Nyt soimassa... ( ketju 3 )
-
Schimanski
- Adrian Monk
-
DJ M€atballz
Re: Nyt soimassa... ( ketju 3 )
Ensin oli Fingerprintz...
... ja sitten tuli The Silencers.
Vanhalta vuoden -87 CD-sinkulta kuunneltuani. Eka iso hitti Painted Moon RCA:n alaisuudessa 1987.
Fingerprintzin Best of-kokoelma pitäisi kyllä hankkia levyhyllyyn...
Vanhalta vuoden -87 CD-sinkulta kuunneltuani. Eka iso hitti Painted Moon RCA:n alaisuudessa 1987.
Fingerprintzin Best of-kokoelma pitäisi kyllä hankkia levyhyllyyn...
- Ross Sullivan
- James Bond (David Niven)
Kappas ^
Cypress Hill on menneisyydestä tuttu, mutta en tiennytkään, että ne on levyttänyt espanjaksikin. Pitääpä kuunnella.
Cypress Hill on menneisyydestä tuttu, mutta en tiennytkään, että ne on levyttänyt espanjaksikin. Pitääpä kuunnella.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
-
Schimanski
- Adrian Monk
-
Schimanski
- Adrian Monk
Oon auttamattomasti jäljessä ketjun biisien kuuntelussa. Haluaisin kuunnella kaikki, mutta elämä tulee esteeksi.
Kun olin pieni tyttö, pelkäsin tota ^^ M.A.Nummista. Muistaakseni se näytteli jossain "Herra Huu:ta" tjsp. Selkäpiitäni karmi.
Mutta itse biisiin. Tämä kuvailee ehkä pelkoja ja pettymyksiä, mitkä voi pojalle/miehelle syntyä mm.oman isänsä alkoholismista ja hylkäämisestä. Weezerin laulaja itse on kokenut sen.
Kun olin pieni tyttö, pelkäsin tota ^^ M.A.Nummista. Muistaakseni se näytteli jossain "Herra Huu:ta" tjsp. Selkäpiitäni karmi.
Mutta itse biisiin. Tämä kuvailee ehkä pelkoja ja pettymyksiä, mitkä voi pojalle/miehelle syntyä mm.oman isänsä alkoholismista ja hylkäämisestä. Weezerin laulaja itse on kokenut sen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Vieläkin naurattaa noi jotkut aiemmin linkitetyt biisit (mm. LexVeritas, DJ Meatballz, Wow) ja niistä tuli mieleeni tämä:
Aivan stnan raivostuttava, mutta jos tällainen auttaa lisäämään uskontoja koskevia epäluuloja, niin se on sen arvoinen.
(Ei silti millään pahalla uskovaisille. Tiedän, että uskonto saattaa parhaimmillaan olla mm. tärkeä mielenterveyden säätelykeino.)
Aivan stnan raivostuttava, mutta jos tällainen auttaa lisäämään uskontoja koskevia epäluuloja, niin se on sen arvoinen.
(Ei silti millään pahalla uskovaisille. Tiedän, että uskonto saattaa parhaimmillaan olla mm. tärkeä mielenterveyden säätelykeino.)
Heti perään toinen:
- Ross Sullivan
Joo, espanjakielinen tuotanto on jäänyt aika vähälle huomiolle. Biisithän eivät edes ole suoria käännöksiä.Bird kirjoitti: Ti Maalis 03, 2026 4:52 pm Kappas ^![]()
Espanja sopii paremmin B-realin liukuvaan flow:hun. Espanjaksi kappaleet runollisia mestariteoksia, joissa täydellinen flow. Katutarinatkin uskottavia (B-real ollut Bloods-jengin jäsen), mutta jengi- tai katutaustalla ei elvistellä.
Mitä te dorkat dorkailette?
- Ross Sullivan
Laitetaan välillä naisartistia tasa-arvon hengessä:
Mitä te dorkat dorkailette?
Kuuntelin tota julkaisua sen, minkä nyt ehdin ja tykkään mm. Loco En El Coco -biisin espanjalaisestakin versiosta.Ross Sullivan kirjoitti: Ti Maalis 03, 2026 9:31 pm Joo, espanjakielinen tuotanto on jäänyt aika vähälle huomiolle. Biisithän eivät edes ole suoria käännöksiä.
Espanja sopii paremmin B-realin liukuvaan flow:hun. Espanjaksi kappaleet runollisia mestariteoksia, joissa täydellinen flow. Katutarinatkin uskottavia (B-real ollut Bloods-jengin jäsen), mutta jengi- tai katutaustalla ei elvistellä.
Mitä nykyaikaan tulee, niin pidän vielä enemmän mm. tästä:
https://youtu.be/vX1fgqKXSsk?si=_ORn3wZ-s5Y54-l6
Ihan hyvä sinänsä. Ja tasa-arvoa kannattavana naisena voin toki antaa pisteitä myös lyriikkoihin, etenkin Helene Schjerfbeckiin liittyen.Ross Sullivan kirjoitti: Ti Maalis 03, 2026 9:43 pm Laitetaan välillä naisartistia tasa-arvon hengessä:
Omasta mielestäni tääkään ei ole kuitenkaan yhtä hyvää kuin vaikka tänne ketjuun aiemmin linkittämäni Kube.
Toki sitten taas joidenkin toisten mielestä toi mun linkkaama on ihan paskaa.
Pari biisiä siltä: