instanimimerkin tähän. Viimeinen päivitys hällä 2024 huhtikuussa. Lähinnä tuli olo, et onko nähnyt kirjan ja sit im..

Mä en näe, et Kuoppala ois tehnyt mitään niin pahaa, et tämmönen helvetin kauhee joukkohyökkäys häntä kohtaan nyt. Nykyajan muodin ja metoo-juttujen ihannoin mukaan pitää heti hyökätä ja olla aallon harjalla tuomitsemassa, ilman suurempia omia ajatuksia tai edes faktoja.

Edelleen ihmettelen, että miksi siitä ei puhuta, tai selvitetä, keiden kaa tää Saana harrasti seksiä 14v? Se ei kiinnosta juurikaan ketään. Miksi?

Tää toinen superfani on nimellä socialsuicidebomber_fan.
Jos im, ni tää fiktiivikirjottaja voi katsoa peiliin. Ja miettiä mitä paskaa on aiheuttanut monelle, koska ei saanutkaan Kuoppalaa itselleen.
poliisikoiran pentu
Martin Beck

Re: "Tähtimuusikko" viestitteli 12-vuotiaalle fanitytölle - tarjosi tälle täysi-ikäisenä kokaiinia

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

manearia kirjoitti: Su Heinä 12, 2026 1:32 pm
Kannattaa tosiaan lukea sen alkuperäisen jutun. Löytyy sivulta 24 nikki Pesukarhun kopsaamana.
Alkuperäinen juttu ei ole muuten kokonaisuudessaan sivulla 24. Se Hesarin kuukausiliitteen juttu on aika pitkä ja alkaa näin:

"Salainen ystävä

Saana Airtola kirjoitti kaksitoistavuotiaana kirjeen kuuluisalle muusikolle. Fanin ja ihailun kohteen välille syntyi suhde, jota he pitivät sielunkumppanuutena. Se ei päättynyt hyvin.

Sori, mä olen vähän myöhässä, Saana Airtola viestittää. Viisi minuuttia sovitun tapaamisajan jälkeen hän kävelee sisään turkulaisen hotellin aulaan.
”Bussit meni vähän huonosti. Ja mä en ole nukkunut hyvin, kun kokosin yöllä myöhään sulle tätä tiedostoa”, Airtola sanoo ja osoittaa kangaskassissa heiluvaa kannettavaa tietokonettaan.

Koneelta löytyvä tiedosto sisältää 128 sivua. Siihen on koottu viestejä Airtolan ja laajasti tunnetun tähtimuusikon kirjeenvaihdosta, yli kymmenen vuoden ajalta. Vaikka tekstiä on valtavasti, tiedostossa on vain pieni osa niistä viesteistä, joita muusikko ja Airtola ovat keskenään vaihtaneet. --"
-Martta-
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja -Martta- »

AlsSie kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 12:19 am
-Martta- kirjoitti: Su Heinä 12, 2026 8:42 pm Onhan tämä oiva esimerkki, ettei kannata käydä terapioimaan moniongelmaista ja varsinkaan lasta.
....
Vaan oliko kyse tytön auttamisesta tämän terapoinnin mielessä?

Itselle nousee tässä sellainen kuvio, että ensin 12-vuotiaana muusikkomies on kehunut tyttöä, puhunut tälle sielunkumppanuudesta ja mahdollisuudesta yhdessäoloon tulevaisuudessa samalla kun on (s.24 teksti) itse kertonut ongelmistaan tytölle - ei ole mainintaa että tyttö olisi tällöin "vaivannut" artistia ongelmillaan (näillä julkisuudessa olevien tietojen perusteella, tarvisi tietää kattava viestihistoria perustellumpaan johtopäätökseen, eli esittämäni on mietintää/mahdollista otaksuntaa julkisuuden kattamattomien tietojen johdosta), vaan mieleen tulee että tyttö on silloin 12-vuotiaana ollut ns. helpompi tapaus miehen dumpatessa omia pulmiaan tytölle tämän kenties tekemättä vielä samoin -- mutta sitten 15-vuotiaana tyttö onkin (tämä omaa mietintää s.24 tekstin perusteella) muuttunut hankalammaksi, hän on ehkä myös alkanut kertoa enemmän omista ongelmistaan ja siksi mies on alkanut viestitellä ilkeämmin ja pistänyt rajoja ja ehtoja keskustelunkäynnille - mies on kokenut tytön nyt liiaksi vaivaksi mutta ei ole silti laittanut välejä poikki, vaan täysi-ikäisyyden koittaessa he ovat siirtyneet nettiseksiin ja sitten hotellitapaamiseen, jossa mies on väitetysti tarjonnut hänelle alkoholia ja kokaiinia ja myöhemmin viestinyt, että olisi kaivannut tytöltä aloitetta seksiin. Viimeisimmästä lauseesta sen verran, että epäilen älykkääksi väitetyn miesmuusikon turvanneen näin selustaansa, yrittänyt olla varovainen monen vuoden groomaustyyppisen, epäterveen suhteen jäljiltä.

ELi tämän kuvion mukaan mies ei olisi mahdollisesti (ei voi tietää näillä tiedoin mitä nyt julkisuudessa, tarvittaisiin kattava viestihistoria heidän väliltään) ja ainakaan etupäässä terapoinut tyttöä, vaan yhteydenpito vetää mielestäni näillä tiedoin enemmän toiseen suuntaan. Jonkinlainen riippuvuussuhde tässä on myös molemminpäin ollut. Sekin on mahdollista kattamattomien tietojen valossa, että he ovat terapoineet toinen toisiaan, kunnes se on käynyt miehelle liian raskaaksi. Joka tapauksessa tiedossa oleva miehen käytös, 12 -vuotiaalle yhteisen tulevaiuuden avaaminen kunhan tämä vaan odottaaa sinne asti, vaikka itse on varattu ja vastapuoli on alaikäinen traumatisoitunut, vaikeista oloista kotoisin oleva tyttö, on ollut hälyyttävää. Myöhemmin sitten hän on koettanut ei niinkään irtautua täysin tytöstä vaan rajata kanssakäynnin itseään paremmin palvelevaksi/vähemmän rasittavaksi, muutoinhan (!) hän olisi laittanut välit poikki tyttöön ja ottanut yhteyttä tämän vanhempiin ja terapeuttiin että auttakaa tätä nyt ja hän ei ole enää tekemisissä tytön kanssa, ei ole tervettä yhteyttä.
Minulle tämä on helppo. Luuletko, ettei meillä kullakin tapahdu asioita. Miksi käy rypemään. Tässä nyt hippasen epästabiilit henkilöt kohdaneet.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
AlsSie
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja AlsSie »

-Martta- kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 12:48 am
-Martta- kirjoitti: Su Heinä 12, 2026 8:42 pm Onhan tämä oiva esimerkki, ettei kannata käydä terapioimaan moniongelmaista ja varsinkaan lasta.
....

Itselle nousee tässä sellainen kuvio, että ensin 12-vuotiaana muusikkomies on kehunut tyttöä, puhunut tälle sielunkumppanuudesta ja mahdollisuudesta yhdessäoloon tulevaisuudessa samalla kun on (s.24 teksti) itse kertonut ongelmistaan tytölle - ei ole mainintaa että tyttö olisi tällöin "vaivannut" artistia ongelmillaan (näillä julkisuudessa olevien tietojen perusteella, tarvisi tietää kattava viestihistoria perustellumpaan johtopäätökseen, eli esittämäni on mietintää/mahdollista otaksuntaa julkisuuden kattamattomien tietojen johdosta), vaan mieleen tulee että tyttö on silloin 12-vuotiaana ollut ns. helpompi tapaus miehen dumpatessa omia pulmiaan tytölle tämän kenties tekemättä vielä samoin -- mutta sitten 15-vuotiaana tyttö onkin (tämä omaa mietintää s.24 tekstin perusteella) muuttunut hankalammaksi, hän on ehkä myös alkanut kertoa enemmän omista ongelmistaan ja siksi mies on alkanut viestitellä ilkeämmin ja pistänyt rajoja ja ehtoja keskustelunkäynnille - mies on kokenut tytön nyt liiaksi vaivaksi mutta ei ole silti laittanut välejä poikki, vaan täysi-ikäisyyden koittaessa he ovat siirtyneet nettiseksiin ja sitten hotellitapaamiseen, jossa mies on väitetysti tarjonnut hänelle alkoholia ja kokaiinia ja myöhemmin viestinyt, että olisi kaivannut tytöltä aloitetta seksiin. Viimeisimmästä lauseesta sen verran, että epäilen älykkääksi väitetyn miesmuusikon turvanneen näin selustaansa, yrittänyt olla varovainen monen vuoden groomaustyyppisen, epäterveen suhteen jäljiltä.

ELi tämän kuvion mukaan mies ei olisi mahdollisesti (ei voi tietää näillä tiedoin mitä nyt julkisuudessa, tarvittaisiin kattava viestihistoria heidän väliltään) ja ainakaan etupäässä terapoinut tyttöä, vaan yhteydenpito vetää mielestäni näillä tiedoin enemmän toiseen suuntaan. Jonkinlainen riippuvuussuhde tässä on myös molemminpäin ollut. Sekin on mahdollista kattamattomien tietojen valossa, että he ovat terapoineet toinen toisiaan, kunnes se on käynyt miehelle liian raskaaksi. Joka tapauksessa tiedossa oleva miehen käytös, 12 -vuotiaalle yhteisen tulevaiuuden avaaminen kunhan tämä vaan odottaaa sinne asti, vaikka itse on varattu ja vastapuoli on alaikäinen traumatisoitunut, vaikeista oloista kotoisin oleva tyttö, on ollut hälyyttävää. Myöhemmin sitten hän on koettanut ei niinkään irtautua täysin tytöstä vaan rajata kanssakäynnin itseään paremmin palvelevaksi/vähemmän rasittavaksi, muutoinhan (!) hän olisi laittanut välit poikki tyttöön ja ottanut yhteyttä tämän vanhempiin ja terapeuttiin että auttakaa tätä nyt ja hän ei ole enää tekemisissä tytön kanssa, ei ole tervettä yhteyttä.
Minulle tämä on helppo. Luuletko, ettei meillä kullakin tapahdu asioita. Miksi käy rypemään. Tässä nyt hippasen epästabiilit henkilöt kohdaneet.
En nyt pääse ihan käsiksi näihin 2 virkkeeseen/lauseeseen "Luuletko, ettei meillä kullakin tapahdu asioita. Miksi käy rypemään." ? Pystytkö avaamaan?

Siitä olen samoilla linjoin, että tässä on hippasen epästabiilit ihmiset kohdanneet. Mutta toinen on heistä ollut alunperin aikuinen, toinen alaikäinen.
Mahdollisesti näin.
poliisikoiran pentu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

Amandalooni kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 12:26 am Mua kauhistuttaa tää ajojahti! Ei mee kauaa, ku saadaan varmaan lukea, et Kuoppala poistunut keskuudestamme.

Mul on nyt ristiriitanen tunne, et jaanko erään toisen fanin instanimimerkin tähän. Viimeinen päivitys hällä 2024 huhtikuussa. Lähinnä tuli olo, et onko nähnyt kirjan ja sit im..

Mä en näe, et Kuoppala ois tehnyt mitään niin pahaa, et tämmönen helvetin kauhee joukkohyökkäys häntä kohtaan nyt.
Ihan samat tuntemukset mulla. En kovin paljon seuraa musiikkielämää, mutta ihan inhimillisestä näkökulmasta ahdistaa. Mitä Suomessa oikein tapahtuu. Purkavatko kansalaiset omaa pahoinvointiaan tällaiseen helppoon kohteeseen, julkkikseen, joka voi tuntua kaukaiselta. Kunpa nähtäisiin vielä sekin, että muusikko selviää tästä ja jatkaa samalla alalla tai tekee jotain muuta mielekästä.
AlsSie
Olivia Benson

poliisikoiran pentu kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 1:00 am
Amandalooni kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 12:26 am Mua kauhistuttaa tää ajojahti! Ei mee kauaa, ku saadaan varmaan lukea, et Kuoppala poistunut keskuudestamme.

Mä en näe, et Kuoppala ois tehnyt mitään niin pahaa, et tämmönen helvetin kauhee joukkohyökkäys häntä kohtaan nyt.
Ihan samat tuntemukset mulla. En kovin paljon seuraa musiikkielämää, mutta ihan inhimillisestä näkökulmasta ahdistaa. Mitä Suomessa oikein tapahtuu. Purkavatko kansalaiset omaa pahoinvointiaan tällaiseen helppoon kohteeseen, julkkikseen, joka voi tuntua kaukaiselta. Kunpa nähtäisiin vielä sekin, että muusikko selviää tästä ja jatkaa samalla alalla tai tekee jotain muuta mielekästä.
Inhimillisestä näkökulmasta minuakin vähän ahdistaa se, että tällaista on päässyt käymään ja mitä siitä sitten seuraa - niin tytön kuin muusikon kannalta, vaikka muusikolla olikin aikuisena suurempi vastuu ja hänen olisi pitänyt laittaa yhteydenpito stoppiin ja jos oikeasti olisi halunnut tyttöä auttaa, niin ottanut yhteyttä tämän vanhempiin ja/tai terapeuttiin. Inhimilliseltä kantilta näen myös, että tässä on tosiaan 2 vähän epästabiilia kohdanneet, mutta toinen ollut alunperin alaikäinen ja toinen aikuinen ja jälkimmäisen olisi tullut olla puhumatta yhteisestä tulevaisuuden mahdollisuudesta tytölle ja tytön olisi tullut ymmärtää pakkomielteensä terapiassa, ja kaikki olisi mennyt ok. Sen sijaan päädyttiin vielä sinne hotelliin, ja vaikka seksiä ei käynytkään (paitsi nettiseksiä aiemmin), niin väitetysti juuri täysikäistyneelle tarjottiin alkoholia ja huumetta, ja sen jälkeen tyttö jäi myymään bentsoja miehelle vuoden ajaksi, jos muistan oikein. Elämässä ei ole täydellisiä ihmisiä, joskus rikkinäiset (ja kuka meistä olisi 100% ehyt) ihmiset auttelevat/terapoivat toisiaan mutta on siinäkin rajansa.

Toivoisin että kaikki olisi mennyt ok.

Muusikon ei tietenkään tarvitse tämän tapauksen takia tappaa itseään, sen sijaan hän voi ottaa opiksi, miten suhtautua etenkin alaikäisiin faneihin. Toivon edelleen, että tyttö ymmärtää myös osuutensa pakkomielteen osalta.

Sille mitä levy-yhtiöt ja ulkopuoliset tahot päättävät ei taideta voida mitään.

Mutta ei tässä mikään sarjamurhaaja ole kyseessä eikä demonisoinnille ole tarvetta. Inhimillisyyttä tarvitaan. Ja rajoja. Voihan olla että tästä tapauksesta seuraa jotakin hyvääkin. Julkkikset paremmin miettimään yhteydenpitoja fanien kanssa. Että kaikki menisi ok.
Mahdollisesti näin.
-Martta-
Martin Beck

AlsSie kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 12:55 am

En nyt pääse ihan käsiksi näihin 2 virkkeeseen/lauseeseen "Luuletko, ettei meillä kullakin tapahdu asioita. Miksi käy rypemään." ? Pystytkö avaamaan?

Siitä olen samoilla linjoin, että tässä on hippasen epästabiilit ihmiset kohdanneet. Mutta toinen on heistä ollut alunperin aikuinen, toinen alaikäinen.
Nyt päästään jännään aihseen. Miten tämän vanhemmat piti lapsestaan huoltota. Oottelen heidän kommentteja.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut ;)
AlsSie
Olivia Benson

-Martta- kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 1:42 am
AlsSie kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 12:55 am

Nyt päästään jännään aihseen. Miten tämän vanhemmat piti lapsestaan huoltota. Oottelen heidän kommentteja.
Vanhempien kommentointia ei tosiaan ole vielä näkynyt, maininta on ollut että tyttö olisi lähtöisin epävakaista (tms) oloista. Vanhempien olisi tarvinnut pitää enemmän huolta tytöstä. Mutta edelleen en pääse aiemmin kirjoittamiesi/kysymäni lauseiden logiikkaan.
Viimeksi muokannut AlsSie, Ma Heinä 13, 2026 1:56 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mahdollisesti näin.
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

AlsSie kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 1:15 am

Inhimillisestä näkökulmasta minuakin vähän ahdistaa se, että tällaista on päässyt käymään ja mitä siitä sitten seuraa - niin tytön kuin muusikon kannalta, vaikka muusikolla olikin aikuisena suurempi vastuu ja hänen olisi pitänyt laittaa yhteydenpito stoppiin ja jos oikeasti olisi halunnut tyttöä auttaa, niin ottanut yhteyttä tämän vanhempiin ja/tai terapeuttiin. Inhimilliseltä kantilta näen myös, että tässä on tosiaan 2 vähän epästabiilia kohdanneet, mutta toinen ollut alunperin alaikäinen ja toinen aikuinen ja jälkimmäisen olisi tullut olla puhumatta yhteisestä tulevaisuuden mahdollisuudesta tytölle ja tytön olisi tullut ymmärtää pakkomielteensä terapiassa, ja kaikki olisi mennyt ok. Sen sijaan päädyttiin vielä sinne hotelliin, ja vaikka seksiä ei käynytkään (paitsi nettiseksiä aiemmin), niin väitetysti juuri täysikäistyneelle tarjottiin alkoholia ja huumetta, ja sen jälkeen tyttö jäi myymään bentsoja miehelle vuoden ajaksi, jos muistan oikein. Elämässä ei ole täydellisiä ihmisiä, joskus rikkinäiset (ja kuka meistä olisi 100% ehyt) ihmiset auttelevat/terapoivat toisiaan mutta on siinäkin rajansa.

Muusikon ei tietenkään tarvitse tämän tapauksen takia tappaa itseään, sen sijaan hän voi ottaa opiksi, miten suhtautua etenkin alaikäisiin faneihin. Toivon edelleen, että tyttö ymmärtää myös osuutensa pakkomielteen osalta.

Mutta ei tässä mikään sarjamurhaaja ole kyseessä eikä demonisoinnille ole tarvetta. Inhimillisyyttä tarvitaan. Ja rajoja. Voihan olla että tästä tapauksesta seuraa jotakin hyvääkin. Julkkikset paremmin miettimään yhteydenpitoja fanien kanssa. Että kaikki menisi ok.
Mikä tyttö? Katkeroitunut rahanhimoinen nainen, joka mt-sairas. Ai nii, sil verukkeel on syyntakeeton, näin joku sanoi. Unohti vaan sen, et Kuoppalallakin mt-lääkkeet, mut silti hän on samoilla spekseillä syyllinen. Niinkö?
AlsSie
Olivia Benson

Amandalooni kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 1:53 am
AlsSie kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 1:15 am

Mikä tyttö? Katkeroitunut rahanhimoinen nainen, joka mt-sairas. Ai nii, sil verukkeel on syyntakeeton, näin joku sanoi. Unohti vaan sen, et Kuoppalallakin mt-lääkkeet, mut silti hän on samoilla spekseillä syyllinen. Niinkö?
Alunperin oli alaikäinen, 12-vuotias kun yhteydenpito heidän välillään alkoi. Sitten täysi-ikäistyttyään nuori nainen, voi vielä tytöksikin kutsua juuri täysi-ikäistynyttä. Muusikko oli aikuinen ja vastuullisemmassa asemassa, julkisuuden henkilö. Olen kirjoittanut näistä aiemmin, ja ottanut vielä inhimillisen näkökulman mukaan.
Mahdollisesti näin.
-Martta-
Martin Beck

Mitä enemmän näitä juttuja ja kannanotoja katselen tässä, niin mitä on vanhemuus? On ihan hakusuudessa seurata, että vastuu kuluu ihan kaikile muulle. Kyllä tuon lapsen kotona on jo tuo perseily alkanut. Typerähä tämä julkisuuden henkilö ollut. Meidän kaikkien täytyy myös muistaa mitä on vanhemmuus. Vanhemuutta ei ulkosteta.
AlsSie
Olivia Benson

^ Ok muistutus tuossa : vanhemmuutta ei ulkoisteta. Ei tarvitse lapsienkaan lähteä hakemaan "turvallisia aikuisia" muualta, kun kotona olisi perusturvallisuutta ja asianmukaiset vanhemmat. Se olisi ideaalia. Osalla niin ei vaan ole ja sitten mennään niillä eväillä, millä mennäänkään.
Mahdollisesti näin.
LiamNeeson
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja LiamNeeson »

Muusikko, kuka sitten onkaan, on kyllä tehnyt ison virheen purkaessaan omaa elämäänsä alaikäiselle lapselle.
Ja maksaa siitä nyt hinnan jolla olisi kyllä päässyt terapeutin puheille, sekä hän että tyttö.
Mielestäni kyseinen muusikko pitää julkisesti "tuomita", jottei vastaavaa tule enää tapahtumaan. Ei hänen eikä muiden toimesta.
☆Yksi kerta on sattumaa, toinen kerta on yhteensattumaa, ja kolmas kerta on järjestelmällistä toimintaa♤
AlsSie
Olivia Benson

Kävin suihkussa ja katsoin ketjua uudestaan, nyt luulen käsittäväni, mitä Martta tarkoitti rypemiseen liittyvillä sanomisillaan: että miksi tyttö/nuori nainen on lähtenyt vuosia tapahtuneen jälkeen ottamaan asiaa esiin ns. "rypemään". No, tässähän on kirjan esillenoston lisäksi syynä se, mihin Liam Neesonkin tavallaan viittasi. Jonkinlaisen oikeuden hakeminen, asia on jäänyt vaivaamaan ja hänelle on tehty aiemmin väärin. Tosin tytön pakkomielle on vaikuttanut jo silloin aiemmin asioihin.
Joka tapauksessa, olen elämässä oppinut tähän mennessä hyvinkin sen, että nämä eivät ole aina asioita, joita ulkopuoliset käsittäisivät tai joita ulkopuolisten tulisikaan käsittää - joskus on tehtävä siten, mikä on tarpeen. Ihmisten välisiä asioita, joskus julkisuudessa. Jos alkuperäistä vääryyttä ei olisi ollut, ei olisi hintaa mitä maksettaisiin, eli ei kannata lähteä tekemään vääryyttä, jos ei ole valmis vastaanottamaan myöhemmin sen hinnan keruuta - meininki ei ole puhdasta, mutta joskus se vain on niin ja sillä lailla mennään. Joskus asioiden annetaan mennä läpi sormien, riippuu asioista, joskus taas ei. Se joka väärintekemisen aloittaa, se on avannut pelin, siihen mitä myöhemmin on tuta, reilumpaa, kuin se että toimitaan epäaidosti ja hyvistellään ja vaietaan (se menee tekijän pussiin, ei vastuuta) - jotta asiat menevät uomiinsa, joskus tarvitaan asioiden esilletuontia, totuutta, jälkipäin olevaa jonkinlaista oikeutta ja siitä voi tulla hässäkkää, mutta sellaista se on. Elämää sekin. Ei kannata lähteä perseilemään ja tekemään väärin toista kohtaan. Toisaalta sanotaan, että kaksi väärää ei tee yhtä oikeaa, mutta tämähän ei ihan pidä paikkaansa, yksi väärä, sitten oikaisu, tekee enemmän oikeaa, kuin jättö yhteen väärään - nämä asiat menevät, kuten menevätkään. Armollisuuttakin tarvitaan, mutta nämä koetaan sen mukaan kuin eletään. Monitahoisia asioita. Elämä opettaa oppejaan eikä se mene oppikirjan mukaan. Elämä! Aikalaista.
Mahdollisesti näin.
Le chat bleu
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Le chat bleu »

Kalapaliikki kirjoitti: Su Heinä 12, 2026 11:05 pm Jännä että on näin vaikeaa päästä eroon jostain alaikäisestä pyrkyristä. Jättää viestittelyt ja se on siinä. Tietty tollanen kuvottava läski joka on saanut jonkun egobuustin tekemällä paskaa musaa, tarttuu tilanteeseen heti :D. Toivottavasti sairausloma jatkuu ikuisesti, eikä kukaan itseään ja lapsia kunnioittava muusikko tee mitään yhteistyötä tuon mätisäkin kanssa.
Nimenomaan, ei vaan vastaa yhtään mitään. Tai jonkin geneerisen "hyvää kesän jatkoa", ja sitten hiljaisuus.

Jotenkin en ihan usko, että olisi halunnut "auttaa" jos fani olisi lapsen sijaan ollut vaikka keski-ikäinen täti-ihminen. Groomaukselta toi vaikuttaa.
Valo tunnelin päässä on luultavasti liekinheitin :lol:
Vastaa Viestiin