Eläinsuojelurikoksia

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Retku kirjoitti:Kyllä se taitaa vaan niin olla, että turkiseläimet pitää ruokkia hyvin ja pitää stressittömässä tilassa jos niistä meinaa hyvän turkin saada.
Tämä kanssa on yksi vanha myytti, jolla ei oikeasti ole mitään todenperäisyyttä. Vai voitko oikeasti väittää, että esimerkiksi noissa videoissa esiintyvät minkit ja ketut ovat stressittömiä ja ruokittu hyvin? Ketuilla oli virikkeenä puupalikka, jostain kumman syystä tästä hienosta virikkeestä huolimatta yksikin kettu oli sen verran pimahtanut kaikesta, että hyppi päättömästi häkin seinille. Tilaa ketuille on n. 0.5 neliömetriä, kun taas se luonnossa liikkuisi useita kilometrejä. Puhumattakaan siitä, että tarhattujen eläinten elämä on rautaverkon päällä, missä on suuret silmäraot ("jotta kakkoja ei tarvi putsata"). Sama pätee myös jalostuspuolen eläimiin. Pentujen käveleminen ei paljoa silmiä hivele, kun kokoajan joku niiden tassuista on häkin ulkopuolella. Eläimet pääsevät tappelemaan toistensa kanssa verkon läpi. Stressitöntä?
Ruoka on liian rasvaista, joka taas saa turkin kiiltämään. Teurasjätteitä syötetään yleisesti turkistarhatuille. Kaikkihan muistaa tapauksen hullun lehmän tauti?..
Sinun mielestä on siis ihan sama, mitä eläin kärsii, kunhan turkki on kunnossa?
http://tarhauskielto.fi/sites/default/f ... G_5849.jpg
http://tarhauskielto.fi/sites/default/f ... lmat-4.jpg
http://tarhauskielto.fi/sites/default/files/ikenet.jpg

Psst
http://tarhauskielto.fi/tietoa-tarhauks ... sen-myytit
Nanika ga tooku matteiru to
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

ionized kirjoitti:Tässä mielenkiintoinen linkki joka ei tosin kerro turkistarhauksesta, mutta sivuaa aihetta kuitenkin. Ei mitään miellyttävää katseltavaa, mutta saattaa avartaa mieltä.
http://video.google.com/videoplay?docid ... earthlings#
Suosittelen tuota dokkaria edelleen kaikille, vaikka onkin mielestäni hieman liian 'jenkkityyliin' tehty. Muutamat, joille olen kertonut sisällöstä etukäteen, ovat todenneet "hyyyi, en mä haluu nähdä". Minusta olisi muutenkin reilua, että jokainen esim. lihaa syövä tietää tarkalleen, mistä se tavara heidän lautaselleen tulee ja miten. Vielä reilumpaa, että jokainen söisi vain sitä, minkä itse kykenee lautaselleen riipaisemaan. Jos et pysty lehmää pistämään paloiksi, älä syö sitä ollenkaan :mrgreen: Menipä off topic nipotukseksi, pahoittelen.
Kiiski Vastaranta
Olivia Benson
Viestit: 710
Liittynyt: Pe Helmi 19, 2010 12:50 am

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Kiiski Vastaranta »

Lumienkeli kirjoitti:
ionized kirjoitti:Tässä mielenkiintoinen linkki joka ei tosin kerro turkistarhauksesta, mutta sivuaa aihetta kuitenkin. Ei mitään miellyttävää katseltavaa, mutta saattaa avartaa mieltä.
http://video.google.com/videoplay?docid ... earthlings#
Suosittelen tuota dokkaria edelleen kaikille, vaikka onkin mielestäni hieman liian 'jenkkityyliin' tehty. Muutamat, joille olen kertonut sisällöstä etukäteen, ovat todenneet "hyyyi, en mä haluu nähdä". Minusta olisi muutenkin reilua, että jokainen esim. lihaa syövä tietää tarkalleen, mistä se tavara heidän lautaselleen tulee ja miten. Vielä reilumpaa, että jokainen söisi vain sitä, minkä itse kykenee lautaselleen riipaisemaan. Jos et pysty lehmää pistämään paloiksi, älä syö sitä ollenkaan :mrgreen: Menipä off topic nipotukseksi, pahoittelen.
Miten toi syö vain sitä minkä pystyy itse hankkimaan,varmistamaan ajatusmalli todennettaisi täytyisikö jokaisen lihansyöjän esim. käydä testeissä ja läpäistä sellainen vai riittääkö vain ilmoitus että kyl mä pystyn oikeuttaakseen lihansyöntinsä?
Jos niin sitten olisi varmaan syytä testata pystyisikö vegaani hankkimaan oman ravintonsa luonnosta tai viljelyksiltään "mä ainakaan lähde mettiin rämpii,enkä mä oo mikää maatalouskone enkä kyntöaura" selityksiä ei tietenkään hyväksyttäisi,ei kait se ole ajatus että lihansyöjän vain pitäisi näyttökoe suorittaa?
Tiedelehti 27.05.2010 19:00
-Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Kyllä mä tarkoitin sen ihan vaan niin, että jokainen toimikoot omantunnon mukaan.
Kiiski Vastaranta
Olivia Benson
Viestit: 710
Liittynyt: Pe Helmi 19, 2010 12:50 am

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Kiiski Vastaranta »

Lumienkeli kirjoitti:Kyllä mä tarkoitin sen ihan vaan niin, että jokainen toimikoot omantunnon mukaan.
Kiitos,mä kun ehdin luulla et joku suvaitsematon alkaa paasaa kuinka kaikki on kiellettävä mikä ei miellytä omaa ajtusmaailmaa.
Nykypäivänä sitä huomaa että yksi sun toinen on alkanut olemaan niskakarvat pystyssä keskustelupalstoilla kun ei tunne keskustelijaa entuudestaan ja kun täällä netti maailmassa liikkuu kaikenlaisia kieltojen julistajia,siis fanaatikkoja puolin ja toisin.
Kiitän vielä kerran kun et ollut varastamassa lautaseltani pihvejäni :oops: :roll: :D
Tiedelehti 27.05.2010 19:00
-Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Kiiski Vastaranta kirjoitti:
Lumienkeli kirjoitti:Kyllä mä tarkoitin sen ihan vaan niin, että jokainen toimikoot omantunnon mukaan.
Kiitos,mä kun ehdin luulla et joku suvaitsematon alkaa paasaa kuinka kaikki on kiellettävä mikä ei miellytä omaa ajtusmaailmaa.
Nykypäivänä sitä huomaa että yksi sun toinen on alkanut olemaan niskakarvat pystyssä keskustelupalstoilla kun ei tunne keskustelijaa entuudestaan ja kun täällä netti maailmassa liikkuu kaikenlaisia kieltojen julistajia,siis fanaatikkoja puolin ja toisin.
Kiitän vielä kerran kun et ollut varastamassa lautaseltani pihvejäni :oops: :roll: :D
No sehän on ihan faktaa, etten itse ole vegaani ja mulle on myös ihan sama mitä naapurin Pekka nassuunsa vetää. Ei se ole multa pois. Lihaa en itse syö, mutta sallin sen toki muille. Korkeintaan joskus puoliääneen toivon, että itse kukin (myös kasvissyöjät) perehtyisivät ravintonsa alkuperään. Jos jotakuta ei se perehtyminen kiinnosta, se olkoot hänelle sallittua. Tässä iässä en enää jaksa kiihkoilla kovinkaan monesta asiasta 8)
Kiiski Vastaranta
Olivia Benson
Viestit: 710
Liittynyt: Pe Helmi 19, 2010 12:50 am

Koiria jätetty petoeläinten syötäväksi

Viesti Kirjoittaja Kiiski Vastaranta »

Koiranraatoja jätetty petojen syötäväksi
Kuva
Vaaran laelta Sodankylässä on paljastunut noin 12 kuolleen koiran raato. Terveystarkastajan mukaan koirat on jätetty petojen syötäväksi.


Kakslauttasen alueella on löydetty huhtikuun lopulla kahdesta paikasta rekikoiran raatoja hautaamattomina hangen päältä. Kaikenikäisiä koiria on viety maastoon ilmeisesti pitkin talvea aina huhtikuun lopulle saakka. Osa on osittain aivan ehjää raatoa.

Koirat oli viety ilmeisesti petojen ja petolintujen syötäväksi, vaikka ne olisi pitänyt haudata tai toimittaa pieneläinten krematoriooon.

Koirat ovat pääasiassa siperianhuskyja, osa ehkä alaskanmalamuutteja. Molempia rotuja käytetään valjakkokoirina.

Tapauksessa epäillään ympäristö- ja jäterikosta sekä mahdollisesti myös eläinsuojelurikosta. Asiaa tutkii poliisi, kunnan eläinlääkäri ja terveystarkastaja-luonnonsuojelusihteeri.

Lopetettiinko koirat lain sallimalla tavalla?

Sodankylän terveystarkastaja-eläinsuojelusihteeri Pekka Jantunen sanoo käyneensä löytöpaikalla. Hän sanoo, että nyt herää myös epäilys, onko koirat lopetettu lain sallimalla tavalla.

- Onko tässä myös eläinsuojelurikos. Ainakin kuolleet koirat olisi pitänyt haudata. Tällä hetkellä ei ole tietoa, kenen koiria ne olivat.

Löytöpaikalle 27.4. sattuneen ohikulkijan mukaan Sodankylän pohjoisosassa sijaitsevan Iso Vuomaselän laella oli hangen päällä noin 12 kuollutta koiran raatoa. Koiria löytyi myös toisesta paikasta

Suurin osa koirista on siperianhuskyja, osaa raadoista epäillään alaskanmalamuuteiksi. Haaskaeläimet ovat jättäneet syömättä pään ja osan jaloista.

Terveystarkastaja: Pöyristyttävä löytö

Lain mukaan koiria ei saa laittaa petojen syötäväksi eikä käyttää haaskana, vaan ne on haudattava asianmukaisesti tai toimitettava pieneläinten krematorioon.

Löytöpaikka sijaitsee 110 kilometriä Sodankylästä nelostietä pohjoiseen Kiilopään-Kakslauttasen matkailukeskuksen alueella muutaman kilometrin päässä Kaunispäältä.

Jantunen sanoo, että löytö on pöyristyttävä. - Koirien asianmukainen hautaaminen tai polttolaitokseen toimittaminen on laiminlyöty. Asiassa on rikottu selvästi lakia ja määräyksiä.

- Vaikka koiraa pidettäisiin valjakossa tuotantoeläimenä, niin vanhan palvelijan heittäminen hangelle korppien ruuaksi ei ole asiallista toimintaa. Se on kaukana siitä. Olen todella hämmästynyt, että tällaista tapahtuu vielä tänä päivänä.

Kunta teki rikosilmoituksen

Kunnan ympäristönsuojelusihteeri on tehnyt tapahtuneesta rikosilmoituksen. Tutkinnassa selvitetään, onko toimittu asianmukaisesti, ja onko rikottu lakia. Jantusen mukaan raatojen suhteen ei ole toimittu oikein.

-Uskon, että henkilö tai henkilöt ovat varmasti tienneet, miten olisi pitänyt menetellä lopetettujen koirien suhteen

Löytöpaikan läheisyydessä ja koko laajalla Saariselän-Kaunispään-Kiilopään-Kakslauttasen matkailualueella on paljon rekikoiratarhoja. Valjakkoyrittäjien tarhat tiedetään, eläinlääkäri tarkastaa määräysten mukaisesti kerran vuodessa.

Tarkastuksessa kiinnitetään huomiota nimenomaan tarhaolosuhteisiin. Jantunen sanoo, että tarkastukseen ei kuulu mahdollisten koiranraatojen etsiminen lähimaastosta.

"Koiravaljakkoyrittäjät esiin"

Jantunen sanoo, että lopetettujen koirien vieminen metsään vaaran laelle hangen päälle petojen syötäväksi on törkeää. Löytöpaikalle sattuneen henkilön ottamat kuvat petojen syömistä kuolleista koirista ovat karmeaa katsottavaa.

- Ihmettelen, mitä tällainen henkilö tai henkilöt tai yrittäjä ovat ajatelleet, kun ovat tällaista tehneet. Minusta nyt on laajemminkin keskustelun paikka, mitä mahdollisesti valjakkoyrittäjät tekevät seuraavana vuonna koirille, jotka eivät ole heillä enää tuotantokoirina.

- Olisi hyvä, että koiravaljakkoyrittäjät tulisivat esiin ja kertoisivat oman mielipiteensä, ja miten heillä hoidetaan koirat alusta loppuun, syntymästä hautaristiin.

- Tämä on asia, johon ei ole osattu kiinnittää riittävästi huomiota. Nyt asia on noussut pinnalle ja julkisuuteen, joten rekikoirayrittäjien olisi syytä tulla esiin, Jantunen sanoo.

Erityinen ongelma sesonkiajan valjakkoyrittäjät

Oma ongelmansa on hänen mukaansa pienet sesonkiajaksi Lappiin muualta tulevat valjakkoyrittäjät.

- Ne ilmestyvät matkailukeskuksiin eivätkä he ole tiedossa muuten kuin huomaamme, että he ovat tulleet ja aloittaneet yritystystoiminnan.

Jantusen mukaan heitä tulee aina Ranskaa myöten.

- He tulevat syksyllä, ovat talven ja häipyvät keväällä matkailusesongin jälkeen. Uskallan epäillä, että heillä ei ole tiedossa, miten valjakkoyrittäjien tulee menetellä Suomessa. Mutta lisää ohjeistusta tarvitsevat myös paikalliset, kiinteät yrittäjät.

Terveystarkastaja: Luvanvaraisuutta harkittava

Osalla isoista, kiinteistä paikallisista yrittäjistä on ympäristölupa.

Jantusen mielestä koko toiminta pitäisi ohjeistaa ja ellei se onnistu, toiminta pitäisi muuttaa luvanvaraiseksi. Hänen mukaansa valjakkoyrittäjätoiminta näyttää olevan tällä hetkellä aika villiä.
http://yle.fi/alueet/lappi/2010/05/koir ... 86335.html
Koiranraadot: Poliisi epäilee paikallista yritystä
julkaistu tänään klo 15:42, päivitetty tänään klo 16:44
Poliisi on jäljittänyt yrityksen, joka on mahdollisesti jättänyt kymmenet koiranraadot Sodankylän Kakslauttasen maastoon. Lapin poliisilaitos sai eilen puhelun koiravaljakkoyrityksestä, joka sijaitsee Saariselkä-Kiilopää alueella.

Soittaja kertoi, että he ovat lopettaneet useita koiria talven aikana. Komisario Risto Määtän mukaan on oletettavissa, että ainakin osa petojen raadeltavaksi talvella jätetyistä koirista on tästä yrityksestä.

Poliisi tutkii nyt, miten koirat ovat joutuneet maastoon ja kuka siitä on vastuussa. Myös rikosnimikettä täsmennetään. Tällä hetkellä tapauksessa epäillään ainakin jäterikosta.

Raadellut koirat löydettiin huhtikuun lopulla Kakslauttasesta lumen sulettua. Maastoon oli jätetty kaikenikäisiä kuolleita koiria, pääasiassa siperianhuskyjä.

Risto Määttä ei tiedä tarkemmin, missä asemassa vihjeen antanut henkilö on tekoon liitetyssä koiravaljakkoyrityksessä.

Poliisin mukaan juttu pyritään selvittämään muutaman lähiviikon aikana.
http://yle.fi/alueet/lappi/2010/05/koir ... 91212.html

Koodi: Valitse kaikki

 Kymmeniä koiranraatoja heitetty maastoon lähellä Kakslauttasta
http://www.lapinkansa.fi/cs/Satellite/L ... tasta.html

Bisneksen tekoon taisi koirat hyvänä aikan kelvata mutta eivät taantuman aikana edes asianmukaista kohtelua sitten saaneet.
Ties minkälaista eläintenystävää tämäkin kusipää on esittänyt turisteille kun on niitä ajeluttanut aikaisemmin.

:evil: :twisted:
Tiedelehti 27.05.2010 19:00
-Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä
Avatar
Sajaki
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Maalis 19, 2010 8:53 pm
Paikkakunta: Left-hand path

Re: Koiria jätetty petoeläinten syötäväksi

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

Oliko pakko laittaa tuo kuva, tulee painajaisia varmasti tänä yönä... :(
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."
Kiiski Vastaranta
Olivia Benson
Viestit: 710
Liittynyt: Pe Helmi 19, 2010 12:50 am

Re: Koiria jätetty petoeläinten syötäväksi

Viesti Kirjoittaja Kiiski Vastaranta »

Sajaki kirjoitti:Oliko pakko laittaa tuo kuva, tulee painajaisia varmasti tänä yönä... :(
Olisi kenties pitänyt laittaa pelkkä kuva olisi säästänyt ainakin tuhat sanaa ja näin ollen myös paljon palstatilaa ?
Ei kait se nyt yö unia nyt sentään vie ja pysyy ihmisten mielessä paremmin miten tässä maassakin eläimiä kohdellaan kun se on näkyvillä.
Tiedelehti 27.05.2010 19:00
-Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1168
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Koiria jätetty petoeläinten syötäväksi

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Vetää kovin hiljaiseksi ja vihaiseksi tämäkin tapaus :( .
Tuntuu tosiaan siltä, että lähes kaikki asiat tänä päivänä pyörivät vain rahan ja kannattavuuden ympärillä, inhimmillisyydestä viis...

Mietiskelin tuota, kun tekstissä puhuttiin tuosta koirien lopetustavan laillisuudesta: Voisin kuvitella, että mikäli koirat olisi lopetettu lain mukaan "oikealla" ja inhimmillisellä (?) tavalla, olisiko koiria jätetty maastoon lojumaan? Luulisi, että jos esim. eläinlääkäri olisi koirat käynyt lopettamassa, niiden "ruumiista" olisi huolehdittu paremmin... Eikä ainakaan minun ymmärtääkseni mitään eläintä (varsinkaan koti- tai lemmikkieläintä) saa lain mukaan lopettaa/tappaa ihan miten huvittaa!

Toivon kovasti, että tässäkin maassa eläinten huonosta kohtelusta saisi joskus edes kunnon tuomion...
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Koiria jätetty petoeläinten syötäväksi

Viesti Kirjoittaja vivy »

Tay77 kirjoitti:Vetää kovin hiljaiseksi ja vihaiseksi tämäkin tapaus :( .
Tuntuu tosiaan siltä, että lähes kaikki asiat tänä päivänä pyörivät vain rahan ja kannattavuuden ympärillä, inhimmillisyydestä viis...

Mietiskelin tuota, kun tekstissä puhuttiin tuosta koirien lopetustavan laillisuudesta: Voisin kuvitella, että mikäli koirat olisi lopetettu lain mukaan "oikealla" ja inhimmillisellä (?) tavalla, olisiko koiria jätetty maastoon lojumaan? Luulisi, että jos esim. eläinlääkäri olisi koirat käynyt lopettamassa, niiden "ruumiista" olisi huolehdittu paremmin... Eikä ainakaan minun ymmärtääkseni mitään eläintä (varsinkaan koti- tai lemmikkieläintä) saa lain mukaan lopettaa/tappaa ihan miten huvittaa!

Toivon kovasti, että tässäkin maassa eläinten huonosta kohtelusta saisi joskus edes kunnon tuomion...
Jep, hiljaiseksi veti täälläkin. Olisi pikkuhiljaa syytä tehdä eläinsuojelulakiin niitä muutoksia, joita on vaadittu ja joista on puhuttu jo iät ja ajat. Esim. ampumallahan oman koiransa saa lain mukaan lopettaa, enkä välttämättä näe siinä mitään pahaa, jos omistaja tietää mitä tekee. Maataloissa ym. ihan yleistä, vaikka itse henkilökohtaisesti en kyllä haluaisi ystäväni lähtevän sillä tavalla, oli se kuinka nopeaa ja kivutonta tahansa. Mutta taitaapa nämä valjakkokoiratkin olla enemmän rahantekovälineitä ja esineitä, kun eläviä olentoja - kauhulla odottelen, tuleeko julkisuuteen miten lopetus on suoritettu..
mineraalimies
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 8:41 pm

Re: Koiria jätetty petoeläinten syötäväksi

Viesti Kirjoittaja mineraalimies »

Mitäpä voi odottaa. Niin pitkään kuin autolla 25km/h ylinopeudesta tai esim. tutkanpaljastimen käytöstä (20 päiväsakkoa) tai vastaavasta saa kovemman tuomion kuin eläinten kiduttamisesta hengiltä tai edellämainitulla tavalla jättämällä haaskojen syötäväksi ei asioille tule tapahtumaan ikinä mitään.
Bruno
Lauri Hanhivaara
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 3:32 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Koiria jätetty petoeläinten syötäväksi

Viesti Kirjoittaja Bruno »

Tuo paljastunut toiminta tulee valjakkoyrittäjien omaan nilkkaan niin, että kalahtaa. Huono kello kauas kuuluu ja saa kuulua! Internet on niin hyvä kanava tuon tiedottamiseen, että ei jää asiakkaille ensi talvena epäselväksi, miten koirien lopulta käy. Saattaa olla menneiden talvien lumia koko valjakkoajelut, kunhan tieto kiirii kunnolla lehtiin.
Isäni oli juristi ja tuomari - minä vain turisti ja juomari
Scilla
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 12:22 pm

Re: Koiria jätetty petoeläinten syötäväksi

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Mun mielestä on hyvä että uutiset julkaistaan kuvan kanssa ja että kuva tännekin tuli. Asia tulee konkreettisemmaksi vaikka herkkiä saattaakin kuvat järkyttää. Järkyttäähän tietysti tuollainen ketä vain, mutta ehkä kuvan kanssa saattaa joku alkaa ajattelemaan enemmän kuin pelkkä otiskko joka on nopeasti luettu.
Itseäni mietityttää että mitä noille koirille on tapahtunut ennen kuolemaa, jos siellä ihan pennuista asti oli koiria. Niin huonot olot ettei hengissä pysyneet? Rääkkäystä? Ja toki mietityttää että kuinka koirat on lopetettu.
Itse tunnen pari vastuullista valjakkokoiraihmistä, jotka lähtevät omien koiriensa kanssa talvella kausitöihin lappiin. Kauheita juttuja kuulee yhden sesongin koirista ja niiden omistajista; koirilla liian pitkiä työpäiviä, häkit/kopit/tarhat likaisia, liian paljon koiria/1omistaja, kokemattomia ajajia, koirat sekarotuisia/sukusiitos% korkea jne . Tämmöisen jutun paljastuminen on mielestäni kuitenkin hyvä, koska se saattaa lisätä valvontaa ja ihmiset saattavat alkaa ehkä kiinnostumaan koirien oloista->pitkällä aikavälillä asiat paranevat. Hallaahan se saattaa tosin aiheuttaa juurikin näille hyvin hommansa hoitaville valjakoille, ennen kuin kaikkien asiat paranevat ja se taas saadaan ihmisten tietoon.
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Eläinsuojelurikoksia

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

WARNING – GRAPHIC IMAGES!!

http://fortheloveofthedogblog.com/news- ... d-to-death

Vanha juttu jo, katsoin tuossa jakson Rescue Ink:iä ja löysin tämän. Ilmeisesti tekijää ei koskaan saatu kiinni, jakson lopussa mainittiin että tutkinta on kesken. Onkohan joku näppärä googlailija tietoinen josko asia olisi saatu päätökseen? Entä millaisia tuomioita Philadelphiassa voisi moisesta edes saada..
Vastaa Viestiin