Hypnoosi

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siinä on höynäytetty myös Sariolaa ja skoonea, kaikkien muiden "uskovaisten" lisäksi.

Nuo Gussen hypnoosit olivat ihan jotain muuta, kuin nykypäivänä suoritetut, joten ne voi jättää omaan arvoonsa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

^^ Juuri noin kuin Hessu sen tiivistää.

Jokainen voi lukea ne Nils Gustafssonin hypnoosivastaukset ja huomata miten vastaukset muuttuu sen jälkeen - kun "illan vietossa" edetään siihen, kun Sepi lähtee taas onkimaan - ehkä juuri silloin kahden aikaan.

Ei tarvitse olla suurikaan loogisen ajattelun mestari - vaan siihen riittää elämänkokemus - kun huomaa - että nuori poika valehtelee hypnoosissa kaiken sen minkä tuon jälkeen "muistin syövereistä puristaa" :shock:

Kaikki tämä tietysti vain omaa pohdintaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:^^ Juuri noin kuin Hessu sen tiivistää.

Jokainen voi lukea ne Nils Gustafssonin hypnoosivastaukset ja huomata miten vastaukset muuttuu sen jälkeen - kun "illan vietossa" edetään siihen, kun Sepi lähtee taas onkimaan - ehkä juuri silloin kahden aikaan.

Ei tarvitse olla suurikaan loogisen ajattelun mestari - vaan siihen riittää elämänkokemus - kun huomaa - että nuori poika valehtelee hypnoosissa kaiken sen minkä tuon jälkeen "muistin syövereistä puristaa" :shock:

Kaikki tämä tietysti vain omaa pohdintaa.
Olen varma, että hypnoosin asiantuntijat Lauerma ja Stenbäck eivät kumpikaan yhtyisi tuohon awan ja Hessun tiivistykseen. Varmaan herrat naureskelisivat partaansa lukiessaan noita väkivaltaisia yksinkertaistuksia. Vai että nuori poika valehtelee hypnoosissa kaiken sen minkä tuon jälkeen "muistin syövereistä puristaa". Ei edes Lauerma ole ollut tuota mieltä. On siinä meillä varsinaiset asiantuntijat, awa, Loka ja Hessu52. Tuollainen mitä te esitätte, on vain omaa toiveajatteluanne, ei se ole mitään faktaa. Ei Lauerma yhdy noihin ajatuksiin! Se on varma. Vai että siihen riittää "elämänkokemus"! Ei elämänkokemus riitä kaikkeen.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti: On siinä meillä varsinaiset asiantuntijat, awa, Loka ja Hessu52. Tuollainen mitä te esitätte, on vain omaa toiveajatteluanne, ei se ole mitään faktaa. Ei Lauerma yhdy noihin ajatuksiin! Se on varma. Vai että siihen riittää "elämänkokemus"! Ei elämänkokemus riitä kaikkeen.
Sariola hyvä, vedä henkeä välillä ja lue alla oleva lainaus, erityisesti tummennettu kohta. :nusio:
Loka kirjoitti:
skoone kirjoitti:
Loka kirjoitti: Se, että tällä kyseenalaistetaan hypnoosin "toimivuus" Nissen kohdalla. Jos hypnoosi on totta ja oikein toiminut, Nissellä pitäisi olla kaksi päällekkäistä muistikatkoa, elimellinen ja psykogeeninen ja tätä Lauerma pitää epätodennäköisenä. Ts. yksi naula lisää arkkuun.
No voi hyvänen aika, muistikatkot ovat ns. pinnallisia ilmiöitä, hypnoosi porautuu syvemmälle tasolle.
No, voit kyseenalaistaa ylilääkäri Hannu Lauerman tietotaidon. Minä en sitä tee, koska olen maallikko näissä hypnoosiasioissa.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Loka kirjoitti: ------------------------

No, voit kyseenalaistaa ylilääkäri Hannu Lauerman tietotaidon. Minä en sitä tee, koska olen maallikko näissä hypnoosiasioissa.
Juurihan tässä kirjoittaja kyseenalaistaa Lauerman tietotaidon. Missään tapauksessa Lauerma ei yhdy noihin johtopäätöksiin.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:
Loka kirjoitti: ------------------------

No, voit kyseenalaistaa ylilääkäri Hannu Lauerman tietotaidon. Minä en sitä tee, koska olen maallikko näissä hypnoosiasioissa.
Juurihan tässä kirjoittaja kyseenalaistaa Lauerman tietotaidon. Missään tapauksessa Lauerma ei yhdy noihin johtopäätöksiin.
Täytyy myöntää Sariola että tuo kommenttisi ei oikein avaudu minulle.

Siis mihin johtopäätöksiin Lauerma ei missään tapauksessa yhdy?

Tarkentaisitko hieman .
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

skoone kirjoitti:
No voi hyvänen aika, muistikatkot ovat ns. pinnallisia ilmiöitä, hypnoosi porautuu syvemmälle tasolle.
Jos jollakin on fyysinen aivovamma mika Gustafssonilla vaitettiin olevan, edes hypnoosi ei tuo muistia takaisin. Taman niin yksinkertaisesti sanottuna, jotta toivon, etta Skoonekin ymmartaa. :wink:
---------
Allekirjoitus.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

awa kirjoitti:
Sariola kirjoitti:
Loka kirjoitti: ------------------------

No, voit kyseenalaistaa ylilääkäri Hannu Lauerman tietotaidon. Minä en sitä tee, koska olen maallikko näissä hypnoosiasioissa.
Juurihan tässä kirjoittaja kyseenalaistaa Lauerman tietotaidon. Missään tapauksessa Lauerma ei yhdy noihin johtopäätöksiin.
Täytyy myöntää Sariola että tuo kommenttisi ei oikein avaudu minulle.

Siis mihin johtopäätöksiin Lauerma ei missään tapauksessa yhdy?

Tarkentaisitko hieman .
Sariola? Tuo kopioimani teksti, joka aikaisemmin on myös lainauksessa, on ylilääkäri Hannu Lauerman omaa ulosantia, ei minun. Se on myös vinoviivoin kirjoitettu asian havainnollistamiseksi. Kyseenalaistaako Lauerma siis oman puheensa? :lol:

Joskus, mutta vain joskus minulla on vaikeuksia ymmärtää ajatuksenjuoksuasi. Mutta ehkä se johtuu siitä, etten osaa ajatella loogisesti ja olen muutenkin hitaanlainen. Missään nimessä en pärjää sinulle ja sinun loogiselle ajatuksenjuoksullesi. :D
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

groot kirjoitti: ...................
Jos jollakin on fyysinen aivovamma mika Gustafssonilla vaitettiin olevan, edes hypnoosi ei tuo muistia takaisin. Taman niin yksinkertaisesti sanottuna, jotta toivon, etta Skoonekin ymmartaa. :wink:
Tuota ei tarvitsekaan ymmärtää, sillä tuo on pelkkää puppua!

Muistikuvien palaaminen hypnoosissa riippuu siitä, mikä on aiheuttanut muistikatkon.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sariola kirjoitti:
groot kirjoitti: ...................
Jos jollakin on fyysinen aivovamma mika Gustafssonilla vaitettiin olevan, edes hypnoosi ei tuo muistia takaisin. Taman niin yksinkertaisesti sanottuna, jotta toivon, etta Skoonekin ymmartaa. :wink:
Tuota ei tarvitsekaan ymmärtää, sillä tuo on pelkkää puppua!

Muistikuvien palaaminen hypnoosissa riippuu siitä, mikä on aiheuttanut muistikatkon.
Voi, voi, grootit, awat ja loat, mistä te muuten tiedätte mikä minun erikoisalani on?
Muista lähdekritiikki!
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

UUDESTAAN:
Jos jollakin on fyysinen aivovamma mika Gustafssonilla vaitettiin olevan, edes hypnoosi ei tuo muistia takaisin. Taman niin yksinkertaisesti sanottuna, jotta toivon, etta Skoone ja Hp...Sariola ymmartaa.


Tama tarkoittaa sita siis, etta jos on saanut sellaiset vammat, etta ne aiheuttavat fyysisen vaurion aivoihin, niin hypnoosi ei "paranna musitia".

Sekin ihme Gustafssonilla, muiden ihmeiden lisaksi, taphtui.
---------
Allekirjoitus.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Skoone, älä sano mitään, jos sinulla ei ole aiheelle mitään annettavaa. Suomenkielen, ja muidenkin vanhojen kielten taitajana ja ammattilaisena lienet tiedät, että puhuttaessa erisnimestä, joksi täällä kai nikit rinnastetaan, Loka taipuu Lokan, ei Loan. :lol:
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

groot kirjoitti:UUDESTAAN:
Jos jollakin on fyysinen aivovamma mika Gustafssonilla vaitettiin olevan, edes hypnoosi ei tuo muistia takaisin. Taman niin yksinkertaisesti sanottuna, jotta toivon, etta Skoone ja Hp...Sariola ymmartaa.
----------------------
.
"Väitettiin", "epäiltiin", "ei voitu sulkea pois mahdollisuutta". Missä vaiheessa se muuttui varmaksi tiedoksi. Minäpä luulen, että lisäksi voi olla aivovamma, mutta silti se ei välttämättä vaikuta muistiin. Lisäksi kadonnutta muistia voi palata takaisin myöhemmin. Tai on "muistisaarekkeita". Näistäkin nämä asiantuntijat ovat puhuneet.

Lisäksi tässä nimenomaisessa tapauksessa ei ole varmaa tietoa, mikä on aiheuttanut tässä tapauksessa mahdollisen muistikatkon. Ei siis ole varmaa tietoa. Varsinkin jos muistikatkos on aiheutunut psyykisistä syistä, on mieleen palautuminen hypnoosissa täysin mahdollista. Nämä hyvät asiantuntijatkin käyttävät ilmaisuja "mahdollisesti" tai "todennäköisesti", varmaa tietoa ei ole. On vain erilaisia olettamuksia ja arvioita.

Jos on vain pieni mahdollisuus johonkin asiaan, niin yksittäisessä tapauksessa sekin "sekin pieni mahdollisuus on voinut toteutua!".
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

awa kirjoitti:
Sariola kirjoitti:
Loka kirjoitti: ------------------------

No, voit kyseenalaistaa ylilääkäri Hannu Lauerman tietotaidon. Minä en sitä tee, koska olen maallikko näissä hypnoosiasioissa.
Juurihan tässä kirjoittaja kyseenalaistaa Lauerman tietotaidon. Missään tapauksessa Lauerma ei yhdy noihin johtopäätöksiin.
Siis mihin johtopäätöksiin Lauerma ei missään tapauksessa yhdy?

Tarkentaisitko hieman .
Sariola - et ehkä huomannut kysymystä.

Voisitko tarkentaa, koska se on tärkeää keskustelun jatkamisen kannalta - Gustafssonin hypnoosipuhuttelun uskottavuutta pohdittaessa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:***Jos on vain pieni mahdollisuus johonkin asiaan, niin yksittäisessä tapauksessa sekin "sekin pieni mahdollisuus on voinut toteutua!".
Tämä pätee toisinkin päin.
Vastaa Viestiin