Minun mielestäni teko oli harkittu, mihin liittyi kova viha uhria, perhekodin pitäjää, vanhaa naista kohtaan. Toteutus on tehty vihan vallassa, patoutuneen vihan, jota tekijä on tuntenut naista kohtaan.Millavaan kirjoitti: Ti Heinä 08, 2025 1:26 pm Mun mielestä taas selkeä suunnitelmallisuus ja taksikuskin ryöstö tukee tätä kun on tarvinnut sen auton. Miks kukaan lähtisi Jyväskylästä Mikkeliin hetken päähänpistosta tappamaan. Vanha kauna joka vaivannut mieltä ja intissä kilahtanut lopullisesti
Minulle muistuu tapaus noin 15 vuoden takaa, missä erään kristillisen järjestön johtohenkilö lupasi töitä nuorelle, vähän yli 20v kundille, jolla oli vahva päihdetausta, koittaen raitistua. Kundi teki remppahommia ja teki muuten lujasti 9 euroa päivä plus bussikortti. Puhe oli, että työ jatkuisi palkkatyönä, mutta toisin kävi. Johtohenkilö kiisti, ettei ole koskaan sellaista luvannutkaan. Loppunäytös käytiin eri yhdistyksen toimistossa, missä olin vain mukana kuunteluoppilaana. Edelleen johtohenkilö kiisti mitään luvanneensa, mutta kyllä selväksi tuli, että lupasihan hän ja söi sanansa. Oli vähällä, ettei nuorimies tappanut tätä johtohenkilöä. Sitä varten hän oli ottanut mukaansa pitkän ruuvimeisselin, minkä heitti pöydälle taskustaan ja kertoi suoraan, että oli tarkoitus tappaa, mutta hänen tukihenkilönsä toisesta yhdistyksestä sai vaikutettua niin, ettei tullut tappoa.
Minun muistui mieleeni tuo yllä lyhyesti kertomani tapaus, tästä Mikkelin tapossa heti, kun luin tapetun naisen vetämän Omega ry:n toiminnasta, sekä aktiivitoiminnasta Vihreät puolueessa, kuin myös naisen perustamasta "perhekodista", mikä kaiketi on sama, missä nainen asui. Aktivisti tämä nainen on ollutkin ja Persupolitiikon mukaan ´rakastava´ ihminen, jolle lapset, nuoret ja vähemmistöryhmät ovat olleet sydämen asia. MUTTA...
Omega ry:n etusivulla, missä järjestössä Sini Soljasalo on ollut puheenjohtajana parisen kymmentä vuotta, on kuva itämaan gurusta Dalai Lamasta ja mainosta jostakin "kurkulla soittavasta" Altailta kotoisin olevasta musikantista. Siellä on monenlaista toimintaa, mm. meditaatiota ja eri kansallisuuksien jeesaamista.
Mitä taas Sini Soljasalon Kissakummun Perhekoti Oy:n toimintaan, se on perustettu 2005 ja patentti- ja rekisterihallitus on poistanut sen rekisteristä vuonna 2018. Poistanut, kun siellä ei todellisuudessa mitään toimintaa ollut. Eikä ihme, vaikka kyseisestä yrityksestä ei mitään tietoja mistään löydy, vaan vanhoja tietoja perustamisesta.
Se taas, mitäpä Sini lienee lasten ja nuorten kanssa tsuhannut, sitä en tiedä. Oletan meditaation ja Vihreän liikkeen ajatusmaailman olevan vahvasti toiminnassa mukana, niin Omega ry:ssä kuin Sinin yksityiselämässäkin. Tulee olemaan mielenkiintoista kuulla jatkossa, mitä mediassa kerrotaan ja rikoksen syyksi kerrotaan!?
Olisiko Sini luvannut jotain, eikä pitänyt lupaustaan!?
Onko taustalla meditaatioita, vai mitä lienee, mutta vihaisen näköinen nuorimies oli todella vihainen vanhalle naiselle Sinille ja sit lähti henki ja talokin savuna ilmaan, jos melkein taksitsuharikin pääsi hengestään. Silmitön viha on moottori, mistä syntyy rumihia.