Ravivalmentajan tappo Kaustisilla 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
delila
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Su Elo 17, 2008 12:38 pm
Paikkakunta: Kohtalaisen keskellä.

Re: Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja delila »

LAWoman kirjoitti:Intressant. Ja mielenkiintoista se, että jos Susanna Valkama on ollut tosi kaveria tekijän kanssa niin ei kuitenkaan ole yli vuoden jutustelun aikana tiennyt miten sana Kaustinen taivutetaan. Muutenkin asteen verran epäilyttävää, että on ollut juttua heti tuuppaamassa Seiskaan... 8)
No eihän kaveri tuota juttua ole paperille kirjoittanut, vaan toimittaja. Johan tuossa on "introssa" Kaustinen taivutettu väärin. Itselle on itsestäänselvyys taivuttaa Kaustisella, mutta kaikki eivät olekaan kuulleet kyseistä nimeä niin usein. Vrt. Oravainen yksikössä -> Oravaisilla moniossa. Kauniainen yksikössä -> Kauniaisissa monikossa. Kaustinen taitaa olla ainoita, ellei ainut, jossa yksikkö säilyy taivutuksessakin.

Seiskan juttu oli tuollaista perustasoa. Ainut, joka itselle otti silmään oli miehen sanominen totiseksi. Sitä kun ei kyseinen henkilö tuttavapiirissä tosiaankaan ollut. Ei kirjaimellisesti, eikä sanan muissa merkityksissä. Oli rento ja mukava naurattaja. Jäi jotenkin tuosta kuva, ettei ainakaan tuona iltana ole sopinut topakoiden naisten kuvioon, ja siksi vetäytynyt sivuun, ja ollut ns. totinen. No, hyvin ilmeisesti ei myöhemminkään sopinut Pian kuvioon..
Lioness
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 10:59 pm
Paikkakunta: Pohjolan peräkylä

Re: Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Lioness »

Onhan tästä tapauksesta liikkunut monenlaista versiota, itse olen kuullut, että tapahtumiin tosiaan liittyisi myös tämän epäillyn koira, joka kyseisenä yönä pääsi hengestään riidan päätteeksi, ja siitä järkyttyneenä/kiivastuneena/seonneena epäilty tappoi uhrin..päätelkää itse mitä on tapahtunut, mutta itse myös uskon tähän teoriaan eniten. Eihän mikään oikeuta tuollaista tekoa, mutta jos asian ajattelee tämän teorian mukaan, niin olisi ainakin selitys, että miksi päässä olisi naksahtanut, ja tällainen kauheus pääsi tapahtumaan.

Eli kun joku aiemmin kirjoitti että olisi tappanut oman koiransa portaille ikään kuin varoitukseksi, niin ihan niin asiat ei tietojeni mukaan mennyt, eli itse ei koiraa tappanut..
Luulo ei ole tiedon väärti.
Fargo
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 12:28 am

Re: Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Fargo »

Eli heikki viimeisenä yönä, helpottuneena siitä että viimein pääsee eroon väkivaltaisesta naisesta, tappaa tämän koiran? -Not likely.

Ja entäpä aiemmat väkivaltaisuudet? Oliko koiraa siis uhattu aimminkin...lol!
Lioness
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 10:59 pm
Paikkakunta: Pohjolan peräkylä

Re: Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Lioness »

Fargo kirjoitti:Eli heikki viimeisenä yönä, helpottuneena siitä että viimein pääsee eroon väkivaltaisesta naisesta, tappaa tämän koiran? -Not likely.

Ja entäpä aiemmat väkivaltaisuudet? Oliko koiraa siis uhattu aimminkin...lol!
Ei mitään lol, minä kun kuulin tämän teorian ihmiseltä, joka oikeasti tietää asiasta jotain. Ja jos sinä oikeasti tunnet kyseiset henkilöt tai jomman kumman, niin tietäisit, että tämä koira on aiheuttanut ongelmia jo aiemminkin, eli on kiusannut ja häirinnyt hevosia toistuvasti mutta tekijää ei ole kiinnostanut hoitaa asiaa, tai pitää koiraa kurissa. Ja koska kyseessä on ravitalli, ja hevoset jotka ovat arvokkaita niin hinnaltaan kuin taidoiltaan, voi niiden hermostuneisuus johtaa vaikka minkälaisiin onnettomuuksiin/ongelmiin ihan koti-tilallakin, jos dobermanni millä ei ole mitään rajoja tai kuria juoksentelee ympäri ämpäri hevosia härnäämässä ja ärhentelee hevosille.

Ehkäpä kyseisenä yönä vain asiat tulivat viimeinkin päätepisteeseen, joka johti tähän tapaukseen. Alkoholia nauttineina tuli riitaa koirasta ja sen käytöksestä, suututtiin, koira pääsi hengestään, kostettiin ja näin kävi..
Luulo ei ole tiedon väärti.
Fargo
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 12:28 am

Re: Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Fargo »

"Eli kun joku aiemmin kirjoitti että olisi tappanut oman koiransa portaille ikään kuin varoitukseksi, niin ihan niin asiat ei tietojeni mukaan mennyt, eli itse ei koiraa tappanut.."

No miten ne asiat sitten tietojesi mukaan menivät? Kuka sen koiran tappoi, ja kuka sen tappamisen sitten näki?

Ilmeisesti Lioness ei ymmärtänyt ed. viestiäni. Jos lähteesi kerran tietää miehen tapolle syyn, niin mikä oli aiemman puukotuksen ja muiden väkivaltaisuuksien syynä? Kaippa niillekin olette keksineet yhtä "ymmärrettävät" syyt.

Yleensä kun jätetty ihminen alkaa tehdä epätoivoisia tekoja, niin koko perhe teilataan samaan nippuun. Tappodraivin napsahtaessa päälle menee kerralla puoliso ja lapset -tässä tapauksessa ehkä koira.

En usko millään, että siellä olisi kaksi ihmistä heilunut puukon varressa. Käsittääkseni vain toisella oli väkivaltataustaa. Eroonpääsy hankalasta koirasta oli tuntien päässä, siinä vaiheessa valtaa helpotus eikä murhanhimo. Ellei sitten koira ole hyökännyt kimppuun, jolloin miehen olisi ollut pakko jotenkin puolustautua -sekään ei kyllä normaalia omistajaa yllytä tappamaan ihmistä.
Lioness
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 10:59 pm
Paikkakunta: Pohjolan peräkylä

Re: Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Lioness »

En tiedä mikä oli edellisen puukotuksen syy, en ole missään vaiheessa kieltänyt etteikö naisella olis väkivaltaista taustaa. Tuon kuulin jo heti tekoa seuraavana päivänä että ennenkin on puukon kanssa heilunut.
Mutta kuten sanoin, niin tällainen tieto minulla on. Se on ainakin 100% varma, että yksi koira kyseisenä yönä kuoli, tuskin on ihan tuulesta temmattu väite kun aiemminkin siitä jo joku kirjoitteli, ja myös se, että tekijä oli nauttinut muutakin kuin alkoholia.

Minäkin vain kerron mitä minä olen kuullut, ja koska asun lähellä kyseistä paikkakuntaa, niin en ihan pelkkien huhujen perässä kyllä kulje, ja kuten sanoin, niin en oikein usko että tämä juttu on tuulesta temmattu.

Mikä tässä minun teoriassani sitten olisi niin kamala hyväksyä jos se olisikin totta? En puolustele tekijää mitenkään, mutta tämäkin on yksi mahdollisuus. Ja sitä ihmettelen, että jos olisivat olleet eroamassa tai eronneet, niin miksi sitten viettivät yhdessä iltaa ja muiden mielestä kaikki oli heillä vielä paikallisessa baarissa hyvin?

Niin ja vielä, ei sitä tappamista kukaan nähnyt, mutta pienellä paikkakunnalla totuus tulee kyllä aina julki.
Minulle asian möläytti henkilö joka puhui hieman ohi suunsa.
Luulo ei ole tiedon väärti.
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Lioness kirjoitti:Se on ainakin 100% varma, että yksi koira kyseisenä yönä kuoli, tuskin on ihan tuulesta temmattu väite kun aiemminkin siitä jo joku kirjoitteli, ja myös se, että tekijä oli nauttinut muutakin kuin alkoholia.
100 %:sen varmassa asiassa kuitenkin hieman epäröintiä? Sellainen tunne vain sattui tulemaan.
Lioness kirjoitti:Minäkin vain kerron mitä minä olen kuullut, ja koska asun lähellä kyseistä paikkakuntaa, niin en ihan pelkkien huhujen perässä kyllä kulje, ja kuten sanoin, niin en oikein usko että tämä juttu on tuulesta temmattu.
Lioness kirjoitti:Mikä tässä minun teoriassani sitten olisi niin kamala hyväksyä jos se olisikin totta?
Tottakai teoriasi hyväksytään - Heti, kun sen tiedetään pitävän varmuudella paikkansa.
Lioness kirjoitti:Ja sitä ihmettelen, että jos olisivat olleet eroamassa tai eronneet, niin miksi sitten viettivät yhdessä iltaa ja muiden mielestä kaikki oli heillä vielä paikallisessa baarissa hyvin?
Itsekin vietin viime lauantaina iltaa entisen (pitkäaikaisen) avopuolisoni kanssa. Meiltä muutaman kerran kysyttiin, miten voimme olla samassa paikassa niin rauhallisesti, vaikka olemme eronneet. Miksi emme voisi? Ero tuli yhteisestä toiveesta, koska tulemme paremmin toimeen kun emme seurustele. Molemmilla on siitäkin huolimatta oma elämä. Ei kai se niin kummallista voi olla?
Lioness kirjoitti:Niin ja vielä, ei sitä tappamista kukaan nähnyt, mutta pienellä paikkakunnalla totuus tulee kyllä aina julki.
Niin tosiaan, vaikka kukaan ei ole ollut paikalla näkemässä. Itse asun n. 2500 asukkaan paikkakunnalla. Täälläkin tiedettiin 100 %:sen varmasti, että olin käynyt panemassa naimisissa olevaa miestä - Satuin vaan samaan aikaan olemaan Kreikassa - Toisella puolella maailmaa. Että näin..
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Lioness
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 10:59 pm
Paikkakunta: Pohjolan peräkylä

Re: Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Lioness »

Voi pyhä jysäys...En voi kertoa mistä olen asioita kuullut, kuitenkin taholta joka tietää tapauksesta.

Ja kyllä se koira pääsi hengestään, koska niitä on ollut kaksi, ja nyt on hengissä enää yksi.
Viimeksi muokannut Lioness, Ke Helmi 23, 2011 12:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luulo ei ole tiedon väärti.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Lioness kirjoitti:Ja kyllä se koira pääsi hengestään, koska niitä on ollut kaksi, ja nyt on hengissä enää yksi.
Niin ja siis uhriko se oli se, joka koiran tappoi ?
Jos näin, niin sitten ymmärrän kyllä naisen kilahtamisen paremmin. Monille kun tuo koira on kuin oma lapsi.
Lioness
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 10:59 pm
Paikkakunta: Pohjolan peräkylä

Re: Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Lioness »

Tiina kirjoitti:
Lioness kirjoitti:Ja kyllä se koira pääsi hengestään, koska niitä on ollut kaksi, ja nyt on hengissä enää yksi.
Niin ja siis uhriko se oli se, joka koiran tappoi ?
Jos näin, niin sitten ymmärrän kyllä naisen kilahtamisen paremmin. Monille kun tuo koira on kuin oma lapsi.
Just tätä olen ajanut tässä takaa koko aika, että tälle tekijällehän koirat oli lähestulkoot kaikki kaikessa, jopa omaa parisuhdetta tärkeämpiä. Joten ei voi tietää, mitä hänen päässään on liikkunut, jos on ollut vielä päihteiden vaikutuksen alaisena. Aiemminkin joku jo sanoi, että koirat oli meistä tärkeämpiä. Eli täytyy olla silloin jotain perää siinä, että koira olis päässyt hengestään, sillä hällä niitä ollut kaksi ja nyt ilmeisesti hengissä enää yksi.
Luulo ei ole tiedon väärti.
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Lioness kirjoitti:Voi pyhä jysäys...En voi kertoa mistä olen asioita kuullut, kuitenkin taholta joka tietää tapauksesta.
No tuskin sen henkilön nimestä mitään hyötyä olisikaan, vaikka sen kertoisit, en ainakaan tuntisi häntä. Haluaisin vain tietää, mikä suhde tällä taholla on ollut uhriin ja surmaajaan? Olen nimittäin ennenkin kuullut näistä tahoista, jotka "tietävät" - Sitten kuitenkin paljastuu, että kaikki on ollut pelkkää arvailua ja huhupuhetta, mitä on puhutaan kylillä.

Ja tosiaan, olisin halukas myöskin tietämään, kumpiko sen koiran on surmannut: uhri vai surmaaja? Kyllä itsekin humalapäissäni suuttuisin avopuolisolleni, jos hän menisi tappamaan lemmikkini yllättäin. Ja siitä ei sitten puhumalla selvittäisi - Nyrkkiä saisi niin maan perkeleesti (ihan tappoon en kuitenkaan ryhtyisi, toivottavasti).
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Lioness
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 10:59 pm
Paikkakunta: Pohjolan peräkylä

Re: Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Lioness »

Geissimummo kirjoitti:
Lioness kirjoitti:Voi pyhä jysäys...En voi kertoa mistä olen asioita kuullut, kuitenkin taholta joka tietää tapauksesta.
No tuskin sen henkilön nimestä mitään hyötyä olisikaan, vaikka sen kertoisit, en ainakaan tuntisi häntä. Haluaisin vain tietää, mikä suhde tällä taholla on ollut uhriin ja surmaajaan? Olen nimittäin ennenkin kuullut näistä tahoista, jotka "tietävät" - Sitten kuitenkin paljastuu, että kaikki on ollut pelkkää arvailua ja huhupuhetta, mitä on puhutaan kylillä.

Ja tosiaan, olisin halukas myöskin tietämään, kumpiko sen koiran on surmannut: uhri vai surmaaja? Kyllä itsekin humalapäissäni suuttuisin avopuolisolleni, jos hän menisi tappamaan lemmikkini yllättäin. Ja siitä ei sitten puhumalla selvittäisi - Nyrkkiä saisi niin maan perkeleesti (ihan tappoon en kuitenkaan ryhtyisi, toivottavasti).
Niin siis ei ole tuntenut uhria eikä surmaajaa, mutta työnsä kautta tietää ilmeisesti asiasta..Ja itse siis olen kuullut tältä henkilöltä että uhri olisi surmannut koiran, ja surmaaja sen jälkeen uhrin. Yöllinen riita kärjistynyt tähän pisteeseen..
Luulo ei ole tiedon väärti.
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Lioness kirjoitti:Niin siis ei ole tuntenut uhria eikä surmaajaa, mutta työnsä kautta tietää ilmeisesti asiasta..Ja itse siis olen kuullut tältä henkilöltä että uhri olisi surmannut koiran, ja surmaaja sen jälkeen uhrin. Yöllinen riita kärjistynyt tähän pisteeseen..
Eli asia ei ole 100 %:sta faktatietoa, kiitos.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Lioness
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 10:59 pm
Paikkakunta: Pohjolan peräkylä

Re: Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Lioness »

Geissimummo kirjoitti:
Lioness kirjoitti:Niin siis ei ole tuntenut uhria eikä surmaajaa, mutta työnsä kautta tietää ilmeisesti asiasta..Ja itse siis olen kuullut tältä henkilöltä että uhri olisi surmannut koiran, ja surmaaja sen jälkeen uhrin. Yöllinen riita kärjistynyt tähän pisteeseen..
Eli asia ei ole 100 %:sta faktatietoa, kiitos.
Kyllä on 100% faktatietoa. Sen tarkemmin en voi sanoa. Ugh, olen puhunut.
Luulo ei ole tiedon väärti.
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2913
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Poliisi tutkii väkivaltaista kuolemaa Kaustisilla

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Turhaa alkaa täällä kiistellä mikä on faktaa ja ei. Ne faktat tulee sitten esille virallisista läheistä, kun on sen aika.
Spekuloida saa mun mielestä aina. Eikö tämä minfo osittain sitä varten ole olemassakin... :wink:
Ehkä olen sinisilmäinen tai jotain, mutta voisin hyvinkin uskoa tuon Lionessin laittaman jutun todeksi. Siinä olisi surmaaja ollut motiivi tappaa miehensä, jos mies on ensin päästänyt koiran hengiltä.
Vastaa Viestiin