Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolema oli mm. törkeä kuolemantuottamus - 7 v 9 kk ja 3 v 7 kk vankeutta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
QwertyKeyboard
Martin Beck
Viestit: 757
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Maxgyver kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 6:47 pm Tarkoituksena ei ole ollut vähätellä vaan tuoda ilmi että tässä on sekin vaihtoehto että Muusa ei välttämättä ole tiennyt palovammoista niinkuin on oikeudessa sanonut eikä ole älynnyt asian vakavuutta.
Siinä mielessä tämä on uskottavaa, että päihteitä popsinut porukka ei yleensä huomaa mitään muuta kuin sen, että juoma tai pillerit loppuu. Sitten kun pämppärit on loppu. Silloin sitä vasta iskee paniikki ja huoli, että jotain on pielessä, kun ei tiedä, missä seuraava annos menee.
Shamuel
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 13, 2024 10:15 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Shamuel »

UglyBetty kirjoitti: To Helmi 22, 2024 6:02 am
JudgeCooper kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 6:50 pm Minä kuulun ryhmään "jos se ääntelee kuin ankka, jos se kävelee kuin ankka ja jos se näyttää ankalta, se on ankka"
Sun kaltaiset ihmiset usein luulevat tunnistavansa mitä näkevät, eli luulevat sorsaa ankaksi (kyllä, juuri näin iso väärinkäsitys…) ja ovat autuaasti hakoteillä.
Ja milläköhän perusteella?
candyman×5
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Loka 28, 2014 4:32 pm

Re: Poliisi tutkii 4-vuotiaan lapsen kuolemaa Joensuussa, huoltajat otettu kiinni

Viesti Kirjoittaja candyman×5 »

EaG kirjoitti: La Kesä 10, 2023 11:49 am Luettuani ketjun läpi, en voi kun todeta, että pieni taustatutkimus voisi ihmisillä olla paikallaan. Valtaosa yrittää ummistaa silmänsä näillä "eihän nyt äiti voi lapselleen tehdä näin" "en usko että äiti on tehnyt" yms. ja isäpuolesta pyritään maalaamaan hirviömäinen kuva. Erittäin todennäköistä on, että molemmat ovat teon takana, sitä en kiellä. Lähestulkoon oksettaa, että ihmiset edelleen ajattelee äidit sisarhentovalkoisina, jotka poikkeuksia lukuunottamatta ajattelevat vain lastensa parasta.

Uskokaa tai älkää, niitä hirvioitä löytyy myös niistä äideistä. Varsinkin mt-vikasista päihdeongelmaisista. Tiedän tämän ihan omasta kokemuksesta. Ja mitä lastensuojeluun tulee, niin se on Suomessa iso vitsi. Omasta äidistäni tein naapurin avustuksella puolenkymmentä ilmoitusta, olin yhteydessä poliisiin, kerroin asiasta koulussa ja kukaan siihen ei lopulta kuitenkaan puuttunut. No, alkoholistihan sai joka kerta skarpattua ja kaiken näyttämään ruusuiselta sen hetken kun asiaa selvitettiin ja sitten sama ralli jatkui. Toki toivon, että asiat on muuttuneet tämän reilun 20v aikana, mutta heikolta näyttää.

Toisekseen, ihan kaikkea mitä lehdessä lukee ei kannata uskoa. Luettuani sanat "Rantakylä" ja "Riihisärkänkatu" riitti kertomaan riittävät taustat tällekkin tapaukselle. Totta on, että Rantakylästä löytyy myös sitä "tavallista kansanosaa", mutta lähtökohtaisesti alueella asuu ikänsä alueella asuneita vanhuksia, mt-ongelmaisia, alkoholisteja ja huumeiden käyttäjiä kun kaupunki ei heitä muualle saa. Riihisärkänkadulla tosiaan on omistus- ja vuokraasuntoja, vuokralla olevista asunnoista osa on Kelan-takaamia vuokrauksia näille elämänkoululaisille. Kyseessä ei ole siis mikään rauhallisuuden tyyssija kuten mediassa on annettu ymmärtää.

Miksi? Koska sinne ei kukaan "normaali" ihminen halua muuttaa asumaan. Ja mistäkö tämän kaiken "tiedän"? Omakohtaisesta kokemuksesta syntymästä tähän päivään.

Mitä itse tapaukseen tulee ja henkilöihin siinä taustalla, sain kyseenalaisen "kunnian" vajaa vuosi sitten istua samassa porukassa iltaa tämän "äidin" ja isäpuolen kanssa ja en hetkeen ole tavannut korvien välistä niin sekavaa ihmistä kun tämä nainen on. Itsekin olen jo raavas mies, mutta voisin sanoa että puheet ja tyyli miten hän itseään toi esille sai itsesuojeluvaiston heräämään. Ja mitä tuohon kirkumiseen tulee kun on autoon kärrätty, niin mistään hädästä tai muusta vastaavasta ei ole ollut kyse, siitä voin olla lähes varma. Samanlaista huutamista se oli tuolloinkin. Lopulta lensi baarista pihalle ja jatkoi miehensä kanssa matkaa. Hän taas kuuluu Joensuun "perusnisteihin" vaikkakin nyt mentiin liian pitkälle. Ihan perusreppana mikä ei varmasti isommalle lapselle olisi uskaltanut mitään tehdä, vaikka tuo sahaepisodi aiemmin onkin ollut.

Ihan perinteisiä elämäm_kolulaisia molemmat ja vituttaa ettei heitä oo kukaan laittanu ojennukseen, ennen kuin jotain tälläistä pääsi käymään. Olisivat tappaneet edes toisensa.
vipeltäjä
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Kesä 14, 2023 11:36 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja vipeltäjä »

Taitokas kirjoitti: To Helmi 22, 2024 11:42 am Tämä osui etp:stä myös silmään, taitaa olla ainut Sebun yritys selittää sisäelinvammat. Ja voisi olla mahdollistakin, nähnyt Muusan leikittävän Miloa lentokoneena ja itse kamapäissään koittanu toistaa leikin mutta painanu liikaa jaloillaan Milon mahaa.

(K=kuulusteltava eli Sebu)
K: Eei tuu mieleen. Ja noista noista... mun on sanottava noihin ö juttuihi mitä, jos sillä on niitä jälkiä ollu, nii en sit tiiä onks ne tullu semmosesta hommasta, ku tota... Milon kanssa oli semmoset rajut leikit, ett se tota... me... niink että mä olin niinku selällään sohvalla ja
sitte Milo on niinku mun jalkojen päilla ja mulla on jalat ylhäällä. Ja mä pidän sitä niinku
kädestä kinni. Niinku Muusaki teki sille joskus sillee näi ja... nii onko se sitte niistä voinu tulla jotai... Sillee, et Milo on niinku jalkojen varassa siellä mahallaa.

P: Mm. No kerro vaa lisää siita vielä.

K: Nii, että tota sillee niinku... leikittii Milon kanssa... että tota nostin sen jalkojen varaan ilmaa ja pitelin käsistä kiinni ja...

P: Leikit sä tän tän tän tä-tätä Milon kanssa kahdestaan ollessa?

K: En muista.

P: Oliko ne pitkäkestosia leikkejä?

K: No sillee ei nyt pitkäkestosia, mut sillee valilla, jos Milo niinku halus, että...tota. Se niinku tykkäs siitä vaikka, että ottaa niinku kiinni ja heitta ilmaa ja ottaa kopin. Ja sitte
jalkojen päalla olla ja....

P: Mm. Sattuko niissä koskaan vahinkoja?

K: Ei ainakaa mun mielestä.
No niin musta tässä koitetaan nyt selittää tätä mun teoriaa et hän on jalalla painanut Miloa mahasta ja näin pitänyt Miloa paikallaan, kun hörymopilla kiduttanut.
Ei mitään hajua
Martin Beck
Viestit: 835
Liittynyt: Ma Marras 21, 2022 12:01 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Ei mitään hajua »

Tätä tapausta olen seurannut enemmänkin huuli pyöreänä kuin kommentoinut tänne asioita.... siis että ei voi olla totta. Ei varsinkaan itse teko eikä oikeuskäsittely.

Täällähän on muissa ketjuissa(kin) jo aiemmin todettu, että Suomen oikeusjärjestelmä ei toimi. Ei oikeudenmukaisesti (esim. eri puolilla maata) ja osan rikoksien osalta (etenkin lapsiin kohdistuvien rikosten osalta) tuomiot ovat välillä naurettavan pieniä. Lisäksi ensikertalaisuuden määritelmä Suomessa on ihan naurettava. Ja sitten käräjäoikeudelta välillä tulee ihan käsittämättömän lepsuja käsittelyitä ja tuomioita, niin kuin tässäkin on nyt ihan selvästi tapahtumassa.

Sitä tosiaan olen ihmetellyt aiemminkin, että milloin joku puolue oikeasti alkaisi Suomessa ajamaan isoa muutosta oikeusjärjestelmään. Voisi olla iso äänivyöry tulossa.

Sellainen asia etenkin tuli tämän casen osalta mieleen, että jotkut caset, kuten juuri tämä, pitäisi viedä suoraan hovioikeuden käsiteltäväksi. Käräjäoikeudelle nämä on selvästikin liian vaativia tapauksia. Eikös niissä ole myös maallikkotuomareita mukana tekemässä päätöksiä. Tässä vaan tuhlataan yhteiskunnan varoja ja saadaan aikaa kulumaan ihan turhanpäiväiseen käsittelyyn, kun asia joka tapauksessa siirtyy hovioikeudelle.

Hovioikeudessa saataisiin kuitenkin ammattituomareiden tuomio heti kerralla näinkin kauheisiin ja oksettaviin tapauksiin. Jäisi pois koko kansaa kohahduttavat "silittelytuomiot" ja ei täälläkään tarvitsisi useamman sadan sivun verran spekuloida asioita.
sivusta_seuraaja
Martin Beck
Viestit: 782
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 11:20 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja sivusta_seuraaja »

Taitokas kirjoitti: To Helmi 22, 2024 11:42 am Tämä osui etp:stä myös silmään, taitaa olla ainut Sebun yritys selittää sisäelinvammat. Ja voisi olla mahdollistakin, nähnyt Muusan leikittävän Miloa lentokoneena ja itse kamapäissään koittanu toistaa leikin mutta painanu liikaa jaloillaan Milon mahaa.

Luulenpa ettei kama päissään ole aina saanut kiinni lasta!
Tai jotenkin muuten nyt vaan sattunut lentämään seinään:/

Tuo leikki on myös itselleni tuttu ja siinä ei jalat koske lasta silleen, että se tekisi vammoja. Täytyy siis olla puonnut, tai IP on potkaissut vähän kovempaa tms.
Eipä ne vammat sieltä miksikään muutu ja Sebunaattori on täysin tietoinen siitä, muisti mitä hyvänsä, linnaan se lähtee.

Miksei muuten kukaan ole kaivellut Muusan isää? Kaikki muut kun on ruodittu jo täällä (ja haukuttu> ei se suku sitä lasta tappanut, vaikka turvaverkko pettikin.)
Rikosuutissa mainittiin seuranta jo lastenneuvolasta. Sieltä se pitää alkaa ja sieltä tulee seurata varhaiskasvatuksessa niin kauan kuin lapsi siirtyy kouluun. TÄMÄ PETTI! Ammattilaiset löytyy sieltä, ei veljestä. (veljen ja Muusan sukunimi eri, oletetaanko että eri isä? Äidillä myös eri sukunimi.
Antakaa veljen olla rauhassa, hän on kuitenkin kertonut sen mitä tietää ja näkee, että on myös äärirajoilla tämän asian kanssa. Varmasti tiedostaa
siskon tavat ja kodin nyt, jos ei tätä ennen tiennyt)
Avatar
A Lad Insane
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 18, 2024 1:27 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja A Lad Insane »

txt kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:43 pm Jos Milolta on mitattu kuume perinteisellä kainaloon laitettavalla mittarilla, ei ole voitu välttyä havainnoimasta rintakehän ja kaulan alueen alkaneita palovammoja. Onko mistään löytynyt tietoa, minkälaisella mittarilla kuume on mitattu?
Varmaan otsakuumemittari. Niillä on helpoin mitata kuume pikkulapsilta eikä ole erityisen kalliita. Tai korvamittari.
Eipä niitä kainalo- tai peffamittareita enää kovin paljoa käytetä lapsille.
„˙ǝunʇ uı ǝɹǝʍ spuıɯ ɟı ɓuıɹoq ʎlǝʌıʇısod ǝq plnoʍ ʇI„
vipeltäjä
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Kesä 14, 2023 11:36 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja vipeltäjä »

vipeltäjä kirjoitti: To Helmi 22, 2024 11:07 am
sivusta_seuraaja kirjoitti: To Helmi 22, 2024 10:39 am Mistä naamasta? Saako kuvat tännekin?
Esim. Siinä videolla mikä tänne oli pistetty. Vaikea uskoa et ei mitään näy naamasta, kun tollanen sekakäyttäjä.
Joo tais olla tiktok video. Äijä on kyl niin kamoissa. Ton videon jälkeen tarvitse miettiä miks se kuullusteluissa jatkuvasti niiskuttaa.
Avatar
A Lad Insane
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 18, 2024 1:27 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja A Lad Insane »

kaalimatte kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:58 pm Pelkkä ajatus vain,mutta..

Voiko Hirviöäiti olla taas raskaana kun on niin lihonut ? :| :shock: :shock:
Mielestäni näyttää lääketurvotuksen ja epäterveellisen syömisen aiheuttamalta paisumiselta.
Raskaus ei normaalisti tuollatavoin pöhötä kasvoja.
„˙ǝunʇ uı ǝɹǝʍ spuıɯ ɟı ɓuıɹoq ʎlǝʌıʇısod ǝq plnoʍ ʇI„
sivusta_seuraaja
Martin Beck
Viestit: 782
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 11:20 pm

Re: Poliisi tutkii 4-vuotiaan lapsen kuolemaa Joensuussa, huoltajat otettu kiinni

Viesti Kirjoittaja sivusta_seuraaja »

Peni kirjoitti: Pe Kesä 09, 2023 9:46 pm
työn sankari kirjoitti: Pe Kesä 09, 2023 9:29 pm 161 kaveria vielä toisella murhaajalla fb:ssa, kaikki otettu talteen.
Saanko kysyä miksi jahtaat ja tallettelet jotain tuntemattomia ihmisiä somesta? Luuletko tosiaan että ne kaikki on tämän takana?

ja sit täällä joku oli ihmetelly että miksi läheiset on laittanu somet nyt yksityisiksi...Siksi kun tällaiset yllä olevat vitun työn sankarit saattaa saada päähän aivan mitä sattuu tutuista jotka ei liity asiaan yhtään mitenkään.otetaan kuvia heistä talteen ym. sairasta. sitten osa postaa niitä nimiä ym. tänne "tämän kans jutellu somessa 2011,taitaa xxx xxxx kin olla mukana,ovat 2011 yhdessä suunnitelleet lapsenmurhaa"
Ihmiset! Lukekaa tämä!
Avatar
Teresa Banks
Sofia Karppi
Viestit: 403
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

Kaarma kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:13 am
Taitokas kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:00 am
hmrp kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:57 pm No, pitääkö lause "Esitutkinnassa syytetyt kertoivat käyttäneensä huumeita" paikkansa vai onko tämä joku poliisin ja median vale, kuten eräs vihjailee?
Muusa:
”K: No, siis mä en ainakaan käyttänyt, eikä mun tietääkseni käyttänyt
Sebastiankaan. Että ainakaan se ei, niin kun, ei ainakaan silloin, kun mä olin, niin kun hereillä, et tuskin mäkään niin kun oo muutenkaan mikään hirvee päihteiden käyttäjä, ainut mitä niin kun, et mä en oikeestaan ikinä
juo tai mitään mä vaan poltan tupakkaan, mut ei mitään muuta.

P: Mm-m. No, mites Sebastian, käyttääkö hän yleensä?

K: No ei nyt silleen, et mä niin kun, et ei se kyllä hirveen usein, niin kun mitään juo tai tämmöistä, ei ainakaan, et mä niin kun, suurimman osa se
on niinku aina kotona. Tai no, tälleen aina kuun alussa se on enempi poissa, mutta ei se, niin kun oikeestaan.”
Eikö tällä näkynyt subu seuloissa? Mutta ei kontit? Ollu viekkarit päällä, niiskutellu menemään.
Tuolla neljän seinän sisällä on pahuus päässyt valloilleen ja ihmisen pimeä puoli, tuhoava voima on ottanut vallan.
Sebu puhelun perusteella ollu järkyttävässä ryynikännissä ja alkoholin vaikutuksen alaisena. Happopäiseltä kuulosti, kun niin jäätävä ainekänni päällä. Esim. Xanoreita ja viinaa tai edes kaljaa, silloin saattaapi tulla ruumiita.
Muusa valehtelee niin, että korvissa soi (sen mitä tuosta pyörittelystä saa tolkkua). Sebu puhuu lähes kokonaisia lauseita. En nyt sitten tiedä, onko omatoimisen vieroittautumisen merkki se, että mieli palaa radalle ja ryyppäämään.
The king is gone but he's not forgotten
Is this the story of Johnny Rotten?
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1417
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

AlpoM kirjoitti: To Helmi 22, 2024 8:09 am Tuosta ETP:stä paistaa läpi vielä paremmin tämä syytettyjen paskan jauhanta. Ei me tota oikeestaan joo mitään käytetty, todellisuudessa vedetty alkoa, piriä, subua, oxyja yms :? Muistakaa rakkaat kanssa pohdiskelijat, että SUURIN osa median kirjoituksista sekä oikeastaan koko oikeusprosessi perustuu näiden kahden sekopään paskapuheisiin. Sen takia onkin hyvä että pohditaan vaihtoehtoisia teorioita, mutta ei kannata suurella vakavuudella tukeutua mihinkään näiden hörhöjen sepityksiin.

Yksi mitä en ole ikinä ymmärtänyt. Suomessa median tarve maalailla henkirikoksen uhreista jotenkin ruusuisempi kuva.
Urheilija nuorukainen = harrasti jalkapalloa. Sm-tason urheilija = osallistunut saappaan heiton sm kisoihin. Tyyli ollut siis tämä suuntainen aina.
Ja nyt esimerkkinä Milosta; iloinen ja touhukas lapsi joka oli todellisuudessa hiljainen ja ikäisiään huomattavasti jäljessä kehityksessä.
Ainoat vaihtoehdot / vaihtoehtoiset teoriat, joita pohtia lienee a) kumpi lapsen loppujen lopuksi murhasi (oikeudessa toinen lääkäri on maininnut kuolinsyyksi tukahduttamisen, joka voisi tarkoittaa mielestäni esim. tyynyllä tukahduttamista), b) missä vaiheessa nämä oikeasti huomasivat lapsen kuolleen ja mitä juonia punoivat selityksiksi - ja c) oliko Soile-mumma juonien punonnassa mukana, sekä d) kuinka paljon Milon viimeisten elinpäivien "surkeiden sattumusten sarjasta" oli selvillä sekä Soile-mumma, että kaljaa ryystävä Muusan sisko. Molemmathan asuivat ymmärtääkseni lähellä ja olivat Muusan kanssa tiiviisti tekemisissä.

Kaikkeahan nuo ämmät eivät ole keskustelleet viestein, vaan on kait ne naamatustenkin porisseet keskenänsä. Ja Muusan päihdekuviot on varmasti olleet ainakin siskolla selvillä, koska itsekin pienen vauvan äitinä kehdannut pyytää sisartaan kaljakuskiksi itselleen, vaikka tiennyt että siskolla kotona "sairas" lapsi. Vain päihdeongelmaisessa perheessä on normaalia kiskoa kaljaa keskellä viikkoa vauvaa hoitaessa ja vain päihdeperheessä on normaalia lähteä kuskaamaan kaljaa siskolle, jolla pieni vauva kotona. Muusan siskolle tämän kaiken nyt pitäisi ainakin olla heräämisen paikka, ja aika huomata millaista polkua on itsekin kulkemassa ja mitä siellä polun päässä pahimmillaan siintää.

Ei kyllä aseta Muusaa yhtään parempaan valoon tuo ETP. Oma lapsi kuollut poikkiksen kynsissä, jos ei itse ole kiduttamiseen osallistunut, ja edelleen valkopesee tuota vastenmielistä luuserinarkkia. Kyllä kai tuossa on jo nähtävissä tämän äippäliinin tärkeysjärjestys. Jos lapsi olisi koskaan tuolle kylmälle lutkalle mitään merkinnyt, olisi se puhunut suunsa puhtaaksi ja kertonut ihan kaiken. Siitäkin huolimatta, että olis itelle tullut isompi tuomio... Mutta ei... Vain oma perse ja Sebun perse tärkeitä.

Juu - tuo on tosiaan jännä, että uhrista pitää yrittää maalailla ruusuisempi kuva. Ikäänkuin pitäisi olla täydellinen ansaitakseen myötätuntoa... Ja ehkä se näin onkin. Esim. Koskelan tapauksessa osa minfoonkin kommentoineista repi perseensä, kun minä ja muutama muu ymmärsi rivien välistä Atson olleen nepsy. Atson olisi pitänyt olla "täydellinen", jotta häntä kohtaan voi tuntea sympatiaa... :roll: Mitä Miloon tulee, niin näkihän jo niistä kuvista, että niissä on varautunut ja arka lapsi, eikä mikään "rämäpää". Alibissa tarinoineen narkin kertomusta on moni epäillyt. Narkki taitaa olla ainoita, joka on sanonut Miloa hiljaiseksi ja ujoksi... Eli ainakin osittain tarina on totta, ja varmaankin tuntee tuon paska-pariskunnan oikeasti.
Binohiiri
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: To Helmi 22, 2024 12:28 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Binohiiri »

UglyBetty kirjoitti: To Helmi 22, 2024 5:20 am
Cadi John kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 3:06 pm
catlover kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 2:18 pm

Mitä VITTUA 4 vuotias vaipoilla! Kahden lapsen äitinä voin sanoa että ton ikänen mitään vaippoja tarvitse ja puhumaankin oppinut vasta päikyssä! HALOO jos jostain kuullostaa normaalilta niin ihan paskaks on mennyt kasvava sukupolvi!
Sun ulosanti täällä ei ole antanut mitään uutta sisältöä tähän ketjuun. Aivan järkyttävää pubiruusun kielenkäyttöä.
Tämä. Nähtävästi osaa päättää lauseet vain ja ainoastaan huutomerkillä.
HALOO catlover, noin äiti-ihmisenä, pitäisköhän sun hiukan rauhoittua.
Juuri kirjautuneena ja sivuja selanneena en kyllä ymmärrä tätä toisten haukkumista täällä. Mielestäni sinun UglyBetty pitäisi itse hieman rauhoittua. Tämä sivuhan on tarkoitettu käsittelemään Milon murhaa eikä suinkaan purkamaan omaa pahaa oloaan muihin kirjautuneisiin, joten koittakaa nyt aikuiset ihmiset pysyä asiassa.
Binohiiri
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: To Helmi 22, 2024 12:28 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Binohiiri »

Taitokas kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:00 am
hmrp kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:57 pm No, pitääkö lause "Esitutkinnassa syytetyt kertoivat käyttäneensä huumeita" paikkansa vai onko tämä joku poliisin ja median vale, kuten eräs vihjailee?
Sebu:
”K: puhuit tuolla aiemmin, että huumausaineitten kanssa oot ollu
tekemisissä. Niin minkä verran sä oot viime viikkojen ja päivien aikana
käyttäny huumausaineita?

P: Õö, mä oon ollu ihan, lähiaikoina mul on ollu semmosia niinku muutaman
päivän (niiskaisee), ehkä niinku keskimäärin muutaman päivän rekahduksii.
Ja sitte, sit mä oon niinku ollu niinku, (--) [00:30:00], ku ei oo ees ollu rahaa, nii sit mä oon koittanu vierottautuu niinku ihan väkisin. (niiskaisee.)
Paljo, paljo paremmin mulla niinku menee mitä niinku vois olla, että kyl mulla vähän vielä aamusin saattaa yökötyttää, mutta (niiskaisee) ja kunhan
saa vaan ruokaa alas sen minkä menee..
Mm. Mitä huumausaineita sä oot käyttäny?
Se oli subutexii ja sitte (niskaisee) just, tota, no kaikkee sellasta mikä niinku helpottaa oloo. Niinku lähemmäs oli jotain opiootteja ja semmosia
kipulääkkeitä.

K: Käytittekö te Muusan kanssa yhessä niitä?
(niiskaisee.) No, saatto joskus Muusaki ottaa. (niiskaisee.)
Mites tällä viikolla?
Mä en muista. Mä en muista ottiko Muusa.
Entäs sinä?
Kyllä mä, tota, kuun alusta otin taas vähäse. (niiskaisee.) Tai no se,
sanottaanko näin, joskus silleen, että ku Muusa käy esimerkiks mummolla,
nii sil on niinku noita oksikonttei, nii se tuo mul aina mutaman ja, että
niinku mä saisin oloo vähän helpommaks. Niinku mä koitin aina vähentää
silleen pikkuhiljaa. (niiskaisee.) Silleen omatomisesti, mutta (niiskaisee), nii.”

Muusa:
”K: No, siis mä en ainakaan käyttänyt, eikä mun tietääkseni käyttänyt
Sebastiankaan. Että ainakaan se ei, niin kun, ei ainakaan silloin, kun mä olin, niin kun hereillä, et tuskin mäkään niin kun oo muutenkaan mikään hirvee päihteiden käyttäjä, ainut mitä niin kun, et mä en oikeestaan ikinä
juo tai mitään mä vaan poltan tupakkaan, mut ei mitään muuta.

P: Mm-m. No, mites Sebastian, käyttääkö hän yleensä?

K: No ei nyt silleen, et mä niin kun, et ei se kyllä hirveen usein, niin kun mitään juo tai tämmöistä, ei ainakaan, et mä niin kun, suurimman osa se
on niinku aina kotona. Tai no, tälleen aina kuun alussa se on enempi poissa, mutta ei se, niin kun oikeestaan.”
Ja tämä puheviki mitä nyky nuoriso käyttää, oli nappeja tai ei, niin mikä siinä on kun joka toinen sana on niinku tai niinko? Eihän noita jaksa lukea tai kuunnella kaupassakaan kun tulee migreeni.
VilkasKettu
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: To Helmi 22, 2024 10:52 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja VilkasKettu »

Pitipähän ihan rekisteröityä käyttäjäksi, vaikka Minfoa olen seurannut jo vuosia ja osallisuus on ollut lähinnä seuraajan rooli. Tämä Milon case on kuitenkin pysäyttänyt ja sen vuoksi päätin minäkin heittää pohdintaa, näiden vanhempioletettujen sekoilusta.

Yksi mikä minut on saanut ihmettelemään, on tuo häke-puhelu. Normaalisti kun soitetaan häkeen, pyritään kertomaan tilanne; kuka soittaa, mistä soittaa, miksi soittaa. Harvoin häkeen soittaja lähtee avaamaan taustoja kovinkaan tarkalla otannalla. Itsekin olen soittanut häkeen useita kertoja, mutta en koskaan ole lähtenyt häken työntekijälle kertomaan (jos sitä ei kysytä), mitä on aikaisemmin tapahtunut. Puhelun tavoitteena on saada apua, nopeasti ja ehkä toimia (tehdä toimenpiteitä) ammattilaisen johdolla siten, ettei tilanne muutu vakavammaksi.

Sebu kuitenkin, ennen kuin keskustelussa on päästy etenemään ns. protokollan mukaisesti, aloittaa jo selittelyn, ikään kuin rakentaa puolustuspuheenvuoroa valmiiksi. Uskon, ettei häken työntekijää kiinnosta tussa vaiheessa ns. muut tilanteeseen johtavat seikat – tärkeämpää on saada apua paikalle ja estää pahempien vaurioiden synty. Sebun selittely puhelun aikana on häiritsevää ja liian tarkkaan on kyennyt kuvaamaan taustoja – vaikuttaa siltä, että asiaa on ehditty miettimään jo etukäteen ja valmiiksi ”harjoiteltu” sitä, mitä kerrotaan jo häkeen. Häken työntekijän kuulostaa tuskastuneelta, kun kaveri selittää jotain ihan muuta, mihin hän pyytää vastausta. Toki, paniikkitila pitää ottaa aina ammattilaisen huomioon, mutta tässä ei mielestäni kuvautunut se, että Sebu varsinaisesti olisi ollut paniikissa, ehkä enemmän huolissaan, lipsauttaako jotain vahingossa.

Sebullakin pääsee itku siinä vaiheessa, kun hoksaa, että joutuu elvyttämään ihmistä, jonka on tiennyt kuolleen jo aikoja sitten, eikä hän periaatteessa voi elvytyksestä kieltäytyäkään. Asia on myös konkretisoitunut tuossa vaiheessa todeksi. Toisaaltaan se ihmetyttää, miksi Sebu ei kuulostanut ”hengästyneeltä” tai ainakaan äänessä en ollut havaitsevinani paineluelvytyksestä tulevaa hengityksen muutosta. Milo tosin oli pienikokoinen ja paineluelvytys ei siten vaadi voimaa, että sen vuoksi voi olla, ettei Sebun hengitys, laskemisen ohella juurikaan muutu. Jään vain miettimään, onko oikeasti edes elvyttänyt (paitsi sitten näön vuoksi, kun ensihoito tullut paikalle). Muistaakseni häke pyysi Sebua puhaltamaan myös Milon suuhun 5 kertaa ensin (niin kuin ohje sanoo lasten kohdalla), mutta en mielestäni kuullut näitä puhalluksiaan. En minäkään ehkä olisi kovin innokas elvyttämään varmuudella kuollutta.

Pahoitteluni jo valmiiksi siitä, että uutena käyttäjänä en nyt lähteitä tänne laita tuosta häketallenteesta. Lähdelinkki kyllä löytyy aiemmista viesteistä.
Vastaa Viestiin