Enhän minä mitään kuumaillut. Pyytelin anteeksi fiksoitunutta kantaani AA:n syyllisyydestä.
Sen sijaan haluaisin mieluusti tarkennusta tuohon, että valehtelen. Jos sinulla on osoittaa, että valehtelen, ole ystävällinen ja laita tiedoksi tähänkin. En nimittäin tietoisesti ole niin tehnyt ja nekin epäselvyydet, joita esim. Madeleine ketjussa on ollut, on selvitetty. Mm. kuuluisa väitteeni kaksosten verikokeista osoittautui myöhemmin pissakokeeksi, joka oli peräisin brittilehdistä, eikä sen todellisuuspohja ole edelleenkään selvillä, koska osa aineistosta on edelleen salaista.
Ja takaisin asiaan. Minä henkilökohtaisesti uskon suomalaiseen oikeusjärjestelmään tietyllä tasolla. Täällä ei minusta ketään tuomita murhasta syyttömänä vankilaan, ei lavasteta viattomia pullantuoksuisia kotiäitejä murhaajiksi jne. Pettyneempi olen siihen, miten pienillä ja onnettomilla rangaistuksilla meillä selvitään mielestäni vakavista rikoksista.
Joten sanoisin päin vastoin, että tuomioistuimemme 'hellivät' rikollisia.
Siihen asti Anneli kertoi tarinaa, jossa hän ja rakastava aviomihensä herää ikkunan rikkoutumiseen. He eivät ehdi edes puolustautua, kun tuo yöstä ilmestynyt surmaaja ylitappaa Jukan niille sijoilleen. Toimekas vaimo kuitenkin yrittää mennä väliin jopa kahdesti ja saa itsekin veitsestä.
Veitsestä, jonka alkuperää on selvitetty lähes 3 vuotta.
NYT: Anneli kertookin, että heillä oli pikku riitaa, ''aivan arkisista asioista''. Hän tajuaakin, että hups, veitsi onkin meidän ikioma veitsi. Hän muistaa, että veitsi on ollut myös jossain vaiheessa Jukan kädessä.
Nukkumaan ei olekaan menty ollenkaan ja lapsikin on herännyt jo kertaalleen riidan aikana.
MUTTA surmaamista hän ei muista.
Minä en yksinkertaisesti saa tähän uuteen tarinaan mahtumaan ulkopuolista.
En kertakaikkiaan millään.

Ei tämä niin vakavaa ole ja totuuskin tulee varmasti aikanaan selville.
Onko käsittely avoin? Kuka lähtee lehtereille mukaan? Arvioitu kesto 5 päivää?
ps kiitti Harriet Virolaisesta. Menikö Mikeltä ohi se lause, jossa tuo tuli mielestäni erittäin selkeästi ilmi?????