Jos tämä nyt edes on murha niin aivan yhtä hyvin, kuin voi olla oulun vanhasa kaksoimurhasssa mahdollista niin, voi tässäkin tapauksessa olla mahdollista sekin että kostaja kostaa jostain vuosien takaisesta jutusta. Toimien "vasta nyt" sen tähden, kun hän on menettänyt sen mikä kostonhimoa kurissa piti. Kyllä minä henkilökohtaisten kokemuksienkin tähden tiedän, kuinka vuosiakin vanhat kauna asiat nousee pintaan jos vaan niiden osapuolet kohtaa. Työpaikka kuitenkaan (jos kerran vakansseja on olut vapaana) tuskin on ollut ainakaan ykkös motiivi.elli72 kirjoitti:Minä olen kyllä kovin skeptinen sille että joku työpaikan vuoksi toiselle jotakin tekee. Aika kaukaa on haettu tuo teoria. Jos henkirikos on tapahtunut, niin silloin kyllä syyttävä sormi osoittaa lähipiiriin tai entiseen lähipiiriin.
Se muistutuksen sana että sen verran ihmeellisiä rikoksia viimeaikoina on ollut ettei mikään enää yllättäisi. Mä en viimeisen kymmenen vuoden tapahtumat huomioiden yllättyisi olkoon mahdollisen murhan tekijä sitten ihan kuka tahansa tai ihan kumpaa tahansa sukupuollta tai ihan minkä ikäinen vaan.
Kännykän unohtaminen (sen verran pieniä rimpuloita ne nykyään on) ei mielestäni todista muuta kuin korkeintaan sen, että hän ei välttämättä ole huomannut kännykän unohtamista.
Olet sitten skeptinen työpaikan suhteen teon motiivina tai et niin muistelen kilpailun jopa ylemmän tason työpaikoista johtaneen ampumiseen ainakin usan yliopistomaailmassa. Naisprofessori ampui työkavereitaan (3 kpl) tässä joku aika takaperin jossain yliopistossa tms. Tottakai on selvää että mitä pienemmillä panoksilla pelataan, sitä pienempi rikoksen mahdoollisuus työpaikasta kilpailussa on, mutta kyseista toimintamallia on kuitenkin esiintynyt.