Sivu 5/6

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 12:22 am
Kirjoittaja -Martta-
mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 11:55 pm
-Martta- kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 11:05 pm
mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 10:21 pm

No joo, olen samaa mieltä, ehkä tuo elatusmaksu vois ollakin suurempi motiivi.
Näissä kuullut aika huimia summia mitä peritty elättämisestä, pari omaa työntekijää joskus taistellut näistä.
Niin, mikä on huima summa? Köyhälle kaikki on kallista. Tätä mä olen aina ihmetellyt, kun ruokot tulee kyseeseen, niin vittu äijiltä loppuu rahat. Ihan, kun lasten hyvinvointi kuuluu äidin velvollisuudeksi.

No, onneksi ite ei ole tarvinnut taistella.

Jokusen keissin katellut vierestä.

Tämä nyt paska läppä... Maksaisit parempaa liksaa. :mrgreen:
Mistä tuli ilmi se mitä palkkaa maksettiin?
Ongelma oli se että työntekijän ei kannattanut tehdä töitä, elatukseen olis menny yli 2 tonnia kuukaudessa...
Minkä skidin kasvattaminen maksaa näin paljon?
Rouva nosti asumistuet ja muut mitä lie, ei käynyt töissä.
Ja tenava oli isällä joka toinen viikko asumassa.
Ja tämä on ihan tosi juttu.
Lopulta tämä sanoi että maksaa jotain 500e kuukaudessa, tai lopettaa työnteon, ja tästä tuli jonkinlainen sopimus.
Vitutti vain monta kuukautta tätä seurata, kun hyvää työntekijää ei kiinnostanu tehdä mitään, ja tämä yks loinen vain odotti että
rahat tulee tilille. Teki sitten vielä aiheettomia ilmiantoja verottajallekin, joita selvitettiin kuukausia.
Ja vaikka nämä oli aiheettomia, niin tietenkään tälle mätäpaiseelle ei tästä mitään seurannut.
Eli katsokaa minkä paskan kanssa pariudutte, eikä sekään mitään auta.
Höpöhöpö. Ruokot määräytyy viimekädessä käräjillä. Toi mitä nyt suollit on täyttä paskaa.

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 12:34 am
Kirjoittaja mielen puolikas
-Martta- kirjoitti: La Kesä 27, 2026 12:22 am
mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 11:55 pm
-Martta- kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 11:05 pm

Niin, mikä on huima summa? Köyhälle kaikki on kallista. Tätä mä olen aina ihmetellyt, kun ruokot tulee kyseeseen, niin vittu äijiltä loppuu rahat. Ihan, kun lasten hyvinvointi kuuluu äidin velvollisuudeksi.

No, onneksi ite ei ole tarvinnut taistella.

Jokusen keissin katellut vierestä.

Tämä nyt paska läppä... Maksaisit parempaa liksaa. :mrgreen:
Mistä tuli ilmi se mitä palkkaa maksettiin?
Ongelma oli se että työntekijän ei kannattanut tehdä töitä, elatukseen olis menny yli 2 tonnia kuukaudessa...
Minkä skidin kasvattaminen maksaa näin paljon?
Rouva nosti asumistuet ja muut mitä lie, ei käynyt töissä.
Ja tenava oli isällä joka toinen viikko asumassa.
Ja tämä on ihan tosi juttu.
Lopulta tämä sanoi että maksaa jotain 500e kuukaudessa, tai lopettaa työnteon, ja tästä tuli jonkinlainen sopimus.
Vitutti vain monta kuukautta tätä seurata, kun hyvää työntekijää ei kiinnostanu tehdä mitään, ja tämä yks loinen vain odotti että
rahat tulee tilille. Teki sitten vielä aiheettomia ilmiantoja verottajallekin, joita selvitettiin kuukausia.
Ja vaikka nämä oli aiheettomia, niin tietenkään tälle mätäpaiseelle ei tästä mitään seurannut.
Eli katsokaa minkä paskan kanssa pariudutte, eikä sekään mitään auta.
Höpöhöpö. Ruokot määräytyy viimekädessä käräjillä. Toi mitä nyt suollit on täyttä paskaa.
Miks olis paskaa?
Itse kirjoitit että määräytyy viime kädessä käräjillä, tämä ei mennyt, tuli sopimus.
Oletko idiootti?
Oliko tuossa kirjoituksessa jotain muuta mitä et ymmärrä?
Pointti oli se että vaatimus oli kohtuuton suhteessa mihinkään, ja tuon toteutuessa kyseisen henkilön olisi vain kannattanut
lopettaa työnteko.

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 12:57 am
Kirjoittaja Jarmomurha
Poliisit kertoilee jotenkin ympäripyöreästi, että on ollut hengenvaarallinen tilanne käsillä, joten en usko varsinaisesti mihinkään kovin väkivaltaiseen tapaan. Enemmän tuollaista ilmaisua käytetään silloin, kun esim teinit hölmöilleet junien katoilla tms
Olisiko viskannut jokeen, mutta poika päässyt aina räpiköimään rantaan, jolloin isällä loppunut rohkeus toteuttaa teko loppuun saakka.
Toki voisi olla myös joku auto + pakokaasu viritelmä, mutta isä ei ole ottanut huomioon, ettei se nykyautolla ole enää ihan niin iisiä, ja rohkeus loppunut kesken leikin.

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 1:02 am
Kirjoittaja KARJU!!
/quote]Ei varmasti olekaan, kellään, joka lasta yrittää tappaa/murhata, mutta mistä tiedät sanoa just tämän äijän olevan syyntakeeton? Tiedätkö tapauksen?
[/quote]

En tunne henkilökohtaisesti, ei ole sukua, mutta kaveriltani kuulin, tietää/tuntee tapauksen

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 1:21 am
Kirjoittaja -Martta-
mielen puolikas kirjoitti: La Kesä 27, 2026 12:34 am
-Martta- kirjoitti: La Kesä 27, 2026 12:22 am
mielen puolikas kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 11:55 pm

Mistä tuli ilmi se mitä palkkaa maksettiin?
Ongelma oli se että työntekijän ei kannattanut tehdä töitä, elatukseen olis menny yli 2 tonnia kuukaudessa...
Minkä skidin kasvattaminen maksaa näin paljon?
Rouva nosti asumistuet ja muut mitä lie, ei käynyt töissä.
Ja tenava oli isällä joka toinen viikko asumassa.
Ja tämä on ihan tosi juttu.
Lopulta tämä sanoi että maksaa jotain 500e kuukaudessa, tai lopettaa työnteon, ja tästä tuli jonkinlainen sopimus.
Vitutti vain monta kuukautta tätä seurata, kun hyvää työntekijää ei kiinnostanu tehdä mitään, ja tämä yks loinen vain odotti että
rahat tulee tilille. Teki sitten vielä aiheettomia ilmiantoja verottajallekin, joita selvitettiin kuukausia.
Ja vaikka nämä oli aiheettomia, niin tietenkään tälle mätäpaiseelle ei tästä mitään seurannut.
Eli katsokaa minkä paskan kanssa pariudutte, eikä sekään mitään auta.
Höpöhöpö. Ruokot määräytyy viimekädessä käräjillä. Toi mitä nyt suollit on täyttä paskaa.
Miks olis paskaa?
Itse kirjoitit että määräytyy viime kädessä käräjillä, tämä ei mennyt, tuli sopimus.
Oletko idiootti?
Oliko tuossa kirjoituksessa jotain muuta mitä et ymmärrä?
Pointti oli se että vaatimus oli kohtuuton suhteessa mihinkään, ja tuon toteutuessa kyseisen henkilön olisi vain kannattanut
lopettaa työnteko.
Jaa, en nyt tiedä kuka tässä on idiotti tai en edes halua määritellä.

Aina voi vaatia ja sopimuksia voidaan tehdä yhteisessä ymmäryksessä.

Nämä nyt pääsi yhteiseen ymmärmykseen.

Toi, että joutuu lopettamaan duunut sen takia, että joutuisi maksamaan elareita 2000€/kk. Realiteetit pitäisi olla myös itsellä koossa.

Skeidaa toi juttu, edelleen mun mielestä on.

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 1:45 am
Kirjoittaja Tupla
KARJU!! kirjoitti: La Kesä 27, 2026 1:02 am /quote]Ei varmasti olekaan, kellään, joka lasta yrittää tappaa/murhata, mutta mistä tiedät sanoa just tämän äijän olevan syyntakeeton? Tiedätkö tapauksen?
En tunne henkilökohtaisesti, ei ole sukua, mutta kaveriltani kuulin, tietää/tuntee tapauksen
[/quote]

Sun juttuihisi en luota himpun vertaa. Vai on kaverisi diagnosoinut Miikka Lehtosen syyntakeettomaksi. Tyypin, jolle kaksi viikkoa sitten myönnetty oikeudet lapsen tapaamisiin.

Jaaha.

Kai se saman verran on syyntakeeton kuin kuka tahansa kantasuomalaismies.

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 2:25 am
Kirjoittaja KARJU!!
Sun juttuihisi en luota himpun vertaa. Vai on kaverisi diagnosoinut Miikka Lehtosen syyntakeettomaksi. Tyypin, jolle kaksi viikkoa sitten myönnetty oikeudet lapsen tapaamisiin.

Jaaha.

Kai se saman verran on syyntakeeton kuin kuka tahansa kantasuomalaismies.
No joo, järkimies kyseessä, sovitaan niin.

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 4:38 am
Kirjoittaja Svart
Yritä please Karju opetella toi lainaus, näitä postauksia on hankalaa lukea jos homma ei ole kunnossa. Ekaan quoten osaan ei tule kauttaviivaa.

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 10:44 am
Kirjoittaja Metsurinkoira11
Svart kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:38 am Yritä please Karju opetella toi lainaus, näitä postauksia on hankalaa lukea jos homma ei ole kunnossa. Ekaan quoten osaan ei tule kauttaviivaa.
Taas näitä. Älä helvetissä lue, jos et ymmärrä.

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 11:10 am
Kirjoittaja Edith
Tupla kirjoitti: La Kesä 27, 2026 12:03 am Nimitieto
Sen suomalaisen miehen nimi, joka yritti surmata eli murhata pari päivää sitten oman poikansa, on

LEHTONEN, Miika Kristian (s.16.10.1973)


Tällä kertaa ei murhaamisen kohteena eksällä ollut entinen vaimo tai kumppani, vaan oma kahdeksanvuotias poikansa.

Tästä voisi uteliaat kaivaa esiin tulotiedot, verotiedot, ammatin ja muuta, mutta keskittyvät äidin nimikirjaimiin :roll:
Puhut asiaa. Jos lapsensurmaa olisi yrittänyt äiti, olisi jo analysoituna ainakin exät, vanhemmat, sisarukset, kampaukset, viehättävyyden ja lihavuuden taso, tatuoinnit, meikkauksen määrä ja huorahtavuuden taso. Mutta todennäköisesti tämä analysointi pääsee käyntiin syyttömän äidin osalta joka tapauksessa heti kun varmistetaan henkilöllisyys.

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 11:20 am
Kirjoittaja Le chat bleu
Edith kirjoitti: La Kesä 27, 2026 11:10 am
Tupla kirjoitti: La Kesä 27, 2026 12:03 am Nimitieto
Sen suomalaisen miehen nimi, joka yritti surmata eli murhata pari päivää sitten oman poikansa, on

LEHTONEN, Miika Kristian (s.16.10.1973)


Tällä kertaa ei murhaamisen kohteena eksällä ollut entinen vaimo tai kumppani, vaan oma kahdeksanvuotias poikansa.

Tästä voisi uteliaat kaivaa esiin tulotiedot, verotiedot, ammatin ja muuta, mutta keskittyvät äidin nimikirjaimiin :roll:
Puhut asiaa. Jos lapsensurmaa olisi yrittänyt äiti, olisi jo analysoituna ainakin exät, vanhemmat, sisarukset, kampaukset, viehättävyyden ja lihavuuden taso, tatuoinnit, meikkauksen määrä ja huorahtavuuden taso. Mutta todennäköisesti tämä analysointi pääsee käyntiin syyttömän äidin osalta joka tapauksessa heti kun varmistetaan henkilöllisyys.
Joo, naisesta yritetään väkisin tehdä syyllistä. Vittu jos omien lasten elatus ottaa niin koville että pitää murhata, niin vika on tasan tekijässä. Ihme munattomia hiiriä.

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 12:09 pm
Kirjoittaja Eriksson
Oli tekijä sitten mies taikka nais niin tekijä on kuitenkin aina se joka on teosta vastuussa, ei yhteiskunta, ei vittumainen ex- puoliso, ei vittumainen pomo, ei anoppi taikka appi vaan se komistus taikka kaunistus joka peilistä vastaan kurkistaa. Siinä se joka on vastuussa teosta ja siihen syyllinen. Joka muuta väittää valehtelee niin että hörökorvat heiluu.

Kyllä on ahdas pää kun oman lapsensa yrittää tappaa, ei voi ymmärtää. Onneksi jäi yrityksen asteelle, eikä seinähullu toivottavasti enää saa olla missään tekemisissä lapsensa kanssa.

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 4:44 pm
Kirjoittaja Einaripeinari65
Pyhtäällä sijaitsee Pyhtään vuokramökit ja on kyllä todella varattuja juhannuksen aikaan.
Jos tässä tuleekin se suunnitelmallisuus.
Mökki varattu aikoja sitten.
Tehnyt pojalle jotain, luullut että on kuollut ja nakannut kyytiin ja ajatellut piilottaa ruumiin muualle.
Olis sitten kertonut, että poika hävisi ja ei löydy mistään.
Meren rannallahan ne mökit sijaitsevat.
Poika herännytkin ja siinä vaiheessa tullut järkiinsä ja soittanut häkeen.
Nyt tuli einaripeinarilta vähän lennokasta, mutta tosiaan, mökit on tosi varattuja.

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 4:44 pm
Kirjoittaja Einaripeinari65
Tässä tulisi myös se omituinen aika ❤️

Re: Epäily: Isä, 52, yritti surmata alle 10-vuotiaan lapsensa Pyhtäällä, 22.6.26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 5:03 pm
Kirjoittaja Öyhö
-Martta- kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 11:05 pm Tätä mä olen aina ihmetellyt, kun ruokot tulee kyseeseen, niin vittu äijiltä loppuu rahat. Ihan, kun lasten hyvinvointi kuuluu äidin velvollisuudeksi.
Huoltajuusasioissa mies nähdään elättäjänä vaikka provider-isä ei muotia ole ollutkaan.

Tulee mieleen Leevi and the Leavings.
On monta asiantuntevaa selittäjää
Miten ahtaalle miehen voi painaa
Se kun on lapsilleen vieras ja vieraaksi jää
Moni mies on jo puoliksi vainaa