Yli 20-vuotiaille: kiinnostaisiko sakkoliha?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Kiinnostaisiko sakkoliha?

Hyi helv*, ei!
20
26%
Ei.
30
39%
Kyllä, mutta tiedän että se olisi väärin.
8
11%
Kyllä, mutta pelkään että jäisin kiinni.
7
9%
Kyllä, mutta ei ole ollut tilaisuutta.
3
4%
Olen kokeillutkin.
8
11%

Ääniä yhteensä: 76

Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

markja kirjoitti: Monet aikuisetkin harrastavat "suhteita" vain seksin vuoksi, ilman aikomustakaan "viettää laatuaikaa" muissa merkeissä toisen osapuolen parissa.
Se on totta. Monet iän puolesta aikuiset mutta henkiseltä tasoltaan varhaisteini-ikäiset harrastavat suhteita vain seksin takia ilman ajatustakaan mistään vakavammasta. 8)
Nothing is quite what it seems
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Maybrick kirjoitti:
markja kirjoitti: Monet aikuisetkin harrastavat "suhteita" vain seksin vuoksi, ilman aikomustakaan "viettää laatuaikaa" muissa merkeissä toisen osapuolen parissa.
Se on totta. Monet iän puolesta aikuiset mutta henkiseltä tasoltaan varhaisteini-ikäiset harrastavat suhteita vain seksin takia ilman ajatustakaan mistään vakavammasta. 8)
Mitä ihmettä? Miten toi boldattu kohta liittyy yhden perustarpeen tyydyttämiseen?? Nyt se raamattu kiinni ja silmät auki, eihän tuossa ole mitään järkeä.
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

markja kirjoitti:
hidas mutta heikko kirjoitti:20v tyyppi voisi odottaa että se kiva 15v aikuistuu
Miksi? Oletatko, että kahden ihmisen välisen suhteen pitää aina olla jokin suunnilleen avioliittoon tähtäävän sielunkumppaneiden ja elämänkumppanien kohtaaminen? Eipä se sitä ole. Monet aikuisetkin harrastavat "suhteita" vain seksin vuoksi, ilman aikomustakaan "viettää laatuaikaa" muissa merkeissä toisen osapuolen parissa.
Niin puhut aikuisesta mutta tuo 15v ei ole sinne päinkään. Eli suosittelen aikuisesta puhuttaessa sitä alaikärajaa vedettävän siihen mihin se kuuluu eli 18v. Se ei tietenkään takaa sitä että kyseinen henkilö olisi kypsynyt aikuisen tasolle mutta eipä ainakaan kellään ole valittamista. varsinkin seksisuhteessa kannattaa odottaa että tyyppi on täysi-ikäinen.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Maybrick
Perry Mason

Ei ole raamatuista kyse. Sanoinhan jo etten mielelläni avaa kys. opusta. Sen sijaan olen hyvä muistamaan mitä olen kuullut. Mutta edelleen olen sitä mieltä että ihmisellä ja eläimellä on jokin pieni ero. Ihmisen parittelu on jo ajatuksena vastenmielinen. Se on eläinten hommaa. Eläimellä ei ole edellytyksiä muuhun, ihmisellä on (tai pitäisi olla?)
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Maybrick kirjoitti:Ei ole raamatuista kyse. Sanoinhan jo etten mielelläni avaa kys. opusta. Sen sijaan olen hyvä muistamaan mitä olen kuullut. Mutta edelleen olen sitä mieltä että ihmisellä ja eläimellä on jokin pieni ero. Ihmisen parittelu on jo ajatuksena vastenmielinen. Se on eläinten hommaa. Eläimellä ei ole edellytyksiä muuhun, ihmisellä on (tai pitäisi olla?)
Olen kyllä täysin eri mieltä. Paritteleminen on miellyttävää ja ajatuksenakin erittäin miellyttää, tykkään sinkkuna paritella toisten sinkkujen kanssa. Ja ihminen on eläin. Se että tykkää paritella ei tarkoita sitä etteikö olisi edellytyksiä muuhun tai että paritteleminen jotenkin söisi pois edellytyksiä tehdä muuta, kehittyä tai mitään muutakaan, sen enempää kuin se että syö iltaisin kakkua. Tuossa ei ole mielestäni mitään järkeä. Mielestäni olen itsekkin kaikkea muuta kuin "henkiseltä tasoltani varhaisteini-ikäinen" vaikka olen harrastanut silloin tällöin "suhteita" vastakkaiseen sukupuoleen vain seksin takia.

Ihmisistä suurin osa sattuu harrastamaan suhteita vaan seksin takia, ainakin joskus ja jossain vaiheessa, onko siis suurin osa maapallon ihmisistä henkiseltä tasoltaan; "henkiseltä tasoltaan varhaisteini-ikäiset " ?
hidas mutta heikko
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja hidas mutta heikko »

markja kirjoitti:
hidas mutta heikko kirjoitti:20v tyyppi voisi odottaa että se kiva 15v aikuistuu
Miksi? Oletatko, että kahden ihmisen välisen suhteen pitää aina olla jokin suunnilleen avioliittoon tähtäävän sielunkumppaneiden ja elämänkumppanien kohtaaminen? Eipä se sitä ole. Monet aikuisetkin harrastavat "suhteita" vain seksin vuoksi, ilman aikomustakaan "viettää laatuaikaa" muissa merkeissä toisen osapuolen parissa.
En oleta kahden ihmisen välisen suhteen johtavan tai tähtäävän aina avioliittoon. On itselläkin kokemusta vähemmän vakavista suhteista, pitkistä ja lyhyistä, pelkästään seksin vuoksi tai ilman sitä. Eli tältä pohjalta kirjoitan näkemyksistäni.

20v voisi odottaa että 15v aikuistuu mielestäni siksi, että ymmärtääkseni 15v on vielä aina murrosiässä, eli kasvamassa aikuiseksi. Ihan puhtaasti minun arvomaailmassani (muista en tiedä) parisuhde perustuu mm. tasaveroisuuteen ja riittävään molemminpuoliseen aikuisuuteen sekä kypsyyteen (pätee muuten myös pelkkään seksisuhteeseen...). En tunne kehityspsykologiaa tarpeeksi että osaisin sen kummemmin eritellä sitä, miten 15-vuotiaan pojan tai tytön psyykkinen tila eroaa aikuisesta, mutta mielestäni jo ihan silmämääräisesti selvää on se, että tuon ikäiset ovat vielä henkisesti ja tunne-elämältään hauraampia, lapsen kaltaisempia, eivätkä siis riittävän tasavahvoja näillä osa-alueilla aikuisen kanssa. Eli antaa niiden kasvaa, koska pennut ovat vähän typeriä :) Samalla tavalla teini-ikäisten olisi parempi seurustella yms omanikäistensä kanssa tasaveroisuuden vuoksi. Mutuilen taas, että noissa suhteissa on pienempi riski teininkin traumatisoitua.

Tietysti on kulttuureja, joissa suorastaan tyttöjä naitetaan aikuisille miehille. Joillekin tuo voi toimia, mutta en ymmärrä miten. Mielestäni myös se on itselleni vieras ajatus, mutta tähän vaikuttaa tietysti se, miten ja millaisessa perheessä minut itseni on kasvatettu. Näen vaimoni tasaveroisena kumppanina joka on rakkaudesta sekä vapaasta tahdosta päättänyt olla minun kanssa ja minä hänen.

Lyhyissäkin suhteissa, humalassa tai ei, aikuinen pystyy paremmin päättämään kuin murrosikäinen tai lapsi. Tietää suunnilleen mihin ryhtyy, mitä haluaa ja mitä voi odottaa. Aika vaikea näistä asioista on löytää absoluuttisia faktoja, mutta näin perustelen oman näkemykseni siitä miksi sakkolihaan tai lapsiin ei kannata sekaantua. Ne menee näet rikki ja traumatisoituu. Ja vastuu on aina vahvemmalla sekä kypsemmällä, eli aikuisella (siksi siis sen kakskymppisen pitää odottaa).
Maybrick
Perry Mason

Emme tiedä kuin suuri osa ihmisistä harrastaa parittelusuhteita. Olisi kiva tietää.
Ok, olen täysin väärässä, joten korjaan nyt näin: minun mielestäni ihminen ei ole eläin. Minfo todella avartaa. Nyt tiedän että monet ihmiset pitävät parittelemisesta. Varmaan kaikki muut paitsi minä ovat saaneet sen selville jo nuorena. Olen myös sitä mieltä, että melkoinen osa ihmisistä ON varhaisteini-ikäisen tasolla, se taas johtunee osittain liian hyvästä aineellisesta ajasta, jota elämme. Aikaa riittää liikaa kaikkeen porsasteluun. :D
hidas mutta heikko
Lauri Hanhivaara

Maybrick kirjoitti:Olen myös sitä mieltä, että melkoinen osa ihmisistä ON varhaisteini-ikäisen tasolla, se taas johtunee osittain liian hyvästä aineellisesta ajasta, jota elämme. Aikaa riittää liikaa kaikkeen porsasteluun. :D
Näinhän se menee, kyllä ennen muinoin oli ihan toista kun päivät meni kaikilla vain peltoa kyntäessä. Nykyään kyllä ehditään kyntämään ihan mitä vaan... :lol:
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

ainakin simpanssit harrastavat seksiä muutenkin kuin lisääntymismielessä: se lähentää ryhmänjäseniä toisiinsa. vanhempi uros jättää ejakuloimatta nuoren naaraan sisään, ehkä siksi että se katsoo naaraan olevan liian nuori emoksi, mutta parittelulle ikä ei ole este. mm. jane van goodal selittää tästä kirjoissaan ja on varmasti joku muukin kädellisiä tutkinut asiasta maininnut.

lisäksi olen lukenut delfiinien harrastavan raiskauksia: joukko nuoria uroksia voi väkivaltaisesti joukkoraiskata yksinäisen naaraan. en tiedä kuinka usein tämä johtaa naaraan hedelmöittymiseen, mutta kun delfiinipari parittelee se on sangen rauhallinen ja kaunis toimitus. tuo raiskaaminen ei siis ole osa normaalia delfiinien parittelua.

tällaisia asioita siis tapahtuu "kehittyneemmillä" nisäkkäillä. seksi ei ole pelkkää lisääntymistä varten, vaan sillä lisätään yhteenkuuluvuuden tunnetta tai sitä käytetään vallan välineenä -aivan kuten ihmisetkin tekevät.

minua on lapsesta saakka kiinnostanut eläinten käyttäytyminen ja antropologia yleensä. olen tullut siihen johtopäätökseen ettei ihmistä erota eläimestä muu kuin itsetuhovietti. siihen en ole eläinkunnassa törmännyt.
raiskauksia ja jopa poliittisia murhia tapahtuu eläinyhteisöissä, siinä mielessä emme ole mitenkään ainutlaatuisen raakalaismaisia laskelmoivia petoja.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Maybrick kirjoitti:Ok, olen täysin väärässä, joten korjaan nyt näin: minun mielestäni ihminen ei ole eläin.
Mielenkiintoista, että saat faktoja väännettyä mielipideasioiksi. Ihan sama kuin minä sanoisin, että mielestäni Suomi ei ole Euroopassa.
Maybrick
Perry Mason

^Tuli mieleeni tuo, että onko ihminen eläin-kysymykseen voisi esittää kysymyksen taiteesta. Minun tietääkseni mikään eläin ei tee taidetta tai pyri muuten parantelemaan asuinympäristöään muuten kuin vain olosuhteita käytännöllisesti parantamalla. Mikä on siis ihmisen hinku kaunistella ja esteettisesti parannella ympäristöään. Minusta sekin erottaa eläimestä, vai olenko taas ihan väärässä?

Mielenkiintoista, että saat faktoja väännettyä mielipideasioiksi. Ihan sama kuin minä sanoisin, että mielestäni Suomi ei ole Euroopassa.
Et varmaan huomannut että minulla oli kieli poskessa... tietysti on "fakta" että ihminen ei ole eläin. Pitää erottaa toisistaan se, mitä mukavuuden takia esim. koulussa opetetaan ja mikä periaatteessa jokaisen pitäisi oppia ja kuitenkin ymmärtää, että se on vain virallista opetusta. On monta muutakin asiaa, jotka virallisesti opetetaan tietyllä tavalla, mutta kriittinen arviointi on se tärkein asia mikä koulussa opetetaan.

Monet opettajat sanovat esim. evoluutio-opetuksesta, että näin nyt opetetaan, ja teidän täytyy nämä asiat omaksua, mutta toki ymmärrätte, ettei näin ehkä ole tapahtunut.
Maybrick
Perry Mason

Jos joku, vaikka sinä ShipWreck, sanoisit että mielestäsi Suomi ei ole Euroopassa, et olisi ensimmäinen joka niin sanoo. Mm. eräs suomalainen kirjailija sanoo Suomen olevan osa Länsi-Venäjää, ja hänellä on syynsä sanoa niin.
rimma
Christopher Lorenzo

yritin miettiä näin että jos rakastuisin 15vee tyyppiin niin miten kävisi. Voisinko pitää tunteeni kurissa vai. Niin mites muuten jos nainen on täysi-ikäinen ja mies(poika siis) on jotain 15 niin voidaanko syyttää pedofiliasta. Kaipa. No jaa. En tiedä voisko rakastua itteesä kuus vuotta norempaan. Hm. Miksi ei. En minä tiedä kunhan mietiskelen.
век живи, век учись.
hidas mutta heikko
Lauri Hanhivaara

rimma kirjoitti:yritin miettiä näin että jos rakastuisin 15vee tyyppiin niin miten kävisi. Voisinko pitää tunteeni kurissa vai. Niin mites muuten jos nainen on täysi-ikäinen ja mies(poika siis) on jotain 15 niin voidaanko syyttää pedofiliasta. Kaipa. No jaa. En tiedä voisko rakastua itteesä kuus vuotta norempaan. Hm. Miksi ei. En minä tiedä kunhan mietiskelen.
Niinhän se aina menee, että jos 21v miehellä on suhde 15v tytön kanssa niin sitä pidetään vähintään epäilyttävänä ja tyttöä uhrina. Mutta jos 15v pojalla on suhde 25v naisen kanssa niin sitä poikaa pidetään onnenpekkana. :lol: :lol:
rimma
Christopher Lorenzo

Niin, toisaalta väärin mutta kun ottaa huomioon sen kumpi sukupuoli pystyy väkisin tekemään asioita helpommin niin ehkä ihan okei. Tai en tiedä. Jotenkin se on aina mennyt noin ja kai tulee aina menemään. Hankalaa siihen on mennä sanomaan.
век живи, век учись.
Vastaa Viestiin