SKINIT

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Lukittu
JPa
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 8:41 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPa »

joey kirjoitti:condemnedille propsit tietämättömien valaisemisesta ja erinäisten mutu-linjojen pysäyttämisestä :)
Erittäin hyvin sanottu siellä takana. Itse nään asiat lähes samanlailla. Työttömistä sen verran että ei se aina niin helppoa ole saada töitä. Tiedän moniakin ihmisiä jotka todellakin menisi töihin kun vaan joku ottais. Ei se työttömyys aina ole itsestä kiinni. Toki on usein, mutta ei aina. Muistakaa se kun ensi kerran aiotte haukkua laiskaksi työttömäksi. Itselläni on ollut onnea että pääsin töihin heti intin jälkeen.
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa." :mrgreen: :lol:
ubuntus
Remington Steele
Viestit: 217
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 8:47 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

condemned kirjoitti:Olen 100% varma että tiedän läheltä asioita seuranneena näistä asioista enemmän kuin kukaan muu täällä. En aio alkaa väittelyä kenenkään kanssa, saatika aloittaa minkään näköistä poliittista/mielipide -eipäsjuupas-väittelyä, mutta annanpa nyt kuitenkin oman näkemyksen muutamaan tässä threadissa sanottuun asiaan.
Se että ovat piikin kautta autuaammille metsästysmaille lähteneet on vaan hyväksi yhteiskunnallisestikin ajatellen.
Yksikään aktiivisesti skiniporukoissa pyörivä ihminen ei ole kuollut piikkiin. Niissä piireissä ei yksinkertaisesti ole mitään sijaa huumeidenkäyttäjille. Jos skinhead-bileissä joku alkaisi pilveä pössyttelemään, tai naputtelemaan viivoja pöydälle, puhumattakaan piikeistä, niin se henkilö ei bileistä todennäköisesti tajuissaan ulos lähtisi.

Pitää paikkansa että moni ex-skini on sortunut huumeisiin, mutta he lähtevät porukasta kuin leppäkeihäs. Pitää myös paikkansa että "Lepakkojengissä" on mukana monta entistä skinheadia. He kuitenkin tekivät elämässään omat valintansa ja häipyivät skinipiireistä kauan ennen kuin aloittivat "uuden" elämäntyylin. Muutamiin vanhoihin kavereihin luonnollisesti pitivät yhteyttä, mutta laajasa mittakaavassa yhteydenpito skineihin loppui.

A
ika monet heidänkin rähinöistä ovat juuri huumeiden ja alkoholin syytä.
Kuten aiemmasta varmaan selvisi, niin alkoholin syytä kyllä useat tappelut, huumeiden takia ei yhtään
Laulu Juke vainaasta by mistreat
Laulu ei ole Joensuun Jukesta, vaan pääkaupunkiseudulla asuvasta Jugesta. Hän elää ja voi hyvin ja liikkuu aktiivisesti porukassa kuten teki jo liki 20v. sitten.
Eikös Espoon Soukassa pari skiniä lähtenyt vankilaan sen takia kun ammuskelivat suomalaisia jotka olivat somalien seurassa. Minusta tuo ei kuulosta toiminnalta johon itse haluaisin lähteä mukaan, mutta ehkä en vain ymmärrä.


Yksi lähti, loput oli vain tutkinnassa. Kyseessä oli kahden porukan jo vuosia kestänyt nahistelu, jossa välillä toinen otti turpaan toiselta puolelta ja päinvastoin. Tässä ko. tapauksessa suuri joukko "hip hop-nuoria" lähti tulemaan skinien kimppuun ja heillä oli mukana veitsiä ym. kättä pidempää. Sattui sitten skineilläkin olemaan mukana kättä pidempää. Se että siinä porukassa oli mukana joku somali, ei ollut mitään muuta kuin sattumaa.
Pukutyyli on lainattu Englannin satamissa työskenneiltä rahtaajilta, joilta meni työt alta halvemman ja tummemman työvoiman takia. Vaikutteita ja ihanteita haetaan Saksasta, joka ei tietääkseni ole isänmaamme. Ollaan sitten Skinheadeja ja Whitepoweria, kun on sanakirjasta löytyisi myös nahkapää ja valkoinen voima. Inttikin osalta käymättä, kun ei pää semmoista kestä.
Skinheadit ovat lähtöisin englannista, niin myös punkkarit, skeittarit jenkeistä. Joka asialle löytyy joku mistä ne on kotoisin. Mitähän vaikutteita sieltä Saksasta haetaan?? No, kansallissosialismi on kotoisin Saksasta, mutta niin on kommunismikin (juutalainen Karl Marx). Ihannoivatko kaikki kommunistitkin Saksaa ja saksalaisia? Ollaan skinheadeja ja white poweria, koska liike on kansainvälinen. Useilla suomalaisilla skineillä on kattavat verkostot niin Eurooppaan, USA:an, kuin Australia/Uuteen seelantiinkin.
Ja sitten ne idiootit polttaa äflispitserian muka hyvänä tekona. Vakuutus menee suomalaiselta firmalta ja yrittäjät siirtyvät verorahoilla elätettäviksi. Starttirahat on otettu suomalaisilta, samoin kuin laina joka jää maksamati.
Samaa mieltä. Tosin en usko että niitä lainoja kauhean useasti takaisin kuuluu kuitenkaan. Tosin nämä "pitseria iskut" kuuluu maaseudulla asuville skinheadeja ihannoiville nuorille, joilla ei ole lähettyvillä muitakaan "vihollisia".
Kuinka paljon skinejä pyörii huumebisneksessä?
Puhdas 0. Tosin samoin pukeutuvia idiootteja voi joitakin olla, mutta heillä ei ole mitään asiaa näihin porukoihin.
Suurin osa näistäkin skineistä on vässyköitä jotka elelevät veronmaksajien rahoilla ja piripäissään koheltavat ympäri kaupunkia.
Hohhoijjaa ja haukotus...
Verotuloja kun ei varmaan kamalasti heiltä kerry
.

Haista nyt jo kukkanen sinäkin. Itse sain kuukausi sitten pelkkiä palutuksia yli 1000€, enkä Pääkaupunkiseudulla olevista yli 100 tyypistä tiedä edes viittä täysikäistä joka ei töissä olisi. Työttömyys katsotaan paskaporukan lorvailuksi, eikä sitäkään hyvällä katsota. Tietysti eri asia muualla Suomessa missä töitä ei aina välttämättä löydy, mutta ainakaan täällä päin ei työttömiä näissä porukoissa notku.
Itse veronmaksajana toivon, että verorahojani käytetään mieluummin pakolaisten elättämiseen kuin kiljuskinien toimeentulotukiin
.

Varsinainen vitsiniekka, naurattaa niin paljon, että voisi sanoa että olet täysi pelle!
Itse tiedän muutamia, jotka ovat varsinaisesti bisneksessä olleet. Käyttäjinä porukkaa sitäkin enemmän, oikeita isänmaantoivoja nämä tuntemani piripäät
Jos Oulussa on tuollaista skiniporukkaa, niin ei tarvitse enää ihmetellä minkä takia ei ole Oululaisia maanlaajuisissa skinien tapahtumissa näkynyt. Saattaisi tulla pää kipeäksi...
Ihan mutulta vedän.
Miten en ole yllättynyt... Mutta hei, nyt en jaksa enää ja emäntäkin huutelee jo kammarin puolelle. En tarkoituksella ainakaan halunnut loukata ketään, Oioin vaan pari juttua. Öitä!
Ihan hyvä vastine tosin lopussa pääsi angsti hieman valloilleen joka vei vähän mielekiintoa jutusta. Kuka pitää itseään oikeana skininä? Sinä pidät omaa porukkaasi, Oulussa porukka uskoo olevansa oikeita skinejä, sama juttu Tampereella jne. jne.. Tämä osoittaa vain sen että skiniporukka on hyvin hajanaista. Omat kokemukseni eivät liity ainoastaan Oululaisiin vaan pk-seudultakin olen joitakin skinejä tavannut, eipä ole heistäkään ollut mielipiteideni muuttajiksi, samaa roskasakkia ovat olleet.

Ihan mielenkiinnosta kun nyt väität että oikeasti on olemassa skinejä jotka ovat ihan OK niin kysyisinkin että minkälaista toimintaa teillä on? Paljonko teillä on porukkaa? Olivatko nämä skinivalkoisen Suomen kaverit sinun mielestäsi oikeita skinejä vaiko eivät, kuuluuko esimerkiksi Juke ihannoitavien kavereiden joukkoon.

Täytyy kyllä sanoa että silti sitä huonoa porukkaa on skinijoukossa melko paljon. Olen varmaan tavannut n. 100 skiniä vuosien varrella, kaikki samanlaista sakkia. Ehkäpä joku päivä vielä törmään fiksuun skiniin.
JPa
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 8:41 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPa »

Tässä herää ajatus siittä että kuinka itse suhtauduit kohtaamisessa? Ymmärrät varmaan että niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan?
En tiedä enkä väitä, jos johonkin porukkaan suhtautuu ylimielisesti/halveksuvasti, niin ei ne ainakaan kaveriksi heittäydy. Kyllä sitä itse kukin huomaa jos toinen ei arvosta ollenkaan ja sen takia muuttuu käytös sen mukaiseksi.
Onko tossa mitään perää?
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa." :mrgreen: :lol:
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

condemned:lta hieno postaus.

Ihan mielenkiinnosta, kun sinun mukaasi skinit ei hyväksy jäseniltään huumeiden käyttöä niin onko jotain muitakin sääntöjä joita on pakko noudattaa jos haluaa olla jäsen?

Itse olen käsittänyt/huomannu, että yleensä "Skinien" päihteisiin sortuminen tulee sitä kautta kun alkaa satamaan ensimmäisiä pahoinpitelytuomioita ja sitä kautta elämä kusemaan.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

JPa kirjoitti:Tässä herää ajatus siittä että kuinka itse suhtauduit kohtaamisessa? Ymmärrät varmaan että niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan?
En tiedä enkä väitä, jos johonkin porukkaan suhtautuu ylimielisesti/halveksuvasti, niin ei ne ainakaan kaveriksi heittäydy. Kyllä sitä itse kukin huomaa jos toinen ei arvosta ollenkaan ja sen takia muuttuu käytös sen mukaiseksi.
Onko tossa mitään perää?
On tietysti. Ihmisiä on helppo lokeroida siten, että aloittaa ensimmäisestä kohtaamastaan, tietyn tyyppisestä henkilöstä, ja sitten sulloo kaikki seuraavat samaan lokeroon. Itse harrastan tätä erityisen paljon, joten tiedän mistä puhun.

Kun näistä tarunhohtoisista, fiksuista skineistä puhutaan, en usko että sellaisen kohtaaminen kassajonossa tai bussipysäkillä jäisi mieleen mitenkään erityisen sykähdyttävänä kokemuksena. Kaverit eivät taatusti itsestään paljoa huutele, toisin kuin sitten nämä ns. räkänokkaversiot.
ubuntus
Remington Steele
Viestit: 217
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 8:47 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

JPa kirjoitti:Tässä herää ajatus siittä että kuinka itse suhtauduit kohtaamisessa? Ymmärrät varmaan että niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan?
En tiedä enkä väitä, jos johonkin porukkaan suhtautuu ylimielisesti/halveksuvasti, niin ei ne ainakaan kaveriksi heittäydy. Kyllä sitä itse kukin huomaa jos toinen ei arvosta ollenkaan ja sen takia muuttuu käytös sen mukaiseksi.
Onko tossa mitään perää?
Kohtaamisessa olen suhtautunut kuin keneen tahansa kaveriin. Tottakai ennakkoluuloja on ollut mutta en minä heitä vastaan mitenkään "vihamielisesti" ikinä käyttäydy. Kuten sanottua monet skinit ovat tuttuja nuoruusajoilta joten kyllä heidän kanssa toimeen tulen ja ainakun tapaan niin jään juttelemaan. Minä en ymmärrä heidän ajatuksiaan, eivätkä he minun radikaaleja mielipiteitä joten tavatessa menee vanhojen muisteluksi tai jääkiekosta jauhamiseksi . :lol:

Olet oikeassa tuossa niin metsä vastaa kuin sinne huutaa, mutta voisihan tästä vetää toisenkin johtopäätöksen jospa minun tuntemani skiniporukka vetää puoleensa vain tätä ei niin hmmmm.... fiksua porukkaa. Kuitenkin tässä olen kokoajan puhunut omasta kokemuksestani, jos tapaisin condemnedin niin asia voisi olla täysin toisenlainen, hänen juttujen perusteella asia on hieman toisenlainen.

Täytyy kyllä myöntää että itselläni on vahvat mielipiteet skiniporukoista jotka syntyivät kauan aikaa sitten. Parannettavaa on siis minullakin joten ehkäpä pitäisi ottaa itseäni niskasta kiinni eikä leimata KAIKKIA skinejä tuntemieni tapausten perusteella . :D

joey

"Kun näistä tarunhohtoisista, fiksuista skineistä puhutaan, en usko että sellaisen kohtaaminen kassajonossa tai bussipysäkillä jäisi mieleen mitenkään erityisen sykähdyttävänä kokemuksena. Kaverit eivät taatusti itsestään paljoa huutele, toisin kuin sitten nämä ns. räkänokkaversiot."

Ehkäpä tuossa on juuri tämän jutun avain. Aika avata silmät tarkastella asiaa hieman toiselta kantilta ja katsoa näkeekö mitään uutta.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

ubuntus kirjoitti: Ehkäpä tuossa on juuri tämän jutun avain. Aika avata silmät tarkastella asiaa hieman toiselta kantilta ja katsoa näkeekö mitään uutta.
En ymmärtänyt.
ubuntus
Remington Steele
Viestit: 217
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 8:47 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

joey kirjoitti:
ubuntus kirjoitti: Ehkäpä tuossa on juuri tämän jutun avain. Aika avata silmät tarkastella asiaa hieman toiselta kantilta ja katsoa näkeekö mitään uutta.
En ymmärtänyt.
Niin että ehkäpä sitä kiinnittää huomiota enemmän tähän reuhaavaan porukkaan, ei niihin jotka fiksusti omia mielipiteitään ajavat.
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1327
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Olikos ne fiksusti ajattelevat niitä ketkä tilas bussin varustautu mailoin ja meni häätämään tummaihoisia jalkapallokentältä?
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Eddie Hitler
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 11:34 am

Viesti Kirjoittaja Eddie Hitler »

Onhan kaikille tuttu väittelyissä käytetty termi "no true scotsman":

http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

pätee tässäkin "no mutta ei OIKEA skini käytä huumeita" -perustelussa varsin hyvin.
Piipa
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: To Marras 08, 2007 8:07 pm

Viesti Kirjoittaja Piipa »

Ossi kirjoitti:
Piipa kirjoitti:Täällä kun taas sotketaan nämä nuoret sossupummi "skinit" sekä oikeat nahkapäät. Onko todellakin niin että ihmiset luulevat piripäissä olevan 60 kilosen hepun pääsevän niissä porukoissa pitkälle. Ei voi kun nauraa. :D
Koko ja turpaanlyöntiherkkyyskö se ratkaisee? Mun mielestä ne 60 kiloset on kuuskytkilosia idiootteja ja satakiloset satakilosia idiootteja. Se siitä.
Tässä nyt tarkotin kyllä sitä että jos oot joku tutiseva narkkari jolla pysy kynäkään kädessä eikä yhtään järkevää lausetta kuulu niin miten voidaan edes olettaa että sieltä päästä jotain älyllistä elämää löytyisi?! Ne jotka oikeasti ovat skiniaatteen kannalla eivätkä vain sen takia että saavat nostettua egoa, ovat aivan tavallisia tallaajia. Eivät rettelöi tuolla maiharit jalassa ja pilotti päällä. Jotkut eivät edes halua puhua aatteestaan sillä he ajattelevat mitä ajattelevat, tietävät miten heihin suhtaudutaan, joten ovat turpa rullalla ettei tule turhia sanomisia eikä kukaan joudu ikäviin tilanteisiin.
Täälläkin joku kirjotti että metsä vastaa miten sinne huudetaan niin aivan totta. Jos menet tonne huutelemaan että v..un tyhmät natsit niin eiköhän sieltäkin suunnasta jotain rakkausrunoja rumempaa kuulu.
Kaikkein mielenkiintosinta minusta ainakin on ollut aina se että tummista on pakko tykätä, siinä ei ole vaihtoehtoa sillä jos et pidä olet rasisti ja voi olla varma että pataan tulee. Toitotetaan että erilaisuus on rikkautta yms. Miksi sitten skinit ei saa olla skinejä? Ei se tee heistä pahempaa ihmistä jos eivät mustia tänne halua. En minäkään halua enkä nyt tietääkseni mikään p..ka tyyppi ole. Ja nyt on sitten turha tulla saarnaamaan siitä miten skinit hakkaa mustia. Ne jutut on kuultu jo...
Piipa
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: To Marras 08, 2007 8:07 pm

Viesti Kirjoittaja Piipa »

Niin ja ubuntus, niitä ei tavata jos ei tunne. Ei ne tule mainostamaan ettei hei, mä ajattelen tällä ja tällä tavalla. Ne on tavallisia työssä käyviä ihmisiä, jotka nyt sattuu ajattelemaan eri tavalla kuin yleisesti ottaen muut.
Piipa
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: To Marras 08, 2007 8:07 pm

Viesti Kirjoittaja Piipa »

EuroJR kirjoitti:Maailma se vaan on jännä paikka :roll:

Tunnen paljon ulkomaalaisia, mutta myös "vanhan polven skinejä". Skinien joukosssa on muutama todella fiksu sälli, jotka pystyvät hyvinkin perusteellisesti analysoimaan maailmaa omilta katsantokannoiltaan. Porukassa on sitten kuitenkin näitä paksukalloja, joita ei voi rakettisuunnittelijoiksi kutsua. Nuorena kuolleisuus on tässä porukassa sangen suuri ja alkoholilla osuutta asiaan.

Ihmeteltiin muuten aikanamme 90-luvulla, kun yksi heistä joutui ulkomaalaisen puukottamaksi city-käytävällä. Teho-osastollehan siitä mentiin ja viikatemies kävi lähellä. Mitään mainintaa ei kuitenkaan lehtiin koskaan tullut, eikä poliisi asialle korvaansa lotkauttanut. Samoihin aikoihin oli lehdet täynnä otsikoita tyyliin "Rasistinen rikos Kotkassa - miestä lyötiin" tms.

Skineillä on vähän sama ongelma kuin kristinuskolla. Ovat jakaantuneet pieniin klikkeihin, jotka eivät tee yhteistyötä ja tuomitsevat toiset. Pikku porukoissa eivät sitten oikeastaan ole tehneet muuta kuin pahoinpidelleet eri ihonvärin omaavia ihmisiä.
Näistä kun ei tunnetusti puhuta. Ei ollut täälläkään BATS järjestön Keman kuolemasta mitään lehdissä vaikka "oman kylän poikia" onkin. Tuntuu ettei haluta kertoa mitä nämä maahanmuuttajatkin osaavat tehdä. Me suomalaiset ollaan vaan niitä nyrkinheiluttajia. :/
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

Piipa kirjoitti:Niin ja ubuntus, niitä ei tavata jos ei tunne. Ei ne tule mainostamaan ettei hei, mä ajattelen tällä ja tällä tavalla. Ne on tavallisia työssä käyviä ihmisiä, jotka nyt sattuu ajattelemaan eri tavalla kuin yleisesti ottaen muut.
niinkö? Olen tätä keskustelua huumorilla seuraillut...tarkoitatko siis niitä keski-ikäisiä miehiä jotka tykkää suomileijonista ja muista käheistä isoista koruista sekä vannovat suomalaisen miehen persnahasta revittyihin veroihin joita maahanmuuttajat sitten käyttävät leväperäisesti?

juttelevat sitten itserakennetun talon takkahuoneessa muiden samanmielisten kanssa kun se ja tämä on mennyt vit..lleen kun mustat ovat muuttaneet maahan ja sitten ryypätään vähän kossua ja kun mennään raflaan niin seisotaan siellä vatsa eteenpäin sojottaen ja näytetään siltä että voi noita kakaroita jonkun niillekin pitäis jotain opettaa....jaa...mä kutsuisin näitä ihan tavallisiksi suomalaisiksi miehiksi jotka ei tykkää kun ulkomaalaiset tulee ja vie niiden vaimot ja tyttöystävät....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Minä olen käsittänyt, että WP-skinit kannattaa ja myöskin harrastaa väkivaltaa joka kohdistuu mm. ulkomaalaisiin, kysymys on siis aatteesta joka pyrkii edistämään vihaa ja aate johon kuuluu väkivalta. Joten Piipaa, vastaisin kysymykseesi "miksi skini ei saa olla skini", siksi koska Suomen laki on kieltänyt toiseen ihmiseen kohdistuvan väkivallan. (Oikaiskaa joku jos erehdyn tuossa väkivalta-asiassa..).

Ei minusta ole mikään pakko tykätä tummista, vaaleista, juutalaisista tai vaikka eskimoista, eri asia on tehdä asialle jotain, eli esimerkiksi juuri näitä pahoinpitelyjä värin/rodun takia. En minäkään pidä uskovaisista mutta en minä silti kannusta ketään hakkaamaan niitä tai saatikka että itse menisin hakkaamaan.
Lukittu