Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Tarkastaja Levisi
Angus MacGyver
Viestit: 6928
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010449492.html



Lohduttomat kuvat Savonlinnan kuolon­kolarista: Ystävä yritti varoittaa pikku­vauvan vanhempia vaarallisesta Volvo-kuskista
Turmakuski tunnettiin kaveripiirissä holtittomana kuskina, jolla oli tapana ajella humalassa. Kolarissa kuolleet olivat jo kertaalleen kieltäytyneet riskialttiista kyydistä kotiin.


SAVONLINNASSA heinäkuussa 2022 tapahtuneen kuolonkolarin kuljettajan ajokäyttäytyminen oli yleisesti miehen tuttava- ja kaveripiirin tiedossa.

Ystävä yritti varoittaa turmassa kuolleita nuoria lähtemästä sekavassa tilassa olleen turmakuskin kyytiin ennen onnettomuutta.

Onnettomuudessa kuolivat pienen poikavauvan vanhemmat: 21-vuotias mies ja 19-vuotias nainen. Kolmas kuolonuhri oli musiikillisesti lahjakas 20-vuotias nuori mies.

Turmassa menehtyneet nuoret olivat ennen onnettomuutta viettämässä iltaa mökillä Savonlinnan Kellarpellossa.

– Vietimme siellä mukavaa iltaa, paikalla ollut nainen kertoi myöhemmin poliisille.

Naisen mukaan paikalla oli ollut paljon porukkaa, ja joissain vaiheessa iltaa nuoret alkoivat järjestellä kyytejä koteihinsa. Yhtenä kuljettajana illan aikana toimi tapahtuma-aikaan 22-vuotias turmakuski.

NAINEN kertoi, että yksi kaveriporukasta oli varoittanut onnettomuuden uhreja lähtemästä turmakuskin kyytiin.

– Ystäväni sanoi heille, että eivät nousisi Jeren kyytiin. Hän oli huomannut, että Jere on sekavan oloinen ja humalassa, joten kyyti ei olisi turvallista. Ensimmäisellä kerralla he eivät nousseet kyytiin.

Naisen mukaan pienen vauvan vanhemmat ja heidän seurassaan ollut nuori mies olivat yrittäneet saada muuta kyytiä pois mökiltä, mutta tämä ei ollut kuitenkaan onnistunut.

Lopulta turmakuski oli palannut mökille ja hakenut heidät kyytiinsä varhain lauantaiaamuna hieman ennen kello kuutta.

USEAT uhrien ja turmakuskin ystävät ja tuttavat kertoivat, että mies oli usein päihtynyt ja sekavassa tilassa. Tuttavien mukaan miehellä oli myös tapana ottaa porukkaa autonsa kyytiin, vaikka ei olisi ajokunnossa.

Yksi onnettomuuden uhrien ystävistä kertoi olleensa itsekin kuljettajan kyydissä aiemmin. Nainen kertoi jääneensä kyydistä pois, koska ajo oli ollut niin vaarallista.

– Minä olin paniikissa ja huusin silloin autossa. Muut autossa olijat yrittivät saada Jeren ajamaan maltillisesti ja olivat jopa kiinni ratissa, että Jere ei aja autoa vastaantulevien kaistalle ja törmää mihinkään. Minä pääsin sitten kyydistä pois ja soitin äitini hakemaan minut.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8310
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Ai jai, kun kuoli musikillisesti lahjakas ja pariskunta jotka olivat pienen lapsen vanhempia.

Mut hei, eiks toi oo jännä juttu että sitä ei pahemmin kaadeta vainajien niskaan, että oikein hakeutumalla hakeutuivat rattijuopon kusipään kyytiin.

Kuten tuossa yläpuolella olevassa jutussa kerrotaankin, niin olivat saaneet varoituksia ja itse omin silmin nähneetkin tämän kusipään kunnon, mutta siitä huolimatta kyytiin, ja taisivat itse soittaakin sen kun eivät muualta kyytiä saaneet.

Tässähän karma kävi kylässä, ei sen kummoisempaa, ja pappi sai muutamat mokat juodakseen.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Vastaa Viestiin