"Tähtimuusikko" viestitteli 12-vuotiaalle fanitytölle - tarjosi tälle täysi-ikäisenä kokaiinia

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
swaghettiyolognese
Sofia Karppi

Re: "Tähtimuusikko" viestitteli 12-vuotiaalle fanitytölle - tarjosi tälle täysi-ikäisenä kokaiinia

Viesti Kirjoittaja swaghettiyolognese »

Amandalooni kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 12:26 am Mua kauhistuttaa tää ajojahti!
Ihmiset tuntuisivat tänä aikana janoavan verta.

En puolustele artistia, mutta en myöskään niele purematta tätä narratiivia.

Tässä ei kuitenkaan ole nykyisten tietojen valossa tapahtunut mitään rikosta. Jonkinlaista kirjeenvaihtoa on ollut, mutta meneekö tämä fanipostiksi? Vuosien mittaan viestejä on ruvennut kertymään, ja on juteltu elämästä ja ihan kaikesta, ilman mitään seksuaalista pohjavirettä.

Onhan se vähän epäilyttävää, mutta motiiveja voi olla niin monenlaisia. Voi miettiä omalle kohdalle, jos joku epävakaassa elämäntilanteessa oleva nuori ottaisi yhteyttä ja uskoutuisi, jatkaisiko sitä kirjeenvaihtoa ja koittaisi tsempata ja rohkaista tätä lasta? Itse varmaan jossain järjestyksessä toimisin niin, että pyrkisin varmistamaan että nuorella on kokemus siitä, että hänet nähdään, mutta toisaalta ottaisin myös aika välittömästi yhteyttä sosiaaliviranomaisiin.

Tässä tilanteessa toki tuo, että mm. sanoo 15-vuotiaalle jotain sen suuntaista, ettei nuori tule ikinä pystymään normaaleihin ihmissuhteisiin, on todella vitun omituista ja häiriintynyttä. Tämä on tottakai kontektista irti, ja on saattanut olla esimerkiksi leikkimielinen heitto johonkin aiempaan viestiin. Konteksti häviää ja asiat vaikuttavat jyrkemmiltä. Ainoa tapa saada rehellinen kuva tilanteesta olisi käydä koko viestiketju läpi, alusta loppuun. En yllättyisi jos nämä esiin nostetut kommentit olisivat jopa jotain leikkimielisen vittuilevia kuittauksia johonkin, mitä tämä tyttö on itse sanonut. Helppo keksiä esimerkkejä, joissa tuollaisen kuitin voisi heittää viittauksena vaikkapa outoon "ystävyyteen" nuoren fanin ja keski-ikäisen muusikon välillä. Irti kontekstista se kuulostaa paljon rankemmalta.

Siis mahdollisesti? En todellakaan sano, että asia on näin, mutta asia voisi olla näin.

Pitää myös muistaa että jos artisti on Vittu Mikko (ei varmistettu luotettavasta lähteestä, muistakaa), tyypillä on mennyt etenkin noihin aikoihin aika reippaasti överiksi monet asiat, ja on avoimesti kertonut psyykehäiriöistään ja piristeiden käytöstään. Stimulanttipäissään on saattanut olla jos jonkinlaisessa psykoosissa, ja näitä viestejä pitäisi tulkita myös sitä kautta.

Mutta siis, joo, ymmärrän ns. "kohun", mutta olen hieman huolissani siitä, miten nopeasti ja jyrkästi ihmiset ovat valmiita tuomitsemaan. Ilman mitään konkreettista varmuutta siitä, mitä on todella tapahtunut.

Pakko myös sanoa, etten olisi kovinkaan yllättynyt, jos tämä olisi vasta alkua jollekin laajemmalle vyyhdille joka rupeaa tästä purkautumaan.
RL11/6 kirjoitti: Ti Tammi 02, 2024 1:41 amKyllä me kaipaamme kovasti Adolf Hitleriä
Pesukarhu
Theo Kojak

Re: "Tähtimuusikko" viestitteli 12-vuotiaalle fanitytölle - tarjosi tälle täysi-ikäisenä kokaiinia

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

poliisikoiran pentu kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 12:37 am
manearia kirjoitti: Su Heinä 12, 2026 1:32 pm
Kannattaa tosiaan lukea sen alkuperäisen jutun. Löytyy sivulta 24 nikki Pesukarhun kopsaamana.
Alkuperäinen juttu ei ole muuten kokonaisuudessaan sivulla 24. Se Hesarin kuukausiliitteen juttu on aika pitkä ja alkaa näin:

"Salainen ystävä

Saana Airtola kirjoitti kaksitoistavuotiaana kirjeen kuuluisalle muusikolle. Fanin ja ihailun kohteen välille syntyi suhde, jota he pitivät sielunkumppanuutena. Se ei päättynyt hyvin.

Sori, mä olen vähän myöhässä, Saana Airtola viestittää. Viisi minuuttia sovitun tapaamisajan jälkeen hän kävelee sisään turkulaisen hotellin aulaan.
”Bussit meni vähän huonosti. Ja mä en ole nukkunut hyvin, kun kokosin yöllä myöhään sulle tätä tiedostoa”, Airtola sanoo ja osoittaa kangaskassissa heiluvaa kannettavaa tietokonettaan.

Koneelta löytyvä tiedosto sisältää 128 sivua. Siihen on koottu viestejä Airtolan ja laajasti tunnetun tähtimuusikon kirjeenvaihdosta, yli kymmenen vuoden ajalta. Vaikka tekstiä on valtavasti, tiedostossa on vain pieni osa niistä viesteistä, joita muusikko ja Airtola ovat keskenään vaihtaneet. --"
Säännöt kieltävät artikkelin kopioimisen sellaisenaan, siksi laitoin vain viestit.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Le chat bleu
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Le chat bleu »

Miksi ei saa tuomita, ns. omata mielipiteitä? Edelleenkään ei ole laitonta sekoittaa lapsen päätä (lapsen ollessa jo ennalta sekaisin), mutta jos on julkisuudessa ja on kiitos julkisuuden päässyt asemaan jossa tämmöinen sekoittaminen edes on mahdollista, niin pitää kestää ettei kaikkien mielestä toiminta ole ollut ihan ok, vaikka nimellisesti laillista olisikin ollut.

Ei se niin voi olla, että julkisuus sallitaan kun se on hyvää julkisuutta ja myy keikkoja, mutta siinä kohtaa kun ei tulekaan pelkkää kiitosta, niin asiasta ei sovikaan puhua.
Valo tunnelin päässä on luultavasti liekinheitin :lol:
swaghettiyolognese
Sofia Karppi

Le chat bleu kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 9:29 am Miksi ei saa tuomita, ns. omata mielipiteitä?
Tottakai saa tuomita ja omata mielipiteitä, mutta mielipiteiden soisi perustuvan johonkin muuhun kuin juorupalstojen spekulaatioihin.

Ensin tutkitaan, sitten vasta hutkitaan.
RL11/6 kirjoitti: Ti Tammi 02, 2024 1:41 amKyllä me kaipaamme kovasti Adolf Hitleriä
Le chat bleu
Neuvoja-Jack

Tutkitaan mitä? Eihän tämä oikeuteen ole menossakaan, ei tätä kukaan tutki sen enempää. Puhutaan moraalittomasta toiminnasta, ei laittomasta.

Jos saa keskustella vasta kun on lainvoimainen tuomioistuimen päätös, keskustelusta valtaosa on kiellettyä.
Ajan henki
Alokas

Viesti Kirjoittaja Ajan henki »

Aiheesta tehty kappalekin:
Tiia Karoliina - Mun lapsuuden idoli on pettymys

https://youtu.be/x4v6M_a9BaE?is=V8idVFz6eyD1aNaJ
swaghettiyolognese
Sofia Karppi

Le chat bleu kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 10:00 am Tutkitaan mitä? Eihän tämä oikeuteen ole menossakaan, ei tätä kukaan tutki sen enempää. Puhutaan moraalittomasta toiminnasta, ei laittomasta.

Jos saa keskustella vasta kun on lainvoimainen tuomioistuimen päätös, keskustelusta valtaosa on kiellettyä.
Keskustelu vs yksipuolinen lynkkaamismentaliteetti.
Rescuer
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Le chat bleu kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 10:00 am Tutkitaan mitä? Eihän tämä oikeuteen ole menossakaan, ei tätä kukaan tutki sen enempää. Puhutaan moraalittomasta toiminnasta, ei laittomasta.

Moraalittoman toiminnan kommentoiminen ja syyttäminen pedofiiliksi, väittäminen että tuo on vain ainut julki tullut tapaus jne. ovat kaksi eri asiaa.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Le chat bleu
Neuvoja-Jack

Rescuer kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 11:06 am

Moraalittoman toiminnan kommentoiminen ja syyttäminen pedofiiliksi, väittäminen että tuo on vain ainut julki tullut tapaus jne. ovat kaksi eri asiaa.
En ainakaan minä ole puhunut pedofiliasta yhtään mitään, vaan moraalittomasta toiminnasta. Ehkä kannattaa lainata sitä kommenttia, missä pedofiliasta puhutaan, jos sellainen kerran on.
Amandalooni
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Amandalooni »

Le chat bleu kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 11:12 am
Rescuer kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 11:06 am

En ainakaan minä ole puhunut pedofiliasta yhtään mitään, vaan moraalittomasta toiminnasta. Ehkä kannattaa lainata sitä kommenttia, missä pedofiliasta puhutaan, jos sellainen kerran on.
Onhan täällä vaikka kuinka monia pedari-kommentteja. Noh, porukalla näyttää muutenkin täällä olevan se tapa, ettei edes lueta ketjua, vaan tullaan ulostamaan vaan oma mielipide(ilman mitään faktojen tarkistelua tai muutakaan).
manearia
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja manearia »

poliisikoiran pentu kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 12:37 am
manearia kirjoitti: Su Heinä 12, 2026 1:32 pm
Kannattaa tosiaan lukea sen alkuperäisen jutun. Löytyy sivulta 24 nikki Pesukarhun kopsaamana.
Alkuperäinen juttu ei ole muuten kokonaisuudessaan sivulla 24. Se Hesarin kuukausiliitteen juttu on aika pitkä ja alkaa näin:

"Salainen ystävä

Saana Airtola kirjoitti kaksitoistavuotiaana kirjeen kuuluisalle muusikolle. Fanin ja ihailun kohteen välille syntyi suhde, jota he pitivät sielunkumppanuutena. Se ei päättynyt hyvin.

Sori, mä olen vähän myöhässä, Saana Airtola viestittää. Viisi minuuttia sovitun tapaamisajan jälkeen hän kävelee sisään turkulaisen hotellin aulaan.
”Bussit meni vähän huonosti. Ja mä en ole nukkunut hyvin, kun kokosin yöllä myöhään sulle tätä tiedostoa”, Airtola sanoo ja osoittaa kangaskassissa heiluvaa kannettavaa tietokonettaan.

Koneelta löytyvä tiedosto sisältää 128 sivua. Siihen on koottu viestejä Airtolan ja laajasti tunnetun tähtimuusikon kirjeenvaihdosta, yli kymmenen vuoden ajalta. Vaikka tekstiä on valtavasti, tiedostossa on vain pieni osa niistä viesteistä, joita muusikko ja Airtola ovat keskenään vaihtaneet. --"
Kiitos lisäyksestä! Eli tosiaan Pesukarhu oli kopsannut vain viestit ja niiden kontekstit, kun kokonaista artikkelia ei sääntöjen mukaan saa lisätä ketjuun.

Edit: "Salainen Ystävä" kokonaisuudessaan. Maksumuurin takana.

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000012082684.html
Paikalla
hedelmälaatikko
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja hedelmälaatikko »

"Appiukon" haastattelu:

"Kysyimme Ismolta mitä mieltä hän on tyttärensä miesystävästä Pyhimyksestä.

– No ei ole kyllä minun suosikkejani yhtään! En ole sitten yhtään sen tyylinen ihminen, että pitäisin hänestä, Partanen latasi.

Seuraavaksi tiedustelimme Partaselta, oliko hän tietoinen siitä, että Pyhimys on Hesarin jutussa oleva kohumuusikko, joka viestitteli vuosia alaikäisen kanssa.

– Joo tiedänhän minä sen. Se on aivan hirveää. En hyväksy sellaista mitenkään, maajussi tuhahti.

https://www.uuno.fi/pyhimyksen-kohu-jar ... apparista/
manearia
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja manearia »

hedelmälaatikko kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 2:07 pm "Appiukon" haastattelu:

– No ei ole kyllä minun suosikkejani yhtään! En ole sitten yhtään sen tyylinen ihminen, että pitäisin hänestä, Partanen latasi.

Seuraavaksi tiedustelimme Partaselta, oliko hän tietoinen siitä, että Pyhimys on Hesarin jutussa oleva kohumuusikko, joka viestitteli vuosia alaikäisen kanssa.

– Joo tiedänhän minä sen. Se on aivan hirveää. En hyväksy sellaista mitenkään, maajussi tuhahti.

Samasta artikkelista:

"Partasella on myös selvä näkemys siitä, että miksi hänen tyttärensä heilastelee Pyhimyksen kanssa.

– Veikkaan että hän on julkisuuden kipeä, ainakin jos on isäänsä tullut, rautakauppias lohkaisi lopuksi."

Pyhimys näköjään toimii magneettina juuri näille.
Keyser Söze
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Keyser Söze »

Pyhimys vuonna 2007 "Ei oo apuu edes vireeni kiristää, meil vekkari on ainoo, joka tykkää piristä"
Pyhimys vuonna 2020 "Ne tulee väittää väsyneeks, vaik oon vielki vireenis"
Vireeni tarkoittaa siis amfetamiinia.
On siellä enemmän tai vähemmän oltu aika pitkään stimulanteissa.
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

manearia kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 2:18 pm
hedelmälaatikko kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 2:07 pm "Appiukon" haastattelu:

Samasta artikkelista:

"Partasella on myös selvä näkemys siitä, että miksi hänen tyttärensä heilastelee Pyhimyksen kanssa.

– Veikkaan että hän on julkisuuden kipeä, ainakin jos on isäänsä tullut, rautakauppias lohkaisi lopuksi."

Pyhimys näköjään toimii magneettina juuri näille.
Painokoneet seis, valtakunnan absoluuttisen eturivin artistilla riittää naisia.

Jokohan muuten riittää viimeisillekin epäileville Tuomaille mittavan aihetodisteiden vuoren ohella tämä, että on Pyhimyksen naisystävän isän sana siitä, että tässä kohussa tarkoitettu artisti on nimenomaan Pyhimys? Ja mitä tulee "ajojahtiin" ja "lynkkausmielialaan", niin ei tässä ole sentään kukaan mitään väkivaltafantasioita heitellyt. Kunhan on tuomittu pikkutyttöjen kisuttelu, jota jotkut yrittävät epätoivoisesti maalata joksikin tytön "tukemiseksi".

Edellisen UMK:n aikanahan lähti se metalcorebändi kisasta vittuun kuin telkkä pöntöstä ja bändin toiminta ainakin siltä erää loppui, kun jostain tämänkaltaisesta levisi nimettömiä juoruja Jodelissa. Silloin olin itse sillä kannalla, että paljon savua ilman tulta, koska kukaan ei mitään viestejä julkaissut, mutta nyt niitä on julkaistu vino pino, eli ei muuta kuin piiput kuumana rapaa vaan esiteinin groomaajan niskaan.
Vastaa Viestiin