Johanna Hautamäki, 26 v. katosi Porissa 14.5.2010

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja cicero »

Kyllä Kokemäenjokeen hukkuneet on aina löydetty. Ruumis ei pääse huuhtoutumaan mereen sen verran kommervenkki on se suistoalue siellä että ruumis aina jää johonkin kiinni. Ja virtaukset menevät eri suuntiin riippuen kuinka syvällä joessa on, ruumis pyörisi vapaana ympyrää kunnes vajoaisi pohjaan :roll: Mä veikkaan kyllä että itsemurhan ollessa kyseessä metsä tuntuu oikeammalta vaihtoehdolta kuin joki ja kyllä sinne metsään helposti yksi ruumis piiloutuu. Joku tässä jutussa kyllä pistää vaistot surma-vaihtoehtoon, ettei vaan ruumis jonakin päivänä löydykin sitten mökin läheltä, peräti piha-alueelta...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Basil
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2010 12:51 pm

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja Basil »

Tuo oli kyllä hyvä huomio, että kaikki Kokemäenjokeen hukkuneet on aina löydetty. Vaikka kuinka muistelen, niin ei kyllä tule mieleen, että yhtään olisi jäänyt vuosien varrella löytymättä. Postimieskin löytyi, vaikka aikaa kuluikin.
Jos se viimeinen havainto oli 1km Kunnaksentieltä, niin siinä ollaan jo ohi Krootilantien, josta joelle pääsee. Seuraava kätevä reitti olisi Toukarintie, mutta sinne on jo matkaa kävellen reilusti ja taloja on paljon, joten havaintojakin olisi luullut tulevan.
Itsemurhan voi toki tehdä metsässäkin, mutta miten? Ei tainnut olla köyttä mukana. Pillereillä toki onnistuu missä vaan, mutta miksi olisi tietä pitkin kulkenut ensin 8-tielle päin ja sitten mennyt johonkin metsään?
Pitäisikö sittenkin antaa pieni mahdollisuus ajatukselle henkirikoksesta..
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Basil kirjoitti:Tuo oli kyllä hyvä huomio, että kaikki Kokemäenjokeen hukkuneet on aina löydetty. Vaikka kuinka muistelen, niin ei kyllä tule mieleen, että yhtään olisi jäänyt vuosien varrella löytymättä. Postimieskin löytyi, vaikka aikaa kuluikin.
Niin siis tämä seikka minuakin jäi Johannan tapauksessa häiritsemään.
Aikoinaan olin täälläpäin keskellä tapausta missä pieni poika katosi päiväkodista kesken päivän. Kokemäenjoesta hänetkin lopulta löydettiin, kuten useimmat muutkin rannan lähistöllä kadonneet.
Taitaa Johannan ruumis maata jossain metsässä edelleen. Itsemurhaa pitäisin tässä ekana vaihtoehtona, vasta sitten murhan. Mutta kun meillä ei ole isompaa tietoa Johannan taustoista eikä ilmeisesti tulekaan.
Eli lyhyesti ilmaistuna; uskomattoman leväperäistä toimintaa kun nuori nainen katoaa!!
Totuus
MollyMalone
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 8:43 pm

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Nostanpa tätäkin ketjua hieman ylöspäin. Nythän Johannan katoamisesta on jo lähes päivälleen kaksi vuotta. Onko pelkkää sattumaa että juuri nyt löytyi todella hyväkuntoinen kallo kahdessa osassa Kaarinasta joka saattaisi matsata Johannaan. Minulle jostain syystä tuli kallosta heti Johanna mieleen vaikka löytöpaikka on pitkällä katoamispaikasta.
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Totta tuokin. Olisiko jollain porukassa olleella noussut omantunnontuskat liian koviksi ja olisi tuonut kallon esille? Pakostakin varmasti tuo vuosipäivä tuo ajatuksia pintaan. Tuolla kallon omassa ketjussa oli tehty aika hyvä vertaus Johannan hampaisiin kääntämällä kallon kuva peilikuvaksi ja siinä oli kyllä aika hyvä match Johannan hammasriviin.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

LAWoman kirjoitti:Totta tuokin. Olisiko jollain porukassa olleella noussut omantunnontuskat liian koviksi ja olisi tuonut kallon esille? Pakostakin varmasti tuo vuosipäivä tuo ajatuksia pintaan. Tuolla kallon omassa ketjussa oli tehty aika hyvä vertaus Johannan hampaisiin kääntämällä kallon kuva peilikuvaksi ja siinä oli kyllä aika hyvä match Johannan hammasriviin.
Laitan tuon kallokuvan tännekin.

Kuva

Itse kalloketju taas löytyy tästä: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=20&t=12818

Jos joku ihmettelee tuota peilikuvaksi kääntämistä (selviää kyllä ketjustakin, mutta jos menee ohi tai ei jaksa lukea), niin tein sen tosiaan lähinnä sen vuoksi kun minusta kallon ja Johannan etuhampaissa oli huomattavia yhteläisyyksiä nopealla katsomisella. Siinä vaiheessa tosin nuo samankaltaisuudet olivat peilikuvana toisiinsa nähden (kun vertasi Johannasta otettua kuvaa ja kallokuvaa), joten ajattelin kokeilla kallokuvan kääntämistä peiliksi (uutisjutun mukaan Johannan lävistykset olivat juuri niillä puolilla mitä hänen kuvassaankin, joten ainoa mahdollisuus oli, että kallokuva oli syystä tai toisesta käännetty peilikuvaksi jossain vaiheessa). Hampaat alkoivat täsmäämään huomattavasti enemmän siinä vaiheessa, jopa pelottavan paljon mielestäni.

Nyt kun olen tuijotellut tuota hammaskuvaa sen vajaan vuorokauden, niin olen entistä vakuuttuneempi, että kyseessä on Johannan kallo. Silmäkuoppien muoto viittaa naiseen ja hampaissa näkyvä ikenen raja on mielestäni (varsinkin isossa etuhampaassa) samanlainen kuin Johannan kuvassa näkyvä, vinottain kohti toista etuhammasta alas laskeutuva ien. Joitain pieniä erilaisuuksia löytyy, mutta joku sanoi kalloketjun puolella sitä, että hampaat voivat muuttua hieman sen jälkeen kun kallo pyörii luonnossa pidempään. Tässä tapauksessa se selittäisi sen, miksi parin hampaan asento ei ehkä ihan täysin täsmää tuohon Johannan (rakeiseen ja huonolaatuiseen) kuvaan.

Ensimmäisenä tosiaan kiinnitin huomiota tuohon isompaan etuhampaaseen, joka on aika silmiinpistävä. Kallolla näyttäisi olevan samanlainen. Pienemmän etuhampaan vieressä oleva hammas tosin on kallolla etuhammasta lyhyempi, kun taas Johannalla se on kuvan perusteella pidempi - tämä tosin voisi olla ihan normaalia (voimakasta) kulumista, tai kenties hammas on jopa lohjennut ja se on paikattu aiempaa lyhyemmäksi (näin vältetään hammasluuta heikomman paikan osuminen alahampaisiin, jolloin paikka pysyy pidempään paikoillaan eikä irtoa niin herkästi.) Joku hammaslääketieteessä työskentelevä tosin totesi kalloketjussa, ettei kallo ole Johannan, mutta minulla on vain aika kovat mutut tästä nyt, että se kuitenkin olisi. Saapa nähdä, mielenkiinnolla jäänkin siis odottamaan lopullista vastausta.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

MollyMalone
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 8:43 pm

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Komppaan. Mielestäni tuo kulmahammas on edelleen kallossa ison etuhampaan takana vaikkei niin paljon kuin Johannan valokuvassa ja tippunut alemmas mutta muuten hampaat ovat mielestäni pysyneet yllättävän hyvin samnkokoisina . Mielestäni kalloissa joissa hampaat ovat edelleen kiinni, niissä on isommat välit hampaiden välillä mutta tässä hampaat ovat edelleen tosi lähellä toisiaan joten elävällä henkilöllä ne olisivat olleet osittain limittäin.

Miten Johanna tuonne olisi sitten päätynyt? Mieleen tulee että hän olisi jonkun mukana tai yksikseen autolla lähtenyt hakemaan jotakuta muuta bileistä Kaarinan suunnalta. Ottanut vaan meikkipussin mukaan ja luullut palaavansa samana iltana vielä takaisin mutta tyyppi onkinsitten tullut yksinään takaisin ja Johanna jäänyt. Tuolla Kaarinan suunnalla asuu ainakin saman ikäluokan ja vanhempiakin entisiä porilaisia ja monet bileetkin siellä on vietetty ainakin takavuosina lähistöllä sijaitsevilla kesäpaikoilla. Nykyisyydestä en tiedä mutta 70 -luvun lopussa syntyneitä entisiä ja nykyisiä porilaisia sielläpäin ainakin asusteli ja biletti vielä parisen vuotta sitten.
annaanna

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Myönnetään, että nuo hampaat nyt vähän sinnepäin ovat, mutta itse en kyllä toivoa herättelisi näin vähäisin tiedoin.

Ja Molly. Sun hahmotelmasi vähän kärsii tiedossamme olevista pikkujutuista. Edes se meikkipussi ei matkaan oo lähtenyt vaan siihen pihalle jäänyt. Mahdottomalla tohinalla ois lähtenyt :D . Jos siis vapaaehtoisesti paikalta poistunut. Auto kateissa?
MollyMalone
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 8:43 pm

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

annaanna kirjoitti:Myönnetään, että nuo hampaat nyt vähän sinnepäin ovat, mutta itse en kyllä toivoa herättelisi näin vähäisin tiedoin.

Ja Molly. Sun hahmotelmasi vähän kärsii tiedossamme olevista pikkujutuista. Edes se meikkipussi ei matkaan oo lähtenyt vaan siihen pihalle jäänyt. Mahdottomalla tohinalla ois lähtenyt :D . Jos siis vapaaehtoisesti paikalta poistunut. Auto kateissa?
Onhan se meikkipussi voinut tosiaan jäädä vahingossa, mä olen joskus vahingossa jättänyt käsilaukun auton katolle 8)Löytyi pihasta kun tulin takaisin, onneksi ei ollut kauan katolla keikkunut ja tippunut muualle. Autokaan ei olisi kateissa sillä uskon että kyydillä olisi lähtenyt tai kuskina jonkun toisen autolla. Kärsiikö tässä vielä joku muu yksityiskohta?
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Eikö se auto jäänyt sinne pihalle mistä lähti ja olisi lähtenyt (muka) jalkaisin paikalta...
Itse olen sillä kannalla, että tämä on henkirikos. Sen verran on hämärät nuo lähtökohdat tässä jutussa...
MollyMalone
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 8:43 pm

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Tiina kirjoitti:^Eikö se auto jäänyt sinne pihalle mistä lähti ja olisi lähtenyt (muka) jalkaisin paikalta...
Itse olen sillä kannalla, että tämä on henkirikos. Sen verran on hämärät nuo lähtökohdat tässä jutussa...
Mä olen alusta asti uskonut myös että henkirikoksesta on kyse. Enkä usko siihen että se auto oli siellä pihassa koko ajan vaan mikäli löydetty kallo osoittautuu Johannalle kuuluvaksi se on käynyt Kaarinassa asti. Ehkäpä myös meikkipussukka ja muut varusteet. Ne on vaan hämäykseksi viety takaisin sisään taloon, meikkipussi tippunut matkan varrelle eikä sitä ole sitten huomattu. Saattaa olla että Johanna on jo alkuvaiheessa väkisin tungettu autoon mukaan. Luin tätä ketjua uudelleen ja huomasin että Johanna on muuttanut Kankaanpäästä Turkuun 13-vuotiaana. Jokin yhteys tuonne Kaarinaan siis löytyy. Mun mielestä on myös aika käsittämätöntä että hän olisi tuosta ilmoitetusta osoitteesta lähtenyt kävellen noin myöhään (tai yleensäkään mihinkään aikaan).
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Jo yli kaksi vuotta kadonneena tämä nuori äiti.
Jokeen on tainnut kävellä kun ei ainuttakaan havaintoa mistään ole. Metsästä olisi jo varmaankin löydetty jo pelkän hajun perusteella.

Kaitpa näissä hukkumisissa vain aina joskus käy niin, ettei ruumis milloinkaan pääse nousemaan pinnalle vaan jää johonkin takertuneena lojumaan pohjiin ikiajoiksi. Kuten on varmaan Ristikankareenkin kohdalla käynyt.
Itse ovat nuo kummatkin tytöt tainneet sittenkin päivänsä päättää.
Totuus
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17207
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

cicero kirjoitti:Kyllä Kokemäenjokeen hukkuneet on aina löydetty.
Onko? Entä hän

Hautamäen katoaminen on joko tai - henkirikos vs. hukkuminen. Ja jälkimmäinen joko vahingossa tai tahallaan.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Basil
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2010 12:51 pm

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja Basil »

Minna Suomisen tapauksen uudesta käänteestä lukiessani tuli taas jotenkin sellainen olo, että olisiko tässä vähän samanlainen tapaus kyseessä. Eli henkirikos olisi sittenkin tapahtunut. Aikaahan on ollut reilusti hävittää ruumis. Katoamisen ja ilmoituksen tekemisen välissä on niin paljon aikaa, että ruumis voi olla viety ihan mihin vaan. Eniten kaikista katoamisista odotan, että tämä ratkeaisi jotenkin. On niin outo tapaus ja kun on vielä lähellä tapahtunut, niin toivoisi, että selvyys Johannan kohtaloon saataisiin jonain päivänä.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Johanna Hautamäki, katosi Porissa 2010

Viesti Kirjoittaja cicero »

Basil kirjoitti:Minna Suomisen tapauksen uudesta käänteestä lukiessani tuli taas jotenkin sellainen olo, että olisiko tässä vähän samanlainen tapaus kyseessä. Eli henkirikos olisi sittenkin tapahtunut. Aikaahan on ollut reilusti hävittää ruumis. Katoamisen ja ilmoituksen tekemisen välissä on niin paljon aikaa, että ruumis voi olla viety ihan mihin vaan. Eniten kaikista katoamisista odotan, että tämä ratkeaisi jotenkin. On niin outo tapaus ja kun on vielä lähellä tapahtunut, niin toivoisi, että selvyys Johannan kohtaloon saataisiin jonain päivänä.
Mun mielestä poliisi on tähän juttuun suhtautunut niin että ei tässä ihan vapaaehtoinen katoaminen ole kyseessä muttei heillä ole mitään merkkiä ruumiista niin asiaa on vaikea lähteä kaivelemaan mistään suunnasta ainakaan julkisesti. Minulle tulee mieleen että Johanna voisi löytyä haudattuna sieltä lähistöltä mistä oli mukamas jonnekin lähtenyt meikkipusseineen. Hukassa Johannan lisäksi on siis myös meikkipussi.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Vastaa Viestiin