Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

cicero kirjoitti:
Itseasiassa marsalkka vähän lyhensi pyyntöäni eli ei tainnut löytyä sellaisat linkkiä jossa joku yritys tai hlö tai niin edelleen kehuu tätä yksityisetsiväfirmaa...
Lupasinko jossain vaiheessa sellaisen?
cicero kirjoitti:

juu, pistä vain...sellaiset hyvät joista näkyy esim. lähteet tai jotain vanhoja juttuja tai joku taho joka kehuu, vaikka entinen asiakas jolta on joku ollut kadoksissa...
Marsalkka:

Ei netistäkään kaikkea löydy.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Nanni
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Nanni »

Voisitteko marsalkka ja cicero millään selvittää noita juttujanne vaikka lautamiehissä, ja tulla tänne sitten kun pääsette yksimielisyyteen siitä mitä tänne kirjoitatte? :?: :?: Suunnitelkaa siellä, ja sitten vasta kirjoittakaa.
Nyt on jo yli 300 sivua kirjoituksia, ja eihän näitä hullukaan jaksa enää lueskella.
:roll:
Ennen niin mielenkiintoinen ketju on mennyt semmoseksi läpikahlailuksi. :(
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

En oikein tiedä miten tätä McCann-logikkaa pitäisi viedä eteenpäin.... Edellinen episodi perustui siihen, että se on syyllinen, jolla on alibi - nimittäin Kate McCann oli ainoa, joka ei poistunut kertaakaan illan aikana pöydästä, ja siitä huolimatta ikkuna aukeni kuin itsestään. Eli mistähän pitäisi nyt etsiä hänen tilalleen uusi syyllinen? Totuus kait on se, että ikkuna oli auki ja tyttö katosi?

Kate McCann mokasi kolmeen eri otteeseen, hän sanoi, että ikkunan olisi pitänyt olla kiinni, hän huomautti, että unilelun olisi pitänyt olla hyllyllä ja vielä viimeiseksi, että tytön petikin oli pedattu. Aika hyvä syy hankkia itsensä syylliseksi.

Jäikö ikkuna auki vahingossa?

Jos kyseessä on sellainen ikkuna, jonka oletan olleen, sen pystyy sulkemaan lukkoon asti ulkopuolelta, mutta ei aukaisemaan. Oletan, että ikkuna oli lähtiäisiksi tarkoitus lukita, niin, että kaikki todella näyttäisi siltä kuin Kate McCann ei olisi laittanutkaan tyttöä nukkumaan, vaan tehnyt hänelle jo jotakin aikaisemmin. Siinä ei olisi paljon enää selitykset auttaneet, mutta tuo ikkuna.... pahus, joku mokasi.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

mistä päättelet että ikkuna oli auki?

Katen jälkeen kukaan muu ei nähnyt Maddya kuin Gerry ja tuokin pienellä varauksella...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Sirpa

Tällä hetkellä 16 etsivää on työssä 24 tuntia vuorokaudessa. Ja tähän on sitten turha pyytää linkkiä. Ehkä joku löytää. :wink:
Sirpa

Unohdin mainita - seuraavan mokan sieppaaja teki ryhtyessään panikoimaan. Hyvätkin suunnitelmat menevät usein pieleen juuri sen vuoksi, että ihmisen psyykke on niin metka vekotin, eikä aina noudata järjen ääntä.
cicero
Michael Knight

Olen tänään seuraillut noita muun maalaisia foorumeita ja ihmiset eivät usko että nämä uudet vihjeet ovat tosia. Moni pitää tätä Mccannien uutena temppuna...itse en osaa oikein sanoa mitä ajatella mutta kyllä tämä jotenkin feikiltä tuntuu...

Tuossa aiemmin joku piti hölmönä Maddyn "dna-jälkien" ripottelu-teoriaa mutta näköjään tuolle samalle jutulle löytyy enemmänkin kannattajia...eli monet uskovat että tämä yksityisetsiväfirma on itseasiassa palkattu korjaamaan Mccannien julkisuuskuvaa...mene ja tiedä...

Itse uskon edelleen siihen, että Maddy on kuollut, mielenkiinnolla kuitenkin seurailen mitä etsinnöissä tapahtuu...veikkaan että etsinnät huipentuvat jossain vaiheessa tiukkaan tositilanteeseen josta ei sitten löydykään mitään....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Sirpa

Varmasti on ihmisiä, jotka näin toivovat - tyttöä ei etsittäisi oikeasti, ja McCannit vain haluaisivat kohottaa julkista kuvaansa ja kerätä rahaa, joillekin ihmisille tämä ajatus saattaa toimia kuin aikaisemmin puhumani vahvistusilluusio. On eri asia mitä sillä sitten halutaan omassa mielessä vahvistaa!? Kerrohan sinä, Cicero, että mitä sinä haluat näillä jutuillasi vahvistaa?
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Sirpa kysyi Cicerolta, mutta minä vastaan omasta puolestani, kun jäin asiaa miettimään.

Minä ainakin kommenteillani yritän saada tukea omille näkemyksilleni asiasta. Vahvistusta uskomuksilleni, kuvitelmilleni ja päätelmilleni.

Minulla on monessa asiassa elämäni aikana käynyt niin, että se kumma tunne on osoittautunut todeksi.

Tässä tapauksessa minut on koukuttanut tuo samainen tunne, joka heräsi hyvin pian lapsen kadottua.

Toki iloisin olisin, jos vaistoni olisi väärässä ja Madeleine, se pikku Madeleine, löytyisikin elossa jostain ilman suurempia traumoja. (tuolla luonnollisesti tarkoitan, että kaappaaja olisi joku onneton lapseton, eikä pedofili)
Viimeksi muokannut MissHolmes, Ma Loka 29, 2007 7:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cicero
Michael Knight

Sirpa kirjoitti:Varmasti on ihmisiä, jotka näin toivovat - tyttöä ei etsittäisi oikeasti, ja McCannit vain haluaisivat kohottaa julkista kuvaansa ja kerätä rahaa, joillekin ihmisille tämä ajatus saattaa toimia kuin aikaisemmin puhumani vahvistusilluusio. On eri asia mitä sillä sitten halutaan omassa mielessä vahvistaa!? Kerrohan sinä, Cicero, että mitä sinä haluat näillä jutuillasi vahvistaa?
en mitään. toivon tosiaan että tyttöä etsitään, niinkuin sanoin en oikein osaa sanoa mitä tästä ajattelisi. Voin kompata missholmesia ja sanoa että tietty tunne on vahvasti ollut mukana...ja vanhempien esiintyminen televisisossa vahvisti sitä tunnetta entisestään...
Sirpa

Aivan Miss Holmes: sanoit, että kommenteilla yrität saada tukea omille ajatuksille sekä vahvistusta uskomuksille, kuvitelmille ja päätelmille. Näin ihmiset yleensä toimivat (eivät kaikki).

Mutta eikö olisi järkevämpää etsiä vahvistusta omille ajatuksille jostakin muusta kuin "itsevahvistamisesta" - esimerkiksi tiedosta, tutkimuksesta ja analysoinnista, jolloin omat uskomukset ja kuvitelmat muokkautuisivat kohti totuutta, eikä vain kohti oman kuvitelman vahvistumista.

Tämä siis yleisesti, eikä tarkoita millään tavalla Miss Holmesin päätelmiä tai ajatuksia.

Katson, että intuitio on hieman eri asia kuin tämä mistä puhuimme ja intuitiivinen tunne/kokemus on aina analysoitava myös järjen kanssa. Muuten asiasta olen kanssasi samaa mieltä. Sanotaan, että viisas mieli syntyy intuitiossa tunteen ja järjen kautta.

Uskon, että monet koukutti juuri tuo mainitsemasi tunne Madeleinen kuolemasta heti katoamisen jälkeen, luulen sen myös olevan samaista "vahvistamista", koska ihmisen psyykeen on vaikea kestää ajatusta, että mitä tytölle mahdollisesti olisi voinut tapahtua muussa tapauksessa.

Tavallaan monet täällä ovat tuoneet ilmi juuri sen asian, että kuoleman ajatteleminen tässä tapauksessa on "armeliaampaa".
Sirpa

Tuo edellinen teksti ei koske, Ciceroa - hän ei ole vahvistamassa kyseisiä asioita, sen tiedän, ja luulen tietäväni mitä hän on vahvistamassa, mutta minun asiani ei ole sitä kertoa.

PS Anteeksi, jäi lisäys puuttumaan: me ihmiset olemme erilaisia.

Muun muassa saatamme puhuessamme suorittaa itsemme vahvistamista tai harrastaa asioiden torjuntaa, ja ne voivat näyttää pitkälti samanlaisilta ilmiöiltä.
Sirpa

Jouduin välillä katsomaan, ettei Skoone ole linjalla, jos laitan vielä viestin, häntä niin ärsyttää kun kirjoitan, toisaalta pelkään, että koska kolahtaa Raidin kärpäslätkä, kun juttu menee ohi (vaikka ei minun mielestäni) heh.

Sattuneesta syystä olen joutunut ajattelemaan tätä Madeleine-asiaa alusta lähtien eri tavalla kuin muut, ja olen monasti miettinyt, että olisinko itse sortunut tuohon kuoleman armahtavaan ajatukseen toisessa tilanteessa - saattaa olla.

Kysyisin Miss Holmesilta tästä tunteesta: lapsi on kuollut. Oletko varma (nimittäin minä en oikein tiedä...) että onko tunne intuitio eikä johdu juuri tuosta mitä edellä kirjoitin. Tai olisiko ajatusta siihen, että miten pystyisi erottamaan, että koska on kyse: torjunnasta, vahvistamisesta vaiko intuitiosta? Siis tarkoitan, että miten itse kukin meistä pystyisi erottamaan nämä ilmiöt itsessämme.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ma Loka 29, 2007 7:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
silentservice
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja silentservice »

No kohta kai kannattas perustaa kaksi eri topikkia. Toinen surma- ja toinen sieppausteorialle ja vielä kolmas vehkeilyteorialle kaupantekijäisiksi.

Jos tämä Metodon väki tuo esille jotakin konkreettista, on mielenkiintoista nähdä miten poliisin dna-, ruuminerite- kalmanhajujälkiin suhtaudutaan...

Aikamoinen kilpajuoksu tästä voi syntyä, jos poliisit yrittävät kiireesti saada näyttönsä pitäväksi ja toisaalta "Metodistit" puuhailevat jotakin manieenpuhdistusskeidaa esittäen kohta ties mitä.

Yksityisetsivätoiminnasta voi sanoa vaikkapa niin, että nettisivujen perusteella ei kukaan voi tehdä mitään päätelmiä työn pätevyydestä.
Käyttöliittymän layout ei kerro kenttätyön tasosta tai firman työntekijöiden älyllisestä kapasiteetista. Sivuja kun harvemmin etenkään isot firmat värkkäävät itse...
Sirpa

Totta. Iskitpä asian ytimeen! Kilpajuoksua näemmä käydään jo kovaa. Lujaa on kiljuttu, että yhtään ainoaa ketjua ei enää saa tulla, jossa mainitaan sana Madeleine, joten täällä sitä meuhkataan samalla hiekkalaatikolla kaikki laidasta laitaan. En kyllä tiedä, onko Madeleine-ketjuja ollenkaan niin paljon kuin on oikeinkirjoituksesta... Täytyy laskea...
Lukittu